Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/21/20 in Posts

  1. Eu am mai zis, multi nu se fac bine la cap, ne treaba mea ce face x si y, vrea sh f bine sa-si ia, vrea noua la fel... Nu stau sa-l judec, vede foecare mai tarziu rezultatul propriilor actiuni. Maxim ce putem face e sa dam un sfat. Nu-mi plac comentariile si judecata a la Edit, ca daca are 8000 lei salariu repede isi ia un seria 5 cu toate ca nu-si permite sau ca sta in 2 camere si are x6. FIX treaba lui, pe mine nu ma afecteaza dar e democratie, avem libertatea cuvantului si a alegerilor. Lasa ca era mai bine in epoca de aer cand dadeai pe o dacie cat pe o casa si iti venea si comanda dupa 4 ani... Apreciati libertatea ca puteti sa va luati ce vreti, sanatate si putere de munca sau spor la furat dupa caz...
    5 points
  2. Must be posted. OT, ati facut varza topicul cu raportarea la masina noua.
    4 points
  3. @Eugen - masina SH aduce beneficii nu doar vanzatorului ci si celui care o cumpara pentru ca isi satisface o nevoie cu ea, apoi aduce statului ca se platesc taxe, apoi industriei automotive ca foloseste piese de schimb, etc.. La fel e si cu masina noua insa sa nu exageram ca trebuie sa iei masina noua la fiecare 3 ani, pana la urma e si aia o pierdere de bani, inteleg ca platesti chiria pe ea si tu de fapt nu o ai in proprietate, dar gandeste-te ca un astfel de sistem in care tot ce folosesti e pe credit de fapt/rate/chirie, cum vrei sa-i spui, doar iti taie libertatea si stai si pedalezi acolo ca vrei ca nu vrei ca altfel nu ai nimic. De bine de rau in RO alea SH se iau cu banii jos cred in mare parte, ori e si asta un factor important, personal ma simt mai bine sa stiu ca nu am rate decat sa stiu ca nu pot sa plec de la un job fara a imi gasi altul ca vine luna si ratele. Sistemul din V e bun, dar esti sclavul lui chiar daca un sclav bine platit, desi asta e discutabil, nici acolo cu un salariu mediu nu vei fi vreun bogat, diferenta o face nivelul general al societatii care te face sa te simti mai bine si beneficiile ce decurg de aici. Nu vad nimic rau in a-ti lua o masina SH premium daca poti s-o si intretii corespunzator si cheltuielile ei nu sunt un impediment, si in DE poti lua in rate masini SH asa si aici, ai impresia ca aia doar noi cumpara in rate? @edit - Iar neamtul cu 8000Eur pe luna in familie iti spun eu ca poate sa-si ia BMW nou de 50-60k Eur linistit pentru ca da avans 0 si plateste cca 450Eur/luna chirie timp de 3 ani, asta e o aberatie ca ala isi ia doar Passat, nu stiu de unde ai scos-o sau ai impresia ca 8k Eur pe familie in DE sunt pe orice gard? Am stat o perioada acolo si am rude si prieteni acolo, cunosc destul bine sistemul si salarizarile.
    3 points
  4. 8000 de euro impozabili poate . Nu cunosc in detaliu sistemul din Germania, dar inclin sa cred ca nu sunt multi nemti care isi permit un BMW nou de 6ok cu banii jos . Iar "leasing-ul " in care ai masina "inchiriata" ,nu ma impresioneaza . As zice ca sunt mai multi romani care platesc un BMW la jumatate de pret (3 ani) cu banii jos , decat nemti care platesc unul nou cash. Cat despre F10 , cand m-am hotarat sa schimb E60-ul pentru modelul asta , un prieten neamt destul de bogat, mi-a zis ca asta e masina de "comis voiajor" - cumva avea dreptate - multe luate de firme sa faca max de km in 3ani si apoi returnate sau vandute la licitatii . Si mai cred ca o masina la mana a doua, mai salveaza planeta daca e in stare tehnica buna , pentru ca impiedeca irosirea multor resurse pentru fabricarea uneia noi. Mai e si o palma data consumerismului feroce promovat de capitalismul si mai feroce - LOL .
    2 points
  5. Eugen, nu iti fa griji pentru bugetul de stat. Statul cunoaste bine pasiunea majoritatii oamenilor catre masini scumpe si speculeaza major acest lucru. Taxele incluse in combustibil, impozitul anual, alte cheltuieli impuse (asigurare, ITP, taxe de drum, TVA-ul din orice piesa / reparatie, etc.) sunt cai prin care statul stoarce sistematic bani din necesitatea sau, dupa caz, placerea de a avea un autoturism. De 30 de ani admir "beneficiile" pe care statul le intoarce catre binele cetateanului. Fiecare an de intarziere in constructia unei autostrazi implica un anumit numar de vieti pierdute pe traseul respectiv. Zeci, sau chiar sute de morti. Este vina statului pentru faptul ca de atata amar de vreme nu reuseste sa rezolve problema samsarilor (masini "masluite") si a fiscalizarii acestora. Dar este vina mea si a ta pentru faptul ca o buna parte din banii care trebuia sa se intoarca la noi ca beneficii au fost sifonati de clasa politica. Atat timp cat banii sunt castgati in mod cinstit si a platit catre stat impozitele aferente, fiecare om este liber sa decida ce face cu ei. Sigur ca este absurd ca o familie care locuieste intr-un apartament modest de 2 camere la periferia orasului sa isi cumpere X6. Sigur ca este egoist cel care cheltuie zeci de mii de Euro pentru o masina de lux, dar nu investeste o suma cel putin comparabila in educatia copiilor sai. Dar, in fond, oamenii au dreptul legal sa isi cheltuiasca economiile sau veniturile asa cum doresc. Exact. Neamtul respectiv stie ca "nu este om de BMW" pentru ca statul il impiedica sa umble cu jumatati de masura. La noi, lucrurile nu sunt ca in Germania fix din cauza sistemului actual tolerat de catre stat, din nepasare, incompetenta sau chiar propriul interes. Exemplu relevant: acum cativa ani, ministrului mediului (!) din guvernul Romaniei avea in familie un Audi Q7 inmatriculat in Bulgaria pentru a evita taxa de mediu pe care exact acel ministru o promovase... Deci mai usurel cu beneficiile intoarse spre binele cetateanului care plateste taxe, cel putin pana cand o sa vedem un lung sir de probe contrarii.
    2 points
  6. Sarakule! Pe bicla mergi cand esti pici, si neaparat ciordita de la altii mai prosti ca tine, nu acuma cand esti om mare. Rad si curcile de tine. De transport in comun nici nu vreau sa comentez.
    2 points
  7. Foarte adevĂŁrat!Cele vechi sunt mai bine compartimentate, cu pereti mai sĂŁnĂŁtoși/materiale mai bune, și ĂŽncĂŁ un mare plus sunt spațiile verzi generoase/copacii dintre blocuri, ceea ce la construcțiile noi lipsește cu desĂŁvârșire: foamea mare a constructorilor de a ĂŽnghesui cat mai multe blocuri pe teren. Discuția a pĂŁrĂŁsit foarte tare subiectul topicului
    2 points
  8. Deci daca ar fi sa facem o paralela intre curatatul / renovatul casei si curatatul masinii...? Ok, deci daca inteleg bine, esti de parere ca Ebay a fost creat special ca cetatenii din Germania, Franta si UK sa vanda catre cetatenii amarati din Romania si Bulgaria? Sau exista si nemti, francezi si englezi care cumpara bunuri SH? Daca ma intrebi pe mine, achizitia unei masini noi e cea mai proasta alegere dpdv financiar pe care o poti face. Iar argumentul cu beneficiile care se intorc cetateanului la noi in tara e absolut ridicol. De fiecare data cand platesc taxe am sentimentul ca dau foc respectivilor bani, sau ii arunc intr-o gaura neagra. Asta nu inseamna ca incerc sa fraudez sau sa nu platesc taxele respective. Le platesc, dar 'beneficiile' pe care le mentionezi mi se par atat de deconectate de situatia reala, ca sunt un fel de poveste frumoasa.
    2 points
  9. Acum cati de aici si-au luat gagica virgina? Si mai banui ca daca nu-ti iei masina de la un mexican transpirat care iti zice e tipla full bosule
    2 points
  10. @sby - sper ca realizezi ca tot ce ai cheltuit tu acolo, putea sa te coste sub jumatate din preturile puse de tine . Probabil turbinele nu necesitau schimbare si galeria se putea curata. Cred ca esti exemplu perfect al clientului care poate fi muls de bani - si nici nu ai cascat ochii la cumparare sau nu te pricepi . Da, pentru cei ca tine , masina noua si ieftina e solutia .
    2 points
  11. Salut, Am revenit in familia BMW cu un M5 F90, o masina care mi-a adus aminte de ce m-am indragostit prima oara de aceasta marca. Masina e premium selection din 2019 cu aprox. 4000 KM. Poze : https://www.flickr.com/photos/nyhctrip/albums/72157715547915473 Am numai cuvinte de lauda pentru acest model si apreciez in mod deosebit systemul M-Xdrive. Cu acest model cred ca au gasit reteta perfecta pentru un seria 5 M. Strict legat de seria5 , acesta inainte de toate este un luxury sedan , si mai apoi o masina sportiva. felicitari BMW.
    1 point
  12. Eu am F10 530 xdrive 258hp, nu 245. Eu vad lucrurile cam asa: Multi spun ca motoarele M47, M57 (pe care le-am avut pe fostele masini), sunt mai bune decat noua generatie N47 sau N57. Eu zic ca nu e asa! Si incerc sa argumentez cum vad eu lucrurile. Cand au aparut motoarele M47, 57, in prima 100.000km sa zicem, cat erau masinile in garantie, schimburile se faceau la 22-23k / km conform service plan-ului de atunci la reprezentante. Practic, un motor vedea cam 4-5 schimburi de ulei in prima 100.000 km. Deja de la seria N, schimburile au sarit la 30.000 km si marea majoritate a masinilor vad maxim 3 schimburi de ulei in prima 100.000km. Chestiile acestea le stiu de la manager de reprezentanta, am vazut genul asta de istorice cu zecile, si le puteti verifica si voi oricand la orice reprezentanta BMW. Acum, cred ca depinde mult si de noroc, in sensul ca depinde cat de pasionat a fost primul proprietar, cata grija a avut, cum a exploatat masina. Daca, sa zicem, a fost femeie si a facut schimburile chiar si la 40.000km (ca nu a stiut, nu se pricepe, mai rar pt ca sunt costuri mari la revizie in reprezentanta afara) si credeti-ma, sunt mii de astfel de exemple, motorul acela deja la 150.000 km, chiar daca nu par multi, e cam topit dupa doar 3-4 schimburi. Si apare in RO cu km putini, reali, dar servisat prost! Inevitabil or sa fie probleme! Nu zic sa ma credeti pe cuvant dar cel mai bine, platiti un istoric la reprezentanta si vedeti in prima 100.000km cate schimburi de ulei s-au facut; majoritatea schimba la 35-40k, al doilea la 70-75k iar al treilea schimb ulei peste 100.000k. Normal ca distributia nu mai e in mintile ei! On the good side, am prieten cu 740d, 750.000km, nu a umblat la motor, doar turbina mica reparata; masina merge prin toata Europa, drumuri aproape saptamanal, ulei si filtre bune si carburant aditivat. Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 point
  13. le cumpara nemtii care au 8k pe luna din 2 salarii
    1 point
  14. Eugen, partea cu mersul a teatru si la muzeu, cu cititul nu tine de cati bani ai in buzunar ci de cum ai fost tu educat, ce ai vazut in familia ta, la fel si cu cititul. Sunt o gramada de bogatani care n-au pus in viata lor piciorul intr-o sala de teatru sau n-au auzit de Eliade....si nu sunt musai cocalari...intelegi tu ce vreau sa spun. Iarasi spun fiecare isi cheltuie banii lui, pe ai mei n-are cum sa-i cheltuie. CORECT
    1 point
  15. Mi se pare totusi ca unii au o admiratie naiva pentru nemti. Da, si eu admir puterea si nivelul de dezvoltare a poporului german, dar hai sa nu ii ridicam pe toti in slavi ca au si ei destule probleme. Evident ca din Romania totul pare mai verde cand te uiti spre vest, dar sa nu exageram cu ridicarea in slavi a neamtului cand vine vorba de cheltuit responsabil. Totusi vorbim de oameni cu placeri si nevoi diferite, si cum nu toti romanii sunt iresponsabili financiar, asa nici toti nemtii nu sunt super responsabili. Nimeni nu spune ca in Germania conditiile de creditare sunt mai avantajoase si e normal sa fie asa, probabil din cauza faptului ca sunt prima putere in domeniul producerii de automobile din Europa si acele masini trebuie vandute. Ma gandesc ca asa cum la noi exista programul rabla, la ei exista un cadru legislativ adecvat de isi permit sa ofere dobanzi de 3-4% la un credit auto. Apoi probabil obtin si un pret bun la buy-back, fiindca (si aici intervenim noi est-europenii), dealerii au cui sa paseze rapid acele masini. Am vazut mai sus o observatie cum ca cele mai bune revizii se fac la reprezentanta si daca nu iti permiti sa le faci acolo, nu iti permiti nici masina. Sa fim seriosi, eu nu stiu cat se mai duc nemtii la reprezentanta dupa ce acea masina iese din garantie, sigur o lasa si ei mai moale si se duc la serviceuri multimarca pentru un banal schimb de ulei. Sau nu se mai duc nicaieri, ca oricum masina aia e data la buy-back. Nici mie nu imi plac cei care isi cumpara o masina doar pentru brand si incep sa scoata componente din ea pe masura ce se strica, in ideea ca "lasa , bah, ca merge asa", dar nici sa arunci la gunoi o masina doar fiindca a iesit din garantie.Gata, hai sa casam un seria 5 ca a condus-o un alt nene 3 ani si a dat-o la buy-back la 150k km. Masina aia mai are destula viata in ea. Toata treaba e ca la noi ITP-ul se ia la misto, de asta vezi atatea masini premium chinuite. Singura posibilitate sa mai temperezi cocalarii sa isi cumpere masini pe care nu si le permit in adevaratul sens al cuvantului e sa intaresti legislatia( RAR/ITP/ANAF - de unde au tiganii bani sa cumpere masini de 100k, cand niciunul nu a lucrat un singur minut in viata lui?). Totodata, tinand cont ca majoritatea posesorilor de bmw care ies negativ in evidenta, sunt tinerii de 18-25 ani, ar fi frumos ca RCA-ul sa fie si pe sofer, nu doar pe masina. In rest fiecare face ce vrea cu banii lui.
    1 point
  16. Cu mici exceptii in aceasta vara , (cand am avut deplasari de facut) am venit la banca, vineri cu bicicleta. Si azi tot cu bicicleta sunt, am 6 km de acasa pana la birou ) iar joia imi aduc un tricou si il las aici, ca cel in care vin...il transpir si asa am de schimb )
    1 point
  17. Cum Stormzor, tu stai pe 5000 euro lunar si mergi ca prostul si ca saracul cu masina de 4k? Mergi nene si ia X7. Iti creste si sula cu 3 cm pe lungime si 1 cm pe diametru.
    1 point
  18. Locuintele mai vechi in RO (cele facute mai cu simtul raspunderii si mai in oras) sunt mai valoroase la ora actuala. Decat petardele noi, facute pe graba, departe de oras, cu lipsa totala de calitate.
    1 point
  19. Inainte de a-ti raspunde, o intrebare ajutatoare: casa in care stai e noua? Sau a fost a altcuiva inainte, care poate se scobea in nas, sau doamne-fereste, facea orgii in ea? Si vorba aia, acolo dormi tu, dorm copii.. Ca raspuns la intrebare: fireste ca nu ma deranjeaza ca masina a fost a altcuiva. Masina poate sa fi fost un leasing al unei firme, nu inseamna ca cineva s-a plictisit de ea neaparat. Si chiar daca s-a plictisit, e treaba lui personala, nu a mea. Iar cu scobitul in nas - de-aia exista curatatorii si detaling. Vrei sa-mi spui ca daca tie iti vomita cainele sau un copil in masina e gata, o schimbi?
    1 point
  20. Masina noua nu inseamna lipsa de stress. Inseamna ca problemele vor fi rezolvate pe costurile lor sau ca garantia este oarecum preplatita. Am un amic care si-a luat masina nous ai a dus-o prin serviceuri de... Personal as vrea masina sa nu se strice cu sau fara garantie. Nu ma ajuta cu nimic acea garantie daca nu ma bucur de masina. PS: Am observat ca serviceurile care dau garantie cer si un pret urias. So... la final tot din banii tai o repara.
    1 point
  21. Observ cĂŁ nimeni nu ia ĂŽn considerare diferența de clasa ĂŽntre o marca premium și una buget ĂŽn discuția old vs new .... Diferențele sunt majore chiar daca marca premium e cu 3 generații ĂŽn urma fata de marca buget .
    1 point
  22. Deși ne-am mai contrat pe aici, ți-am dat numai plus azi, am rezonat ) Iar acum la subiect: fiecare acționeazĂŁ dupĂŁ motivele sale. E drept ca masinile in ziua de azi, din cauza complexitatii lor pe partea electronica au o fiabilitate mai scĂŁzutĂŁ, e și normal. Auzim de multe ori vorba: “ nu se mai fac masini cum se fĂŁceau odatĂŁ” și exista o urma de adevĂŁr aici, mai ales dacĂŁ ne gândim la politicile privind globalizarea și scĂŁderea costurilor de producție. La fel cum a punctat colegul Eugen, producĂŁtorii auto ținteasc clienții persoane fizice/juridice dispuse sa o ținĂŁ din Lessing in leasing. Chiar am citit un articol mai demult ca spre asta ne ĂŽndreptam: in loc de a fi proprietar, in curând vom fi doar clienți ai unor servicii. Cam orice bun va fi obiectul unui leasing operațional. E bine pentru economie in general, dar mai sunt unii, printre care ma numĂŁr, care nu sunt dispuși sa plĂŁteascĂŁ o rata lunarĂŁ tot restul vieții pentru a avea mașina. Singura rata mai serioasĂŁ de pana acum e la un apartament cumpĂŁrat așa ca investiție, in rest ĂŽmi ajunge ca plĂŁtesc abonament la telefon, utilitĂŁți, Netflix, Apple music. Personal procedez in felul urmĂŁtor, ĂŽmi stabilesc un buget maxim, caut o mașina in stare cat mai buna, cu un raport vechime/km rulați care sa ma satisfacĂŁ, o achiziționez cu bani cash și apoi ma ocup doar de ĂŽntreținerea ei. O fi bine, o fi rĂŁu, nu stiu ce cred alții, pana acum a fost bine pentru mine. Sincer nu stau sa cer foarte multe pĂŁreri pe banii mei, din moment ce ma duce capul sa ii fac, consider eu ca ma duce capul sa ii cheltui și responsabil. Ăntâmplarea face sa ma fi virusat cu virusul asta numit pasiunea pentru marca BMW și ĂŽmi place și faptul senzația pe care ți-o da propulsia. Ămi place mult confortul și senzația de siguranța. Eu am ĂŽnceput cu un E39, cumpĂŁrat cu 7k euro din 2003, 520d, cel mai slab motor care s-a pus pe modelul asta. Avea 9 ani vechime si in jur de 200k km. Nu as recomanda cuiva sa mai cumpere o mașina cu vechimea și rulajul asta, ca am sfârșit a bagĂŁ in ea alți 8k euro. Bine, am avut și mulți pitici pe creier, de genul sa o revopsesc integral. A vĂŁzut și reprezentata de mai multe ori, deși eram cam singurul cu o mașina așa veche care le calcĂŁ pragul. Ideea e ca in 6 ani am fĂŁcut in jur de 90k km cu ea și am cheltuit, achiziție + reparații ( mentenanța și mofturi) in jur de 17k km. DupĂŁ ce a fost fĂŁcutĂŁ dauna totala de un nenorocit, am mai recuperat 3400 euro, deci in 6 ani am plĂŁtit ( fĂŁrĂŁ combustibil și asigurĂŁri) 13,6k euro. Mai, oameni buni, am adorat mașina aia și am mers și prin Europa de mai multe ori cu ea fĂŁrĂŁ sa ĂŽmi fie frica ca ma lasa in drum. Consider ca pentru mine nu ar fi meritat sa cumpĂŁr o mașina noua. Nu as fi avut parte de același plĂŁcere de o conduce și poate as fi pierdut mai mult din devalorizare. In concluzie: nu exista o rețeta generalĂŁ pentru a ĂŽndeplini toate condițiile dupĂŁ care ne alegem mașina. Acum e clar ca e bine sa casti ochii și sa nu iei vreo epava in care sa bagi bani cu nemiluita. DacĂŁ ar fi sa rezum ce consider eu ca fiind niște criterii de bun simt atunci când iei o mașina SH : mașina sa aibĂŁ pana in 150k km, maxim 5 ani vechime și pe cat posibil sa nu fie luatĂŁ cu bani la care plĂŁtești dobânda. Tot ce e sub aceste valori, e Bonus.
    1 point
  23. Nici eu nu stiu. Oamenii care au exprimat in acest versus intre 2 litri si 3 litri chiar sunt super ok. Doar ca deseori mai discut in afara forumului cu oameni care imi atrag atentia ca de ce nu am reglaj electric fata/spate la scaune(le am doar pe restul electrice), cum de suport instalatia audio standard, cum de am motor asa mic etc. Ei stiu ca masina a fost luata de noua si a lor luata la un sfert de mil de km, dar totusi se identifica neajunsuri la mine. Totusi, parca se vorbea in batjocora aici despre motoarele de 2 litri si am expus in postarea anterioara mai pe larg cum stau treburile. Revenind la subiect, este evident ca ii este suficient 2 litri cumparatorului si tot evident ca si cu motor de 2 litri va lua o masina pe la aproape 250k km cu multe probleme, spre capat de viata. Solutia buna ar fi un f30, pe care il gaseste sub 200k km in banii lui sau o solutie si mai buna ar fi o Skoda Octavia 3 pe la 50.000km dar da, nu poti fi domn cu f30 sau, mai ales, cu octavia de saraci
    1 point
  24. Eu as alege un 3.0d in locul unui 2.0d doar pt. ca are 6 cilindri iar eu personal nu ma pot impaca cu zgomotul si vibratiile produse de un 4 cilindri diesel. O masina premium mai ales una gen seria 5, cu o anumita prestanta,inseamna mai ales un motor mai rafinat, altceva fata de un motor obisnuit. Nu are nimic de-a face cu puterea. Nu am nimic impotriva unui motor diesel de 2.0, dar pe o masina de genul seria 5 nu ii vad locul.
    1 point
  25. Daca crezi ca principalul argument in favoarea unei motorizari mai mari si mai puternice e viteza cu care poti sa mergi sau timpul pe care poti sa il economisesti te inseli amarnic. Poti sa mergi si cu un 2.0 diesel mult peste limita de viteza si mult peste limita de siguranta, nu-ti trebuie 3+ litri pentru asta, dar nu aia e ideea. Ideea e ca fiecare accelerare, fiecare depasire, chiar si mersul la "croaziera" e o experienta mai placuta cu un motor mai mare, mai puternic, mai rafinat. Un motor mai mare si mai puternic condus lejer iti ofera un confort, o siguranta si o satisfactie Eu conduc 340i si nu merg nici ca in turul decisiv intr-o cursa de F1 si nici mai tare decat as fi mers cu un 318d. Din contra, nu prea m-am intalnit pe drum cu vreun 320d / 520d care sa nu ma depaseasca de parca era el intr-o cursa de F1. Dar ma rog, nu are rost discutia. Fiecare o sa argumenteze ca ce are el e cel mai bun. Cel mai bine e ca initiatorul sa testeze / incerce diferite motorizari si sa aleaga ce i se potriveste lui cel mai bine, nu ce i se recomanda.
    1 point
  26. Daca e sa pui problema asa ai putea spune ca un Seria 5 sau chiar un BMW in general nu are rost / nu e rational, cand un VW sau un Ford iti satisface la fel de bine nevoile. O masina de genul asta nu ti-o iei ca e rational sa o iei, ci o iei ca iti place si ca ti-o doresti. La fel se poate spune mai departe si despre un motor mai mare. Nu ai nevoie de el si nu e rational, dar iti place si ti-l doresti. Daca tot iei o masina premium, e pacat sa nu o iei si cu un motor mai de doamne ajuta, parerea mea.
    1 point
  27. Am dat spaga la mecanic, probabil trebuia sa dau la seful de service sau amandoi...
    1 point
  28. Am facut si eu 2 schimburi la automatico, dar nu ii mai recomand, practic nu prea tin cont de nici o procedura. Baga vrajeala ca nu e nevoie. Nu au bagat masina cand au facut nivelul prin d n,r au lasat o in parking, a trebuit sa mai revin la ei o data ca nu mi se parea ca e nivelul corect facut, a doua oara l au facut bine, am vazut diferenta, schimba mai lin. Sa stranga ceva la cuplu nici vorba, totul facut asa ca la un garaj de cartier, nu recomand.
    1 point
  29. BMW Seria 3 320 F30 40000km Garantie 200000km Trapa Piele Luxury line Pret 26000euro TVA inclus , Detalii la 0721 204 915 Prima Inmatriculare in 03.2019 in Olanda , fabricata in 2018 Garantie Extinsa cu Revizii incluse pana la 03.2022 sau in limita a 200.000KM !!! Serie Sasiu: WBA8A11030EL87938 Se Emite Factura cu TVA deductibil, masina este inmatriculata, pozele facute inainte. Masina nu are componente revopsite Dotari deosebite, toate geamurile inclusiv parbrizul si luneta 70% transparenta de fabrica Oglinzi rabatabile electric Plafon Negru Trapa Navigatie mare cu touchscreen Sistem Audio 7.2 Camera marsalier Cauciucuri de Vara Pirelli Runflat 7mm Perdeluta luneta electrica Control ventilatie din telefon... Lista dotari: 0521 Rain sensor 0609 Navigation system Professional 02VB Tyre pressure display 0494 Seat heating driver/passenger 05DC Rear-seat headrests, folding 0481 Sports seat 02PA Locking wheel bolt 03L8 Exterior equipment, aluminium, satinised 0534 Automatic air conditioning 02TB Sport automatic gearbox 0230 Extra package, EU-speciifc 05DP Park Assist 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 0415 Sun-blind, rear 04LU black high-gloss accent chrm. Perlglanz 0258 Tyres with runflat properties 09AA Outer skin protection 06AE Teleservices 0676 HiFi speaker system 0302 Alarm system 07CG BMW Repair Inclusive 05A1 LED Fog lights 0775 Headlining anthracite 0508 Park Distance Control (PDC) 0428 Warning triangle and first aid kit 04AE Armrest front, retractable 03AG Reversing camera 06AM Real-Time Traffic Information 0845 Acoustic fasten seat belt reminder 05DA Passenger airbag deactivation 0216 Hydro steering-servotronic 01CA Selection of COP-relevant vehicles 0698 Area-Code 2 for DVD 06WB Multifunctional instrument display 07B2 Edition Luxury Line 0493 Storage compartment package 0431 Interior mirror with automatic-dip 0544 Cruise control with brake function 08S2 Coding, alarm signal 0430 Interior/outside mirror with auto dip 06AC Intelligent emergency call 0423 Floor mats velours 08S3 Automatic locking during starting 0465 Through-loading system 06AP Remote Services 0710 M leather steering wheel 04NE Blow-by heater 08R9 Refrigerant R1234yf 0563 Light package 06AK Connected Drive Services 02H2 BMW LA wheel, multi spoke 416 0403 Glass roof, electrical 05A2 LED headlight 0548 Kilometre speedo 06NH Hands-free system with USB interface 01CB CO2 equipment
    0 points
  30. Curand ma voi multa in NL si cred ca voi folosi mai mult bicla si transportul in comun. Deci voi fi de rasul cunostintelor romanesti.
    0 points
  31. Zi mai mult, nu ne lasa asa. Daca nu, lasa ca zic tot eu: In general un lucru, si mai ales o masina (in trafic cu altii ) se strica in functie de CUM este exploatata si apoi CUM este intretinuta. Desigur ca sunt si modele mai nereusite de motoare, masini.. dar aici google ti-e prieten, sau tu esti orb.
    0 points
  32. Eu n-am dat nicio spaga, oamenii mi s-au parut de treaba, foarte atenti, iar masina schimba sesizabil mai bine dupa schimb.
    0 points
  33. Pai o sa-mi spun si eu scurt parerea si anume, pledez pentru masini mai noi, chiar achizitionate in rate. Asta bazandu-ma pe experienta personala, iar aici voi da doar un exemplu elocvent, desi m-am regasit in situatia respectiva de mai multe ori (de, invat greu...) Cumparat un E83 3.0sd de 12 ani vechime la 247.000km. Masina cu istoric service full, km reali garantati pe factura si verificati in reprezentanta, auto in stare buna considerand varsta si nr de kilometri. Lasand la o parte costurile referitoare la impozit, asigurari, combustibil, etc pe care le consider subiective, mai jos sunt costurile referitoare la investitiile pe care le-a necesitat masina intr-un an de zile (servisat exclusiv in reprezentanta BMW in Germania): - Baterie noua: 485 EUR - Discuri si placute fata: 800 EUR - Galerie admisie + ceva furtune de vaccum: 800 EUR - Schimb ulei + filtre + placute si discuri spate + senzor de ploaie si lumina + pompa de la instalatia de spalat parbriz + ceva bucsa la volan: 1500 EUR Adica vreo 3600 EUR investiti, fara a lua in calcul setul de anvelope de iarna, dar si stressul si timpul pierdut in service. Urmau de luat in calcul in perioada imediat urmatoare: - Turbinele: diagnosticate ca fiind pe duca. Cost inlocuire: 2000 EUR - DPF - Furtune imbatranite (toate) - Anvelope Vara Am vandut masina dupa un an si aproximativ 15.000km parcursi, pierzand vreo 2000 EUR din pretul de achizitie (vandut rapid unui dealer), rezultand astfel un cost de aproximativ 5600 EUR pentru un an de utilizare doar in reparatii si devalorizare. Ca sa inchei, am ales ulterior sa achizitionez in rate un Ford Kuga de trei ani vechime, cu garantie, 60.000km rulati si anvelope noi vara/ iarna. Masina ma costa anual o treime din costul de mai sus in rate, dar, cel mai important pentru mine, a redus stressul si timpii morti.
    0 points
  34. Aoleo ))) Din 2008 nu mi-am luat niciodata warn, ban ori alta sanctiune dar nush ce sa mai zic... Am ajutat zeci de oameni asa cum am putut, punctual, cat mai scurt si la obiect. Nu-mi place sa delizez non sensuri in aproape fiecare postare de pe forum (asa cum fac altii... nu dau nume ca e pe aici) Ce rusine sa-mi fie omule?? I-am dat si eu si alti colegi coduri, cifre concrete, date etc iar dupa ce ti le dau, nici nu le verifici?! E forum auto, nu cafenea de prozatori! Scurt si la obiect, punctual, ca sa fie de folos si altor persoane pe viitor. Sent from my iPhone using Tapatalk
    -1 points
  35. Ryoraul, Nu am spus ca trebuie dus la remat, insa nu am sa pot pricepe in veci de ce si-ar lua cineva o masina cu 200.000km. Ok, o cumperi la 100.000km si mergi cu ea pana la 300.000, atunci sunt ok cu asta. Bine, nu am nimic impotriva ca cineva sa isi ia orice doreste, chiar daca eu nu pricep sensul. Dar sa bagi o suma maricica sa cumperi o masina la capatul vietii(peste 200.000km), doar ca sa scrie BMW pe ea, trebuie sa fii dintr-o anumita categorie de oameni. Foarte frumos, asa cum exemplificam, poti lua o Octavia buna si aproape noua de banii aia. Nu, nu am avut niciodata masina cu mai mult de 165.000km. Am mai spus si in alte ocazii: am platit in toamna lui 2007 suma de 18.250 euro pe un Ford Focus nou, desi lumea ma scuipa ca arunc banii, in loc sa imi iau seria 3 sau Audi A4 sh. evident, 99% dintre membrii de aici tot prost ma considera ca am dat banii aia pe ford focus in loc de bmw. @coco, nu m-am luat de Skoda, ci am dat-o exemplu pozitiv. Tie nu iti cad epoletii, insa altora le cad si prefera sa dea banii pe o masina la capatul vietii doar ca sa scrie Bmw pe ea.
    -1 points
  36. @Mircea, cand iei masina noua trebuie sa o tii cat mai mult pt ca apoi iti calculezi cat ai pierdut la revanzare si te frustreaza.
    -1 points
  37. Nu e vorba ca o arunci dupa 2 ani sau 150k km, ci pur si simplu o inlocuiesti; acum sincer, masina e un bun de consum, cu un cost, depreciere si durata de viata (relativa, pentru ca depinde de multi factori, cum ar fi intretinerea). Bmw, si majoritatea producatorilor au ca singur target pe cumparatorul/utilizatorul (leasing, etc) care isi permite sa achizitioneze/inchirieze o masina la pretul cerut (sa zicem 55 k o seria 5), si care dupa 4-5 ani, sa o inlocuiasca cu alta noua (si aici intervin si facelifturile, care apar la vreo 5-maxim 6 ani, menite sa ii motiveze pe cei ce nu se despart de modelul achizitionat.Autoturismele sunt proiectate sa nu prezinte deficiente si probleme in decursul acestei perioade, care de multe ori reprezinta durata unei garantii extinse.....tot ce trece este bonus.da, nu este fair play, dar asta e realitatea cotidiana, asa functioneaza industria, si cu cat vom recunoaste si ne vom adapta, cu atat vom merge si inainte. Pentru mine autoturismul se achizitioneaza astfel (vorbesc de nou): cat am buget(cat imi permit) anual/lunar de dispoibilizat pentru auto, adaug asigurarea , intretinerea, combustibil anual, si ajung la o suma; in functie de suma asta, stau si incep sa fac calcule: care este deprecierea unui autoturism dupa 4 ani/130.000 km (cam atat rulez eu in 4 ani), deci cat mai pot recupera la o vanzare ulterioara (in general cu cat e mai ieftina masina, cu atat e pierderea mai mica, apoi sunt nuante in ceea ce privesc marcile, un vw isi mentine mai bine pretul ca un renault, de exemplu) pentru a avea buget pentru avans la achizitia viitoare, si apoi vad ce modele/marci se incadreaza in buget. Da , sunt de acord, mai trebuie sa iti si placa masina, dar aici intervin detalii gen culoare, dotari, senzatie la volan, experienta de client la dealerul respectiv, care ma ajuta sa fac o alegere personala. Sentimentul de avea ceva nou, garantat, un autoturism in care plec cu familia in vacanta fara sa am stresul ca se poate strica ceva(am avut un nissan, in garantie avea inclusa asistenta rutiera peste tot in europa, transport in caz de pana, masina echivalenta de schimb in caz de imobilizare vehicul mai mult de 2 zile), sau sa imi pierd timpul cu masina la reparat este pentru mine mult mai important decat o anumita marca/anumite performante. Si mie imi plac bmw, pentru asta mai pastrez si cheltui aiurea bani cu intretinerea unei masini ce ruleaza fff putin, dar ca alegere rationala, un autoturism nou va fi intotdeauna preferabil unuia uzat.
    -1 points
  38. Toffefe, fiecare are realitatile proprii. Ce vorbim noi aici este doar sa ne aflam in treaba. Tu ai spus maxim 5 ani/150.000. Eu am spus 3 ani/100.000km pt ca poate castig 5 lei in plis fata de tine. Tipul care abia a deschis topicul cu M5-ul pe "masina mea" va spune ca daca masina nu costa 100.000, se sterge cu ea la fund. Altul care e milionar, va spune ca suntem toti 3 prosti. Ideea este ca nu exista o reteta a lucrurilor, toti oamenii in esenta avand aceleasi nevoie si satisfac din ele atat cat pot si in functie de cat de rationali sunt
    -1 points
  39. Skoda 20 k + 800 euro/an casco+1500 euro revizii+pneuri(5 ani)= 25500 cost total 5 ani, din care recuperezi probabil la revanzare 10000, rezulta 15500 euro/5 ani-3100 euro/ an, DAR, ai masina noua , garantata, pleci in vacanta linistit, nu pierzi vremea cu servceuri. Bmw 10k+ 700 euro casco/an+5000 euro reparatii in 5 ani (1000 o distributie,+ frane, garnituri, articulatii,manopera etc=18500/5 ani din care poate recuperezi 6000 la o revanzare, rezulta 12500/5 ani- 2500/an, insa : stai si cauta, repara, timp pierdut, cheltuieli neprevazute; Bmw 10k- cred ca aici te incadrezi cu greu la un F30/F10 din primii ani de fabricatie, un mare semn de intrebare la casco (daca mai poate fi asigurata, la ce suma), costuri mult mai mari cu reparatii/revizii (colegul toffefee a investit inca valoarea de achizitie in cativa ani), din care a recuperat(n urma unui incident doar 3,4 k); hai sa facem un exercitiu de imaginatie, nici la o vanzare nu recupera mai mult de 5.5 k, sunt masini vechi. Iar serenitatea unei masini noi, garantate, la care nu ai griji ca trebuie sa repari x sau y , sau care iti poate face o surpriza in concediu cand ti-e lumea mai draga sunt nepretuite. Am detinut/detin pana in prezent 3 autoturisme sh si 3 autoturisme cumparate no (diverse marci), exceptand vreun model de duminica/rar, pe care poate l-as mai achizitiona, am fost/sunt mult mai satisfacut de cele noi fata de sh-uri, si voi cumpara numai noi, chiar marci de volum.
    -1 points
  40. Nu circul in oras, fac drumuri relativ scurte (20-30km) intre orase de cateva ori pe saptamana. Deci, exclus taxi. Si-n plus, pentru ce traiesc daca nici macar atata moft nu pot sa-mi fac cand as avea posibilitatea? Si ... taxi acum cu COVID? as sta tare departe, IMO!
    -1 points
  41. E ok X4, mai ales cu motorizarea 2.0 biturbo, are sor'-mea. Luata din DE de la dealer BMW, sub 10.000 km parca, in jur de 35.000, pachet M etc, cam full de full boss Suficient de spatioasa, foarte frumoasa...
    -1 points
  42. Fara nici o intentie de a jigni sau persifla pe cineva, dar in toata aceasta discutie masina sh/noua (desi initiatorul topicului nu asta intreba), eu va mai pun o intrebare: chiar nu conteaza daca sunteti voi primul proprietar? chiar nu va deranjeaza faptul ca bunul a fost folosit de catre cine stie ce persoana inainte, care poate se scobea in nas in mod repetat la semafor, genul de persoana pe care nu ti-o doresti in preajma? Sau nu va deranjeaza sentimentul ca sunteti pe cale sa preluati un bun pe care cineva nu il mai considera interesant, tocmai pentru a isi cumpara ceva nou? Stiu ca suna a himera, dar mi-ar placea sa vad romanii ca isi permit si vor sa achizitioneze mai mult produse noi, si nu second-hand ce se dispenseaza vesticii de ele, sau produse de calitate inferioara, indiferent de autoturisme, electrocasnice, alimente, etc...
    -1 points
  43. Mi-am cumparat un apartament nou, iar casa in care stau a fost renovata total, ferestrele/usa de la intrare/scara interioara au ramas, restul nou. Nu asta e ideea, insa nu pot sa nu fac o paralela intre tarile cu nivel ridicat de trai/satisfactia cetateanului- se achizitioneaza bunuri noi (ok, partial se explica prin venituri mai ridicate) si tarile cu nivel ff scazut de trai, unde totul e refolosit/uzat/sh. Global, Romania e pe la mijloc(cine nu crede, sa mearga in africa), insa mult in spate in UE, ceea ce ma face sa pun o intrebare legitima: daca avem posibilitatea, nu e mai bine sa adoptam niste obiceiuri/practici din tarile pe care le invidiaza romanii, decat sa ramanem prinsi in obiceiuri fara beneficii pe termen lung. Merg mai departe: achizitia unui autoturism nou aduce beneficii reale economiei si bugetului (firme, angajati, taxe), beneficii care se pot intoarce spre binele cetateanului, in schimb achizitia unui autoturism sh aduce beneficii doar vanzatorului, din tari straine, asta daca nu ajungem si mai departe, la samsari ce fac venituri neimpozitabile , si fraudeaza bugetul de stat prin ilegalitati (neplata tva, eludare taxe).
    -1 points
  44. Voi vedeti ce scrieti?! Alegerile aste ale romanilor nu sunt dictate de vreun rational, ci dintr-un impuls de wannabe, de a iesi in evidenta. Nu isi face nimeni o analiza a actiunilor, a situatiei reale a propriei vieti. Romanul, daca are 5000 salariu net el si 3000 nevasta se considera indreptatit la seria 5. Face el cumva, mai rupe de la stomac, mai imprumuta dar face rost de 15.000 pt seria 5. Vrea el "dotari minime" si bmw. El la valoarea lui nu este sofer de motor de 2 litri. Motorul ala vibreaza, nu este rafinat, iar el este un roman rafinat, cu gusturi si pretentii. Familia lui castiga 8000 de lei pe luna....cum adica sa nu aiba bmw cu trapa, harman si adaptive dumpers?! Esti prost?!?!! Neamtul cu familia cu 8000 euro pe luna(nu lei) nu trebuie sa ii demonstreze nimic vecinului si nici siesi. El stie ca nu este om de bmw. Stie ca nu poate merge cu anvelope sh ca romanul, stie ca spre deosebire de roman ii trebuie casco, stie ca cele mai bune revizii sunt la reprezentanta, stie ca franele si articulatiile originale costa spre deoasebire de roman care stie el combinatii de discuri la 1000 lei pt doua bucati. Neamtul nu se urca in dricul la care este dispus romanul doar ca el este "pasionat" si vrea bmw. El stie ca poate sa isi ia un passat nou. El nu poate sa fie smecher ca romanul. Nici nu ii trebuie. El nu se amageste cu f10 de 200.000km. Da-i unui roman venituri de 8000 euro pe luna, bani in care neamtul isi ia passat. Direct se baga romanul la 911 carrera 4S. Atat putem, in urma neajunsurilor din comunism, in urma influentei societatii care dicteaza regulile bazate pe principii eronate. A nu se interpreta gresit. Eu sunt un simplu sofer de seria 5, sluga la altii.
    -1 points
  45. Pai tocmai, pentru ca e libertate, cei ce au venituri de 8000 ron/familie sunt liberi sa isi ia alt job, sa mai faca studii, sa faca investitii profitabile, sa se mute in alta tara la joburi mai bune, incat sa ajunga la un venit de 8000 euro, care, in romania, teoretic, le-ar putea asigura resursele achizitionarii si intretinerii unui autoturism gen seria 5, daca asta e dezideratul lor in viata. Insa cred ca esti in asentimentul meu ca este penibil cand vezi familii ce investesc bani multi pentru bugetul lor cotidian in niste bunuri aflate la sfarsitul vietii fizice si morale-autoturisme sh cu xxxxx km, dar cu logo pe capota , in schimb ii mai vezi cu un premolar lipsa, la teatru nu au fost niciodata, nu se gandesc sa puna in banca lunar o suma pentru a asigura un fond pentru studii la copii, carti nu cumpara ( le au pe alea de 66 de pe vremuri), nu merg la un muzeu, samd. Imi cer scuze initiatorului ca i-am poluat topicul, daca se considera off topic, rog un moderator sa stearga toate postarile mele.
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.