Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/23/20 in Posts

  1. Nu-mi place botul , deloc.
    4 points
  2. Probabil ne vom obisnui dupa ceva timp, dar nasul e pandemic de urat!
    3 points
  3. Cum adica de proasta calitate? Este ulei original, ce era prost la el? Eu am schimbat distributia la Filaret si totul a mers fara repros. Dupa ce mi-au dat tot motorul jos si l-au pus la loc efectiv nu am putut sa le reprosez nimic, nu am mai avut nicio problema de atunci, si sunt foarte tipicar. Nu merg la reprezentanta pt garantie, merg pt ca mi se pare civilizat si am mai mare incredere intr-o reprezentanta decat intr-un service gen S.TEAM care iti da la sfarsit un deviz de reparatie in loc de factura. Sa nu mai zic ca nu exista POS, te duci ca taranu' cu banii cash fiindca "doar ce s-a rupt un fir de la POS, o sa-l reparam luni", cand problema asta cu plata cash apare in review-uri de ani de zile (ca sa faca evaziune fiscala, ca factura nu-ti dau decat daca ceri tu). Au impresia ca esti cazut din copac, ce parere sa am despre o asa firma? Am mers si eu la firme din astea dubioase, de colt de bloc (gen Service Scream (Tezparii)), unde constatarea suspensiei a durat fix 10 secunde, incercand cu mana sa miste putin de roata, apoi verdictul: "n-are domne' nimic". La b force acelasi lucru - n-aare domne nimic, asa trebuie sa fie. Dupa 3 luni s-a rupt respectiva piesa pe care ii rugasem sa o verifice. Bonus mi-au rupt si suportii de numar si mi-au mai dat un set de gauri in bara ca sa monteze suportii lor, pe care apoi i-am aruncat si i-am pus sa-mi plateasca un set nou de suporti. Strict pt revizie sunt ok, dar pt 50-150 Lei in plus voi merge in reprezentanta data viitoare, unde pe langa revizie imi fac si o verificare calumea si o lista de chestii ce ar trebui schimbate.
    2 points
  4. Eu iti demonstrez tie aici, public, ca tu citesti texte si esti incapabil sa le intelegi sau le intelegi eronat. Repet, public! Nu ti am mai dat minusuri de mult apropo
    2 points
  5. Aia cu geometrie variabila nu are valva wastegate. Actuatorul de care se pomeneste in articolul postat de tine actioneaza palele turbinei(geometria variabila). Valva de reglare a presiunii este comandata de ecu.
    2 points
  6. Cu valva wastegate: Geometrie variabila: https://www.youtube.com/watch?v=JMfvNA50KNE si in romaneste un articol: https://auto-tehnica.ro/principiul-de-functionare-a-turbinei-cu-geometrie-variabila-2/
    2 points
  7. Actuatorul(mecanic, electronic sau cu vacuum) actioneaza valva wastegate,(debit gaze evacuare) nicidecum palele turbinei. Aia cu paletele care se deschid... e cu geometrie variabila si cu duza reglabila.
    2 points
  8. Forte urat botul. Nu inteleg cum Audi poate pastra si updata atat de frumos de la o generatie la alta grila iar BMW este atat de inconsecvent. Defapt a fost consecvent pana la seria F; o evolutie foarte frumoasa de la e30 la e36, e46, e90 si F30. De la G incolo au dat-o in barci... Seria 7 are calorifere, seria 3 si 4 incep sa arate ca niste porcusori diformi, etc!
    2 points
  9. Cum adica turbina functioneaza de la 1800rpm? Ai vrut sa fii ironic? Ce o stopeaza din a functiona pana la aceasta turatie? Vreo piesa tinuta in secret de zeci de ani? Turbina baga aer pe admisie atata timp cat pe evacuare exista gaze, deci din momentul in care incepi sa arzi din motorina. Sa nu aud de actuator. Am vazut asta live pe un golf 4, cand a montat noua turbina a pornit motorul fara a mai monta tubulatura care duce spre intercooler si ce crezi.. turbina sufla aer la relanti.
    2 points
  10. Experienta mea cu Filaret a fost una dezamagitoare. Chiar nu as recomanda nicicui sa mearga acolo. Uleiul pus la ei era de super proasta calitate. De ce sa mergi la reprezentanta pentru revizie? Este in garantie? Eu ti-as recomanda sa iei o revizie completa de la cineva care aduce din surse ok cum ar fi Ausburg.
    1 point
  11. Mda, macar designul aleia are o logica . Astea noi sunt hidosenii din fata si chinezarii in rest . Si plastic, plastic , cum zici . Cocalari sunt si la noi si in rest, stai linisit ! . Nu neaparat Asia impune trendul .
    1 point
  12. Asta e noul design BMW . Hidoase cu spume !
    1 point
  13. :closedeyes: Actuatorul poate fi mecanic, electronic sau cu vacuum. Ghici care nu e reglat de ecu? La postul #25 ai cam incurcat wastegate-ul lui *iosif* cu geometria variabila. Alea cu montaj ulterior de wastegate... nu sunt pentru masinile de strada.
    1 point
  14. Daca aveti drum mergeti la ProLeasing Ploiesti. Au cele mai mici preturi dintre reprezentante, gen platesti 50-60 Lei in plus la o revizie fata de amatorii de prin Bucuresti (service t.e.a.m, bforce si alte panarame) In bucuresti cei de la Filaret au cele mai bune preturi, putin peste cei din Ploiesti.
    1 point
  15. sa desfaca filtrul de la pompa de inalte , daca e span in ea a picat , trebuie alta si curatat tot traseul alimentare , injectoare rezervor ,daca nu iti e comod sa faci asta poti desface sub bancheta spate pompa de motorina si sa vezi daca ai span acolo, desi cred ca mai usor ajungi la filtrul pompei , el ar trebui sa stie .
    1 point
  16. Daca vorbesti cu mine, da, am mers chiar si cateva mii bune de km cu ea. PS: uita-te si pe olx/autovit, gasesti sute fara butoane, an 2012.
    1 point
  17. Exact in situatia ta am fost si eu cand mi-am ales masina acum 2 ani. La bugetul tau, te apropii serios de G05 care e cu totul altceva fata de generatia veche. Ele incep de pe la 55k de euro. Eu as exclude orice F avand in vedere ca e generatia trecuta, nu e vorba ca nu sunt masini bune, dar de ce sa iti iei o generatie mai veche cand iti permiti sa o iei pe ultima. Ai posibilitatea sa iei un 540 Xdrive dotat cu km putini si in afara de un portbagaj mai mic nu pierzi foarte multe fata de un SUV. In schimb ai performante mai bune, platforma noua, tehnologie de actualitate, interior de calitate mai buna, chiar si costuri de intretinere sensibil mai mici. Plus deasta in jurul a 50 de k iti masina fabricata in 2018 poate chiar in 2019 cu garantie Edit: Nu exclude nici G11 sau Mercedes w222(tot ai scris ca ai lua in considerare si altceva) nu cred ca ai avea de ce sa regreti.
    1 point
  18. Da .... de unde! Turbina functioneaza din momentul pornirii motorului. E antrenata de evacuarea gazelor. Actuatorul regleaza cantitatea de gaze care invarte turbina, pentru marirea sau micsorarea presiunii. Asta la alea care nu-s defecte! Dar si la ralanti... turbina baga aer!
    1 point
  19. Da. Pt trotinete, biciclete, nu e ok deloc un sedan. Poate un touring sau un suv Oricum, chiar si intr-o asa masina daca ai pus o bicicleta, ai terminat portbagajul. Dar daca nu vorbim de biciclete, portbagajul de g30 inghite cat o vaca
    1 point
  20. si ce face? ... la ralanti e in stand-by?
    1 point
  21. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/autokosten/elektroauto-kostenvergleich/ https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/elektromobilitaet/stromverbrauch-elektroautos-adac-test/ intr-o baterie de i3 st 35kg grafit 12kg nichel 12kg cobalt si mangan 2kg plus altele, per km iesi la aceiasi centi, ramane premiile tichetele si subventiile masive, dar la revanzare cu cat o vinzi oare? si ca sa vorbim de ecologie se spune ca trebuie sa conduci minim 8 ani ca sa remodelezi raportul de co2 in favoarea masinilor electrice, in 8 ani sigur bateria trebuie schimbata si cred ca o sa fie o distractie de cateva mii de euro in europa nu exista asemenea metale rare, import china si africa automat, cum sa evolueze o industrie dependenta de alt continent? i3 45cent/km 118 i 118d 55 cent/km e intreaga lista in adac
    1 point
  22. electromotorul e obosit nu e contactul de vina mai ales la cald face nu?
    1 point
  23. Salut, Mirosul vine de la antifonarea de sub mocheta din portbagaj. Cele din lateral care acopera oalele amortizoarelor, mai ales daca sta la soare, emana niste gaze saracia aia de antifonare. Si eu vreau sa o dau jos si sa pun altceva mai ok.
    1 point
  24. Pai...avea n47, probabil din cauza asta s-a reorientat. Pe langa distributie, trebuie sa mai ai pe dreapta si ceva pentru turbina mica.
    0 points
  25. Te provoc sa conduci un diesel cu turbina defecta(paletii blocati) sa vezi tu cat de important e “boost-ul” ala atat de nesimnificativ pentru tine la turatii sub 1500rpm. Eu am avut neplacerea sa patesc asta la o alta masina. Actuatorul lucreaza prin valva westgate sa elibereze surplusul de presiune din turbina atata tot.
    0 points
  26. Salut Sorian, asa este cartea service electronica trebuie sa poata fi accesibila din meniul masinii si afisata pe display-ul de navigatie. acolo trebuie sa-ti fie disponibile cel putin reviziile importante cand e urmatoarea scadenta. daca tu nu gasesti asa ceva in meniu, masina a fost "lucrata" din multe puncte de vedere si nu merita sa-ti pierzi timpul cu ea si banii. probabil te atrage pretul ei de vanzare atractiv si dotari, dar crede-ma o sa-ti para rau daca o cumperi. cauta un vanzator in care vezi ca a avut grija de masina si i-a oferit ce a trebuit la timp.
    0 points
  27. In regim preponderent urban, distante scurte nu se reuseste ca regenerarea dpf-ului sa fie finalizata. Autoturismul nu apuca sa ajunga la etapa de finalizare a regenerarii. Regenerarea nu se produce ... si in general o ia de la capat a doua zi. Astfel se depun cantitati mari de reziduuri in dpf. ECU sesizeaza imbacsirea filtrului si va comanda imbogatirea amestecului carburant cu o proportie mai mare de carburant pentru a creste temperatura gazelor evacuate, rezultand un consum mai mare. Daca se continua exploatarea in regim preponderent urban, cu siguranta motorul va repeta imbogatirea amestecului fara a se reusi finalizarea regenerarii dpf-ului. Consum crescut, masina nu va mai *trage* ca inainte, s.a.m.d. Cel mai probabil pentru acest aspect unii recomanda ... motoarele diesel trebuie turate. D.p.d.v. constructiv, si nu numai, motoarele disele nu sunt motoare de turatie. La unii ie cu ambreiaj centrifugal si cupleaza de la 2000 in sus!
    0 points
  28. Nu inteleg ce atata tura-vura. Daca are butoanele pt modurile de condus trebuie sa fie functionale, sa-ti afiseze in bord atunci cand comuti de pe un mod pe altul. Daca nu are modurile de condus, automat nu trebuie sa aibe nici butoanele. Nu-i vad sensul si pana in prezent nici n-am mai vzt/pomenit asa ceva. Daca are totusi butoanele, dar nu se intampla nimic atunci ceva pute. Fie sunt deconectate ceva mufe, dar masina are intr-adevar aceste moduri, fie cazul cel mai nasol, nu are modurile instalate pe masina si sunt puse la vrajeala, a schimbat consola de la una fara butoane la una cu butoane blank. Evident doar ca sa o vanda mai usor, stiindu-se ca cele fara butoane nu se prea cauta. A zis ca poate prinde vreun guster care nu se prinde/nu stie si asta e. N-are treaba cu anul, a mea fiind 12.2011 si avand butoanele pt modurile de condus, chiar prea multe(pt mine) in urma update-ului de iLevel facut acum 2 ani si ceva.
    0 points
  29. https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-5-ID7GDqE7.html#f4ce189374 Isi ia oricand 39.900 pe ea
    0 points
  30. Ai intrebat daca e vreo problema ca ai montat anvelope de dimensiuni gresite, ti s-a raspuns afirmativ iar tu ai replicat ca stiai asta. De aici ti se trag minusurile. Nici pe Passat nu ai dimensiunile anvelopelor corecte, iar daca a venit din Germania cu dimensiunile alea, probabil turcul/arabul s-a zgarcit (215/55R16 costa mai mult).
    -1 points
  31. Te duci la diversi dubiosi sa ti faca o cheie clona pe masina si te bucuri ca ai dat mai putin decat costa cheia noua originala la BMW. Peste ceva timp poate te trezesti ca ai ramas fara masina. Daca ai nevoie de o a doua cheie, mergi la BMW si comanda ti o cheie noua (sau la groza dan)!
    -1 points
  32. La o masina noua o sa te plictisesti , ca n-ai ce sa-i faci, si nici nu poti, din motive de garantie. Daca iti place sa surubaresti in timpul liber asta e masina pt tine. Injectarele se curata cu ultrasunete. Te-ai uitat la clipul ala care ti l-am trimis? Tu trebuie sa faci un rebuild la vanos ca sa scapi de oscilatii.
    -1 points
  33. Sa te iei dupa ce scrie in bord. Sa schimbi atunci cand iti cere masina. Restul e numai treaba ta, nu ce recomanda masina. Ea face asta pentru a se proteja. Am 430k km la bord cu schimbari de treapta la 2000rpm. Si de peste 170k km in posesia mea, cutie viteze din fabrica cu 2 schimburi de ulei. Si o sigura data schimbat ambreiajul. Nimic din ce ar scrie altcineva aici m-ar convinge ca imi tratez motorul incorect. Esti liber sa tragi concluzia personala de aici..
    -1 points
  34. Pai si in depasiri ce faci? Ca pana la 2.000rpm nu se infinge mai deloc...nici turbina nu-ti intra.
    -1 points
  35. Da, sau cel putin nu se simte absolut deloc.Am mers cu actuatorul defect (deci nu intra turbina) si pana pe la 1800-2000rpm masina se simtea exact la fel, se accelera identic.
    -1 points
  36. Ai fost in ea si nu avea butoanele?
    -1 points
  37. In primul rand turbina functioneaza de la 1800. Apoi, nu cred ca trebuie sa mai mentionez ca pot duce motorul pana in 3500-4000 daca vreau. Nimic nu ma opreste sa fac ce vreau cu motorul in situatii extreme. Pana la fiecare (ar trebui sa) stie cum trage de motorul lui in depasiri. ..Nu mai zic ca nu toate depasirile sunt la fel! Unele mai riscante ca altele. Sincer, nu vad aici rostul unui comentariu cand e vorba de depasiri. Cred ca topicul se vrea lamurit in privinta exploatarii in conditii normale de drum lung, de regim autostrada..
    -1 points
  38. Turbina functioneaza diferit; in functie de turatia motorului.. E irelevant ca aceasta se invarte anemic, daca ea se invarte la fel de anemic in ture de peste 1800-2000. Atunci e ceva defect in ea si NU face subiectul acestui topic, nu!?
    -1 points
  39. Bun. Ai zis mai bine. Mareste sau nu debitul pe admisie, actionarea turbinei pe evacuare!? Asta e esential, sa se inteleaga ce se intampla, cand se intampla! Vreau sa vad si eu diferenta, daca tu faci mai sus diferentiere. Primesc linkuri de youtube sau altele.
    -1 points
  40. Diferenta nu o fac eu. Sunt oarecum diferite. Utilitatea turbosuflantei e cam acelasi. Cea cu duza reglabila e mai performanta... regleazĂŁ presiunea aerului mult mai ok, ajuta la frânĂŁ de motor. Valva wastegate controleazĂŁ debitul gazelor evacuate prin turbina.... implicit debit mai mare, turatia mai mare a turbinei si mĂŁrirea debutului de aer pe admisie. Sunt pe telefon. Cand ajung la calc. Caut si ceva lunk-uri cu explicații.
    -1 points
  41. @Luciosu Toate cutiile de la Vag fac asa. Superbul ala e in 6 sau in 7 trepte?
    -1 points
  42. Pentru drumurile noastre SUV. Pentru familie, comoditate urcare/coborâre, confort: SUV. Pentru utilitate portbagaj: SUV. DacĂŁ e BMW, obligatoriu cu EDC. In nici un caz fĂŁrĂŁ. Pentru condus sportiv (deși nu știu câți de aici conduceți așa cu familia, și ĂŽn adevĂŁratul sens al cuvântului, care sĂŁ facĂŁ diferența dintre SUV și sedan), senzații pe viraje, consum mai mic, aerodinamicĂŁ mai bunĂŁ (zgomot ceva mai mic la viteze mari) - sedan. G01 e super comod pentru familie din toate punctele de vedere. Și nu vei merge cu mașina cu viteze mai mari decât sĂŁ ĂŽți ofere siguranțĂŁ (care sunt mult peste limita legalĂŁ, și ceva mai mici decât un sedan, dar nesemnificativ). Cutia pe mașinĂŁ rezistĂŁ și peste 200km/h (am un Thule), inconvenientul la ea e zgomotul asurzitor la viteze mari, consum crescut, și, cel mai important, accesul ĂŽn parcĂŁrile subterane. Pe-afarĂŁ e un inconvenient major. Am SUV de peste 14 ani, și nu m-aș ĂŽntoarce la sedan dpdv al confortului (acces ĂŽn/din mașina, drumuri, borduri, vizibilitate, portbagaj,etc,etc.), chiar dacĂŁ diferența majorĂŁ e doar de consum.
    -1 points
  43. Actuatorul nu e reglat de ECU? Normal ca geometria variabila nu are waste.. Cu toate ca unele, rare, ar putea avea. Dar intram in detalii.. (unele turbine pot avea wastegate montata ulterior ca protectie..) Hai ca ne invartim in jurul cozii. Amandoi stim despre ce vorbim. Mai putin altii.
    -2 points
  44. Asa crezi tu? Atunci doar tu intelegi. Esti cel mai meserias de aici; imi dai si mie un plus, te rog? (..tu crezi ca eu am incurcat... Nu ma interesa ce are iosif la masina. Nu ma intereseaza. Postul #25 e postul meu, tu vorbesti despre o postare a lui Iosif camd zici ca am incurcat ceva..; iar el nu spune si nu stie ce turbina are. Asa ca despre ce ma corectezi tu??? Ceva imaginat!) Iosif, stie el bine, e unu dintre "prietenii" de aici, ca si ingineru, care de multe ori raman fara replica... pe forum, de aia ploaia de minusuri aiurea de la ei. Fara replica - minusuri cu nemiluita! Dar nici o problema, eu nu am frustrarile lor, in nici un caz. Sa ne pastram dilemele de aici inainte.
    -2 points
  45. Tocmai, Iosif, reactia ta ma face sa fiu ironic.. Nu conteaza daca turbina se invarte prea putin si nu produce boost-ul necesar! Ce, conteaza este momentul din care ea ajuta EFECTIV, sau daca vrei, Mai Efectiv motorul. La mine daca urc usor-usor turatia pe un drum drept, undeva pe la 1600, fara a mai apasa pedala, turatia urca singura, nu foarte mult; atat cat sa iti dai seama ca "altceva" trage motorul si nu doar carburantul injectat. Acela este momentul cand paletele turbinei sunt actionate de actuator si se deschid pentru ca mai mult esapament sa ii mareasca turatia turbinei fata de anemia in care sta in ture mai mici. Ne-am lamurit, de ce si cum turbina are o plaja (cum zice si Mircea)? Daca nu ai inteles, atunci sa ne explici, explicand aici rolul actuatorului! Si o luam de acolo.
    -3 points
  46. Citeste si intelege ce scrie in linkul dat: https://paultan.org/2006/08/16/how-does-variable-turbine-geometry-work/#:~:text=A%20turbocharger%20equipped%20with%20Variable,range%20to%20optimize%20turbine%20behaviour. "The vane angles are adjusted via an actuator. The angle of the vanes vary throughout the engine RPM range to optimize turbine behaviour."6 Vane angles, face referire la unghiul de deschidere (in fata volumului de gaze ce ies din motor) care este variat de actuator. Valva de pierdere al EXCESULUI de presiune este un cu totul alt principiu si este actionata (supapa..) de presiunea aerului EXISTENT/SUFICIENT pe admisie.. si actioneaza prin intermediul unei tije eliberarea unei parti a presiunii de pe evacuare. Ar legatura indirecta cu boostul dat de turbina. Nu are legatura directa. Parerea mea.
    -3 points
  47. Ba stiu, am pus linkuri mai sus si am subliniat textual la ce sa se uite. Am vorbit pe langa subiect ca tine la postarea #32? NU! Faptul ca subiectul "Iosif" strecoara o idee care ii trece prin cap despre o anume turbina si nu continua sa sustina sau macar sa explice ce intelege, nu este problema mea! Eu explic ce inteleg si intreb unde nu stiu. (Tu, tare mi-e ca vrei doar sa o faci pe desteptu' pe aici..) E o intrebare in postarea #37. Aceea asteapta un raspuns si de la tine, asta in caz ca macar sa te fi intrebat, sau preocupat subiectul discutiei! Dar nu, tu ai intrat in gasca de minusari! Stii cum e (in caz ca nu ai observat..) ai noroc ca aici inregistrarea e gratuita sa poti scrie ce vrei, adica inclusiv sa jignesti! Ei bine, asta se cam ia din cand in cand; e ATAT DE SIMPLU!! Hai sa o lasam asa..
    -3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.