Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12/02/20 in Posts
-
Ia uite si acum cat scrie Tu nu ai raspunsuri, tu spamezi tot forumul zilnic, zici ca altceva nu faci toata ziua. Pe orice topic, esti prezent. Mai lasa si pe altii.8 points
-
N53 e problematic si multi il evita. Dupa N52, care a fost ultimul motor aspirat L6 cu injectie indirecta, BMW a facut trecerea catre injectia directa (N53) si injectia directa si turbo - chiar biturbo (N54). Ambele au o lista destul de lunga de probleme, destul de costisitoare, si se vede ca au fost primele incercari in directia asta. N54 suporta destul de bine cresterile de putere in schimb, fiind mai rezistent. N55 pare cel mai ok dintre ele. Are o singura turbina twin scroll, nu mai e biturbo ca N54, merge destul de liniar si se aude bine. Ca probleme, nu scapa de cele comune, insa oricum sunt mult mai putine ca la N53/N54. Adica ulei la garnitura filtrului de ulei (poti cauta OFHG), cuzinetii (apare cand e fortat destul de des motorul rece), pompa de inalte (doar in primii ani de productie ai lui N55) si pierderi de ulei la capacul de culbutori. Practic, desi pare o lista lunga, la N53 si N54 lista de probleme e si mai lunga si le contine deja pe astea. In locul tau as merge pe N55 sau B58. Eu sunt foarte tentat de un E60/90 cu N52 (258cp), datorita simplitatii si putinelor probleme care pot aparea, dar culmea e ca un N55 (306cp) pare sa aiba un consum mai mic, desi are putere mai mare. Iar pentru putinele probleme care pot aparea in plus fata de N52, cred ca merita plusul de putere si anul de productie mai nou al unui N55. PS: Depuneri sunt si pe N55, dar mai putine ca la motoarele precedente. Oricum la injectie directa nu scapi de depuneri. PS2: probleme de consum de ulei am intalnit la N54 (avea 160.000 km), la N55 (pe un F) nu.2 points
-
Prin "preheating" ,ne referim la timpul de activare a bujiei inainte ca motorul sa porneasca . Asta nu inseamna ca bujiile nu mai sunt active dupa aceste secunde,specificate in tabelul ala . Raman active asa cum am spus ,sper ca se intelege ce vreau sa zic !1 point
-
Si eu ma confrunt cu aceasi problema, eroare pe bujii. Am schimbat toate bujiile, aceasi eroare. Apoi mecanicul a resetat sau ce a facut cu releul din tester dupa care eroarea a disparut pentru cateva zile apoi a aparut din nou (se poate sa fi sters eroarea si sa nu fi resetat nimic). Am schimbat si releul, aceasi eroare. Din ce am citit ar mai putea fi cablul de masa ce trebuie schimbat. Urmeaza sa il schimb si pe ala, pana una alta sunt curios care e rezolvarea la tine. PS: Daca ma poate ajuta cineva cum sa gasesc cablul asta de masa pe realoem, sau sub ce denumiri pot sa il mai gasesc m-ar ajuta mult1 point
-
Hai bimmer ca strici si topicul asta. Lasati omul sa spuna daca a schimbat releul si daca s-a remediat problema. Urmaresc topicul sa aflu care a fost problema si citesc doar aiureli. Parca iti facusesi topic de chat, scrie acolo!1 point
-
1 point
-
Pai toata ideea cu postinjectia e ca motorina sa nu arda in cilindru, ci in filtru. Iar in filtru sunt cam 250 - 300 de grade in mod normal, iar dupa ce ia foc motorina din postinjectie cam 600. Edit: n-am fost atent. Intr-adevar, la regenerarea pasiva (cea fara postinjectie) trebuie ca temperatura lichidului de racire sa fie peste 75 de grade. Dar regenerarea pasiva se presupune ca e continua, si nu doar programata in functie de cantitatea de reziduu. Deci iar nu ar avea sens sa porneasca bujiile. Sa caut un manual de service, poate dau mai multe informatii acolo sa ma lamuresc exact care e procesul.1 point
-
Vezi ca descrierea asta e doar pentru N47 (si cred ca foarte similara cu N57). Nu cred ca bujiile au treaba cu regenerarea. La regenerarea activa se creste temperatura in filtru cu postinjectie, si oricum motorul trebuie sa fie deja la temperatura de regim. Nu vad de ce ar porni si bujiile. Pe de alta parte, nu sunt de meserie, deci exista o sansa sa ma insel1 point
-
Eu zic sa verifici tampoanele motor. Este o problema comuna la N47. Am avut si eu problema asta si intr-adevar erau tampoanele motor uzate. Mergi la un mecanic fiindca trebuie suspendata pe elevator. Neaparat sa fie pe OE. Eu zic sa lasi bujiile si releul daca n-ai eroare pe ele. Atata timp cat iti face regenerarea la DPF inseamna ca acestea sunt in regula, n-ar porni ciclul de regenerare daca ar fii probleme la bujii/releu.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Injectoarele, uita te la rece exact când pornesti pe Corecții, dupĂŁ 5-10 min când merge bine si corecțiile sunt bune.1 point
-
Am eu modelul asta si se tine bine. Este resoftat la 300cp si chiar nu este “vai de el” cum se spune. Cutia este 8HP45 dar este RWD nu Xdrive. Nu cred ca are nevoie de 700NM din punctul meu de vedere. Eu fac drumuri lungi si este placut de condus. Am condus si 530 dar nu am sesizat o diferenta. De consum.. depinde cat de tare o calci. Eu am schimbat distributia la 190k km si era putin alungit lantul dar nu era in pericol sa se rupa. Ca orice masina depinde de la cine o cumperi si cat de ok sa facut intretinerea. Daca respectivul a evitat cheluielile o sa cam bagi bani sa o pui la punct.1 point
-
Ca sa consume o cantitate normala de ulei ar trebui trecerea de la 0w30 la 0w40 sa ii reduca de 10 ori consumul de ulei. Cum iti imaginezi ca o masina cu probleme tehnice evidente va consuma <100ml la 1000km in loc de 1L la 800km din faptul ca ii pune un ulei cu 2% mai vascos? Sau mai bine explica-i teoria ta cu "nu tura motorul peste 2000 ture ca altfel e normal sa consume 10 litri de ulei in 10k km", cu care poluezi forumul dintotdeauna. Ar trebui sa se faca o cheta pe forum sa iti repare cineva motorul si sa intelegi ca nu asa ar trebui sa functioneze.1 point
-
Teorie personala, uleiurile 0w20, 30, 40 se pun la motoare de generatie noua, vezi cele japoneze ce folosesc, si nu sunt la Polul Nord, se folosesc pentru inertia mica a peliculei si ungerea rapida, un ulei vascos reduce performanta motorului, se incalzeste mai greu, urca in ture mai greu. A doua chestiune, orice ulei ar folosi la un consum de 1l. 800km. este enorm, cat sa reduca consumul cu vascozitatea crescuta f. putin, are pierdere pe la turbo daca erau segmentii nu mai vedeai in spate de fum. Parerea mea!1 point
-
Daca masina consuma 1l la 800km cu 0w30 o sa consume foarte asemanator si cu 0w40. Asta nu este o solutie... Si cu 5w40 o sa consume avand in vedere in ce stare este. Diferentele de viscozitate intre uleiurile astea la cald oricum sunt foarte mici.1 point
-
Tu vorbesti de o masina de 14 ani vechime ))) aici e vorba de una de 4 ani, relativ noua sa zicem. Vezi intercoolerul daca are ulei in el (nu vapori). La consumul ala de ulei si dpf-ul ar trebui sa fie PA!1 point
-
Cum spunea cineva mai sus: turbina, epuratorul si mai vezi dupa. Cel mai bine ar fi sa nu mergi prea mult asa. Nu inteleg de ce ai asteptat atat pana sa te hotarasti sa o repari. Dupa atatia litri mancati de ulei ramai fara sonde, filtru de particule, catalizator, EGR . Ulterior daca s-au infundat dpf+catalizator vei ramane fara turbina, intra in limp si tot asa...1 point
-
Este enorm consumul, verifica turbo, epuratorul, dupa aia vezi alte aspecte, nu are voie sa consume mai mult 5-700ml. de la un schimb la altul.1 point
-
Colegu ,ai citit ce a scris omul!? UN LITRU LA 800KM!!! Este enorm,nu ai cum sĂŁ mergi cu o mașinĂŁ de zi cu zi cu un așa consum de ulei.1 point
-
Stai linistit, nu esti singurul cu problema consumului de ulei. O sa intalnesti unii care iti vor zice ca nu ar voie sa consume ca masina lor nu consuma. Iti sugerez sa lasi motorul in pace (adica sa nu il demontezi..) daca esti multumit cu trage. In ce turatii schimbi? Si al meu motor consuma daca schimb prea sus.-1 points
-
Ok, n-am citit bine. Tu de ce nu vii cu vreo idee personala sau din urma experientei, intelegerii tale?? Iti dau un sfat; vino cu solutii pentru el, nu te lua de altii! Inapoi pe topic: Pana nu raspunde la intrebarea pusa nu poate ajunge prea departe in concluziile lui si ale mele.-1 points
-
Daca tot nu ti-a sugerat nimeni (te si intreb in acelasi timp) ..poate e cazul sa treci la un ulei mai gros la regim. Incearca la urmatorul schimb sa pui un ulei 0W40. Ii las pe altii sa iti recomande fabricantul. [ (mai ales cei negativisti - cu minusul dua ei )] Asta e bine sa faci inainte de a te apuca sa bagi bani in manopera (daca nu ai inclinatii mecanice o sa coste..) sa demontezi intercooler, epurator (mai mult ca sigur e integrat in admisie pt ca motorul e N47..), segmentari, simeringuri.. poti pune un ulei mai gros si mai vezi dupa aia. (Daaca te stii priceput in demontari poti sa faci ce ti s-a spus mai sus.. ca scapi oarecum mai ieftin verificand personal) Ce tip de ulei pui in motor si cat de des se face schimbul de ulei si filtru de ulei?-1 points
-
Cred ca nu vrei sa fii si crezut.. Atunci pentru ce mai exista atatea alte vascozitati la uleiuri? Pentru motoarele de curse cum zicea cineva mai sus? Pai ar trebui sa nu mai fie de vanzare pe rafturile magazinelor, nu (?) ca nu vad mai mult masini de curse pe strada decat banalele1,6 - 1,8 - 2 litri. Poate e bine sa intelegem inainte asta cum stam cu vascozitatile si de ce sunt ele create si apoi mai vedem daca conteaza ulei mai gros sau nu. (nu mai zic ca 0w e un ulei care trebuie folosiit la polul nord si mai putin in Europa ) Eu pot sa il asigur ca daca pana acum a mers cu 0w30 trecand la 0w40 sigur nu va mai consuma la fel de mult ulei. Desgur, schimband vitezele in aceleasi ture..-1 points
-
In prima parte ai dreptate, uleiul cu vascozitate mica (0) asigura o ungere inca de la primele rotiri ale vibrochenului, asta e singurul motiv nedeclarat de a folosi ulei cu vascozitate mica, mai ales ca e aditivat la greu.. A doua parte, imi rezerv parerile. (desigur turbina se prea poate sa nu mai fie in mintile ei.. La peste 200k km.)-1 points
-
Lasa cheta pentru altii, eu am pus o intrebare mai pertinenta la care inca astept raspuns.. De altfel, nu ma plang pe forum ca imi consuma motorul ulei! In schimb STIU cand/cum consuma uleiul si asta nu poate decat sa ma bucure! Altceva nu conteaza; nici macar parerea (defapt o impresie de prost gust!) ta despre motorul meu. (doar o avertizare ca te iei de persoana si nu de ideea din topic) Deci sa stam IN TOPIC, nu in alte "aberatii". A pentru ca altii cred turbina consuma uleiul, (isi pentru tine, ca tu iti amintesti ce sustin eu..) de mai bine de 30k km am schimbat turbina cu alta mai buna, trage bine in ture mici, aflati ca daca bag piciorul in acceleratie pierd inca ulei. Din partea mea puteti sa demontati motorul ca consuma uleiul.. doar vreo doi din cati am intalnit trateaza dieselul ca pe un diesel, restul...-1 points
-
O idee bine de inteles in privinta uleiurilor cu vascozitati diferite: https://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-108/ Adevarat este ca diferenta dintre _W20 si _W40 este de doar 10% incomparabil mai mica in sensul fluiditatii uleiului la regim. Nu se injumatateste cum suntem tentati sa credem (20/40).-1 points
-
-1 points
-
Godini, preaheating este fenomenul nu este timpul.. Vezi ca mai jos in "docoment" vorbeste si anume despre "hidden preaheating" adica exact ce ai vrut tu sa explici. Dar parca era vorba sa nu mai "spam"uim topicul omului. Sau prea multe idei strica?-3 points
-
-4 points
-
Iti dai seama ca pastrez pdf-ul sa le dau peste degete celor care tasteaza aiureli de acum inainte. ..aia cu starts preaheating la sub 75 de grade presupune activarea regenerarii. Nu stiu de ce nu o spun ei? (Ma insel?)-4 points
-
Da, dar trebuie ca aceasta sa ia foc! Deci trebuie ca temperatura in cilindri sa fie suficient de mare (vezi limitarea data de termostatul invechit..) deci daca e mai mica de 75 o aprinde bujiile si o trimite arzand. Apoi probabil trimite doar motorina..-4 points
-
Pentru ca temperatura nu ajunge la 75 de grade cum zic ei si trebuie pornit pre-heating. Degeaba scuipi mai multa motorina in pistoane daca aceasta nu se aprinde la peste 75 de grade.. sa ajunga si in DPF sa il arda.-5 points
-
Serios? Adica chiar toate topicurile?? Acum chiar ma faci sa imi para rau. De fapt, ca pe orice alt forum, sunt anumite tipuri de topice care tot apar si iar apar.. (prea putine sticky topicuri, de aceea intr--n fel..) iar eu daca apar si raspund pchiar in legatura cu problema, fac spam.. (interesant). Uite o sa mai las si pe altii sa raspunda. Trebuia sa vorbesc cu mgi in privat, departe de invidiosi..-6 points
-
Sincer, ai intrat numai sa te iei de mine? Ce urmaresti? Nu ai opinii pe topic!? Nu vrei sa raspunzi la intrebarile care mi le pun? Pana la urma comunicam cu mgi.. Topicul de chat nu l-am facut eu. Am foat invitat sa particip si am participat. Altii care o dau cu minusuri de li s-a inrosit fata nu au participat.. Cred ca a fost sters intre timp. Am raspuns la toate intrebarile? (Iata despre ce discutam acum..) Apropo, eu las omul sa vina cu solutia problemei.. numai ca tare mi-e ca nu o sa incerce prea multe.. asa ca mai bine diascutam si despre ALTE aspecte indirecte, daca tot la bujii s-a intepenit treaba..-8 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00