Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/22/21 in Posts

  1. De ieri ursul mai are un frate ma rog 2 dar cel alb e de aproape 2 ani cumparat.
    3 points
  2. Visul meu e E46 330i 6 in linie cabrio.....poate in viitor pentru proiect ĂŽmpreunĂŁ cu bĂŁiatul meu!!!
    2 points
  3. Normal ca face insa nu mizeria de TopTec care are tehnologie de fabricatie, specificatii si rezultate slabe fata de competitie, mai bine mergi pe Motul X-Cess / X-Clean. Eu am luat ulei d-asta din Germania direct si e altceva fata de ce e la noi. Uleiurile Mercedes OE sunt iarasi foarte ok, sunt facute de Petronas (Selenia)... nici nu se compara cu ce gasim noi in bidoanele de BMW OE. Nu am recomandat ulei non-DPF in masina cu DPF, daca asta ai inteles este fix problema ta
    1 point
  4. Sinthetic Technology nu inseamna ca e full sintetic, mai citeste
    1 point
  5. Variantele sunt: - uleiuri ce iti protejeaza mai bine motorul (A3/B4) dar nu prea conserva energia "vezi Doamne", adica ruperea filmului de ulei opune o rezistenta mai mare pt motor deci consum crescut ...si cam neprietenoase cu mediu - si uleiuri "conservatoare de energie" dar cu protectie scazuta asupra motorului, gen A5/B5, C3, etc. Tendinta moderna este inspre conservarea energiei si protectia mediului, adica mai simplu, ulei mai "alunecos", te lasa fara "frana de motor" (cum tot aud ), compatibil cu noi cerinte de fluidizare (DPF) dar deficitare la protectia motorului. In principiu a punctat bine @matose - putina corectie doar, ca TBN-ul se refera la capacitatea uleiului de a-si neutraliza proprii acizi. Pe romaneste - chiar daca anumite lanturi de molecule din ulei s-au desfacut si s-au recombinat cu carbonul, NOx sau oxigenul rezultand acizi ce ataca metalul, restul de lanturi de molecule preiau treaba si protejeaza motorul in continuare. Sigur, e bine-venit un TBN de 10, chiar 11, dar uleiurile "moderne" nu mai pot face asta. Acum e cu "alunecare", combustibil putin, protectie mediu ...si sa-ti cumperi alta masina dupa x km pt ca la cea actuala i-a crapat motorul lasat fara protectie suficienta chiar daca a mers "racheta". Singura asemanare intre LM TopTec4200 si Ravenol VMP ar fi ca ambii producatori sunt printre putinii care par a fi sinceri in descrieri (cat de cat) In rest e o comparatie intre mere si pere. LM declara ca 4200 e un ulei hidrocracat, adica grupa 4, adica compus dintr-o baza petroliera rafinata la care s-a adaugat un pachet de aditivi ...Ravenol se lauda ca VMP ar fi un sintetic veritabil (dati-mi voie sa am rezerve) compus dintr-o baza sintetica PAO (polialfaolefine) + pachet aditivi (grupa 5). Ce sa compar intre cele doua ? TBN diferit, HTHS diferit, grad de evaporare chiar diferit ...nu poti compara mai nimic pt ca sunt lucruri diferite. Ar fi cum ai spune - ce masina e mai buna, diesel sau benzinar ? Aprobari sau nu. Pe undeva e o chestie psiho-comerciala dar si financiara. Traim intr-o lume in care trebuie sa vinzi. Sau dispari. O aprobare pe un bidon va vinde, clar ...doar ca aprobarile implica intelegeri, de cele mai multe ori. Vin niste grasi la cravata insotiti de o pitipoanca, varsa pe un birou niste hartii, producatorul ulei aduce alte hartii ...tacere, toti dau din cap si par sa studieze cifrele (studiaza pe dracu pt ca aproape nimeni nu intelege nimic) ...nimeni nu merge pe linia de productie sau in laborator, se lucreaza doar cu cifre si oricum contractul si aprobarea au fost "facute" deja intre directori. Adica ai atatea aprobari pe un bidon de cati bani ai fost dispus sa pui la bataie ...si uite asa, in disperare de cauza, gasim in fisa tehnica sub aprobari ca "Liqui Moly recomanda acel sortiment si pt x,y si z marca". Adica producatorul (LM in exemplul asta) vrea sa vanda si nu mai sta dupa aprobari ci prefera sa spuna publicului ca produsul lor e bun si pt marcile pt care nu au aprobari. ...este povestea clasica pt posesorii de Astra G benzinar unde se impune norma LL-A-025 ...poi e o poveste intreaga sa gasesti norma asta fara C3 sau Dexos2. Si cine nu s-a priceput si nu a gasit, ce a facut ? A bagat in motor ce a putut ...si n-am vazut pe marginea drumului G-uri benzinare cu motorul crapat pt ca n-au folosit la fix LL-A-025. Liqui Moly Folosesc. Folosesc si acum la BMW, e90, 320d dar varianta TopTec4600. Nu e cea mai fericita alegere (stiu) dar avand in vedere specificul meu de drumuri, ma coafeaza cumva. Inainte de orice, sa stabilim un lucru - si cel mai de rahat ulei de raft rezista 5000 km. Dupa aceasta valoare incepe competitia. Personal nu am vazut ulei "de Romania" care sa mai fie in mintile lui dupa 10 mii. Nici macar Motul care se lauda cu esterii lui (am folosit de la ei varianta X'cess si EcoNergy/pe alte masini) Cum se explica totusi ca un Liqui Moly se aude "mai bine" (mai moale) intr-un motor, comparativ cu "maretul si sinteticul Ravenol" ? Sincer, nu stiu. Un pachet aditivi mai bine ales si proportionat, un alt component "secret" din compozitie (sper ca nu ZZDP) , chiar nu stiu - dar e un fapt real. Liqui Moly e un ulei motor care ofera silentiozitate. Folosesc Ravenol VMO (nu VMP) la un Golf 5 de ani de zile - nu i-a placut nimic altceva, doar asta. Experienta Liqui Moly - parere personala. Uleiuri hidrocracate realizate admirabil, sound moale motor, se comporta stabil in motor ....pana la forja. Talpa le omoara. Adica daca mergi ca un cetatean normal probabil vei completa 100-200 gr de la schimb la schimb dar cand te apuca nervii si rupi masina, sa tii flaconul aproape pt completat. Un ulei exceptional, calitativ, dar la pedala e papat. Chiar si asa, eu ma ambitionez sa raman pe LM la e90. Oricum dupa 7000 km e mort. Fiesta sotiei benzinar am tinut-o 4 ani pe Motul EcoNergy 5W30, A5/B5 ...nu erau de nasu' masinii specificatiile astea dar am zis sa incerc. Ok, disparea de la schimb la schimb (adica in 7-8000 km) 1,5 litri ulei. Acum de 2 ani e pe LM Specific Ford si am completat 400 gr de la schimb la schimb (ok, masina tinuta doar in oras la viteza mica) Nota Am ramas mirat si chiar am cautat si din alte surse si se pare ca Liqui Moly TopTec 4200 a ajuns la API SP (API - clasificari americane, S -scanteie (benzinar), P - norma de calitate ce creste alfabetic) Inca lumea cumpara SL, cine se mai pricepe alege SM, norocosii gasesc SN ...si vad ca s-a ajuns la aprobari de SP (s-a sarit peste O) Cum au reusit sa ajunga cu un hidrocracat de grupa 4 la API SP, nu stiu, dar clar, le-au luat fața la multi) Poate am fost usor off-topic si imi cer scuze - ideea de baza ramane ca nu este nimic de comparat intre 4200 si VMP. Toate bune.
    1 point
  6. Schimbate azi: - discuri fata/spate - placute fata/spate - senzori uzura fata/spate - saboti si accesorii frana de mana - bielete anti-ruliu - facut geometrie Constatari: - unul din cuiele de fixare pt sabotii de pe stanga era rupt, inlocuit toate accesoriile - etrierul dreapta spate pierdea lichid de frana atunci cand era comprimat, schimbat garnituri - discurile si placutele pe spate aveau o uzura neuniforma atat pe grosime cat si pe suprafata, discurile incepusera sa se descompuna putin (brrr ingrijorator) - ca bonus cand era ridicata am observat ca am o pierdere maricica de ceva "lichid uleios" care se scurge de sus pe partea dreapta a motorului (cea cu turbina) pana la busonul de la baia de ulei, asa ca intra si asta pe lunga lista de to do -uri )
    1 point
  7. @Alexxx daca imi aduc bine aminte dintr-un alt topic, tu aveai varianta ED, care are suspensia sport M si bare stabilizatoare mai groase, daca aveai si anvelope runflat...de acolo venea rigiditatea suspensiei sfatul meu ar fi sa incerci sa conduci un xdrive, cel putin pe F30, cea mai moale suspensie e pe xdrive, asa vei putea sa iti dai seama daca asta e suficient pt tine, sau ai nevoie de ceva mai confortabil de atat...si atunci poate ar fi o idee sa te uiti la 5
    1 point
  8. Ca regula generala, la suspensii normale: - cu cat o masina e mai scurta, cu atat e mai rigida - cu cat e o masina mai inalta, cu atat e mai rigida sau are tinuta de drum mai proasta. La air ride sau altele asemenea se schimba lucrurile, dar acolo e cu totul alta gama de pret. X1 e si mai scurt si mai inalt decat seria 3.
    1 point
  9. Asa era o data, ai dreptate. Pilkington a fost echivalent OEM, dar.. Pilkington nu e ce a fost o data.. Mare atentie. Cautati pe net. Nu se mai fac probabil in Anglia: https://www.thebusinessdesk.com/northwest/news/2055079-pilkington-owner-significantly-downgrades-full-year-sales-and-profit-forecasts https://www.thebusinessdesk.com/northwest/news/539044-140-jobs-go-as-pilkington-closes-production-line Stiu din alte surse ca, calitatea a scazut de ceva timp.
    1 point
  10. Update: Am ajuns la 74500 km. Urmeaza urmatoarea revizie. Am fost in concediu prin Europa cu masina, am facut in total 5500 km, cu un consum mediu de 8.8l / 100km. Masina s-a comportat impecabil, am crezut ca o sa fie nasol cu suspensia AC Schnitzer (prea rigida) la un drum asa de lung, insa chiar nu a fost cazul. Majoritatea kilometrilor facuti pe autostrada, dar si cateva orase + multe drumuri abrupte in Dolomiti. Evacuarea e un deliciu in tuneluri :frantics:
    1 point
  11. Da,s-a stabilit.Trebuie sĂŁ vinzi mașina
    1 point
  12. I-auzi... Deci daca nu o tine in limitatorul de viteza toata ziua nu are sens sa faca resoftare, asa zici tu? Aia crezi ca inseamna sa ai putere mare? Si aia cu "nu exista nimic ce poti face cu 380 si nu poti face cu 320cp" e alta aberatie. Daca o luam dupa rationamentul tau ce faci cu 320cp faci si cu un amarat de 2.0 dizăl, nu? ))
    1 point
  13. Salut,de cateva zile primesc acest mesaj de eroare iar senzorii de parcare nu mai functioneaza.A mai patit cineva asta?
    0 points
  14. Deci problema ta care este pana la urma? Te ocupi de vanzarea activatoarelor chinezesti si de retrofit-uri si nu vrei sa se afle pretul sau sa apara informatii gratuite despre coding-uri, etc? Spune direct care este problema? Faci analiza pe text sau? Chiar nu inteleg...
    0 points
  15. Wolf, tu mergi ff incet. De ce vrei upgrade-ul asta de putere? Suplimentar, nu exista nimic ce poti face cu 380cp si nu poti face cu 320cp. Nu are sens suma cheltuita.
    -1 points
  16. Depasiri mai usoare daca e drumul ok... daca arata ca dupa bombardament, cum sunt multe DN-uri la noi, degeaba depasesti mai rapid ca in 2 ani o sa ajunga troaca masina.
    -1 points
  17. Turanza T005 este o anvelopa touring facuta sa reziste km multi si cu performante mediocre tocmai din acest motiv. Este si extrem de galagioasa. Am eu acum pe masina.
    -1 points
  18. Mai Matose, poate nu s-a uitat. De ce nu spui o data? Sa ma uit si eu si toata lumea care e interesata. Daca stii ceva bine, spune o data.
    -1 points
  19. Cum sunt nerabdator din fire am gasit spcificatiile: https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-vmp-sae-5w-30/ https://products.liqui-moly.com/top-tec-4200-5w-30-2.html Sunt identice la capitolul (important) APROBAT de cutarescu.. Ba chiar Liqui-moli are mai multe aprobari.
    -1 points
  20. Am niste grile qwp parca, care pe stanga se aseaza foarte frumos si pe dreapta nu se pupa deloc zici ca st din alt film, ce dracu sa fac cu ea ca e mai mare si nu se lipeste de capota sta asa semi
    -1 points
  21. Pentru tine si matose, daca intre timp se uita in catalog Liqui Moly face uleiuri si mai sintetice decat cel in discutie. Tu 3NCU o sa zici pe romaneste ca face pentru piata romaneasca.. e "normal" sa spui asta.. Pana la urma nu conteaza eticheta cat conteaza daca este APROBAT sau nu! Nu recomandat... aprobat. Retine atat din discutia asta si nu te lua nici dupa mine nici dupa Matose.. Si afla din sursa cat mai oficiala, sa fie pe hartie, catalog al lor, etc etc.. si mai sus, cand m-am bagat in discutie, reiese ce am zis aici. Liqui Moly are un pic mai multe aprobari (pile la Porche si la Ferrari) De la un fan Shell Pure Plus/ Penzoil..
    -1 points
  22. De ce? Tu le bei? ai laborator? Din ala de testeaza unii pe YT? Nu vreau decat argumente logice si de bun simt nu vrajeli. Am trecut demult de ascultatul motorului cu urechea.. Nu ma implic, explic si caut lacunele din logica unora si le dau cu ea in cap. E bine asa? Hai sa continuam discutia pe topicul dedicat: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/55493-uleiuri-totul-despre-uleiuri-teste-recomandari-etc/page__st__4280
    -1 points
  23. Tot ca regula generala TREBUIE LUAT IN CALCUL ca marea majoritate a motoarelor zilelor astea, mai ales alea pe motorina, trebuie sa li se puna UN ULEI SPECIFIC! Matose, am crezut ca stii lucrurile astea... Daca tu pui in motor un ulei non-DPF filtrul de particole va avea o viata MAI SCURTA! Eu am crezut ca tu stii treburile astea.. nu de alta, dar nu e frumos deloc sa distribui lucruri nerecomandate de producator... lasa NOACK si TBN deoparte.. cand tu compari uleiuri DEDICATE DIFERITELOR ECHIPARI, cu sau fara DPF.. ce fel de studii faci daca tu pleci de la premize diferite!? Asa mi se pare normal si firesc, daca compari, compara plecand de la acelasi conditii. Matose, mai vorbim despre full sintetic dupa ce te uiti in catalogul lor, ok? 13NCU, ar trebui sa scrii o carte.. frate, stii cate ceva.. dar ma omoara textele tale lungi.. Si din pacate nu bati nicaieri.. mai strasnic asa sa se vada cat de cat..
    -2 points
  24. Intelege careva cum se clasifica anvelopele de la vara de la Michelin? Mi se pare ca e un haos total in gama lor. Vad ca au 3 modele UHP: pilot sport 4S, pilot super sport si sport cup 2( cu derivatele cup 2, cup 2 connect si cup 2 R) Care si ce hram poarta, imi este peste masura sa pricep
    -3 points
  25. Am vandut F30 LCI pe motiv ca era prea rigida masina pe drumuri proaste (in Buc). Acum ma uitam la un X1. A mai condus cineva si X1 si F30 sa poate emite o opinie obiectiva stric dpdv ride comfort? Tind sa cred ca garda la sol inalta + suspensia dublu brat (ca la seria 5) la X1 fata de McPherson la F30 ar face o diferenta mare in favoarea X1 la comfort pe drumuri proaste. Multumesc!
    -3 points
  26. Mai Matose nu e chiar asa. Cum sa ne trimiti la google? Pe bune?? Cum sa nu fie full sintetic!? De unde ai scos-o? Te-ai uitat la ei in CATALOGUL LOR si ai vazut cumva!? Ia uita-te mai bine la pagina 21.. google te poate ajuta aici. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.liqui-moly.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Technische_Informationen/Kataloge_und_Prospekte/EN/5603.pdf&ved=2ahUKEwjm8eKl_vbxAhVhVRUIHY8nBO0QFjACegQIDRAC&usg=AOvVaw0qh9cZIQ1qcBmEoGVshZPq&cshid=1626967538443 Data viitoare sa vii mai informat nu fara baza. Fara ofensa. Dj alexino, sunt pe forum in primul rand de dragul intelegerii mai bune a masinilor si apoi a oamenilor.
    -3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.