Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/23/21 in all areas

  1. Salutare si bine v-am regasit dragi colegi de forum. Dupa mai bine de un an de cand am renuntat la BMW in favoarea "stelutei argintii", iata ca ata ma trage inapoi la aceasta marca. Povestea incepe in copilarie, pe vremea cand colectionam surprizele Turbo si ne minunam cu totii in curtea scolii sau pe la bloc de cati cai putere aveau unele masini sau cat prindeau viteza maxima. Alte informatii oricum nu prea aveam despre acele "bestii" din fotografii...nu aveam internet iar publicatiile auto erau ceva intangibil pentru noi. Stiam doar ca exista pe undeva in lumea asta si unii oameni norocosi chiar le conduc. Cu un design timeless si tehnologie de ultima ora pentru acele timpuri, BMW 850i E31 era una din masinile care m-a fascinat inca de la aparitie. Si iata ca 30 ani mai tarziu, am placerea sa deschid acest topic pentru a impartasi cu voi drumul acestei legende. Am gasit-o in Elvetia, unde in concediu fiind, m-am apucat sa rasfoiesc un site local de vanzari auto. Intamplator am dat peste ea si mi-au atras atentia culoarea si faptul ca era manuala :hyper: I-am trimis direct de pe site un mesaj vanzatorului intreband cateva detalii, fara prea mari asteptari de raspuns. Insa a doua zi am primit un mesaj destul de detaliat, chiar cu mai multe informatii decat cerusem, in care eram invitat sa vizionez masina si sa facem un test-drive, asigurandu-ma ca e foarte bine intretinuta in ciuda celor 30 anisori. Atat am avut nevoie, un impuls...m-am urcat a doua zi in masina si am pornit la drum prin frumoasa Elvetie. Am zis ca merita doar pentru road trip, chiar daca nu se concretizeaza deal-ul. Ajuns la fata locului, am placerea sa fiu intampinat de un domn in varsta impreuna cu sotia, extrem de prietenosi. Imediat mi-au sarit in ochi cele 5 garaje de pe langa casa, neincapatoare deja pentru colectia domnului, intrucat un X5 statea in aer liber. Surpriza a urmat cand a inceput sa le deschida...Tesla Roadster, un Maserati cabrio ceva editie limitata, un Ferrari F355 spider, M3 E46 si acest E31 850i (ulterior am aflat ca mai are 2 garaje inchiriate unde tine un Z3M coupe si un Z4M, plus vreo 5 motociclete ) Long story short, a urmat un test-drive si o verificare vizuala a masinii. Era prima oara cand ma urcam intr-un E31 deci probabil entuziasmul se citea pe fata mea, desi incercam sa nu o arat prea mult. Simteam motorul ca o uzina sub capota, tragea liniar si se auzea frumos, fara a fi deranjant (totul stock). Am facut si testul vestit cu moneda pusa pe cant pe motor si l-a trecut Avea masina de 9 ani, cumparata de la primul proprietar, timp in care a facut relativ putini km insa a primit mentenanta periodica necesara, acest lucru fiind dovedit cu un teanc de facturi. Cu aproape 157.000km la bord masina nu este perfecta, dar acum ca e la mine tind sa cred ca va deveni Planuri cu ea? Sa fie cat mai aproape de starea originala cand a iesit din fabrica...tehnic si optic. Cel mult ma gandesc sa ii iau niste jante Style 37 pe 18" (modelul de pe CSi).
    7 points
  2. Multumesc frumos tuturor De acum poate mai apar si eu pe la intalniri, daca se mai organizeaza. Eram focusat pe manuala, desi sincer daca as fi gasit si o automata bine ingrijita, probabil o luam. M-a atras modul in care a fost ingrijita masina, faptul ca a fost tinuta doar in garaj a ajutat mult la conservare, kilometri relativ putini pentru cei 30 ani. Momentan probabil ii voi face o inspectie amanuntita, baterii noi, lichide, filtre, termostat, furtune imbatranite, revizie frane, bujii si fise, revizie pompe benzina, check banjo bolts (problema clasica - se pot slabi si nu se mai lubrifiaza bine axa cu came), garnituri. Sa incerc sa ma bucur un pic de ea pana vine iarna, cu numere rosii, timp in care ma ocup si de certificatul de vehicul istoric de la Retromobil. Iar apoi din primavara la plimbare :frantics: Nu as vrea sa ma bag momentan intr-un proces amplu de restaurare, ca la Porsche, pentru ca nu are rugina (cel putin aparent) si functioneaza totul ok.
    6 points
  3. Da, il stiu...e deja bookmarked la favorite Am invatat o gramada de chestii noi si tips&tricks din genul asta de tutoriale pe youtube. M-au ajutat enorm si la resturarea Porsche-ului. Deja am o lista destul de lunga de "to do" si asta doar ca mentenanta preventiva. Parca vad ca incepe un proiect complex...again Am facturi de la fostul proprietar de aproximativ 10.000 euro din ultimii ani. Pe o parte e bine ca a schimbat el multe lucruri, dar pe alta e un pic infricosator cat de repede pot urca la cer facturile pentru modelul asta. Pana ajunge big brother, ma mai joc putin cu asta
    1 point
  4. Felicitari! Traiesti visul multora! In caz ca nu stiai, exista un canal de yt: https://www.youtube....ations/featured , unde un tip foarte pasionat de BMW-uri mai vechi pe benzina readuce la viata exemplare deosebite si are cateva proiecte fix cu acest motor (chiar si un E31 din 1991). Sta in Germania, zona Frankfurt. Poate te ajuta si inspira Asta e masina de lasat mostenire
    1 point
  5. Se mai adauga la raboj: - reconditionare caseta de directie (pe partea mecanica doar, din pacate micul joc din motorul de la active steering nu a putut fi remediat) - schimbat bascule superioare fata (Lemforder) - schimbat bielete directie (Lemforder) - schimbat capete bara directie (Lemforder) Operatiunea a fost facuta la Tureal.
    1 point
  6. Stiu, o urmaream atunci si ma gandeam sa o cumpar chiar. Dar alte vremuri, alte posibilitati :-) Masina e din 91, are airbag doar la sofer. Din pacate nu am foarte multe poze inca, doar ce am facut pe acolo la vizionare. Abia maine pleaca spre noua casa masina.
    1 point
  7. Wow, cel mai misto thread citit pe forum de cand m-am inregistrat :hyper: In sfarsit si un E31. Sa o stapanesti sanatos! P.S. Numere doar pentru sezoanele calde si in rest winter storage?
    1 point
  8. mufa aia cu fire o poti arunca la gunoi. mi e greu sa cred ca ai materialele, sculele si rabdarea necesara sa contruiesti cablajul complet pentru sistemul audio hifi pornind de la mufa de amplificator. multa munca si tot nu iese ca cel de fabrica ca sa faci o treaba buna trebuie sa cauti cablajul complet (netaiat) pentru sistemul audio hifi , cel mai ieftin de pe un F10 (nu F11 nu alt model) de la dezmembari. cum munca sa instalezi sistemul hifi este aproximativ aceeasi cu munca necesara instalarii sistemului Logic 7, era mai bine sa mergi direct pe sistemul logic 7, insa asta era o intrebare ce trebuia sa o pui inainte sa te apuci....acum esti deja la jumatatea drumului
    1 point
  9. BMW X5 F15, 3.0 X-drive 4x4, Euro 6, culoare Black Sapphire, Interior Piele Nappa exclusive, cu continut extins Alb Ivory. Primul proprietar al autovehiculului, cumparat personal din reprezentanta BMW Arad in Octombrie 2016. Masina fusese adusa in reprezentanta, din sistem intern, de la BMW Austria AG. In momentul achizitiei avea 24.715 KM in bord. La cumparare, masina a venit cu roti de iarna pe 19", iar in vara lui 2018 am achizitionat de la BMW Autotransilvania Cluj un set nou de roti Y-spoke cu cauciucuri Pirelli pe 21" (cod 2349591). Masina se vinde obligatoriu cu ambele seturi de roti. Revizii complete (filtre, ulei, etc.) anuale si service consumabile, efectuate doar in reprezentantele BMW din Cluj-Napoca respectiv Sibiu. Tot istoricul masinii se poate obtine din sistemul BMW. Masina este in stare perfecta de functionare si accept orice fel de testare, atata timp cat se efectueaza in reprezentante BMW autorizate. In toti acesti ani, pielea de interior, care este foarte sensibila, a fost intretinuta cu solutiile originale BMW de curatare si protectie (cumparate tot din reprezentanta BMW). Cand ne-am decis sa vindem masina, in urma cu cateva saptamani, am dus masina la un full detailing pentru a readuce atat exteriorul cat si interiorul la forma pe care o aveau in momentul achizitiei. NU SUNT, sub nicio forma, interesat de schimburi, avand in vedere ca masina se vinde pentru a cumpara un model asemanator de X5 sau X6, din 2020/2021, tot din reprezentanta. Serie de sasiu: WBAKS410000H68070 --- Cutoare si tapiterie: 475 Negru Sapphire NAEX Piele Nappa exclusiva,cu continut extins Alb Ivory Echipamente standard: 258 Anvelope Runflat 2AZ Jante din aliaj usor Double-Spoke de 18" tip 446 2PA Prezoane antifurt 2VB Monitorizare presiune anvelope 423 Covorase din velur 428 Triunghi reflectorizant si trusa de prim ajutor 502 Sistem de spalare a farurilor 522 Faruri xenon pentru faza scurta si faza lunga 534 Aer conditionat automat 575 Prize de alimentare aditionale, de 12V 5DA Dezactivare airbag pasager fata Echipamente optionale: 248 Volan incalzit 2VM Pachet Confort cu suspensie adaptiva 302 Sistem de alarma 346 Pachet exterior cromat 3AG Camera de luat vederi pentru mersul inapoi 3E1 Exterior design Pure Excellence 402 Trapa panoramica din sticla 413 Plasa de separare in portbagaj 430 Oglinzi retrovizoare antiorbire 441 Pachet fumatori 488 Suport lombar pentru scaunul conducatorului auto si al pasagerului fata 493 Pachet compartiment de depozitare 494 Scaune incalzite pentru conducatorul auto si pasagerul fata 4UY Sac pentru schiuri si snowboard Pro 508 Senzori de parcare (PDC fata/spate) 563 Pachet lumini 5A1 Faruri ceata cu tehnologie LED 5AL Protectie activa 5AS Sistem de asistenta 609 Sistem de navigatie Profesional 610 Head-Up Display 676 Sistem de difuzoare HiFl 6NS Conectivitate extinsa 7S5 Design interior Pure Excellence 456 Scaune fata Confort, reglabile electric 4CV Ornamente interioare lemn stejar, lucioase 877 Renuntare operatiune crossover 879 Manual de utilizare / Carte de service in limba germana 8TH Info limita de viteza ZS5 Eliminare 7NH --- Persoana fizica, fara TVA. Pret : 33.200 EUR negociabil Contact: 0765260322 (Mihai) Pentru mai multe poze: https://www.autovit.ro/anunt/bmw-x5-xdrive30d-ID7GMWUJ.html?isPreview=1#gallery-open
    1 point
  10. Pentru mine topicul asta ramane clar despre tehnologia si utimile metode de transport folosind hidrogen. Nu departe de unde se creaza ultimile BMWuri, in Bavaria din 2023 se va testa un tren pe... hidrogen: https://www.transdev.com/en/news-en/transdev-first-hydrogen-train-bavaria-germany-2023/ De curand o pasarica mi-a soptit in una din urechi ca nemtii in general cam intorc spatele Teslei.. de parca nu sunt nationalisti destul, in caz ca nu stiati, ii cred in stare! Mai sap si pun aici vesti despre hidrogen. (Stiti ce e culmea; in loc sa imi placa bateriile ca dau curent electric iar curentul electric il "pap" prin cabluri zilnic.. hidrogenul e cel care ma incanta, il vad de viitor si l-am vazut intotdeauna, asa ca o presimtire de viitor. M-am nascut cu un simt inascut in a presimiti o directie in tehnologie.. am si ceva inchipuiri plecand de la baze in prezent (amintiri din trecutul in care credeam intr-o directie..) dar materializate de altii in viitor care s-au si manifestat.. Asa ca purtati-va frumos cu mine )) Edit: dar si Italienii, sa se bucure si ei de "Marca" germana: https://www.euractiv.com/section/railways/news/italian-and-german-trains-hitch-up-to-hydrogen-bandwagon/
    0 points
  11. As vrea sa fac revizie periodice și mi-ar recomanda cineva un garage care se poate ĂŽnregistra online cu prețul preț rezonabil. Va multumesc
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.