Ce ati facut baieti, mi-ati demontat azi-noapte tot motorul bucati pt 2 picaturi ulei gasite pe o bujie ? :) Nu mi-am pus intrebari Bimer ci am facut simplu niste constatari (la care ma si asteptam dealtfel): - intr-un cilindru reuseste sa intre o cant. ulei mai mare decat cea admisa. Asa, si ? Pt asta motorul gata, e pe butuci ?? Sa ma apuc sa-l desfac si sa investesc in el cat nu face desi el functioneaza ireprosabil ? Probabil dupa unii asta ar fi solutia... Eu zic sa mai lasam tastatura si link-urile si sa mai coboram in realitate. Motorul porneste ok, nu scoate nici macar gura aia de fum specifica dieselurilor obosite la prima secunda dupa pornire (nu am DPF), mai da uneori in forja brusca cate o bulĂŁ de fum negru (care e altceva), de fum albastru nici vorba ...singura chestie ar fi ca la forja in turatii si viteze mari imi ciupeste din ulei. Ca si consum ulei per general, am completat cu vreo 0,7L in 7000 km ceea ce mi se pare absolut rezonabil la 270 mii km din bord (real cine stie). Si inca ma incapatanez pe 5W30. - alta constatare a fost acea bujie uitata destransa. Asa am cumparat masina, nu aveam de unde sti. - si cea din urma constatare (tot atunci) odata indepartata galeria admisie (cu dopuri) am gasit furtunasul vacum al clapetelor fara un dop/ceva. Ori o fi avut si a cazut, ori cine a inlocuit galeria cu dopuri a omis aspectul asta. Clar, masina mergea execrabil cu vidul destabilizat dar nici chiar asa nu aveam sughituri dimineata. ...si Bimer, da, pot sa-mi fac o idee chiar si dupa culoarea bujiilor ...dar la benzinar Sotia are un Ford benzinar si nah, periodic mai scot bujiile pt reglare distanta electrozi si in functie de aspectul lor imi dau seama de eficienta arderilor din cilindru. Aaaaa, si stai - si la Ford gasesc la demontare o bujie unsa cu ulei care si face ceva calamina pe electrozi si asta de ani de zile si uite ca motorasul ala se incapataneaza sa functioneze ireprosabil. Consum ulei general - cam 0,5L in 8000 km, adica de la schimb la schimb scade nivelul pe joja de la mediu la minim. Singura nedumerire a fost legata de uleiul Motul EcoNergy 5w30 care disparea absurd dar problema s-a rezolvat schimband marca uleiului. Bun, si eu acum ce fac ? Ma apuc si fac bucatele ambele motoare pt bujia umeda cu ulei a fiecaruia ...sau... :)