Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/19/23 in all areas

  1. Trebuie sa avem mereu in vedere un lucru important: deciziile (sau, mai exact, interesele) politice determina si directioneaza comportamentul cumparatorilor si al proprietarilor, prin taxe si impozite. Poate singurele exceptii sunt cetatenii - relativ putini - care isi permit aproape orice (ceea ce nu inseamna neaparat ca si cheltuie fara frane), la care se adauga cei - surprinzator de multi - predispusi catre un lux care deseori frizeaza iresponsabilitatea financiara. Cel mai bun exemplu este sistemul de impozitare a autoturismelor, adoptat in 2006 si inca in vigoare. Prin impozite, s-a redus semnificativ numarul posesorilor de masini cu motoare de peste 2.0l si foarte mult numarul celor cu motoare mai mari de 3.0l. Oamenii nu au facut acest lucru din dragoste pentru mediu, ci fortati de sistem. Aceasta nu inseamna ca nu mai exista destule exceptii - fie oameni foarte bogati care isi permit fara emotii un Chevrolet Corvette, fie oameni care locuiesc in Rahova intr-un apartament de 2 camere dar au un X6 M50i xDrive cvasi-nou parcat in fata blocului. In mod similar, daca de maine s-ar introduce un impozit de 2% / an pe valoarea de piata a apartamentelor, caselor si terenurilor, sunt convins ca, in foarte putini ani, am fi matorii unei schimbari majore in ceea ce priveste comportamentul romanilor fata de detinerea de proprietati imobiliare. Revenind la subiect, ne aflam intr-o perioada in care vointa politica (la nivel european, cu tendinte de globalizare) ne impinge - cu sau fara acceptul nostru - catre automobilele electrice. Consider foarte relevant exemplul Norvegiei. In 2022, 79.3% (!!) din masinile noi vandute in Norvegia au fost pur electrice. Daca insa va documentati asupra acestui fenomen, veti constata ca sistemul legal /de taxare ii forteaza sa faca acest lucru - si nu faptul ca norvegienii sunt ecologisti pana in maduva oaselor. Am mai discutat intr-un alt topic: sunt sceptic ca s-au realizat studii atente si detaliate privind impactul pe termen lung - din toate punctele de vedere - al tranzitiei catre automobilul electric. Exista precedentul "incurajarii" consumatorilor europeni, prin politicile de stat, sa cumpere automobile Diesel, pana cand, cateva decenii mai tarziu, s-a descoperit ca poluarea cauzata de motorul Diesel este mai daunatoare sanatatii decat cea provenita de la motorul pe benzina. Pana la noi ordine, vantul bate tare spre automobilul electric. Este alegerea fiecaruia dintre noi, sa faca pipi in directia vantului, sau contra vantului. Si poate sa speram ca vantul nu bate chiar intotdeauna cum doreste puterea politica. Vedeti criza de energie cauzata de razboiul Rusia - Ucraina, care a aratat verde in fata oficialilor europeni ca a inchide mine de carbune, termocentrale si centrale nucleare nu a fost chiar cea mai buna idee pe care au avut-o. Pana in 2035 mai sunt totusi ceva ani, vom vedea de va mai urma. Un lucru este cert: atat timp cat directia politica ramane cea de acum, dezvoltarea motorului termic va fi cvasi-sistata.
    2 points
  2. Salutare din nou, am revenit cu un F30 330i Lci cu motorul b48 eram in cautari de un b58 doar ca pretul foarte ridicat al acestui motor ma facut sa zic pas (deocamdata). Masina am achizitionata personal din olanda in luna februarie, este din 08/2018 cu 133.400 km in momentul achizitie. Deja am refacut jantele ca erau zgariate la borduri de la un capat la altul... Shimbat baterie Atm, amortizor torpedou... maruntisuri.... urmeaza un detailing complet... Atasez cateva poze de la dealer + optionalele masini... numai bine
    1 point
  3. https://www.auto-bild.ro/headline/suedia-nu-mai-ofera-subventii-pentru-masinile-eco-207534.html. am găsit articolul acesta și acesta https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/de-ce-norvegienii-producatori-de-petrol-prefera-masinile-electrice.html. și acesta unde avem povestea Norvegiei de ignorat titlul https://dailydriven.ro/masinile-electrice-nu-sunt-viitorul
    1 point
  4. Pana in 2035 poate apărea un război nuclear, o ciuma neagră sau un colaps economic complet. Asa ca sunt de acord cu cele spuse de Five. Putini sunt cei care chiar spala caserolele de mancare ca sa le arunce la “plastic” si putini sunt cei care scot dopul la sticla sa l arunce separat si nu “înșurubat” pe sticla. Adica sunt putini care chiar sunt ecologiști, nu ma număr printre ei.. sistemul/societatea nu are respect fata de mine, cetățean, care fac parte din ea. De ce? Exemplele sunt prea multe, le Cunoaște-ți, implicit daca sistemul imi spune sa recicle, dar nu mi oferă variante de reciclare sau daca el nu reciclează, dar ma pune pe mine, simt ca sunt luat in bătaie de joc. Daca imi cumpăr o mașina electrică, nu o cumpăr pentru mediu, o cumpăr pentru reducere de costuri, eventual niste panouri, etc, ca sa nu mai plătesc alta bătaie de joc si anume “ combustibilii” foarte scumpo, care de fapt sunt mai ieftini. De ce vreau panouri? Nu sa fiu ECO, tot pentru reducere de costuri, pentru ca mi se pare bătaie de joc prețul la curent/gaz care nu este justificat.
    1 point
  5. Vă salut cu respect! Mulțumesc pentru pareri! Revin cu rezolvarea. Am fost astăzi la un garaj de cartier, un prieten mai vechi care nu se ocupa de mașinile astea mai de brand (sau masini ceva mai noi). Am pus mașina pe canal si dupa o verificare de 2 minute, a descoperit că lipseau 4 suruburi (1 de la cutia de viteze, 3 de la protecțiile de tablă). Mașina merge foarte bine acum, nu se mai aude absolut nimic.Am sa le fac o reclamă 'foarte bună' celor cu serivce ul, după o conversație directă cu proprietarul. Drumuri bune și fără incidente va doresc!
    1 point
  6. ma bag si eu in discutie ca un cetatean de rand trecut bine de prima tinerete care locuieste la bloc intr-un sector din bucuresti (cu b mic)... si ma distrez copios cand vad ce avioane si harfe are generatia noua in vise si-n simtiri !!! calcule, amortizare, panouri solare, etc... oameni buni, majoritatea cetatenilor din romania (cu r mic) traieste de la un salariu la altul si face economii la sange ca sa-si mai schimbe din cand in cand cate un lucru prin casa care deja era prea vechi de acum 5 ani si voi vorbiti aici de zeci si sute de mii de lei. voi dragi colegi credeti ca romanului de rand (care este majoritatea votantului) chiar ii pasa de amprenta de carbon sau de cate masini electrice vor fi in 2035 ?! (intrebare retorica) nu-i pasa absolut deloc pentru ca el (romanul de rand) trebuie sa produca hrana de maine pentru familia lui. in tara in care salariul mediu pe economie este de 3000 lei = 600 euro... care credeti ca este prioritatea cetateanului ??? ziua de maine !!! ma scuzati dac v-am intrerupt cu realitatea !
    1 point
  7. Mediteaza tu peste cativa ani cand o sa faci un calcul de amortizare.
    1 point
  8. mgi , ecologistule, ti-ai pus sistem solar si ai devenit morlaist. :))))))) sa nu mai faci gratar ca o sa atinga UE mai greu tinta de decarbonificare. Si acum lasand gluma deoparte, daca vreau eu sa scot DPF-ul, sa-mi ia autoritatile talonul si sa ma amendeze, sa nu trec ITP si asa mai departe. Si pe mine ma deranjeaza masinile care fumega. Sunt o gramada de solutii. Nu mai intru in detalii. Dar oare care este amprenta de carbon lasata de sistemul tau solar? Din ce e facut , din bambus? L-ai adus din China vaslind? Care e amprenta de carbon lasata de o masina electrica? Partidul verzilor mananca rahat si beau apa rece, sunt o gramada de alte probleme de rezolvat. Si mgi, sa nu crezi ca opinia ta e mai valoroasa decat a altora, e doar opinia ta si atat. Si stai linistit ca cei care vor acum net zero pana in 2050, n-apuca 2050 nici unul din ei, in special timmermans
    1 point
  9. Nu esti, mai sunt si nebuni, des ma gandesc la pisica si ursulache.
    1 point
  10. Salut Am vazut in ultima perioada o gramada de discutii despre cit de des ar trebui sa schimbi uleiul - dar daca producatorul recomanda ~30000 km pt ulei OEM- atunci baga ulei OEM si schimba cum zice el - ca motoarele au fost testate milioane de km - iar producatorul este convins 100% ca daca urmezi indicatiile lui nu vei avea probleme Nu mi-e clar de ce ai vrea sa bagi alt fel de ulei si sa-l schimbi in alt interval - mai ales ca nimeni nu a testat combinatia respectiva - poti da de un tip de ulei care ar trebui schimbat la 5000 km , sau la 10000 sau la 2000 km - nu ai de unde sa stii - ca nimeni nu a testat acel ulei Mi se pare ca pentru o suma infima (diferenta de la ulei OEM la un ulei aftermarket) - riscurile sunt prea mari - mai ales in ziua de azi - cand motoarele si uleiul sunt design -uite impreuna. Da, motoarele pica la un moment dat din diverse motive - pompe de ulei, uzura interna, imperfectiuni ale pieselor - dar logica zice ca bagandu-i ulei OEM pentru care a fost testat - sansele se reduc considerabil Bagand ulei aftermarket de pe raft - Ravenol, OMV, Liqui moly, Castrol etc - este ca orice alta piesa aftermarket - s-ar putea sa tina - dar este foarte probabil sa nu tina - probabil ca si de accea ar fi intelept schimbul mult mai des Dar de ce sa-mi bat capul sa schimb uleiul la 10000 km - cu un ulei aftermarket - care foarte probabil sa nu fie ce ii trebuie motorului - decit sa pun OEM si sa-l schimb cand zice masina ? Sansele sa se duca motorul de la uleiul aftermarket este de citeva ori mai mari decit de la cel OEM - chiar daca cel OEM il schimb mai rar
    1 point
  11. Salutare și felicitări ptr noua achiziție! De departe cel mai frumos SUV de la BMW, am vazut un X4M expus la Bavaria cu aceeași motorizare de pe M-urile noi, ce sa mai zic, era nebunie mașina!!Au reușit nemții sa facă în sfârșit un SUV care sa iasă din tipare, din orice unghi ai privi-o are ceva special mașina asta.
    1 point
  12. Ce arata, mai exact, tabelul ala cu poluatorii? E mai important cine face ceva pentru reducerea poluarii, nu cifrele din prezent. Si chiar si China vrea sa ajunga la net-zero in 2060. Asta desi foarte mult din economia lor e bazata pe carbune. Ca sa nu mai spun ca in prezent China e cea mai mare piata de masini electrice. Chiar si in India, unde e probabil cea mai mare saracie, se asteapta sa creasca vanzarile de vehicule electrice pana la 13 milioane pe an in 2030. Iar in Norvegia e normal sa scoata subventiile, la nivelul de vanzari de electrice pe care il au in prezent. Deja nu prea mai au ce sa incurajeze. Dar chiar si asa, au scos subventiile pentru masinile scumpe, nu pentru toate. Ceea ce spune ceva despre parerea lor referitoare la viitor.
    0 points
  13. Salutare si aici.... de zis ce sa zic despre masina... ca la cat am verificato si analizato.....o stiu ca pe a mea. Felicitari sa te bucuri de ea multi km.... Si abia astept sa punem pachetu M-Performance pe ea.
    0 points
  14. Corect, primul om care nu se arunca cu capul inainte sa raspunda. L-am pus cu programul de la stat, 4 kwp au costat mai putin de 1000 euro. Deja e amortizat 60%. Intr-adevar, in momentul de fata, cu sistemele scumpe si curentul (relativ) ieftin, nu prea merita investitia. Despre baterii nici nu mai vorbim. Daca nu exista o necesitate - de genul cade reteaua des - nu merita de nicio culoare. Acum cel mai avantajos este de cumparat panouri intr-un parc fotovoltaic, unde se poate vinde energia la PZU. Dar chiar si asa, amortizarea e pe la 7-8 ani. Cu toate astea, situatia s-ar putea sa se schimbe in 2-3 ani. Panourile sigur o sa se ieftineasca, pentru ca a trecut valul de panica si e si productia in crestere. Iar energia e posibil sa se scumpeasca din nou, daca isi reia UE initiativele de inchis centrale pe carbune. Asta e adevarat, dar nu prea are legatura cu discutia. Persoanele astea oricum nu-si cumparau o masina noua (electrica sau altfel). Iar masinile cu combustie o sa ramana pe strazi pentru multi ani. Intre timp, masinile alea ieftine (de 25k Euro) de la Tesla si VW, plus cele chinezesti, care sunt asteptate pe piata de prin 2025, o sa ajunga SH. Deci foarte probabil sa ajunga si la oamenii aia. Care, pe vremea aia, o sa aiba si un nivel de trai ceva mai bun. Presupunand, fireste, ca nu vine razboiul peste noi.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.