Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 03/13/25 in all areas
-
1 point
-
La F48 e tot la fel, in fata, si nu trebuie sa dau decat un capac din plastic la o parte si cu o tubulara si prelungitor de zece pot ajunge sa desfac piulita care e pusa intentionat in unghi..1 point
-
1. Farurile actuale si nu numai pot fii intr-adevar full LED's sau partial LEDs. De cele mai multe ori, LOW-Beam-ul si High-Beam-ul folosesc becuri de tip Halogen, H4 spre exemplu sau becuri Xenon, D1S, D2S. Intr-adevar, pe celealte functii de lumina, gen DRL, PO sau Front DI pot fii cu LED-uri, desi nu este o regula. Daca-s de baza, inclusiv aceste functii pot folosi becuri. Am observat ca Audi are variante de baza full bec, iar altele pot fii partiale LED sau chiar full-LED 2. Low-beam-ul are o anumita distributie, "cut-off line" in termeni tehnici. Aceasta distributie are o forma sinusoidala daca se analizeaza dpdv a proiectiei pe asfalt, in sensul in care pt traficul pe partea dreapta, in partea stanga distanta este mai redusa a.i. sa evite blinding-ul celorlalti participanti la trafic, atat din sensul opus cat si a celor care se deplaseaza in aceeasi directie. Pe de alta parte, lampa din partea dreapta are o bataie mai lunga a.i. sa ilumineze pe o distanta mai mare zona pietonala. Acum tu daca mergi in configuratia asta pe partea stanga, este evident ca tu vei avea o iluminare redusa pe zona pietonala si alta mai extinsa pe banda ta de mers din cauza asta ti-ai luat si flash-uri pt ca le-ai generat blinding. Aceasta distributie se realizeaza cu un shutter, un perete in interiorul farului daca-i cu bec xenon. La farurile full-LED in schimb nu-i nevoie de cele mai multe ori de acest shutter. Depinde de conceptul optic ales. LE. Cam asta ar fii o explicatie basic in cateva cuvinte. Lucrez in domeniu de vreo 15ani, in zona de automotive lighting. Sunt multi termeni tehnici si evident ca vorbim de legislatie in cazul oricarei lampi care se monteaza la exteriorul oricarui vehicul.1 point
-
1 point
-
In ce context nu trece nivelul dw incarcare; mers cu masina, incarcator lasat conectat pe masina? 75% este cel mai ridicat nivel de încărcare a bateriei de 12 V pe care l-am văzut pe BimmerLink, fără a folosi încărcător extern. Am făcut și verificări după drumuri lungi (de zi, vara, fără faza scurtă și fără încălzire — consumatori puțini). din, nou, in ce context? Nu știu ce aș putea adăuga. CTEK spune că LED-ul GO se aprinde la încărcare 80%, însă la 64% (BMW via BimmerLink) era deja aprins. Ieri dimineață nivelul de încărcare era 84%, iar încărcătorul indica modul CARE. După 22 de ore, astăzi nivelul este 88%. Mă așteptam să ajungă repede la 80% apoi la 100% după alte câteva ore (încărcare pornită acum aproape 48 de ore de la 51%). Aștept răspunsul CTEK. Acum, după ce am văzut că funcția de indicare a timpului de încărcare rămăs este inexactă în situația mea, aș fi preferat să fi cumpărat modelul MXS 5.0, care dă mai multe informații privind stadiul de încărcare. Între timp am înțeles că pe produs este de fapt un grafic cu tensiunea în partea de sus și curentul în partea de jos, de pe parcursul încărcării (sursa: un webinar de pe site-ul CTEK și informațiile de pe site-ul Victron Energy — am adăugat un grafic de acolo — legate de încărcătorul auto pe care îl produc). Am inclus și o imagine cu MXS 5.0.1 point
-
In ce context nu trece nivelul dw incarcare; mers cu masina, incarcator lasat conectat pe masina? Ai deconectat bateria sa o incarci doar la incarcator? din, nou, in ce context? nu stie nimeni exact. se stie ca se foloseste un algoritm de incarcare care ia in calcul viata bateriei si desigur capacitatea corecta INREGISTRATA IN ISTA. Asta ar putea fi un motiv ca alternatorul.. sa incarce bateria mai putin. Depinde din nou cam de context. E importanta, cateodata. Cea mai importanta calitate a unei baterii nu este capacitatea ei ci SANATATEA EI. Sunt doua lucruri diferite. Indiferent daca vorbim de bateria de la masina elctrica sau una care doar porneste un motor. Nivelul de incarcare al unei baterii este un lucru relativ.. si creste descreste in timp relativ usor in functie de cum e EXPLOATATA SI TRATATA. nu, o baterie ar trebui mentinuta cat mai incarcata. Cum s-a mai spus Victron face parte din alta liga. Si preturile sunt tot acolo, putin mai mari. Despre tester Ancel e un pic mai cunoscut pentru mai multe aparate de masura. Il recomand tuturor celor care sunt dispusi sa cumpere un incarcator mai scump dar nu ar putea sti cat viata mai e in bateria respectiva. Asta o poate faca un tester ca, cel din topic. Am 5 baterii acasa acum pe care le incarc ocazional si verific starea sanatatii - SOH.. si nu este deloc departe de realitate. SOH este cel mai bun indicator al starii bateriei. SOC este doar o starea temporara a starii unei baterii.1 point
-
La insistentele colegilor de forum fac o scurta prezentare cu scuzele de rigoare ca nu am poze de calitate inca dar ma ocup. Cumparata de la BMW Niederlassung Saarbrucken in Decembrie 2024 la 72.000 km cu garantie extinsa BMW Premium Selection pana in 05/2026. Culoare : Sophistograu Brillant Effect Tapiterie : Vernasca Cognac Fabricatie : 02/2021 Prima inmatriculare : 05/2021 01CB CO2 equipment 01DF Exhaust emission standards EU6 rde II 01SE 21" LA wheel V-spoke 741 MB emerg.op. 0230 Extra package, EU-speciifc 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake 02PA Locking wheel bolt 02TB Sport automatic gearbox 02VB Tyre pressure display 02VR Two-axle air suspension 0302 Alarm system 0319 Integrated universal remote control 0322 Comfort access 0323 Soft-Close-Automatic doors 0328 Footplate, aluminium 03AC Trailer coupling 03AT Roof rails aluminium satinated 03MB Indiv. Ext. Line, burnished aluminium 0407 Sky Lounge panoramic glass sunroof 0413 Luggage compartment net 0417 Roller sun visor, rear door 0418 Luggage compartment package 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 044A Cup holder temperature-adjustable 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0481 Sports seat 0488 Lumbar Support Driver, Passenger 04A2 Glass application Crafted Clarity 04HA Seat heating, front and rear 04HB Heat comfort package, front 04KM Trims aluminium mesh effect dark 04NM Ambient Air Paket 04M5 Individual leather-covered dashboard 04NB Autom. climate control with 4-zone ctrl 04NE Blow-by heater 04T8 Expanded exterior mirror package 04U9 Acoustic pedestrian protection 04UR Ambient interior light 0548 Kilometre speedo 05A1 LED Fog lights 05AC High-beam assistant 05AQ Active guard plus 05AU Driving assistant professional 05AZ BMW Laserlicht 05DN Parking assistance system Plus 0610 Head-up display 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon surround sound system 060A TV Function Plus 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency call 06AG eDrive services 06AK Connected Drive Services 06C4 Connected Package Professional 06FH Rear-cabin entertainment, Professional 06NW Telephony with wireless charging 06U3 BMW Live operating area Professional 06WD WLAN Hotspot 0710 M leather steering wheel 0775 Headlining anthracite 07HW X Line 07R7 Innovation package 0801 National version Germany 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 0925 Dummy-SALAPA 09D5 Entertainment package de 09WL WLTP grouping A080 80 Ah AGM battery Primul retrofit facut in Decembrie au fost stopurile LCI. Revin cu mai multe fotografii in zilele urmatoare.1 point
-
1 point
-
Mulțumesc frumos de sfat, am rezolvat între timp, am luat pompa de rezervor de pe un 3.0d, merge brici.1 point
-
Dacă ai lăsat setarea pe "Automat" sau dacă sistemul nu s-a adaptat corespunzător pentru conducerea pe partea stângă, e posibil să fi generat o lumină prea puternică sau directă pentru mașinile care circulă pe contrasens.1 point
-
1 point
-
Incearca sa ungi cu silicon de trapa sau vaselina siliconica canalele de la trapa si ruloul de panza dupa ce le ai curatat in prealabil.1 point
-
1 point
-
Atat trebuie sa bage pompa de joase… 3.5-4bar. Trebuie resetat din tester sistemul de injectie, adaptarile adica, dupa ce se monteaza pompa noua. Ai grija sa fie ok injectoarele, verificare pe banc… si mai ales injectorul cu fir… ca acela da comanda la motorizarea ta.1 point
-
So, my friends, am facut cont pe bimmertool.com, adaugati masina voastra, mergeti la sectiunea Downloads si de acolo cumparati OEM FSC Repair Kit, costa 10 lire/12e. In pachetul descarcat o sa gasiti fisierul FSC____01559912.fsc de 319bytes, fisier pe care-l copiati pe stickul cu harta in folderul FSC pe care-l creati, bagati usb in masina si voila! Enjoy!1 point
-
Vai, Doamne, dar ce vrei sa stii? Cu placere. Chiar vroiam sa iti trimit un mesaj privat. Il folosesc la 2 masini, euro 4 ca a ta si un Euro 6 (cu dpf prezent evident) fara nici o problema. Adica nici una la motor in motor sau mai stiu eu.. La tine ajuta pompa de inalte daca vrei sa crezi sau nu! Modelul meu nu are pompa ta ci pompa care nu trebuie sa o pui la punct cand e sa o schimbi/schimb.. Injectoarele au tinut peste 500k km. O spun fara sa ma laud. E o realitate. Voi tine motorul asta doar pentru a vedea ce probleme pot aparea. Este un experiment personal, orice ar crede cine o citi.. La fel fac si cu B47.. dar nu cred ca o sa traiesc sa il vad.. ca are doar 130k km.. dar face distante.atat de scurte ca nici motoru nu se incalzeste, dar nici.nu se infunda. Hai sa zic ca euro 6 face o data pe sapt... o distanta dubla de vreo 25-30 km dus.. O sa ii schimb distributia la M47 curand ca ea chiar nu tine de partea care ..arde, adica uleiul 2T in motorina.. La distributie mi-e ingrijorarea.. sa zic asa.. are totusi jumatate de milion.. Nu subt depuneri in rezervor. L-am dat jos acum un an, parca.. si nu avea nici un soi de depunere. Era doar uleios la interior si un fel de mazga, dar foarte foarte subtire.. usor maronie. Era prima data cand am dat rezervorul jos si golit complet.. curatat.. dar nu am avut ce. Daca faci 15k pe an un bidon de 5 litri (250ml/50 litri) se consuma pus religios, ca mine. Pentru cate NU am schimbat la motor eu zic ca merita. Practic nimic. Putem continua aici daca mai ai intrebari..Mi-am spus parerea aici: Practic sunt un fan fara doar si/sau poate.. A, gazele de esapament la mine nu.miros a motorina arsa ca la toate puturoasele Euro 4.. in nici un caz. E din cauza de mai sus. Nu pot sa zic ca e "dulce" ca suna tampit.. dar nu e nici intepator, sa te inneci. e ceva ce te face sa te intrebi ce e.. La talpa nu scoate fum negru, ca am ous un coleg sa se uite. Teava e neagra la iesire dar cat sa fie degetul de funingine subtire, nimic gros. La Euro 6 e deja ruginita pe ici colo..0 points
-
A lubricating oil composition for two-stroke cycle cylinder injection engines contains as essential ingredients: A base oil containing, (1) 10-30% by mass of polybutene with number-average molecular weight 250-350 on the basis of a total amount of the base oil, (2) 30-60% by mass of polybutene with number-average molecular weight 450-550 on the basis of the total amount of the base oil, and (3) 15-40% by mass of mineral oil and/or a synthetic oil, which is other than polybutene, with kinematic viscosity 2-35 mm2 /s at 100° C., on the basis of the total amount of the base oil; and (: 2-15 parts by mass of alkylaminophenol having an alkyl group with 8-400 carbon atoms relative to 100 parts by mass of the base oil." No Sulf0 points
-
Win60, incerc si eu o replica, fara a da "reply" la o postarea atat de lunga despre mine , tu fiind unul din cei care imi stie "trecutul" postarilor, ideile sustinute s.a.m.d. ... Nu am nici cea mai mica intentie sa desfac motorul daca (prin cunostintele mele cat de generale sunt ele despre motoare..) el nu consuma uleiul pus in limitele in care eu trag de el. Nu stiu cat de mult poti sa intelegi ideea tocmai exprimata... Cat despre test al uleiului, el nu are nici o relevanta pentru ca motorul se uzeaza cu fiecare schimb de ulei cu fiecare pornire... asa ca uleiul testat din motorul nu va avea mici elefanti (uzura cu pummnu', daca vrei..) in el fata de un alt motor mai nou, sa zicem. Uzura este constanta dar si in functie de cum este exploatata (si condusa) masina/motorul.. . Asadar, in ceea ce priveste motorul meu, i-as face (sunt destul de curios) o testare dinamometrica, chiar la varsta care o are si atunci cred ca as putea crede ca din bietul motor al meu nu mai iese decat ulei, cum vrei tu sa lasi pe la colturi sa se inteleaga.. In ulei trimis la probe nu sunt decat particole metalice, diferite, in suspensie de ordinul a milioana parte dintr-un inch... Asadar in mod permanent, si in functie de calitatea uleiului, exploatarea motorului si frecventa schimbului vor fi mai mult pe inch sau mai putine; aici nu are treaba uleiul 2T! Eu am facut o afirmatie, observatie mai sus; motorul este curat acum pe partea de ADMISIE; fapt pozitiv de necontestat. Ca sa aduc un amanunt si pe topic (indirect) afirm/recunosc ca am schimbat (in cazul in care nu stii chiar tot ce am facut.. motorului) pompa de inalte vara trecuta pentru ca motorul intra in limp-mode, pur si simplu nu mai tragea dupa ce ajungea la regim (era doar filtru de motorina..). Pompa originala scoasa era la 600bari la 2000rpm la aproape 380k km. Cea "noua", SH, ajunge la 700bari la 2000rpm. Iti dai seama ca nu am de gand sa pun inapoi pompa veche de dragul testului cu Ulei 2T.. E pe raft in garaj, de rezerva sau pentru un nevoias. Asta fiind singurul motiv; prevenirea uzurii premature a pompei eventual injectoare.. (nu motor). Toate bune. :cheers:0 points
-
Se intampla sa stiu de studiu/articol din linkul dat. Pentru mine e un articol pseudo-conspirativ. Si vreau sa sutin opusul tocmai pentru ca sunt mai mult decat multumit de cum fuctioneaza un motor "tratat" cu religiozitate cu ulei 2T la fiecare plin de peste 150k km. Iar asta ma indreptateste sa cred ca rau NU face. Si ca sa vorbim pe fapte, motorul M47 are injectoarele clasice despre care autorii articolului sustin ca se infunda mai repede.. Dimpotriva, as fi inclinat sa zic depunerile de zinc ar putea aparea la injectoarele mai noi care sunt si mai precis controlate, ca atare tolerante mai mici - probleme mai multe. (Dar nu cred ca e cazul. Cand o fi s schimb masina pentru un model mai nou va asigur ca voi continua folosirea de ulei 2T..) Cat despre DPF-uri, tocmai prin folosirea de ulei 2T Jaso FD propietarii de masini nu au mai avut probleme cu regenerarea DPFului. Probabil se face mai des iar posibilitatea limp-modului e tinuta departe (fapt cel mai enervant in exploatarea unui diesel cu DPF..) lasand la o parte cenusa care oricum se depune dupa fiecare regenerare, specific JASO FC este ca dupa regenerare ramane mai putina cenusa decat dupa jaso FB. Imi cer scuze daca ma repet, dar cel mai formidabil fapt mi se pare ca depunerile de pe interiorul admisie motorului nu mai sunt acolo. Ultima oara cand am umblat acolo efectiv nu am avut ce curata! Si dupa cum cu totii ar trebui sa stim, raul necesar dat de prezenta EGRului pentru ca gazele recirculate reprezenta DEPUNERI pe peretii admisiei iar asta NU este in nici un caz un fapt pozitiv. Dar vezi tu nu multi vorbesc sau observa asta. Asa vrea sa vezi ce slab trage un motor cu 400k km in bord si injectoare originale! Dar nu sunt aici sa impresionez ci doar sa imi exprim experienta si intelegerea personala.0 points
-
Eu nu cred ca aceea este diferenta reala.. (faptul ca tu ai trecut printr-o experienta proasta, din care ai invatat mai mult decat altii nu cred ca iti totusi da dreptul sa generalizezi). Probabil ai putea recomanda tuturor sa-si schimbe distributia ..ca (foarte probabil) nu v-a mai tine 100k km.. mergand pe logica de mai sus.. Pana la urma fiecare face ce vrea cu masina sa.. Poti spune ce bine face (uleiul 2T) unei pompe duse intr-un VW din 2000 si NU FACE intr-o moderna masina cu injectoare piezo? Altfel nu ramane decat o parere subiectiva. Intreb asta mai ales cand stiu si observ ca toti (90%) soferii isi alimenteaza masina cu, cea mai ieftina motorina! Cat timp te astepti ca injectoarele sau pompa sa tina in conditiile de mai sus?0 points
-
De ce nu sunt indicate regenerarile dese? Eu cred ca sunt mult mai bine venite decat acelea mai rare si probabil mai complete, dar nimic nu garanteaza ca acelea mai rare sunt mai bune! Cat despre cenusa, probabil se aduna la fel de mult in ambele situatii pentru ca practic se ard la fel de multe noxe. Eu vad regenerarile mai dese ca un fapt pozitiv in sensul ca daca conduci PREPONDERENT in oras un diesel, avand in potential stimul dat de uleiul 2T, atunci nu mai stai stresat ca trebuie sa scoti dieselul la drum intins sa se regenereze pentru ca foarte probabil se regenereaza mai des. Singura conditie este ca dieselurile cu DPF sa primeasca ulei 2T JASO C sau Jaso D, nu Jaso B pentru ca acesta lasa cenusa in filtru, lucru nedorit!0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00