O sa fie o postare lunga, asa ca va multumesc pentru rabdare
Dupa cum unii dintre voi stiti, am incercat o buna perioada de timp sa rezolv la al meu G01 (2020 30i 55000 km) un jerkiness la viteze mici de oras, fie la reducerea vitezei pe franare, fie la revenirea pe acceleratie, fie la schimbarea treptelor de viteza. Masina a fost verificata in mai multe reprezentante si mai multe service-uri specializate pe cutii de viteze, s-a inlocuit cutia de transfer pe garantie, s-a verificat nivelul de ulei in transmisie, s-a facut update de soft, simptomele s-au redus dar nu au disparut complet. Concluzia tuturor a fost ca masina nu are nici un fel de problema.
De ceva timp nu m-am mai agitat cu problema asta, m-am si obisnuit cu acest comportament. Recent o cunostinta tot cu G01 tot cu mici smucituri in mers, dar usor diferite de ale mele, mi-a comunicat ca a rezolvat toate problemele prin inlocuirea actuatoarelor Vanos iar acum masina se conduce complet diferit, fara nici un fel de jerkiness. Facuse inainte test de actuatoare Vanos cu Ista si a iesit OK, am facut si eu si a iesit la fel.
Impulsionat de aceasta "descoperire" si de faptul ca mai am si alte simptome care ar indica in aceasta directie, cum ar fi consum mare (14-15 vara si 17-18 iarna in Bucuresti, colegul cu acelasi motor tot in Bucuresti are consum 12), lag la acceleratie si apoi pleaca tare, nu este liniara acceleratia, vibratii mai puternice la relanti care se simt in scaun si care dispar in mers(suporti motor verificati, confirmat din mai multe locuri ca sunt ok) -> am luat decizia sa fac un data log cu Bimmerlink pentru valorile actuatoarelor Vanos.
Am identificat urmatorii parametri pentru Vanos inlet, pentru exhaust nu am gasit:
Target angle (inlet VANOS) ° KW - pentru Vanos required
Angle inlet valve opens based on LWOT ° KW - pentru Vanos actual
Fisierul se poate vedea aici.
Inteleg ca valoarea din actual trebuie sa fie cat mai aproape de required dar ca este normala o anumita diferenta, doar ca nu stiam cat este abaterea considerata normala, asa ca am apelat la ChatGPT, care a venit cu foarte multe detalii utile.
Problema cu AI-ul este ca la un moment dat halucineaza si este greu sa identificam unde are dreptate si unde le infloreste. Am mai gasit pe net cazuri unde laudau ChatGPT pentru rezolvarea unor probleme auto complexe, asa ca sunt cumva optimist.
Rugamintea este pentru cei care se pricep, sa aruncati o privire pe conversatia de mai jos si sa va spuneti parerea daca spune bine ce spune, concluzia este ca abaterile nu sunt mari dar sunt in afara limitelor admise si imi recomanda sa fac o curatare a actuatoarelor, eu inclin mai mult spre inlocuire.