Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/16/25 in all areas

  1. Poarta centura, de la porcaria aia chinzeasca de "pacalit" centurile poti muri foarte usor la 60 kmh cand iti sare airbagul si iti rupe coloana cervicala ca nu ai centura sa te traga in scaun. Acum vreo 2-3 ani a murit unul in Bucuresti la 50kmh pe Magheru ca a lovit bordura, masina nu avea absolut nimic doar airbagul soferului sarise si i-a rupt gatul soferului. Avea aceasi porcarie pe care vrei sa o folosesti si tu pe care probabil platise vreo 10 RON la vanzatorii ambulanti de la semafor. 10 RON valora viata lui si probabil ca si a ta daca gandesti la fel.
    2 points
  2. @goangaus Iti recomand sa fii foarte prudent cu sfaturile obtinute de pe ChatGPT. Eu am facut ceva experimente cu el, in principal in ceea ce priveste mecanica, electronica, programarea si legislatia - atentie, toate la nivel de curiozitate amatoriceasca. In programare nu a dat niciun rateu, dar l-am testat putin si la aplicatii foarte simple. In subiecte de legislatie, da raspunsuri foarte bune, dar a tras si cateva greseli impardonabile (spre exemplu, a indicat anumite articole dintr-o lege, fara absolut nicio legatura cu subiectul). In electronica, a gresit complet tema pe care i-am dat-o (a fost una singura, dar de complexitate mare). In mecanica, aproximativ jumatate dintre raspunsuri au fost bune, dar jumatate proaste. Ca urmare, in spiritul enuntat de @alex230ro mai sus, daca vrei sa consulti ChatGPT pentru a remedia anumite probleme la masina, nu pune in niciun caz baza pe raspunsurile pe care le primesti, ci ia-le doar ca sugestii cu probabilitate mare de a fi gresite.
    1 point
  3. De ce vreți sa va ĂŽmpotriviti selecției naturale?
    1 point
  4. Voi (nu) a-ti inteles, dar anulatorul ala de centura chiar o sa ii rupa gatul OP-ului, ca in exemplu dat de neo_andersson.. Pentru ca ANULAND CENTURA AIRBAGUL VOLANULUI SE VA DECLANSA SIGUR IN CAZ DE NECESITATE! Pentru ca sistemul crede ca centura e pusa, iar airbagul te va plesni si iti va rupe gatul!! Pacalind sistemul, victima sigura esti! Mai bine fara anulator ca probabil airbagul nu se va declansa, daca e impactul mai usor si sari doar prin geam... parbriz.. Sa sustii ca la drum lung nu poarta centura 9 din 10, alta idiotenie! Nu exista asa ceva. Poate invers, 1 din 10.
    1 point
  5. Boss, fa tot posibilul sa rezolvi. Cacatul de centura e incomod. Cel mai mult incomodeaza la drum lung si e obositor sa simti ca sta mereu pe tine. Eu zic ca in caz de accident este mult prea evaluata valoarea centurii, ca doar ai airbaguri. Si plus ca daca ai centura, nu prea poti sa te intinzi dupa lucruri prin masina in timp ce conduci. De exemplu, aveam ceva de luat de sub luneta spate si nu aveam chef sa ma opresc. Mi-am dat scaunul la maxim in spate, m-am ridicat cumva pe o parte si m-am intins. Pana nu am dat centura jos, nu am putut sa ajung cu mana sub luneta. Prea ma enerveaza si pe mine centura.
    1 point
  6. O sa fie o postare lunga, asa ca va multumesc pentru rabdare Dupa cum unii dintre voi stiti, am incercat o buna perioada de timp sa rezolv la al meu G01 (2020 30i 55000 km) un jerkiness la viteze mici de oras, fie la reducerea vitezei pe franare, fie la revenirea pe acceleratie, fie la schimbarea treptelor de viteza. Masina a fost verificata in mai multe reprezentante si mai multe service-uri specializate pe cutii de viteze, s-a inlocuit cutia de transfer pe garantie, s-a verificat nivelul de ulei in transmisie, s-a facut update de soft, simptomele s-au redus dar nu au disparut complet. Concluzia tuturor a fost ca masina nu are nici un fel de problema. De ceva timp nu m-am mai agitat cu problema asta, m-am si obisnuit cu acest comportament. Recent o cunostinta tot cu G01 tot cu mici smucituri in mers, dar usor diferite de ale mele, mi-a comunicat ca a rezolvat toate problemele prin inlocuirea actuatoarelor Vanos iar acum masina se conduce complet diferit, fara nici un fel de jerkiness. Facuse inainte test de actuatoare Vanos cu Ista si a iesit OK, am facut si eu si a iesit la fel. Impulsionat de aceasta "descoperire" si de faptul ca mai am si alte simptome care ar indica in aceasta directie, cum ar fi consum mare (14-15 vara si 17-18 iarna in Bucuresti, colegul cu acelasi motor tot in Bucuresti are consum 12), lag la acceleratie si apoi pleaca tare, nu este liniara acceleratia, vibratii mai puternice la relanti care se simt in scaun si care dispar in mers(suporti motor verificati, confirmat din mai multe locuri ca sunt ok) -> am luat decizia sa fac un data log cu Bimmerlink pentru valorile actuatoarelor Vanos. Am identificat urmatorii parametri pentru Vanos inlet, pentru exhaust nu am gasit: Target angle (inlet VANOS) ° KW - pentru Vanos required Angle inlet valve opens based on LWOT ° KW - pentru Vanos actual Fisierul se poate vedea aici. Inteleg ca valoarea din actual trebuie sa fie cat mai aproape de required dar ca este normala o anumita diferenta, doar ca nu stiam cat este abaterea considerata normala, asa ca am apelat la ChatGPT, care a venit cu foarte multe detalii utile. Problema cu AI-ul este ca la un moment dat halucineaza si este greu sa identificam unde are dreptate si unde le infloreste. Am mai gasit pe net cazuri unde laudau ChatGPT pentru rezolvarea unor probleme auto complexe, asa ca sunt cumva optimist. Rugamintea este pentru cei care se pricep, sa aruncati o privire pe conversatia de mai jos si sa va spuneti parerea daca spune bine ce spune, concluzia este ca abaterile nu sunt mari dar sunt in afara limitelor admise si imi recomanda sa fac o curatare a actuatoarelor, eu inclin mai mult spre inlocuire.
    0 points
  7. salut. ma confrunt si eu cu o ciudatenie la masina mea.Am efectuat si eu un mic retrofit,am schimbat scaunele standard cu unele recaro.Scaunele recaro au fost fara centuri.Am mutat centurile de pe vechile scaune standard pe cele recaro.Totodata pana sa le montez pe masina, am avut grija sa deconectez bornele la baterie ca sa nu-mi dea eroare de centura.Dupa ce am montat noile scaune,am conectat la loc toate mufele si merge totul perfect,reglaje,tot absolut tot, fara nici o eroare,doar cu o mica dilema pe care chiar nu o inteleg. Masina nu o mai pot pacali cu anulatorul de centura.Il introduc degeaba in centura ca tot piuie.In schimb daca conectez centura masinii din stalp in acelasi lacas e totul perfect.Nu mai vrea sa-mi recunoasca anulatorul de centura sub nici o forma.Anulatorul nu e deteriorat,sau zgariat, a mers perfect pe vechile scaune. De ce nu mai pot pacali masina cu anulatorul de centura?Ce se intampla? Si inca o chestie care poate parea ciudata.Scaunele sunt atat de comode incat daca merg cu 60 km/h senzatia in masina e ca si cum merg doar cu 30 la ora.Efectiv simt ca sta pe loc masina la viteza aia.E normal?
    0 points
  8. Da, de obicei le micsorez si tai cat mai mult dar azi mi-a fost lene. ..acum m-am uitat si am vazut ca nu este buton.. Poate primim unul cu noul update..
    0 points
  9. In oras o port,ca mai mereu am luat amenda de la cate un politist pitit dupa cate un colt de strada,dar la drum intins,mai ales cand ii pun pilot automat,atunci nu mai port centura.Sa fim seriosi acum, la drum intins in afara, cati poarta centura?Ca din 100,sunt sigur ca 90 merg fara centura
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.