Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/21/25 in all areas

  1. @Andu407 Eu, la randul meu, tin sa mentionez ca DPF off este o prostie gigantica, la fel de mare ca si EGR off. Te invitam sa revii dupa ce te repui in functiune DPF-ul, la parametrii proiectati de catre BMW. Gasesti explicatia in topicul de mai jos: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off
    2 points
  2. Eu zic ca dacă cauți bine găsești și răspunsul, s a discutat pe forum despre termostate, io zic ca tre sa urce si sa stea la 100,,,din ce țin io minte bineînțeles. În rest...tu stii daca ai sau nu ai dpf etc, fiecare isi asuma etc, probabil sfaturi nu vei primi, dar informatie este destula pe forum numa sa îți dai interesul sa citești, poti face un efort sa cauti zic,,, in rest, bine ar fi sa poluam mai putin,,eu personal am trecut pe benzina. Ce e clar e ca acul ala nu tre sa oscileze 90-100-90...Și mai clar, mașina o repari la mecanic nu pe forum,,,
    1 point
  3. Pe logica prezentata cu insistenta mai sus, in familie mai este un BMW cu filtru DPF si are teava ruginita pe interior, la sudurile din teava.. Un dram de fum nu are pe ea. O fi stricat motoru ca nu are depunere de fum pe teava!? Porneste in fiecare zi, e condus in fiecare zi si e intretinut de mine. Eu zic ca a mea nu are nimic pe cand cele care au fum depus pe teava au ceva probleme la evacuare. Una, doua, trei, o suta - nu conteaza. Pot sa oun poze pentru evidenta. Si stii ce e interesant? Ca si aia care zic ce zic despre filtrele astea DPF sunt cei care stiu si le cunosc functionarea, sunt de aceiasi parere cu a mea...
    1 point
  4. -pentru ca nu sunt cunoscute.. -pentru ca probabil au pret mai mare.. multi dintre noi ne uitam la pret, mai ales cele performante vin cu pretul lor (vezi urmatoarea ratiune). -in general cei mai multi dintre noi soferii suntem interesati la o anvelopa de aderenta si fiabilitate, anduranta.. - ..in decursul vietii unei anvelope.. penele sunt destul de rare, daca se conduce predominant prin orase care sunt mentinute curat la nivel de asfalt.. -pentru ca poti face o pana mai mare de 5-6mm si atunci necesita probabil inlocuire cu totul.. Cred ca am pus destule ratiuni Imi amintesc ca o data o vulcanizare mi-a spus ca nu imi poate repara cauciucul (..Michelin, nou) pentru ca pana facuta ar fi fost prea aproape de marginea anvelopei.. si nu era sigura din p.d.v. al sigurantei rutiere si au refuzat sa faca pana. Vroiau sa puna nou. Bine-nteles ca am ales sa merg in alta parte unde s-a putut repara. iar cauciucul a "imbatranit" pe masina bine mersi.. Ca paralela la acel cauciuc cu protectie interioara la pene .. probabil ca la coltul anvelopei o gaura de 5-6mm protectia nu o sa tina.. ca nu cred ca aia din poveste mea vroiau doar sa imi vanda un cauciuc al lor..
    1 point
  5. Ce sa zic, nu trebuie decat sa imbunatatim logica in privinta noxelor.. Inca o data, daca filtru e fisura sau are alte daune trebuie reparat. Daca aia a fost cu furtunul sugrumat.. ai schimbat busonul.. dai inainte.. ca acuma merge din nou. Probabil mergi tu mai tare si de aceea se ridoca si temperatura la antigel.
    1 point
  6. Deci tot nu ai inteles ca DPFul E PRECUM UN DOP, de el nu trec decat gaze curate sau curatate, INDIFERENT de regim? Nu se deschide nimic in el sa treaca asa putin fum ca motorul sau soferul merge subturat.. ..daca si subturat da fum, atunci dieselul ce fum scoate turat.. sau la tine e invers ca la toate celelalte dieseluri?? ..pentru ca are filtrul DPF in toate mintile..
    1 point
  7. sincer, pt 3000, nu ma pot arunca in vant, dar ma uitam pt un e46 prefacelift 318i cel mai simplu, fiind chestie de familie, sa ii dau o parte de bani, gen 2000 euro, in doua rate, matusei ca tot vinde e91, 320d, facelift, suspensia sport, jantele m negre, toate optiunele inafara de trapa Stiu ce a vrut sa zica, maxim ce pot gasii in bani astia doar cu o mica negociera, e46, in rest, ce e mai ieftin, sunt masini in bataie de joc a propietarilor
    1 point
  8. Eu as scoate in evidenta cateva aspecte: 1. Sealant-ul functioneaza numai pentru gauri in banda de rulare, avand diametrul de cel mult 4mm. Aceasta ii limiteaza destul de mult plaja de utilizare. 2. Valva jantei are un diametru interior care (ochiometric) este nu cu mult peste 4mm. Trag concluzia ca, la demontarea anvelopei de pe roata remediata temporar cu sealant, valva - si implicit senzorul TMPS integral cu aceasta - va fi foarte probabil blocata cu sealant intarit. Nu imi dau seama daca mai poate fi curatata si reutilizata, sau devine junk. 3. Roata de rezerva slim a fost o inventie excelenta. Ocupa mai putin spatiu decat o roata de rezerva de marime standard si oferea o solutie eficienta pentru 100% din penele de cauciuc posibile. Nu consider ca sistemele bazate pe smac + compresor, indiferent de variatiune, reduc atat de mult spatiul necesar si greutatea in compaatie cu o roata slim, astfel incat sa merite potentialele riscuri si costuri cu care acestea vin la pachet.
    1 point
  9. Stiu ca suna ca un cliseu, dar cel mai bun BMW (sau orice alta marca) este cel pe care ti-l permiti. Si aici evident ma refer atat la pretul initial de achizitie, cat si la ce urmeaza dupa (asigurare RCA, care e mare la tineri, impozit, anvelope, revizii anuale, reparatii). Acum la subiect, eu daca as putea da timpul inapoi, mi-as lua urmatoarea configuratie: - E91/E90 (pe primul loc ar fi E91, dar daca as gasi un E90 bun atunci e ok si E90) - motor M47 (cel cu distributia in fata), in orice varianta de putere (oricum nu va trage ca un M57 3.0 d, deci indiferent ca e 122/163, e mai mult decat suficient pt Romania). - cutie viteze manuala, tractiune spate. - suspensie standard (nu sport). - interior din stofa (deci nu piele). Acuma daca gasesti interiorul sport ar fi super, dar si scaunele standard sunt ok (posibil sa se poata face retro-fit). - jante aliaj pe 16 - de preferat fara navigatie (parerea mea), pt ca oricum folosim telefonul. Eu oricum nu ascult nici muzica (ascult doar motorul ) si nici nu stau pe telefon cand conduc, dar aici fiecare cu preferintele lui. 3000 Eur pt achizitie poate cam putin pt un E91 rezonabil, dar mai important e sa ai inca aprox 1000-1500 Eur pt niste mentenanta "initiala" ca sa zic asa (adica banii care ii vei baga in masina la inceput, ca sa o aduci pe "linia de plutire"). Bafta!
    1 point
  10. Motorul a primit dupa o prealabila incalzire a uleiului ulei de la Shell Pure Plus, 5W30, "urmatoarele calificari" ACEA C3; API: SN; BMW Longlife-04; MB Approval 229.51/229.31; meets reqiirements GM Dexos2. Masina are acum 137.900 in bord; ulei schimbat dupa 13.700 km pentru ca face predoninant distante scurte de 11-12 km la interval de 8 ore saptamanal. Nu consum dram de ulei. Dar nu e condusa agresiv ci mediu, normal. Motorului i s-au scos 5.5 litri cu masina relativ orizontala pentru ca locul ales pentru scos a fost putin in panta, spre botul masinii iar prezenta rampei nu a influientat inclinarea baii. Timpul de asteptare pentru scurgerea a cat mai mult ulei nu a durat mai mult de 1/2 ora. Am desurubat mai intai surubul de la fundul baii care e prins pozitionat lateral, la nivelul fundului baii. Pregatit cu un vas cam de 7 litri, capacitate totala. Cautati o zona si/sau perioada/zi fara vant ca acesta va face ca uleiul sa mai fie imprastiat si peste marginile vasului, mai ales in perioada cand acesta abia mai curge.. Ca alte solutii ar fi: fie sa folositi un fel de paravan pe lateralul masinii pentru a impiedica curentii de aer sa sufle in ce se prelinge, fie sa ridicati vasul pe un suport cat mai aproape de fundul baii. Am desfacut (la scurt timp) dupa desurubarea surubului baii si busonul (de completare) de pe capacul culbutori iar debitul a crescut. In perioada asta de 1/2 ora m-am incadrat si cu scosul filtrului. La acesta, dupa ce am scos surubul de la fundul capacului-suport al filtrului - cu cheia T55, uleiul a curs mult mai usor si fara probleme fata de data trecuta cand am desfacut direct cu cheia de 32mm. Practic din filtrul s-a scurs tot, fara mari probleme cu ulei imprastiat peste tot.. ca prima data.. Spre surprinza mea, cat am pus surubul de 17mm pe fundul baii si am asteptat sa se scurga uleiul pe partea filtrului.. cand revenit la fundul baii (am pus intre timp si noul filtru (amorsat cu ulei cu o seringa, dupa cum se vede in poze - Foarte Important din punctul meu de vedere) cu ulei stropit pe garnitura de cauciuc a capacului filtrului -sa poata fi desfacut mai usor data viitoare- cand am dat din nou jos surubul baii (acesta fiind pus temporar) a mai curs inca 150-200ml din baie! In total din motor a fost scos putin peste 5,5 litri. Excelent. Lista de scule necesare, nu stiu cum vi se pare voua dar mi-e imi pare ridicol de scurta, dupa cum este de usor de schimbat uleiul.. Asadar va trebuie extensiile din poze..: Chei tubulare, una de 8 si una de 32mm si una de 17mm. Eu am folosit un adaptor pentru "inbusul" T55.. Driverul e de 3/8 inch. Am preferat sa dau jos scutul motorului. E din pasla, usor de tinut cu o mana si lucrat.. L-am dat jos pentru ca nu am vrut sa se imbibe cu ulei din greseala. E tinut de 12-16 suruburi. Nu mai tin minte. Mare grija ca scutul are clipsuri din plastic. Eu pun pe absolut toate suruburile (cu atat mai mult astea cu clipsuri din plastic ) vaselina "anti-size" ce impiedica depunerea de rugina. Se gaseste in comert fie din cupru fie din aluminiu (mai buna..) fie din pasta ceramica - cea mai scumpa.. Va garantez ca stranse la mana decent, nu tare (!), ...unul nu cade(!), sau sa se desurubeze vreun pic.. neam. "Rampa", atat de groasa si solida cum o vedeti este facuta dintr-o masa rotunda veche, taiata de mine in "fasii". Bucatile sunt prinse doua cate doua cu suruburi de lemn suficient de lungi sa treaca prin doua placi. Am folosit ..cred vreo 6 sau 8 suruburi pe fiecare rampa. Inainte de insurubarea unor suruburi lungi si groase pre-gaurirea cu burgiu atat de gros cat sa lipseasca "filetul" surubului pentru lemn, e aproape obligatorie, dat fiind grosimea materialelor. Zero probleme pana in prezent. Dedesupt am pus o "talpa" de cauciuc ca sa impiedece impingere de catre rotile ne-tractoare ale masinii. 12 cm pe roti ridicata permite accesul la tot (Cu asa rampa si un cric hidraulic pot ridica masina la 50 de cm de sol pe capre metalice, profesionale desigur, ca nu ne jucam! Tot efortul dureaza.. 1,30 ore..) pentru umbla la scut la baie si chiar orice fel de inspectie.. vizuala. (un X1 avand garda mai mare fata de sol; mai complicat un pic e la berlina..) Pentru curiosi voi masura gradul de inclinare.. inainte de suprafata dreapta si lungimea totala a fiecarei rampe. Sunt late cat cauciucurile pe 17 .. Voi reveni cu detaliile din TIS. Din pacate nu am avut la indemana o cheie dinamometrica pentru strangerea surubului baii.. Nu l-am strans tare ci la simtul mainii dar ideal ar fi fost sa fie strans dinamometric! Din poze in punga se vede o saiba de cupru care are doua roluri; de a se adapta eventualelor deformari dintre marginea baii si capul surubului si prelua alte ne-uniformitati (zgarieturi..) dintre aceleasi doua corpuri stranse. I se mai spune cooper crush washer. Asadar, nu trebuie sa va speriati ca va trebuie cheie dinamometrica. Se strange slab spre intepenit bine. Pasul filetului este suficient de apropiat ca strangerea slaba se nu permita desfacerea la vibratii. Iar saiba de cupru previne si asta. In una din poze se poate vedea ca la fundul corpului filtrului e inscriptionat 5Nm + 2Nm. Nu stiu exact de ce sunt date doua strangeri. Poate aflu din TIS.. Aceleasi valori sunt trecute si pe marginea corpului ce se insurubeaza in corpul racitorului.. In TIS, Surubul baii se strange la 25Nm. Corpul filtrului se strange la 27Nm (cheia de 32) iar surubul de la fundul corpului la 6Nm.. ( cu T55) Alte instructiuni extrase din TIS sunt verificarea valvei de bypass din corpul filtrului sa se miste liber sub presiunea arcului. Probabil apasarea cu varful unei surubelnite confima asta. E pozitionata chiar langa gaura din centru corpului.
    1 point
  11. De pe la sf de Aprilie am pus pe masina mea jantele colegului meu ( model 887M ) cu 4 anv identice 245/50/19 si masina merge de atunci perfect. Chiar daca in teorie min pt vara sunt 20, conform VIN, nici BMW si nici CASCO nu au comentat, atata timp cat dimensiunile sunt omologate pe masina (la CASCO va fi important doar sa fie anvelope dedicate vara/iarna) Colegul meu a preluat el jantele mele pe 20 si a zis ca vede el ce face. A pus inapoi anvelopele de iarna pana sa vina si anvelopa pe spate, si culmea, din nou, cu alea de iarna nu vibreaza nimic. Posibil sa le vanda asa, si sa vada daca poate da retur si setul 3 de anv. Totusi in 3 locuri s-a confirmat ca jantele nu au nicio pb. Pentru mine este subiect inchis, pentru ca efectiv m-au lasat nervii!
    0 points
  12. 10.03.2023 - 52.245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GROUP WEST ORADEA 10.03.2023 - 52.273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GROUP WEST ORADEA 23.05.2023 - 59.900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 29.05.2023 - 59.920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GROUP WEST ORADEA 28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GROUP WEST ORADEA 18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GROUP WEST ORADEA 13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE 04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GROUP WEST ORADEA 06.03.2024 - 90.324km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 25.04.2024 - 98.772km - schimb placute frana spate ( nu cred ca au mai fost schimbate vreodata ), verificat sistem climatizare ( ca tot vine vara ), completare freon ( lipseau cam 150ml dupa 4ani jumate aprox ) si igienizare clima, care a inclus obligat si schimbarea filtrului de aer - BMW GROUP WEST ORADEA 10.05.2024 - 101.546km - revizie ulei BMW + filtre, inlocuire lichid frana ( era "scadent" in August oricum ) si schimb ulei cutie ZF8HP, si ceva conducta de alimentare carburant ( apro 200lei + TVA) - toate astea pentru suma de 5000lei + TVA - BMW GROUP WEST ORADEA 26.06.2024 - 110.186km - revizie ulei BMW + filtre - ANDRION SERV 06.09.2024 - 121.537km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GROUP WEST ORADEA 14.11.2024 - 130.661km - revizie ulei BMW + filtru de aer, inlocuit protectii telescoape fata + elemente suprasarcina?!, inlocuire brate inferioare anterioare stg+dr fata ( troncanea ceva usor la denivelari mici de ceva vreme ) si un reglaj directie - BMW GROUP WEST ORADEA 22.01.2025 - 140.440km - revizie ulei BMW + filtre, verficiare autovehicul, schimb ulei cutie transfer, si lamela stergator spate - BMW GROUP WEST ORADEA 24.02.2025 - 146.708km - inlocuit senzor Nox dupa DPF, si curatat injector adblue ( nu era f murdar, dar am zis sa-l verifice daca tot e masina la ei ) - ANDRION SERV 28.02.2025 - 146.900km - inlocuit injector Ad Blue, si mufa+conducta - cod 16197381257 ( de la injector la rezervor ) - ANDRION SERV Context: De cateva luni bune am tot avut erori sporadice pentru senzorul NOX, cel de dupa DPF. Erori pasive, pana cand recent mi-a dat si check engine in bord, fara alte simptome, probleme. ( Atat la service cat si la BMW mi s-a recomandat ca pana nu da check engine in bord sa nu mi bat capul ca nu e nimic problematic ). Am schimbat senzorul, si cu aceasta ocazie s-a dat din nou jos is injectorul adblue pentru a fi verificat. era putin murdar. s-a curatat. Asta a fost Luni. Dupa cateva zile, Joi, dimieata am avut erori in bord pentru sistemul adblue. Ok, inapoi la service... mufa de la injectorul de ablue ( desi are o protectie termica peste ( un fel de husa ) ) s-a deformat/topit parca, si nu mai etansa bine, pe sub masina fiind si urme scurse de lichid adblue. Mufa vine la pachet cu tot cu conducta pana la rezervorul adblue - am postat codul piesei mai sus - 16197381257 ). Cu aceasta ocazie am schimbat si injectorul adblue. Dupa aprox 1h jumte de teste si adaptari pe sistemul adblue, am plecat de la service cu masina ok. fara erori. Vineri si in weekend am mai dat cateva ture zonale cu masina, totul in parametri, fara erori. Cu sistemul adblue momentat totul este ok, fara erori, dar azi dimineata eroare cu senzorul NOX iar a aparut Deja incepe sa ma dispere cacatul asta, si cam sunt in pana de idei... DPF e ok, presiuni ok, regenerari ok. Ceva sugestii, idei?
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.