Un motor cu combustie interna nu este proiectat sa consume ulei - ci sigur consuma putin ulei, chiar prin natura tehnologiei sale.
Segmentii pistoanelor nu etanseaza ermetic; ei in fapt aluneca pe o pelicula de ulei formata pe cilindri, iar o anumita cantitate de ulei trece de segmenti in camera de ardere. Similar, ceva ulei mai ajunge in camera de ardere pe la ghidurile supapelor, din sistemul de ungere al axului turbinei, din sistemul de ventilatie al carterului motor (PCV). Referitor la cat ulei trebuie sa consume un motor, opiniile variaza de la 50 ml/ 1000 Km pana la 1 l / 1000 km (parerea BMW).
In principiu, a completa cu mai mult de 1 litru la 3000 Km incepe sa ridice semne de intrebare; sub aceasta valoare nu ai de ce sa te ingrijorezi.
Si inca un amanunt: motoarele care aparent nu consuma deloc ulei intre schimburi, de fapt il contamineaza cu un alt fluid (tipic, cu combustibil sau cu lichid de racire). Cel mai bun exemplu: motoarele Diesel care contamineaza uleiul cu motorina in timpul regenerarilor DPF, iar proprietarii sunt extrem de fericiti ca motorul lor nu consuma absolut deloc ulei.
Pe scurt: din informatiile pe care ni le-ai transmis mai sus, rezulta ca motorul tau nu are nicio problema cu consumul de ulei.