Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/14/22 in all areas

  1. Salutare, Posesor de 3 luni BMW E46 2002 FL 150cp touring. (Primul meu BMW) Am tot citit pe diferite forumuri (Din Germania, romanesti , englezesti) despre reparatia deschiderii haionului de sticla si diferite metode de a controla tot circuitul si as vrea sa va impartasesc experienta mea si sa dau un share la restul pentru ca in multe post-uri solutiile de a rezolva problema este putin vaga. Tot ce am facut mai jos este din pura pasiune. Poveste: acum 2 saptamani am observat in mers ca haionul de sticla se deschide random ( doar cand masina este deblocata) iar butonul de pe sticla nu mai actiona deschiderea . 1. Primul lucru pe care poti sa il faci este de a verifica daca butonul lucreaza in parametrii: -butonul are un capac deasupra pe care il poti scoate si il poti curata cu W40 - alcool izopropilic . -sub buton poti sa scoti protectia de plastic, scoti mufa de la panglica si verifici cu aparatul de masura daca butonul la apasare face contact ( verificare continuitate sau valoare de<1MOhmi obligatoriu) 2.Verificare mansoanelor de cauciuc unde intra fire din haion in caroserie ( stanga - dreapta ) Atentie: conform schemei logice exista 2 circuite 1. Circuitul in care motorasul de deschidere este activat si deschide geamul (MANSONUL DIN DREAPTA ) 2.Circuitul format din Buton ->Modul Filtru -> GM5 ->siguranta F52(TRECEREA FIRULUI PE PARTEA STANGA in mansonul de cauciuc ) 3.Depanarea motorasului de actionare al haionului de sticla Se deschide haionul mare , se scoate capacul lung capitonat ( este prins cu ajutorul unor clipsuri , nu trebuie desurubat nimic) Fata mare de plastic este prinsa cu clipsuri de plastic si suruburi Dupa ce ai demontat se poate observa motorasul. Acesta se poate desface si verifici in interiorul acestuia ( nu este capsat si se desface usor ) dar mai ales sa controlezi switch -ul cu un aparat de masura pentru contact si motorasul ( in caz daca nu se deschide deloc haionul de sticla ) ATENTIE: Circuitul functioneaza la 5V !! , Poti proba motorasul usor separat cu o baterie de 5V , el pur si simplu se scoate din acel soclu tragand de el. 4.Verificarea circuitului direct de actionare al motorasului. (IN CAZ DACA NU SE DESCHIDE DELOC LA ACTIONAREA BUTONULUI) Asa cum spuneam mai sus , conform schemei logice exista 2 circuite . Pentru verificarea pe direct daca este actionata deschiderea poti face in felul urmator. 1.Se da jos torpedoul si identifica releul K90 care se ocupa de actionarea motorasului de deschidere al haionului de sticla. 2.Se verifica cu o baterie 5v si aparat de masura daca releul merge 3.Conform diagramei se face o punte de la soclu de releu k90 ( il pui "pe direct" ca sa actioneze deschiderea) - PIN 2 CU 6 +Verifica si siguranta 58 - 7.5 A In momentul cand faci punte si se deshide inseamna ca circuitul este ok. 5.Verificare traseu BUTON - GM5 Acesta este un pas important ca sunt multi posesori care s-au lovit de aceasta problema Aici punem accent pe partea stanga conform schemei logice Traseul este in felul urmator : TRASEU 1 : Buton sticla -> (prin mufa la panglica) panglica neagra ( strabate sticla prin partea stanga ) -> 2 cabluri negre ( o piesa de forma patrata unde se face tranzitia de la panglica la fir normal) => 1 cablu negru vine prins de caroserie si celalta intra in ansamblu din sticla si metal TRASEU 2: ( urmarim cablu negru unde a intrat in ansamblu) ATENTIE: se desface spoilerul ( prins in 4 suruburi de 10 ) - dai capacul de plastic de la ansamblu de haion sticla si o sa vezi acele suruburi + se desface plasticul de protectie unde este localizat modulul antena ( pt deblocare prin cheie) Firul negru se duce la mijloc unde este acel modul si se mufeaza la un fir MARO/Dunga rosie TRASEU 3: Firul BR/RT ( Maro Rosu ) strabate inapoi spre stanga si intra in mansonul de cauciuc -> pana la modulu de interferente ( piesa nr.4) Nota: se desface plasticul de la stalp ( prins in 2 suruburi si 2 cleme de plastic ((sus localizate)) + lampa , plasticul lung dintre geam si plafon si piesa de metal care prinde pafonul Plafonul acuma se poate da putin in jos cat sa ai acces la filtru de interferente prins cu un surub torx Sunt alti utilizatori care au spus ca s-a rezolvat problema schimband acel filtru. Eu i-am refacut toate lipiturile si l-am verificat si era tot in parametrii. Dupa ce desfaci acel filtru poti controla utilizand un aparat de masura continuitatea . Verifica din aproape in aproape sa vezi daca intrerupe undeva Nota: Nu uita sa cureti bine masa care se prinde de ansamblul haionului de sticla ( este prins cu surub in spatele plasticului de protectie ( unde am mentionat de de cele 2 fire mai sus negre ) . Nu uita sa acoperi bine modulul de sub spoiler sa nu intre praf si apa dupa ce il desfaci . Daca nu a reusit sa gasesti problema si totul este ok de la buton la filtru , verifici GM5 ( foarte rar in multe cazuri ) . Calculatorul poate da comanda aiurea sa deschida haionul de sticla. La mine a fost problma la tranzitia de la panglica la fire ( chiar daca este turnat acolo si nu se poate verifica , sunt sanse foarte mari ca din cauza umiditatii sa corodeze acolo. Asta am gasit eu .Eu le-am relipit firele dar este aproape imposibil de facuta asta . La sfarsit pui niste banda sa ramforsezi capatul si il imbraci cu silicon sa nu mai intre apa.Pe viitor daca se desprinde la panglica voi pune 2 cabluri negre fine direct de la buton in jos (carpeala) Alte poze informative: https://ibb.co/wpxVtwR https://ibb.co/6wqvQG9 https://ibb.co/qg1vprp https://ibb.co/GJt7DNn Sper sa va fie de folos acest ghid.
    3 points
  2. am desfacut motorul intrucat periodic ramanea in 3 cilindri. am rectificat _chiulasa_, am inlocuit simeringurile de la valve, si s au inlocuit si valvele de pe partea de admisie intrucat erau deteriorate la tulpina. am pus si segmenti noi daca tot era desfacut, ca sa elimin orice posibila cauza sa mai manance ulei. am schimbat si pompa de combustibil din rezervor cu una noua, pt ca functiona cu intermitente si nici nu fusese schimbata niciodata. e un intreg ansamblu, pompa, filtru, regulator care se schimba. am facut si un stage 1 dupa toate astea care teoretic a dus masina la 220 cp. n am avut timp de dyno inca.
    2 points
  3. Ionut, ca sa obtii raspunsuri pertinente, este necesar sa dai mai multe informatii. Spre exemplu, exact modelul si anul de fabricatie al masinii (in ipoteza ca motorul este cel original), ideal chiar si VIN-ul. In principiu, noile axele cu came trebuie sa fie identice (ca p/n) cu cele vechi. Trebuie sa afli mai intai codul de piesa (p/n) al axelor motorului tau, apoi sa cauti alte axe cu exact acelasi cod de piesa. Cum ai determinat / masurat camele (14.6mm, respectiv 8mm)? In niciun caz nu te baza pe masuratori empirice; la axele cu came, diferente aparent minore pot afecta in mod fundamental functionarea motorului.
    2 points
  4. Sincer nu e tiganie. Panarama e ce au facut ei, ca au facut traseul pe geam. Normal ca zona aia de tranzitie in timp este afectata de mediu (umiditate). Deci ca sa repari totul dupa ei trebuie sa iei geam nou cu traseu, pentru o panatama de sarma pe care ei au ales sa o traga pe geam... De altfel te felicit pentru efortul de a face acest ghid.
    1 point
  5. Da, probabil ca asa e :))) Imi mai zice si sotia (ea mai e cu astrele astea... :)) ), mi-a trebuit fecioara ca cica e ordonat. Abia acum vad ce inseamna OCD :))) As fi vrut eu garaj, cred ca nu mai ieseam de acolo, as fi mesterit toata ziua cate ceva dar, din pacate, inca nu am reusit sa cumpar o casa Exista chestia asta dar tot asa cu limitare la 225. Nici pe mine nu ma incanta sa le car la subsol dar tot e mai bine decat pe balcon :))) Din pacate, mie imi place sa mesteresc dar cel mai bine ma pricep la ce are taste. Daca-mi dai un strung si sa ma pui sa si fac alezare/frezare, etc, ce se poate face la un strung, o sa raman cu mai putine degete decat strictul necesar
    1 point
  6. Da,ii dai drumu pe scari..lol
    1 point
  7. - Sachs - comfort si fiabilitate medie - Kyb - dure si fiabilitate mare - Bilstein - semidure si fiabilitate mare
    1 point
  8. Roata una peste alta, nu se intampla absolut nimic.. mai dai banii si pe rastel.
    1 point
  9. Astazi am fost fost sa fac update-ul de soft campanie tehnica + revizie. M-au intrebat ce codari/resoftari am facut, le.am spus ce codari s-au facut la masina, am semnat pe propria raspundere si n-am avut nicio problema. Pot confirma, asa cum a scris si @Tavicu, ca in urma update-ului, daca apar depuneri se va aprinde martor in bord. Codari facute pe masina: Memorie Start/Stop - s.a pastrat dupa update Deschidere & Inchidere portbagaj din buton interior + telecomanda - s.a pastrat Inchidere continua (impuls) cu portiera sofer deschisa - trebuie codat din nou Sport displays, Sport+ - trebuie codat din nou
    1 point
  10. Am avut doar xdrive pana acum (al treilea X5) si am avut anvelope fara stea pe toate. Unele run-flat, unele non-runflat. Nu am avut probleme cu cutia la nici o masina. Nu vad cum ar fi posibil tehnic sa ai probleme cu cutia de transfer daca respecti dimensiunile si cumperi anvelope noi (poate la branduri no-name). P.S. Vorbesc de cele de iarna. Cele de vara erau OEM.
    1 point
  11. Oare WIN60 simte plumbul de la echilibrat roti?
    1 point
  12. E un tip care repara, in Bucuresti,in apropierea targului Vitan.Il gasesti pe youtube.
    1 point
  13. Da, se masoara cu vacuum toate canalele si valvele, se inlocuiesc cele defecte. Solenoizii se masoara si la nevoie se schimba. Pentru a repara cateva probleme de constructie se poate monta aditional si un ZIP Kit de la Sonnax. Eu am facut operatiunile astea pentru masina mea pentru ca nu am gasit pe nimeni in Romania care sa ofere transparenta (toti vroiau 600-700eu dar nu ziceau exact ce fac). De atunci am mai ajutat mai multi oameni cu acelasi lucru, daca nu gasesti unde sa-l faci te pot ajuta (mai multe detalii pe PM). Poti sa incerci la Automatico si la Mercom, ei stiu ca reconditionau blocuri de valve!
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.