Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/10/24 in all areas

  1. Ma tot tin creez topicul asta de cand am luat masina, dar cum, necum, a trecut 1 an jumate de atunci si o tot lasam pe "maine"; so here it goes... Thread-ul vechi al masinii incepe de AICI, iar prima data a fost scoasa la maritat pe forum, la pachet cu un F10 525D AICI, in Septembrie 2021. Dupa ce l-am batut la cap pe colegul @crtir timp de 10 luni(!!!) sa vanda separat 325-ul, a zis intr-un final "DA!" intr-o zi de August. Zis si facut, m-am cocotat intr-un avion Buc - Tm imediat, vazut, placut, luat Istoricul masinii pana la mine: - Luata de Cristi la 90000 km, in 2017, de la un dealer din Austria daca tin bine minte. Full istoric reprezentanta pana atunci. - Revizii si intrari numai la BMW Timisoara cat a stat la el. Pe langa revizii, n-a avut de schimbat mare lucru la ea... clasica pompa de apa & termostat + cateva furtunase, nimicuri - 2k EUR in ~5 ani. - Am luat-o eu pe final de August 2022, la 118.000 km. Masina momentan are 144.000 km, iar la intretinere am ales sa-i continui istoricul cu reprezentantele, asa ca am dus-o pana acum doar la BMW Filaret. Apropo, VIN-ul este WBAVB11060VE33412, iar la dotari nu sta prea stralucit. Scaune standard, halogen, fara trapa fara navi Ce ma interesa era o masina curata cu N52, de restul ma puteam lipsi. Are scaune incalzite Istoricul masinii din ultimul an si jumatate la mine: - Cum am luat-o i-am facut o curatare generala ^Aveam si o Hyundai Coupe pe vremea aceea, masina de tranzitie pana gaseam un N52 - I-am luat tavita de portbagaj si presuri de cauciuc, cu buza, de la Rimi. Culmea parca-s tot din Timisoara - Apoi, pana sa apuc s-o transcriu, un nene cu ochii-n telefon a intrat in mine :)) M-am chinuit ceva cu dracia asta. Nu reparatia sau drumurile, ca s-a rezolvat relativ rapid pe RCA-ul vinovatului, insa problema era ca-mi expira ITP-ul intr-o saptamana sau ceva de genul, si nimeni nu voia sa se atinga de masina cu acea dauna vizibila pe camere. Eu cu amiabila, foile de la sigurator, totul... orice garaj de ITP a zis ca nu se risca sa se vada lovitura aia pe camere. Am gasit pana la urma pe cineva care a mai tras putin cu ranga de bara inainte s-o bage pe rampa - Folii Lumar pe luneta, geamuri spate si geamuri fata (100% transparenta, doar pentru UV) - 1300 lei - Am cautat cea mai buna chinezarie pe care pot sa o iau, si i-am pus tableta cu Android care arata cat de cat a ceva OEM. Adica nu-i ca nuca-n pereta acolo, zic eu. Apoi ca tot eram acolo, i-am pus si o camera de marsalier. Vreo 2400 lei parca a fost cu totul. Aici mi-a ciupit putin trim-ul fix pe centru, sub rotita de rece/cald. O sa-l schimb eu... candva - Am gasilt la sablez.ro un set de jante pe 16" style 268, deja reconditionate de catre ei, la doar 800 lei Cam atat cu esteticul, trecand la partea mecanica: - Noiembrie 2022: revizie - ulei, filtre si lichid de frana - 1600 lei - Ianuarie 2023: schimbat aeroterma - 1600 lei. Mi-a murit fix cu o saptamana inainte sa plec in Polonia. Eram destul de disperat atunci, stiind ca daca-i vorba de schimbat o piesa nu-mi va ajunge in timp util. Am fost la Filaret, i-au facut diagnoza si au zis ca aeroterma se gripeaza. Mi-au deblocat-o atunci si am comandat piesa noua, ramanand s-o instalez cand vine. Am stat cu morcovul tot drum ala Romania - Polonia si retur, cu gandul ca raman fara caldura pe drum in Ianuarie Din fericire totul a fost ok si am schimbat-o cu totul dupa ce m-am intors in tara. - Februarie 2023: schimbat baterie - 540 lei - Aprilie 2023: capac tacheti + garnitura (scurgeri de ulei), garnituri termoflot, conducte tur-retur servo, alte cateva oringuri, piulite, suruburi etc, telescoape capota - 8000 lei. - August 2023: revizie + ITP + Discuri frana fata + placute frana si senzori fata/spate 4840 lei Ce ar mai trebui sa-i fac dar mi-e lene (pe partea vizuala ma refer): - Are pe plafon urme ca dupa grindina, din cauza faptului ca in TM statea parcata sub un nuc. Probabil ies la PDR, dar ma deranjeaza atat de putin momentan incat nu-mi bat capul - I-ar trebui un detailing interior ca are niste pete pe scaunul dreapta fata - Acel trim ciobit din mijlocul bordului trebuie sa-l inlocuiesc - M-au fericit baietii in parcari cu julituri si in stanga si in dreapta pe bara fata :)) Mecanic... n-are nici pe dracu* *exceptand consumul de ulei Care mi se pare decent pentru acest motor si felul in care merg cu masina: 03 ian (2023) - 123780km - 1L ulei 20 ian - 125820km - 1L ulei 27 feb - 128500km - 1L ulei 31 mar- 131200km - 1L ulei 26 iun - 136572km - 1L ulei 11 aug - 137865km - Full ulei (revizie) 16 sept - 140990km - 1L ulei 30 nov - 142177km - 1L ulei 19 Feb (2024) - 143064km - 1L ulei Sper ca n-am uitat nimic. Asa e cand nu faci postul la timp sa pui apoi updates, ingramadesti totul intr-unul singur si posibil mai sari chestii. In total am 26000km cu ea, insa cam de 10 luni merg mai putin pentru ca am schimbat job-ul si lucrez doar de acasa. In primul an am plimbat-o de vreo 3 ori in Polonia, o data in Germania, iar anul trecut am facut cu ea transalpina si transfagarasanul, pe langa o gramada de drumuri prin Bacau, Iasi, Timisoara, Constanta si Brasov. La vara va vedea iar Germania, pentru ca am bilete la Euro
    5 points
  2. Sperăm sa i iasă treaba bună, ar fi păcat altfel,,, și de bani și de timp. Bănuiesc ca 100-150k km, în funcție de exploatare, nu mai ai treaba cu motorul..
    1 point
  3. Ca idee, investitia reprezinta ceva ce iti aduce bani, nu ceva ce consuma bani. Cheltuiala este termenul corect
    1 point
  4. Nu bate, s a stabilit de mult,
    1 point
  5. Cel mai bine mergi la un service (de preferat unul specializat pe bmw)sa facă o verificare cap coadă.Dai un ban dar știi cu ce pleci la drum.Si nu o masină mai scumpă e și neapărat mai bună.
    1 point
  6. Eu unul m-as orienta catre varianta de 184cp sau 163cp (184 cu power reduction). Ai avantajul puterii, niste upgrade-uri de ordin tehnic la motor, iar cel mai important: la galeria de admisie se poate schimba rampa cu clapete separat (cost ~300lei) fata de celelalte variante unde se schimba galeria cu totul (3-4000 lei) Dupa cativa ani de convietuire cu acest model, as pune pe lista urmatoarele verificari: - zgomot lant in turatiile specifice(gasesti topicul dedicat pe forum) sau istoric schimb distributie. - fulie vibrochen - sa nu aiba crapaturi - scurgeri ulei capac culbutori, in special partea dinspre DPF. Daca are, se poate ajunge la schimb de capac, alte costuri destul de importante. - scurgeri termoflot - zgomot turbina si daca e posibil de verificat jocul (usor de aflat daca are disponibilitate clientul) - flansa cardan fata-spate - racord flexibil esapament - joc caseta directie (stanga-dreapta in scurt pe loc) - esapamentul sa fie curat relativ(dar retine ca nu e o regula ca sa tragi concluzia ca DPF-ul e ok) - discurile de frana sa fie OEM. Se pare ca aceste generatii, chiar si E60-ul nu se pupa cu after market. De testat daca bat la franare la viteze de peste 100km/h - musai diagnoza la cineva competent. - nu te zgarci neaparat la bani! Ceva ieftin nu inseamna ca e si bun! Costurile de reparatii si intretinere sunt destul de mari, chiar daca e un model vechi, iar multi nu si le permit! Personal, as pandi sectiunea de ‘Vanzari’ a forumului. Ai sanse sa cumperi ceva intretinut de la unul din utilizatorii forumului si chiar sa urmaresti istoricul de reparatii. Recomand de asemenea verificarea intr-un service dedicat. Nu merita sa te risti ptr cateva sute de lei. In general e o masina destul de robusta, dar problemele specifice sunt inca scump de rezolvat. Tinuta de drum este exemplara. Sunt modele mai noi de masini, chiar si de la alti producatori consacrati care sunt sub acest aspect.
    1 point
  7. Si cum a ramas cu bataia la motor - care apropo - era topicul de discutat
    1 point
  8. si eu stiu ca prin 2011 a fost rezolvata problema. am avut un f10 520d cu motorul in cauza si imi aduc aminte ca m-am documentat la vremea respectiva si (parca) problema era rezolvata don 2011. in oroce caz am facut cu ul peste 200k km fara probleme
    1 point
  9. Din memorie, de-abia prin 2013 au scos niște coduri de piesa la kit-ul de distribuție care nu mai au probleme. Deci orice ai lua, pune pe lista un schimb de distributie
    1 point
  10. Ultimele hărți sunt cele din 2019 ( cu date adunate în 2018 ) , an în care s-a terminat colaborarea cu Navteq, cei ce făceau hărțile pentru CCC.
    1 point
  11. parca si prius avea aceiasi problema asta e peste tot, se discuta si se cheltuie o gramada de bani pe santiere sa se treaca la utilaje electrice, problema e ca in mare parte curent nu ai cand faci infrastructura deci tot de la generator o sa incarci
    0 points
  12. 0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.