Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/24/24 in all areas

  1. @Cristi0809 Ma tem ca nu poti afla aici un raspuns precis la intrebarea ta. Iata insa niste idei care te-ar putea ajuta sa iei o decizie. Intr-un episod, Seinfeld spunea ceva de genul (reproduc din memorie; exprimarea poate fi aproximativa, dar ideea conteaza): Cand intrebi prietenii sa-ti recomande un doctor, toti iti spus: "Mergi la doctorul meu, este cel mai bun." Iar Seinfeld se intreaba unde sunt doctorii aceia care au terminat facultatea ultimii din promotia lor si abia au trecut examenele. La fel este si cu mecanicii. Eu cunosc un mecanic foarte bun, tu cunosti un alt mecanic foarte bun, fiecare cunoaste cate un mecanic foarte bun. Ei bine, mecanicii nu atat de buni sunt printre acestia. Ai un G30 530e care a venit din fabrica cu 252CP + 113CP, dar vrei mai mult. Similar, te descurci bine cu femeile, dar vrei sa poti mai mult. Te duci la un doctor bun (vezi #1 de mai sus) si acesta iti spune: "Poti sa iei Viagra, este facuta de Pfizer, o companie farmaceutica renumita, care investeste milioane in dezvoltarea de medicamente. Dar eu am facut la mine in bucatarie o pastila cu efect chiar mai tare decat Viagra si costa mult mai putin." Si tu decizi sa iei pastila fabricata in bucataria doctorului. Dupa cea mai tare noapte cu femei din viata ta, a doua zi dimineata faci pipi cu sange. O fi din cauza pastilei doctorului, sau alta cauza? Mai iei pastile, sau nu? Pilitura din filtrul de ulei o fi de la tuning, sau din alta cauza? Mai tii tuning-ul, sau nu? Pentru diverse probleme medicale, te duci la doctorul de familie. Dar daca - ipotetic - ai avea nevoie de o operatie la inima, nici nu-ti trece prin cap sa o faci la medicul de familie (nu ca s-ar putea), ci cauti un chirurg specialist in cardiologie. Mecanicul tau poate fi foarte bun la aproape tot ce inseamna intretinerea si repararea unui BMW. Bravo lui. Ce anume insa il recomanda ca fiind calificat in inginerie si software - cunostinte absolut necesare pentru a realiza un tuning reusit? Din cele de mai sus, tind sa cred ca a desface motorul este prematur si (in baza informatiilor pe care ni le-ai dat) nejustificat. Recomandarea mea este sa te programezi la o reprezentanta BMW pentru revenirea de urgenta la software-ul original. Pana atunci, ar fi bine sa nu mai circuli cu masina, sau daca trebuie sa o faci atunci sa nu o fortezi absolut deloc. Dupa resoftare, schimba uleiul si filtrul. Chair daca ai facut recent un astfel de schimb, este important sa schimbi din nou (apropos, schimbul recent are un foarte bun rol de flush). Apoi foloseste masina in mod normal si vezi care este situatia la urmatorul schimb de ulei. Abia atunci vei afla daca lucrurile sunt triste, sau ai scapat usor.
    7 points
  2. Am gasit acest videoclip dupa ce un prieten care a patit acest lucru. Verificati acel furtun sa nu va treziti cu motorina in ECU… https://vm.tiktok.com/ZGe5yYra4/ https://vm.tiktok.com/ZGe5yFVQX/
    1 point
  3. La vechiul F10 mi-a băgat nasul și la hărți și la alte minuni, dar aveam timp mai mult de pierdut pe net În altă ordine de idei, la Cluj un update de hărți e 1000 de lei. Am preferat să dau 300 de lei și să îmi iau de-o grijă.
    1 point
  4. Baietii dupa spusele voastre tre sa revin la softul original si sa o tin sub observatie, ceea ce am sa si fac. Revin catre voi la urmatoarea verificare. Motorul merge bine trage bine singura problema este pilitura. Alte simptome nu are. Bine ca mai da cu fum cand o tin nepornita cateva zile la prima cheie scoate un smoc de fum si apoi nu mai scoate deloc. Dar asta face de dinainte de soft si nu m-am agitat prea tare in aceasta privinta mai ales ca am mai auzit de problema asta la mai multe hibride. Va multumesc pentru raspuns tuturor!!!
    1 point
  5. Da, împinge motorină pe fir până în ecu, la Opel pe modele mai vechi împingea ulei prin senzor presiune ulei în Ecu :)).
    1 point
  6. Pe margine: Nu am un hybrid, dar am avut ocazia sa parcurg cateva sute de Km cu doua 330e, un F30 si un G20. Pornesc dimineata, masina merge in mod electric. La o situatie de trafic in care am avut nevoie de o accelerare mai puternica, ma surprinde motorul termic care se trezeste brusc si urca direct pe a vreo 2000 RPM, cu uleiul rece bocna si scurs complet in baie de peste noapte. WTF?! Ma asteptam ca ulterior motorul termic sa functioneze macar cateva minute, sa incalzeasca putin uleiul. Nu, el se opreste dupa nici 10 secunde (cand nevoia de a accelera a disparut) iar masina continua sa mearga electric. Ca, evident, cativa Km mai departe sa ii traga din nou motorului termic o sesiune de forja la rece. La subiect: Nu stiu daca nu cumva sunt eu un idiot care habar n-are sa utilizeze corect masini hybrid, sau chiar asa sunt ele proiectate sa functioneze. M-as fi asteptat ca motoarele termice de pe hybride sa aibe - suplimentar - un sistem electric de pre-incalzire a uleiului care sa-l urce macar la un 50 gr. C, precum si o pompa care sa faca o pre-ungere, inainte de a-l freca pornit - oprit la rece. Intrucat nu stiu sa existe asa ceva (poate am ramas in urma cu informatiile), trag concluzia ca este absolut de asteptat ca motorul termic al unui hybrid sa sufere o uzura semnificativ mai mare din cauza pornirilor la rece, frecvente si de scurta durata. Recte, un motiv plauzibil pentru straluciri metalice in filtrul de ulei. Intrucat (1) B48 si celelalte motoare din familie, B58 si B38, s-au dovedit pana acum a fi motoare foarte bine proiectate - o surpriza placuta dupa generatia N de la BMW, si (2) nu ai gasit in fitrul de ulei chip-uri maricele de metal, m-as astepta ca pilitura aceea microscopica sa nu indice o problema grava. Atat timp cat nu ai observat alte simptome (in principal zgomote noi / modificate) ti-as sugera sa folosesti un ulei din cele recomandate de catre BMW, dar cu o vascozitate cat mai redusa la rece. Sunt de parere ca un 0W30 ar fi mai potrivit decat 5W30, pentru regimul de functionare al motorului termic de pe 530e. Si sa tii situatia sub atenta observatie, la urmatorul schimb. De asemenea, fara sa existe neaparat o legatura directa, cred ca ar fi bine sa renunti la stage-uri si sa revii la software-ul original BMW. Masinile sunt, in prezent, mult prea complexe pentru ca un tuner sa poata avea sub control toate consecintele modificarilor pe care le face. Si oricum, 530e este suficient de puternic in configuratia "stock".
    1 point
  7. si pt ca tot veni vorba, acum 1 minut m-am dus la masina sa verific nivelul lichidului de racire dupa schimbarea racitorului pe recall, lichid pe care eu l-am completat sa fie la maxim. surpriza, este sub minim. am avut pana acum asa: ford, opel, Renault, Hyundai, Skoda, Volvo, Audi, Vw si cu nicio masina nu am avut stresul pe care il am cu bmw. acum trebuie sa umblu si cu un stingator de incendiu voluminous in portbagaj, pt ca ma pot astepta la orice. la mine nu va mai fi niciodata bmw decat la pret mai mic decat al unei masini din clasa inferioara a concurentei. Cu alte cuvinte, seria 5 la pret mai mic decat audi A4 sau C klasse, X5 la pret mai mic decat Q5 sau GLC...efectiv sunt scarbit. Masina nu m-a lasat niciodata in drum, insa faptul ca trebuie sa o pazesc ca pe o fata mare, ca o caut in cur la fel ca pe o muiere si sa stau cu stresul ca nu pot pleca de acasa ca ma poate lasa in drum, este deja prea mult. La vara am un tur de 4000km si ajung pana la granita germaniei cu Belgia...efectiv nu pot pleca linistit.
    1 point
  8. @EnderBender3rd - problemă la Casco, posibil. Trebuie discutat. E vorba de legislație prin unele locuri, plus că poluezi inutil și nici motorului nu-i face oricum bine - nu e ca și când nu se putea. Cu tot respectul, dar mor când văd cum stau românii cu mașinile pornite cu zecile de minute degeaba, doar ca să le fie curul cald și plămânii varză. Știu, să curgă minusurile...
    1 point
  9. Softul l-am facut la mecanicul meu care se ocupa doar de BMW (nu am avut experiente neplacute pana acum). Nu stiu exact ce soft este. Doar ca dupa soft masina este foarte brutala. Adica am mers si cu tesla model y a unui prieten cea dual motor deci peste 400cp si parca nu este la fel de brutala ca a mea. Daca ma uit la graficul ala din idrive unde arata puterea si cuplul cand ii dau kick down se duce in 400cp. Nu stiu cat de real arata dar cert este ca masina e foarte brutala dupa soft. 500€ am platit pt soft deci ma gandesc ca este ceva safe. Acum ca au inceput problemele cred ca o sa-i rescriu softul original. Problema este ca ca nu stiu cum sa abordez situatia. Sa merg asa in continuare sau sa desfac motorul?
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.