Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/26/24 in all areas

  1. De pe site-ul Bidgestone: All-season tires perform well in warm weather, but they may offer less grip than summer tires, sacrificing some steering, braking, and cornering capabilities. All-season tires are capable of providing traction in winter, but are not the best tire to use in extreme winter driving conditions. Because all-season tires offer a blend of summer and winter performance, they are often a good option for drivers in moderate climates and driving conditions. De pe site-ul Pirelli: All-season tyres are designed to perform all year-round and in all “normal” weather conditions, from a warm summer to a cold winter, so wheels will be provided with a medium level of performance in comparison with tyres designed specifically for winter or summer. All season tyres are the perfect compromise [...] when the car is mostly used in the city where road conditions are rarely “extreme”. Parca am mai exprimat aceasta opinie cu ceva timp in urma: in conditiile climatice din România, anvelopele all seasons isi ating limitele nu atat iarna (intrucat nu mai sunt nici troiene de zapada si nici zile foarte geroase, poate cu exceptia zonelor montane de la altitudini mari), ci in canicula verii. Asa cum observati, producatorii le considera potrivite pentru vreme calda, dar evita sa se pronunte in ceea ce priveste zilele caniculare. Ceea ce noi avem acum din belsug, de pe la jumatatea lunii iunie pana pe la inceputul lui septembrie. All seasons sunt o alegere foarte buna pentru orice masina utilizata preponderent in oras. De asemenea, pentru o masina de familie in tari cu o clima moderata (Germania, Danemarca, etc.). Ducandu-le catre limitele lor, pot fi OK si pentru o masina de buget din România, condusa moderat si cu un rulaj anual relativ redus. Discutand acum despre marca, cu siguranta ca poti gasi anvelope de buna calitate la marci din "esalonul 2". Exemple, fara a fi o lista completa: Falken, Fulda, Hankook, Kleber, Kumho, Nexen, Semperit, Toyo, Uniroyal, Vredestein, Yokohama. Intrebarea care ramane deschisa este in ce masura aceste companii isi permit sa investeasca in cercetare astfel incat sa tina pasul cu cei sase mari: Bridgestone, Continental, Dunlop, GoodYear, Michelin, Pirelli. Pe de o parte, unele companii din esalonul doi sunt independente si se pare ca fac o treaba foarte buna. Hankook este cel mai bun exemplu pozitiv, in timp ce Toyo nu prea a mai scos pneuri cu rezultate remarcabile in teste. Pe de alta parte, alte comapnii din esalonul doi sunt detinute de cele premium si este de asteptat ca acestea sa beneficieze de tehnologii imediat sub cele de ultima ora. Fulda, dar si Dunlop, apartin de GoodYear (ceea ce pune sub semnul intrebarii in ce masura mai reuseste Dunlop sa ramana in top, mai ales ca, in ultimii ani, ritmul de innoire a modelelor sale a fost destul de slab). Semperit si Uniroyal tin de Continental. Kleber este a lui Michelin. Rezumand cele de mai sus, atat timp cat ai o masina premium pe care intentionezi sa o folosesti la nivelul resurselor sale, cred ca ideal este sa ai un set de anvelope de vara si un alt set de iarna, preferabil de la producatorii de top. Pe de alta parte, daca bugetul este un criteriu foarte important, sau daca BMW-ul este de generatie mai veche, atunci un set de vara + un set de iarna de la producatori de anvelope de "esalon 2" inca este o decizie buna. In fine, daca esti fortat si nu ai cum sa eviti - din varii motive - compromisul anvelopelor all seasons, atunci macar cumpara unele de la producatorii de top..
    3 points
  2. De 2 zile m-am lovit de o problema care m-a panicat rau. la schimbarea din D in R pe sub masina se auzea o lovitura metalica ca si cum ai da cu cionanul in cardan. Am Urcat masina pe elevator crezand ca este ceva rapid de depistat. Eh nu a fost chiar asa. Lovitura se auzea in spate, am crezut ca este grupul dus sau flansa, ceva. Nimic. Zgomotul se auzea la imbinarea dintre cardan si grup spate… Am fost la un alt service poate au ei ureche muzicala mai buna si aud de unde vine zgomotul, a tinut de cardan in timp ce eu schimbam din D in R…este de la cardan… Revin cu masina inapoi la service, Ma apuc de demontat tot pana la cutia de transfer, la cutia de transfer gasesc flansa(crucea care iese din cutia de transfer) cu dintii tociti. Am inlocuit crucea, simeringul de la cutia transfer, oringul si un distantier de metal si totul a disparut, inclusiv un zumzait pe care il aveam la o anumita turatie care datorita lui am schimbat si kitul de accesorii degeaba.
    2 points
  3. Pai spune ca a cumparat-o de la Bavaria in 2021, probabil a salvat anuntul si pozele cand a luat-o. Nu stiu daca pretul e mic, mie mi se pare mare pentru ce e, respectiv un Mini dedesubt. Cat sa fi fost noua? Bugetul se apropie mult de un G20, spre care as merge mult mai linistit.
    1 point
  4. Nu știu cum sunt preturile în tara dar în București costa cam 50 ron / roata / 6 luni, deci nu chiar 100 ron pe sezon, asta era acum cativa ani buni. Folosesc hotel de anvelope de ani buni chiar dacă stau la casa, e mult mai comod asa, rotile de 20 cu jante cu tot sunt mai greu de manevrat.
    1 point
  5. Salut, poti sa cauti pe navigatie/radio sa codezi aux. nu stiu daca merge cu bimmercode, poti incerca.
    1 point
  6. https://disk.yandex.ru/d/vGnbhkOpgjxOrw
    1 point
  7. Dotarile sunt o arma cu doua taisuri. In general, o anumita dotare a unei masini moderne implica electronica + software. Combinatie care pe de o parte devine problematica atunci cand imbatraneste, iar pe de alta parte este predispusa sa se perimeze moral. De exemplu, cand a lansat BNW cel mai recent firmware pentru F10? In concluzie, la o masina cumparata noua sau cvasi-noua, optiunile sunt un avantaj. Invers, o masina veche si/sau cu rulaj mare este de preferat sa fie cat mai simpla ("cheala", cum se mai zice). A urmari cat mai multe dotari la o masina veche este o contradictie. O astfel de nasina este de regula cautata intrucat bugetul este mic. Altfel, s-ar cumpara o masina (mai) noua. Dar dotarile risca sa o faca mult mai scumpa la intretinere, ceea ce se contrazice cu ideea de buget redus.
    1 point
  8. Asta e fi ce zicea colegul @panzi1, cu cablurile de la aeroterma
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.