Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Bala

Moderators
  • Posts

    8852
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

42628 profile views

Bala's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Haiduc Verificat 2025 Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. La prima intrebare, bateria are cativa parametrii care se bat cap in cap: densitatea energetica - kWh ore capacitatea vs. volum&greutate. Aici intervine si softul care asigura un buffer intre 0% - util - 100%. durata de viata - numar de ciclii viteza de incarcare/descarcare La o baterie, dupa ce se stabileste chimia, din structura intrna se poate ca anumiti parametrii de mai sus sa poata fi optimizati in defavoarea altora. Poti mari viteza de incarcare fara sa scazi viata bateriei dar facand un mic compromis la capacitatea totala. Sau ai capacitate mare dar scazi viteza de incarcare sau reduci viata. Deci daca folosesti reteta corecta, bateriei nu ii scade durata de viata. Depinde de seriozitatea si talentul producatorului. Inca un aspect important: managementul termic. O conditie obligatorie este ca la puterea aia de incarcare, bateria sa nu se incalzeasca. Asta presupune racire cu lichid si un sistem AC bine dimensioat. Ochiometric, la 180kW incarcare, un sistem AC normal poate mentine temperatura bateriei daca afara sunt 40 de grade. La a doua intrebare: orice statie are load balancing sau limitare temporara. Puterea de incarcare livrata masinii este ajustata de 10 ori pe secunda si se poate ajusta live in functie de disponibilitatea de putere -> deci nu arzi cabluri si trafuri. In plus, la viteza asta de incarcare, incarcarea nu dureaza mult. Sistemul energetic national are o inertie mult mai mare si poate suporta astfel de varfuri -> deci nu e risc sa conectezi X masini si ai direct black-out.
  2. L-au lansat fara dar baga si ei convertor de la 400V la 800V https://www.caranddriver.com/news/a64715269/2026-mercedes-benz-cla-ev-not-compatible-400v-fast-charger/
  3. Nu e chiar asa. Ce se monteaza noi acum, vin cu 800V destul de multe. Si suntem relativ in trend. Nu e ca pe afara ai dese 800V. Iar masinile cu 800V au local DC-DC si trag cat se poate din 400V si fac cat ii trebuie bateriei local. Deci nu e ca nu poti incarca ci doar ca nu te duci in puterea maxima. Ai doua limitari: tensiunea si curentul. La tensiune: era limita pe 400V pentru ca ai componente catre trebuie sa reziste la tensiunea de 400V + o marja iar marea problema era ca tranzitoarele erau lente la tensiuni mai mari. Orice convertor sau incarcator DC-DC iesea mare ca volum si greutate din cauza frecventelor mici de comutatie acum au scazut preturile la tranzistoarele rapide care merg la tensiuni mai mari (1200-1600V) deci invertoarele & on board chargerele pot ramane mici si se poate trece la tensiunea mai mare. Idem, a scazut pretul si la componentele pasive care merg la tensiuni mari: conectori, condensatoare etc La curent: la curenti de cateva sute de A, cablurile de incarcare devin f grele. Sunt studii care arata ca e mai usor un cablu cu racire cu apa prin el decat un cablu normal. Dar pe langa pret, si ala e scump rau. Oricum, un cablu de DC de la 400V de 3m e pe la 1500eur. Marind tensiunea si pastrand acelasi curent, atingi puteri de incarcare mai mari. P.S. E si masina la 1200V. Sau 1000V. Ceva chinezesc cu 1000cp+ Xiaomi parca
  4. Da. Oarecum la fel e si cu ionity. Daca faci tur prin EU, merita subscriptia. Din cateva incarcari ti-ai scos-o.
  5. Au deschis al doilea supercharger in Tm Preturile sunt; 1.52ron / kWh in rest 2.12ron / kWh ora 9 pana la ora 23 Mi se pare un pret f bun. Daca esti la ppc sau alte mizerii dinastea, iesi mai ieftin daca incarci la supercharger
  6. Am citit despre bateria astora. Cum ziceam mai in urma ca e nevoie si de servisare simpla a bateriei. In sfarsit renunta la acel frame in jurul bateriei si astfel modulele se prind individual pe sasiul masinii. In caz de probleme cu bateria, schimbi direct modulul defect si asta e. Fara sa te atingi de celalalte module ale bateriei. Ar fi minunat sa faca toti asa EV-urile.
  7. Arhitectura de 800V e o evolutie buna si un must have din 2025 in colo. nu mi-as mai lua ceva ce nu are 800V La BMW doar neue klasse are
  8. Nimic nou. Se intampla si la marcile europene, inclusiv BMW. Era si la I3 dar am dat masina inainte de a expira cu cateva luni. La skoda am platit vreo 200 de ron parca pt un an. Sau pe acolo.
  9. MI-am schimbat banca si le-am scris celor de la hidroelectrica mail prin care ii rog sa schimbe cu noul cont. Dupa 2 luni aprox, primesc raspuns ca: Deci dupa 2 ani, avea sold cateva sute de lei. Din sodul ala, se mais cade asa cate putein luna de luna. Dar cum se poate ca banii pe plus sa imi fie dati inapoi abia peste 4 ani de la instalare. 4 (patru) ani... Ce mizerie de lege mai e si asta? E clar ca am panourile pt consumul propriu si nu pentru a face bani, dar totusi mi se pare aberant.
  10. Au fost progrese multe si pe partea de motoare. Printre cele mai importante: - liniaritatea eficientei cu viteza. Acum motoarele au eficienta buna pe o plaja de viteze (turatii) mult mai mare fata de trecut. - dimnsiunea motoarelor a scazut pt aceiasi putere livrata - diminuarea materialelor rare din motoare
  11. Recunosc ca teoriilea astea conspirationiste cum vor unii sau altii sa demonstreze ceva ca sa ascunda altceva, mi se par deosebit de rudimentare. De fapt, la orice EV ai mai multe praguri de puteri. iti alegi ce doresti. Si puteri mici dar si puteri mari. Apoi, la orice EV, fiind mai greu, pt performante uzuale, (ex 6-9sec/100km/h) ai poate cu cu 1, 2 sute de cp mai multa nevoie din cauza greutatii Si nu in ultimul rand, pret pe cp la un ev este mult mai mic fata de un motor termic. Aici incuzand cosul de productie cat si costurile de exploatare: impozite, consum de combustibil. Deci este logic ca un oem sa iti ofere EV cu mai multi CP fata de echivalentul ICE. Hai ca nu e conspiratie si aici ...
  12. La leaf poti scoate bateria pe sus. E o chestiune de cateva ore cu tot cu pusul la loc.
  13. Dupa problemele pe care le am la skoda cu bateria, un criteriu pt a alege masina viitoare e legat si de servisarea bateriei. La skoda pot inlocui module insa trebuie data toata bateria jos si apoi mesterit la ea pe bancul de lucru. Nu e cel mai usor avand in vedere ca trebuie sa dai afara toata magaria de baterie. Ar fi deosebit de util ca sa poti ridica masina si sa scoti cate un modul de baterie. Ar deschide calea catre servisare mult mai rapid si multe service-uri s-ar baga la asemenea activitati.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.