-
Posts
8777 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
4
Bala last won the day on October 14 2013
Bala had the most liked content!
About Bala

Contact Methods
-
Website URL
http://
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Ghiroda
Previous Fields
-
Masina
BMW I3
Recent Profile Visitors
42435 profile views
Bala's Achievements
-
Mie mi se pare fake news sau exagerare. Practic un invertor are access la wi-fi si access la server. E doar o chestiune de sw sa spioneze/dezactiveze de la distanta. Nu vad de ce ar mai atasa dispozitie care sa fie apoi descoperite ca element suplimentar... Pare poveste de spionaj gen protv cu "spatiul cibernetic" si "hecari". Adica nimic nou
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Au venit deja chinezii. Acum e discutabil ce masini fac. Citisem ieri ca la BYD deja sunt probleme de calitate: range mult mai mic decat in realitate, probleme de soft si zero suport de la call center. Unii se plang si de rugina Nio imi place dar dupa ce am citit in general despre chinezi, parca si skoda mea incepe sa imi placa din nou.- 3193 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Nu. Esti limitat de OBC-ul de pe masina.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Un interviu foarte fain:- 3193 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Putin spre deloc probabil sa ia ceva foc de la lipsa impamantarii. Se intampla altele dar foc nu. E la fel cum orice incediu porneste de la un "scurt circuit". Povesti De fapt majoritatea incediilor care pornesc de la instalatia electrica pornesc fie de la supraincarcarea instalatiei (ex consumatori mai mari fata de cabluri/prize etc. ) fie de la legaturi efectuate necorespunzator. Am fost la un vecin care avea probleme cu invertorul. Am gasit ca i se topise un conector mc4. Motivul: "electricianul" care a pus in functiune invertorul, a bagat cablul in conectorul MC4 fara a-l crimpa. Asta a dus la un contact imperfect si de aici topirea conectorului. Norocul a facut ca acel contact s-a intrerupt de tot inainte de a duce la incendiu
-
Cu asta sunt f deacord. Eu am SMA (on grid). Functioneaza f bine, atat pe partea de aplicatie (monitorizare, control) cat si pe partea de energie. Mai vreau sa imi pun si pe o terasa panouri si am avut nevoie de inca un invertor. Am gasit intamplator pe olx un invertor sma de 2 ani vechime… sub jumatate de pret. L-am cumparat, desfacut si reparat ceva (o mufa statea aiurea dupa demontare) si apoi montat. Ce mi s-a parut f fain, e ca am deschis tichet la SMA pt recuperarea garantiei si am primit-o! Am facut doar poza dupa anre si cea de panouri si in maxim jumatate de ora aveam si garantia.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
De anul asta apare. IX3 si seria 3 de la anul. L.E. Ah, sau poate te-ai referit la o anumita serie. Da, unele apar mai tarziu- 3193 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Asta ca un no name are aceleasi componente ca un invertor de firma iar firma vrea doar sa-ti ia banii, e de o superficialitate extrema. Ca sa nu zic ca e o prostie Evident ca sunt diferente, evident ca sunt sisteme diferite de racire, evident ca unul lucreaza mai cald decat altul ceea ce ii scade durata de viata etc. Sunt chiar multe diferente Ca sa nu o lungim... cine vrea chinezisme, nu are decat. Dar sa ne oprim cu parerile de pe marginea drumului ca nu e cazul! Hai sa nu imprastiem tampenii pe forum
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Acum ca eu sunt la al 3-lea EV, am complet schimbata perceptia despre o masina fata de cand aveam diesel. Bine, sunt si mai batran acum Drept urmare, foarte fain review-ul. 2 comentarii adaug: - a introdus skoda istoric de incarcare in aplicatie. Ca persoana care fac spre 40-50k km pe an, am maxim 2,3 incarcari fast charge pe luna. Asta inseamna ca range-ul real de 250-300km este suficient pt majoritatea drumurilor mele. Spun de acest range pt ca bateria o incarc maxim 80% si nu prea cobor la sub 20%. E setata default asa din sw si nu am schimbat - acum sunt la Bucuresti venit pt un concert. Am plecat sambata dimineata din Tm cu 100% si am oprit dupa Sibiu ca sa manc ceva. Pana am comandat si venit mancarea + mancat, cu ultra fastcharge, aveam deja 90%+ bateria. Am oprit apoi la Pitesti la supercharger Tesla pt ca ne trebuia la baie si pana am rezolvat problema, am incarcat ca acum ajung inapoi din B la supercharger. Unde probabil ca vom mai face pishu odata... In concluzie, acest Audi ar fi si mai usor de gestionat in viata de zi cu zi (cu incarcare acasa altfel e rau cu EV). Dar tot astept neue klasse si poate ma intorc la BMW. VAG eu nu mai cumpar neam. Inclusiv Audi. Poate porsche dar a fost tare sa vad intr-un review cu noul tycan cum se restarta singur ecranul la masina de 200k eur.- 3193 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Nici eu nu as lua de pe aliexpress. Nu e neaparat de service cat de certificari: sa respecte niste standarde, sa fie trecut prin niste teste etc
-
Pt baterie e important sa nu ploua pe ea sau sa fie supusa condensului Umezeala sa fie rezonabila Sa fie ferita de inghet. Acum nu e capat de tara daca o ai inchisa undeva si scade cateva zile pe an la sub 0 grade dar sa nu fie o regula. Sa fie inghetata o luna. In principiu, daca o ai undeva intr-o anexa zidita e deja ok. Sa incalzesti incaperea doar pt baterie ca sa fie in permanenta peste 5-10 grade, nu are sens
-
Sigur ca exista niste depinde dar calculul se face cam asa: Panourile: - consumul intr-un astfel de regim poate fi maxim 100kWh/luna deci in medie pe zi ar veni 3.5kWh a) ai 8 ore lumina iarna b) ai un randament de 10% intr-o zi proasta (ceata e cea mai rea) ca raport intre puterea instalata a panourilor vs productia medie pe zi rezulta ca pt a acoperi 3.5kWh / zi producand 8 ore ai nevoie de o productie medie de 0.5kW asta cu randament 10% ai nevoie de putere instalata minima in jur de 5kWp. Sa fie pus pe sud. Daca ai est/vest, trebuie x2 Bateria: bateria se incarca la max 80% si o descarci la min 20%. Cam 8kWh baterie e suficienta dar pt ca se mai degradeaza in timp, as merge direct pe 10kWh. Invertorul: monofazat clar. Bateria pt ca nu e consum mare poate fi si de LV si de HV. As merge pe orice inafara de huawei pt ca e o mizerie sa fi obligat sa mergi cu totul pe ei. Si nici nu rup gura targului cu vreo tehnilogie epica. SMA as prefera eu dar se poate si Victron. Altii mi se par amatori.
-
Pt ca atunci cand trage din baterie ca sistem de back-up, el practic ia energia de la baterie si din DC o face AC. Puterea max unui astfel de invertor este de regula in zona de 6,7kW. Daca ai un EV si mai ai un cuptor/masina de spalat, deja depasesti puterea sau trebuie sa intervina un load balancing. Un atfel de load balancing fie decupleaza anumiti consumatori, fie controleaza de ex statia de incarcare sa bage mai putin. (ma rog, statia ii spune masinii sa traga mai putin). Degeaba ai baterie mare pt ca invertorul nu poate trage din ea decat o putere limitata.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Asta mi se pare cea mai faina chestie: And finally, it also revealed the world’s first mass-production sodium-ion battery, which can deliver 124 miles of range on plug-in hybrids and 310 miles of range on EVs. Unlike lithium-ion cells, sodium-ion batteries are theoretically more resistant to extreme temperatures. CATL said it can maintain 93% of usable capacity even at -30C (-22F) and even charge from 30% to 80% in 30 minutes in those temperatures. Mai faina si utila ca incarcarea ultramega rapida.- 3193 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Am patit eu cu Conti de vara asa. Vibrau de la primul drum la peste 130km/h si m-am intors cu ele. Reechilibrate toate 4, la fel. La sugestia lor, am pus inapoi cele de iarna si nu vibreaza nimic. Cum rar ajung la vitezele alea, am mers vara asa cu ele. S-au si uzat f rapid. In 20k km sunt aproape la semn. O mizerie de anvelope