Jump to content

Probleme cu motorul cand este umezeala


SlowDeath

Recommended Posts

Ieri (23feb) si azi (24feb) eram gata gata sa ii dau foc de nervi.

Cel putin azi am zis ca gata, opresc la o benzinarie cumpar 2 litri de benzina si ii dau foc pe un camp.

 

Ce se intampla... cand este umezeala afara (e cald si incepe sa ploua, sau e ceata, sau se topeste zapada ca e soare etc) incepe sa se comporte de parca ar merge in 2 pistoane, nici macar in trei.

La pornire se comporta normal, dar dupa 3-4 minute incepe... nu se mai accelereaza chiar daca am pedala la fund, abia dupa cateva secunde bune ma smuceste si tasneste... daca slabesc un pic acceleratia, incepe sa-i scada turatiile treptat si parca se infraneaza singura. Ma dispera, cred ca o fac bucati cu mana mea. Daca duc iar pedala la fund, se aud cateva detonatii de parca ar fi masina Cruelei si abia dupa aia incepe sa tasneasca... nu se accelereaza si ea progresiv in functie de cum calc acceleratia.

Astazi, cand era frumos afara... pisica mea tremura toata la semafor si ma facea de ras, incat trebuia sa opresc motorul.

Face asa doar cand este umezeala afara, cand este aerul uscat merge fara nicio problema.

 

Debitmetrul nu este vinovat ca am unul de rezerva si tot asa face.

Sonda lambda, iar nu cred sa fie ca este Bosch si cumparata acum 4 ani. Am deconectat-o si la fel merge.

Filtru de aer e nou si curat.

Burduful de la debitmetru e nou, cumparat de la Bavaria acum 2-3 ani.

Injectoarele sunt curatate.

Bujiile sunt BERU, iar inainte aveam NGK (BMW) si tot asa facea si cu unele si cu altele.

Bobina de inductie, are protectie de cauciuc. Protectie de cauciuc cumparata tot de la Bavaria, noua... nu e rupta. La asta se adauga si una de plastic pusa pe fisa.

 

Fratilor, ma dispera, ce naiba ar putea sa fie ca nu mai stiu ce sa-i fac! Prefer sa crape odata "cine e de vina" decat sa ma enerveze doar cand este umezeala afara si sa nu stiu ce piesa este vinovata.

 

Masina este un E36 M40 1.8i din 1992.

 

Am auzit diferite variante... ca e posibil ca bobina sa nu mai lucreze bine cand e umezeala, ca fisele poate au izolatia de cauciuc "fisurata" si cand este umezeala fac scurt la masa, ca e nu stiu ce senzor care are un suport de plastic si ala probabil e crapat (senzor de detonatie sau senzor de dracu sa-l ia si unde se afla ca nu stiu), ca e posibil sa fie de la calculator (cand e umezeala il ia naiba), ca este de la alternator (dar nu se aprinde niciun bec cand face pe nebuna, doar la pornire dar se stinge cand porneste motorul).

 

Cedez "pisihic"! Ajutati-ma cu ceva idei ca o sa aparem la TV ca am distrus-o cu ranga si apoi i-am dat foc! Azi m-a enervat la culme.

Link to comment
Share on other sites

exact problema ta am suferit-o si eu, si a fost de vina sonda lamda.in conditii de umezeala pierdea putere, nu raspundea la acceleratie decat dupa cateva secunde, dadea sa moara si doar socul automat tinea motorul pornit, la relanti. cobora in 5-600 ture apoi sarea la 1200, iar cobora la 5-600, iar urca. dupa ce am schimbat sonda, am avut un mic incident in care am reusit sa deteriorez si sonda cea noua(cateva luni avea), simptomele fiind aceleasi. si doar in conditii de umezeala. faptul ca ai deconectat-o si masina tot prost merge nu inseamna ca sonda e ok. sonda aia are un rost acolo, iar in momentul in care o deconectezi, masina incearca "sa se adapteze", sa zic asa.

 

verifica si senzorul de la vibrochen. si cumpara sonda noua. 4 ani e cam mult ... tinand cont si de benzina "calitativa" de la noi. daca ai un prieten cu acelasi tip de motor, ia sonda de la el, pune-o si testeaza cu alta sonda.

Link to comment
Share on other sites

in primul rand calmeazate,ca nu faci nimic daca esti nervos,ci din contra.

in al doilea rand am impresia ca topicul asta e deschis la misto.

cum adica ai cumparat sonda acum 4 ani? te astepti sa fie ca noua?

debitmetru sau ce ai zis acolo mai sus, are vechime de 2-3 ani, orice piesa poate ceda oricand si cand e noua.

in concluzie, calmeazate si dute la un service mai specializat, sa-ti spuna ce are masina, daca zici ca-ti face numai la umezeala

poate fi sonda, sau poate fi chiar ceva minor, cum ar fi capacul de la ulei putin deschis

iao asa usor.

verifica bujiile,ce daca sunt beru ,chiar ma amuzi:)) check

verifica fisele,

senzor de acceleratie,

verifica injectoare,filtru de benzina.

si vezi ca sunt multe topicuri, cu aceeasi problema cauta

Link to comment
Share on other sites

@Ovidiu Augustin

 

O sa incerc sa cumpar si alta sonda lambda, cu toate ca nu e ieftina deloc.

Am deconectat-o pentru ca atunci cand am cumparat masina, am mers cu ea cativa ani fara sa stiu ca nu are sonda lambda conectata.

Si nu facea simptomele astea. Chiar am fost dezamagit cand am cumparat sonda, pentru ca nu am simtit nicio diferenta in comportamentul masinii.

 

Senzorul de vibrochen unde se afla?

 

@Iinniesta

 

Nu stiu de ce crezi ca am deschis topicul la misto, dar e un forum... fiecare poate spune orice, nu?

Nu ma astept ca sonda sa fie ca noua, ideea era ca e cumparata recent. Mecanicii mi-au spus ca infundata nu are cum sa fie, deoarece gazele de esapament au presiune mare in zona ei. Realizez acum, ca e posibil sa lucreze diferit sau defectuos in anumite conditii atmosferice.

La debitmetru si bujii am spus ca le-am schimbat si la fel face in conditii de umezeala.

E posibil sa nu fi citit tu propozitiile pana la capat, se intampla multora care citesc la misto doar primul sau ultimul rand! Pe forumuri sunt multi, crede-ma!

Ma rog... in general sunt cam ghinionist, adica e posibil sa am doua debitmetre cu acelasi defect sau bujiile BERU sa fie la fel de proaste ca cele dinainte NGK.

O sa verific fisele sau o sa ma risc sa cumpar altele, noi... nu de la dezmembrari.

Stiu ca nu rezolv nimic fiind nervos, dar pur si simplu m-a scos din sarite ieri... cu toate ca sunt constient ca la o masina de varsta ei sa nu ma astept sa mearga ceas.

 

Multumesc pentru sfaturi amandorura. Vad ca este frumos afara si azi. Inca nu am plecat cu masina... dar o s-o fac.

O sa-i fac o verificare pe la motor inainte sa plec, cu toate ca am mai facut-o. Sper sa mearga bine azi.

Va tin la "curent"!

Link to comment
Share on other sites

Salut. Cati km ai cu sonda? Daca ai sub 100.000 eu zic sa stai linistit, ca ele merg cel putin 100k. Majoritatea dintre noi mergem si mai mult de atat cu ele.

 

Nu cred sa fie nici debitmetrul, banuiala mea ar fi ca e de natura electrica. Variantele pe care le-ai dat in primul post par veridice. Ia in calcul tot ce are izolatii ce mai mult ca sigur s-au deteriorat.

 

Si inainte sa schimbi o piesa mai costisitoare, cauta pe cineva de pe forum din bucuresti sa iti imprumute piesa in cauza (debitmetru, orice) sa vezi daca face la fel. Eventual in aceleasi conditii de umezeala.

Link to comment
Share on other sites

Am mers si azi cu ea si tot asa face.

Cand a inceput sa faca pe nebuna, am tras pe dreapta si am scos mufa de la debitmetru.

Motorul, culmea... s-a calmat! Mai avea niste oscilatii mici, dar acceptabile. Detonatiile au disparut! Totusi, acceleratie tot nu aveam.

Am mers vreo 2 kilometri fara debitmetru, apoi l-am conectat.

 

@Increatul

 

Sonda cam are 70.000 de km, dar cum am spus, pana am cumparat-o am mers fara sonda ani de zile. Exista o sonda acolo, dar era doar de decor ca sa nu fie gaura in teava de esapament.

O sa iau la puricat fisele, dar au niste "margele" pe ele si imi e ca o sa scape defectul ochiului meu!

 

Imi poate arata cineva senzorul de vibrochen si/sau senzorul de detonatie cum arata si unde se afla fizic pe motorul meu?

Merci!

Link to comment
Share on other sites

desfa si ecu. probabil are ceva oxizi pe cablaj iar in momentul in care creste umiditatea creste si conductanta electrica.

 

daca nu verifica numaidecat senzorii de detonatie. mergi la un tester iar daca in log iti apare knock control inactive, fii sigur ca acolo este o problema. --la mine aici era problema si simptomele erau cam asemanatoare...

 

mergi la un tester! si daca nu te lamuresc `meseriasii` cu codurile de eroare, intreaba aici

Edited by ionutis95
Link to comment
Share on other sites

La calculator nu am umblat niciodata si nici nu e ud in zona aia, dar daca nu rezolv problema o sa il verific si pe el.

O sa iau si al doilea debitmetru cu mine si daca mai face figuri, l-am schimbat imediat!

 

Azi am mai facut un test... al sondei lambda.

Cand m-am intors de la servici, pe la ora 21 am rugat un vecin sa ma lase sa-i folosesc groapa din garaj ca sa deconectez sonda lambda.

Bineinteles ca pana acasa, masina a mers la fel... de prost!

Am mai incerca faza cu debitmetrul in drum spre casa... la fel, se stabilizeaza cat de cat turatiile motorului, dar nu mai am acceleratie deloc.

Daca conectez debitmetrul, revin oscilatiile motorului dar am si acceleratie DOAR cand lipesc pedala de podea!

Bun, am ajuns acasa cat am putut de repede si am deconectat sonda lambda si nicio ameliorare.

Totusi, inainte sa incui masina, zic sa ma uit un pic pe la fise si pe la bobina poate vad ceva apa pe ele, eventual sa le las deconectate ca sa se "usuce"!

Deconectez fisa de pe bobina... curata si uscata. Zic hai sa scot si fisele de pe bujii sa le verific cu lanterna!

 

Am reusit sa verific doar prima fisa si am constatat ca are izolatia rupta pe jumatate din circumferinta ei. Chiar in zona in care incep "margelele". Am bagat usor o surubelnita mica prin "taietura" de pe fisa si am simtit ca s-a oprit direct in metal. Surubelnita e mai mica decat zona rupta.

Celelalte fise nu am putut sa le verific ca era fierbinte motorul, dar dimineata asta o sa fac.

E clar ca prima fisa e dusa si voi cumpara una noua. Sunt curios celelalte cum vor fi.

Sper sa fiu pe drumul cel bun! Va tin la "curent"!

Link to comment
Share on other sites

Sunt sigur ca de la fise se trage problema... Am avut si eu un golf 4 acum ceva timp si era impuscata o fisa si nu iti zic ce am tras pana am gasit ca de acolo era... curatat clapete de acceleratie etc numai eu stiu cat m-am chinuit imi venea sa ma pun cu ciocanu' pana am cumparat un set nou de fise si dupa ce le-am schimbat am vazut ca avea un por mic cat varful unui cui intr-o fisa si acum mai am acea fisa o tin amintire... masina facea ca toate alea ziceai ca sunt intr-un parc de distractii si ma dadeam in tagada ziceai ca e dacie d-aia veche la semafor nu mai zic ca abea plecam de pe loc... depasiri nici vorba.. ce sa zic iti urez succes si zic sa incerci cu sa schimbi fisele.
Link to comment
Share on other sites

Relativ aceiasi problema o am si eu .... Dimineata cand este motorul rece porneste fara probleme si merge bine, uneori in timpul zilei dupa ce o pornesc si plec de pe loc incepe instant sa piarda putere si nu merge accelerata decat daca apas pedala foarte rau ... Mentionez ca masina are GPL si pornirea se face intodeauna pe benzina, dupa ce reusesc totusi sa o accelerez putin si trece pe gaz merge ca unsa.

SlowDeath daca ii dai de cap spune-mi si mie/noua care a fost problema, masina este cea din semnatura.

Edited by punctepuncte
Link to comment
Share on other sites

teorie absurda: verifica cablajele de la portbagaj, cand il deschizi, sus, pe partea stanga, manunchiul ala...

Eventual sa mature bine pe sub masina. De ce postezi daca n-ai habar despre ce vorbesti? Aplici zicala ca daca nu poti sa-l ajuti, atunci incurca-l?

 

Relativ aceiasi problema o am si eu .... Dimineata cand este motorul rece porneste fara probleme si merge bine

Tu ai citit despre ce e vorba? De unde pana unde ai aceeasi problema?

Link to comment
Share on other sites

paul ... am aceleasi simptome dar nu mereu (cum nici el de altfel) ... nu am luat seama daca la umezeala sau nu, poate la mine este doar inceputul sau cine stie, si din cauza asta am spus toata povestea cu pornitul de dimineata, are momentele ei care sunt identice cu ale colegului. Edited by punctepuncte
Link to comment
Share on other sites

Cand a inceput sa faca asa, pe la inceputuri, dura foarte putin... adica o acceleram puternic de vreo 2-3 ori si apoi isi revenea.

Cu timpul, durata in care isi revenea incepea sa creasca.

Acum, de vreo 3 zile numai asa ma tine.

Astazi, parca-parca dadea semne de "luciditate" dar doar in reprize de 5 minute.

 

Nu stiu daca am gasit problema, dar fisa de la bujia 1 are izolatia dusa si clar trebuie schimbata.

Cand am plecat de dimineata cu ea si au apucat-o nebunelile, am tras pe dreapta si am scos fisa de la bujia 1. Am pornit motorul si se comporta la fel si cu fisa pusa si fara ea.

Cu ocazia asta am apucat sa vad ca "pierde scanteia" prin ruptura izolatiei. Cand am pornit-o fara fisa, cu toate ca am acoperit partea deteriorata a fisei cu niste banda si fisa era la o distanta apreciabila fata de bobina, am putut vedea cum "scanteia" de mama focului prin banda izolatoare.

Luni la prima ora ma interesez cat ma costa un set de fise noi. O sa intreb si la Bavaria. As vrea sa le cumpar complete, adica cu "margelele" alea pe ele iar fisa centrala sa aiba si protectia aia de cauciuc.

 

punctepuncte, te tin la curent problema asta!

Link to comment
Share on other sites

Eventual sa mature bine pe sub masina. De ce postezi daca n-ai habar despre ce vorbesti? Aplici zicala ca daca nu poti sa-l ajuti, atunci incurca-l?

 

 

Tu ai citit despre ce e vorba? De unde pana unde ai aceeasi problema?

 

 

 

ai avut vreodata e36? 50% din probleme electrice apar de la cablurile de la capacul portbagajului, de la atatea deschideri si inchideri se mananca, iar manunchiul cu pricina se afla exact in locul unde se aduna umezeala si frunzele.

 

mai cititi si forumuri de pe afara, ca nu romanii au inventat BMW-ul

Link to comment
Share on other sites

ai avut vreodata e36? 50% din probleme electrice apar de la cablurile de la capacul portbagajului, de la atatea deschideri si inchideri se mananca, iar manunchiul cu pricina se afla exact in locul unde se aduna umezeala si frunzele.

 

mai cititi si forumuri de pe afara, ca nu romanii au inventat BMW-ul

 

 

iti dau dreptate ca la e36 manunciul de cabluri, de la portbagaj, de cele mai multe ori face probleme. am avut si eu problema aceasta, dar aveam cu totu alte simptome. cum aprindeam faza scurta mi se ardea siguranta care tine de partea dreapta, imi facea figuri si inchiderea centralizata (adica mai bine spus ba mergea ba nu mergea inchiderea) si nu mi se mai lumina bordul. cam astea le mai tin minte, tanand cont ca am patit-o acuma vreo 2 ani :D

 

imi cer scuze de off-topic

 

sper sa rezovi cat mai repede problema

Link to comment
Share on other sites

SlowDeath bafta si astept rezultatele. Cu ocazia asta o sa ma uit si eu noaptea sa vad daca se vede ceva.

 

da o sa vezi. si o sa fii surprins. daca vrei sa te convingi ca intr-adevar iti fura curent vre-o fisa, pune niste apa intr-o tzasnitoare de spalat geamuri si pulverizeaza peste fise, noaptea bineinteles.

 

 

o sa vezi circulatia prin ele, dar nu te speria, probleme sunt doar daca iti arunca scanteia la masa/capac chiulasa

 

 

Link to comment
Share on other sites

da o sa vezi. si o sa fii surprins. daca vrei sa te convingi ca intr-adevar iti fura curent vre-o fisa, pune niste apa intr-o tzasnitoare de spalat geamuri si pulverizeaza peste fise, noaptea bineinteles.

 

 

o sa vezi circulatia prin ele, dar nu te speria, probleme sunt doar daca iti arunca scanteia la masa/capac chiulasa

nu ma risc :download:

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Asa cum ma asteptam, masina incepe incet incet sa isi revina... singura. Dimineata cand am plecat cu ea, inca mai facea pe nebuna dar nu asa cum a facut pana acum.

Dupa-amiaza am mai facut un drum dar am reusit sa merg normal mai mult de 50% din distanta!

Am mai mers cu ea si seara si deja "nebuneala" aparea doar la pornire.

Dimineata cumpar niste fise bune (sper) si le voi inlocui pe cele vechi! Cred ca maine masina o sa mearga bine, chiar si cu fisele actuale.

Asa ca o sa trebuiasca sa astept o ploaie calda de primavara sa vad daca mai face urat.

Sper sa nu dispara topicul de aici, ca sa va pot anunta cum se comporta la ploaie!

 

Am avut si eu probleme la manunchiul din spate, de la porbagaj! La mine, firele rupte afectau inchiderea centralizata.

Cand inchideam masina din telecomanda, alarma actiona inchiderea, dar masina se descuia singura. La a doua tentativa de inchidere, ramanea inchisa.

In rest, luminile si bordul nu erau afectate.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Asa cum ma asteptam, masina incepe incet incet sa isi revina... singura. Dimineata cand am plecat cu ea, inca mai facea pe nebuna dar nu asa cum a facut pana acum.

Dupa-amiaza am mai facut un drum dar am reusit sa merg normal mai mult de 50% din distanta!

Am mai mers cu ea si seara si deja "nebuneala" aparea doar la pornire.

Dimineata cumpar niste fise bune (sper) si le voi inlocui pe cele vechi! Cred ca maine masina o sa mearga bine, chiar si cu fisele actuale.

Asa ca o sa trebuiasca sa astept o ploaie calda de primavara sa vad daca mai face urat.

Sper sa nu dispara topicul de aici, ca sa va pot anunta cum se comporta la ploaie!

 

Am avut si eu probleme la manunchiul din spate, de la porbagaj! La mine, firele rupte afectau inchiderea centralizata.

Cand inchideam masina din telecomanda, alarma actiona inchiderea, dar masina se descuia singura. La a doua tentativa de inchidere, ramanea inchisa.

In rest, luminile si bordul nu erau afectate.

Sincer nici mie nu mi-a mai facut in ultimele zile, am verificat aseara fisele pe intuneric si nu se vede nimic, acum mi-a aparut alta problema la pornire ... cand este motorul cald si pornesc imi arunca acul de la turometru decat pana la 700-800 rpm in loc de 1200-1300 rpm dupa care scade pana la 200-300 rpm si se stabilizeaza imediat la 800 rpm cum trebuie, parca nu ar avea presiune in rampa si porneste cu resturi ceva de genul.

Link to comment
Share on other sites

ai avut vreodata e36? 50% din probleme electrice apar de la cablurile de la capacul portbagajului, de la atatea deschideri si inchideri se mananca, iar manunchiul cu pricina se afla exact in locul unde se aduna umezeala si frunzele.

 

mai cititi si forumuri de pe afara, ca nu romanii au inventat BMW-ul

 

ai dreptate, e o problema des intalnita la e36, insa NU are legatura cu functionarea motorului.

 

ON

 

vezi ca fisele le cumperi doar set. ceea ce ar fi si indicat, sa le schimbi pe toate.

Link to comment
Share on other sites

Masina este un E36 M40 1.8i din 1992.

 

 

la M40 ai distributie pe curea si capac de delco,sigur ai umezeala in el si dupa ce se incalzeste putin face vapori si incepe sa distribuie scanteile haotic,desfa capacul si spala acolo bine cu un spray cu alcool gen Brake cleaner ,daca ai sursa de aer comprimat sufla bine sa se usuce daca nu lasa 10-20 min sa se usuce natural.

bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.