Jump to content

Studiu despre anvelope... POLL


X X L

  

242 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eu zic ca ar trebui sa posteze cei care au avut gumele cumparate de noi sau cu dot de maxim 4 ani.

 

Nu de alta dar isi vor da cu presupusul foarte multi care au gume sh cu dot-uri foarte vechi dar cu "carne" ceea ce din pct meu de vedere este irelevant.

 

nu prea vad rostul sa postezi daca nu ai cumparat anvelopa de noua, si nu cred ca a postat cineva care nu a avut anvelopa de noua

Link to comment
Share on other sites

Da . Numai gume noi iau . Luate de la unguri de pe un site de pe care am mai comandat .Le-am luat pentru ca erau sensibil mai ieftine decat Michelin si aveau punctaje bune in review-uri . E adevarat si ca iarna de acu 2 ani a fost mult mai grea decat asta , dar cu Dunlop-urile nu ajungeam nici pana in capul strazii . Nu-mi explic nici eu . Se comportau ca gumele de vara ( si nu, nu erau de vara ). E posibil sa vanda cineva gume "fake"? Edited by VNB
Link to comment
Share on other sites

Ce recomand cu caldura :

 

- Falken Azenis FK 453 [ asymetric ] [ 225/45/17 si 245/40/17 puse pe bmw e46 ]

- BF Goodrich G-grip ! [ 195/60/15 puse pe ford focus mk1 turnier ]

- Goodyear Eagle F1 GSD3 [ unidirectionale ] [ 205/55/16 puse pe toyota celica t23 TS ]

 

Pe timp de iarna sa stat doar pe Vredenstein snowtrack 3 ! cu alea nu am ramas niciodata impotmolit !

 

 

 

 

Pe uscat sunt silentioase si ofera control bun in franare si pe viraje atacate agresiv, Pe ploaie am fost surprins de aderenta anvelopelor BF goodrich , am avut vreo 2 situatii recente unde am trecut cu 120-140 la ora prin balti si am fost placut impresionat de faptul ca nu a dat nici o clipa impresia ca da sa fuga de sub tine masina ! Sunt curios cat vor rezista la uzura !

 

 

Nu ma iau dupa review uri pentru ca sunt inselatoare si influentate ! am simtit o pe propria mea piele !

Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

Pirelli ceva iarna(Carving Winter parca?) decente dar slabe fata de Kleber

Vredestein Ultrac Sessanta -zgomot maricel ,aderenta buna catre foarte buna la cald,la rece mai slabute dar decente,sunt XL si am ceva probleme la sleauri + ca au halit relativ mult plumb 20g fata buc respectiv 40 g spate buc.edit:bine asta cu plumbul nu stiu cat de importanta este :).

Una peste alta 9/10 le-as da ca nota la fel si Kleber

revenind ,gume luate de noi binenteles

Kleber 2 buc acum vreo 3 ani Pireli Winter Carving 2 buc acum 2 ani dimensiunea 205/55/16 toate

Vredestein anul trecut dimensiuni 225/45/17 si 245/40/17

Link to comment
Share on other sites

Hai nu va mai dati raniti la faza cu recenziile facute de diversi. Nu spune nimeni ca nu poate exista posibilitatea ca ADAC sa tina cu anumiti producatori dar totusi, la aia, e altceva.

Sa nu mai spun de alte site-uri unde rezultatul recenziilor e dat de punctajele acordate de catre utilizatori. Adica ce facem noi aici.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Referitor la topic e binevenita idea, dar aici se vor naste mari divergente datorita asteptarilor diferite a utilizatorilor fata de acceeasi anvelopa.

 

Testele de amploare oricat de "impartiale" ar fi au totusi o mare dosa de subiectivism si nu trebuie luate ca atare. Am avut o experienta de ceva timp in vanzari de anvelope en-gros si nimeni din cei interesati nu luau in serios si ca unica sursa de alegere aceste teste.

 

 

 

Despre Pirelli am o parere proasta si eu, pana acum le vad ca o anvelopa medie nicdecum premium cum au ei impresia ca sunt.

 

 

Am vizitat fabrica de la Slatina si am discutat cu responsabilul pe Romania al lui Pirelli care a dat de inteles ca oadata ajunsi ei in F1 sunt cei mai tari de pe piata. Chiar in sala de prezentare "trona" o anvelopa F1 ca semn al suprematiiei lor. Intrebati respectivii daca Michelin este peste Pirelli au zis, cu certitudine nu doar noi facem anvelope de F1.

 

Ideea e ca se promoveaza bine si au o imagine premium dar nu mi-au confirmat asteptarile mele de utilizator obisnuit (culmea nici in F1 nu sunt echipele multumite de gume)

 

 

La un salon de specific auto chiar am fost atent si toate supercar-urile italiene veneau incaltate cu Pirelli asta spune ceva despre cat de uniti sunt si cum incearca sa isi promoveze brand-urile nationale.

 

Nu am avut Pirelli personal pe masina tocmai pentru ca cunosc "marfa" si nu am incaltat niciodata masinile cu anvelopele Pirelli.

 

 

Despre alte anvelope Roland vad ca a scris la obiect.

 

 

Ar mai fi de precizat.

 

Cand se pomeneste despre o anumita anvelopa e imporatant de mentionat provenienta pentru ca un Goodyear F1 se face si la nemti dar gasesti pe piata si chinezesti, lucru marcat corespunzator pe anvelopa, contrat argumentelor producatorului anvelopa e net inferioara.

 

Dunlop are o fabrica in Thainlanda iar SP 01 fabricat acolo arata ca o anvelopa reesapata pe langa una facuta in Germania.

 

Ideea e ca pentru masinile de lux cu marimi speciale inca marile companii nu si-au externalizat prea mult productia dar pentru marimi uzuale pama la 17" sunt pe piata romaneasca multe alternative "euroasiatice" cele mai multe se gasesc in supermarket-uri si magazinele de bricolaj, acolo e simlu sa studezi anvelopele in "promotie" si iti dai seama cum stau lucrurile.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Ce am folosit eu pe e36 si alte masini:

 

Dunlop Sport Maxx dimensiune 215/45/17 cumparate sh cu profil 5-6 mm made in japonia avute pe fata erau dezastru(efect de tramlining la greu), pe spate erau ok, franare cat de cat buna.

 

Barum Bravuris 1 dimensiune 215/45/17 cumparate sh cu profil 5-6 mm made in france unele din cele mai excelente anvelope, pe fata s-au comporta foarte bine, pe spate nu le-am incercat.

 

Barum Bravuris 2 dimensiune 205/60/15 cumparate noi made in slovenia sau cehia, s-au comportat foarte bine franare acvaplanare ... poate putin prea moi in verile toride, posibil si din cauza "balonului" mare.

 

ContiWinter Contact TS790 dimensiune 205/60/15 cumparate noi(dot2004) made in germany, sunt anvelope ce le folosesc pe rotile de iarna, contrar dotului se comporta impecabil iarna.

 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 1 dimensiune 225/45/17 cumparate sh cu profil 3 mm !!! made in germany, in afara de "profilul" aproape sters nu pot sa le gasesc vreun defect, erau incredibile chiar si pe ploaie avand o aderenta de neasteptat, utilizate pe spate.

 

Sava Intesa UHP dimensiune 215/45/17 cumparate noi made in france, per total sunt niste anvelope foarte bune, flancurile totusi sunt prea tari(non RFT) si dau un usor efect de tramlining, le folosesc pe fata.

 

ContiSport Contact 2 dimensiune 215/45/17 MO cumparate sh profil 7 mm made in germany, calitate continental nimic de reprosat, le folosesc pe spate.

 

Bridgestone Turanza er300 dimensiune 225/45/17 cumparate sh profil 4-5 mm made in ..., cea mai proasta anvelopa pe care am avut-o pe vreo masina

 

Bridgestone Potenza re050 dimensiune 205/45/16 cumparate sh profil 7 mm made in ..., nimic special mi s-a parut o anvelope banala de mijlocul clasamentului, utilizate pe fata peugeot 206 hatchback 2.0hdi suspensie sport.

 

ContiWinter Contact TS790 dimensiune 195/50/16 cumparate sh profil 6 mm made in germany, sunt anvelope utilizate pe acelasi peugeot 206, s-au comportat foarte normal pentru o anvelopa de iarna.

 

Goodyear Eagle F1 gsd3 dimensiune 205/45/16 cumparate noi made in france, la fel de bune ca si orice Eagle F1, tot pe pug 206

 

Matador mp59 Nordicca dimensiune 195/55/16 cumparate noi made in slovenia, foarte bune din toate pct de vedere pana cand le-a taiat doamna intr-o dacie pe care nu a vazut-o :D, tot pug 206

 

Goodyear Eagle F1 gsd2 dimensiune 205/45/16 cumparate sh profil 6 mm made in ..., la fel de bune ca si orice Eagle F1, tot pe pug 206

 

Nexen Class Premier profil V dimensiune 175/65/13 cumparate noi facute la mama zmeului, montate pe o dacia 1310 1.6 injectie erau senzatie fata de montana ce le aveam din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

De care Pirelli, fabricate unde?

 

BTW, sa-ti spun ce masini am vazut cu echipare de serie, Pirelli?

 

Pzero Rosso nu imi aduc aminte unde erau fabricate, cumparate in 2012 cu dot 2012. Si bridgestone echipa masini de serie.

Nu sunt cele mai rele dar sunt scumpe pt ceea ce ofera.

Dupa cum spunea un coleg mai sus, marketing bun, se vad premium desi nu sunt.

Edited by Roland
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt cele mai rele dar sunt scumpe pt ceea ce ofera

Pai si asta cam unde te duce cu gandul ? ca sunt naspa. Idem bridgestone.

 

Formula 1 le-a cam dat aripi unora si acum pica cam de sus. Ma si mir cum de astia de la Michelin nu au fost luati de val precum bridgestone. Frumoasa miscare de marketing din partea celor de la Pirelli, altfel o cam dadeau de gard.

Link to comment
Share on other sites

Pai si asta cam unde te duce cu gandul ? ca sunt naspa. Idem bridgestone.

 

Mai naspa decat bridgestone nu sunt, dar nici departe de ele. Au mai multe modele, eu vorbesc strict din experienta mea. Poate cu P7 au altii experiente mai bune dar eu nu ma mai ating de ele mi-am pierdut total increderea.

Legat de formula 1... nu se cumpara cauciucurile de acolo cu ce cumparam noi. Pentru mine e egal cu zero nici n-am stiut cine a castigat pe segmentul ala si nu m-a interesat vreodata.

Aceeasi poveste e si cu uleiurile, mobil 1 are marketingul cel mai bun si e cel mai praf ulei ( din ce am testat eu ) dar nu vreau sa deschid alt topic pe tema asta.

Edited by Roland
Link to comment
Share on other sites

Dan toata stima pentru stradanie dar cand vrei sa prezinti o anvelopa sigur ar trebui sa fie una folosita de noua. In momentul in care tu prezinti anvelopa cu 3 mm profil e clar ca nu prea poti spune multe.

 

E clar ca o anvelopa are anumite proprietati care se pastreaza doar pentru acel care o cumpara noua, si conform producatorilor(nu prevederilor legale pe timp de vara) recomandarea e sa schimbi anvelopa cand ai 3 milimetri ce verdict sa ii mai dai.

 

Multi privesc o anvelopa ca pe cev anegru si cu gaura in mijloc dar e multa stiinta intr-o guma si nu e deloc simplu sa construiesti o anvelopa potrivita pentru toate gusturile si care sa fie perfecta pentru orice masina si stil de condus. De aici si multitudinea de game.

 

 

Cand folosesti un profil eco pe o masina sport sau de clasa mare e normal sa te plangi ca e rigida anvelopa dar mai apoi poti sa te lauzi ca e longeviva. Fiecare guma are plusurile ei.

 

Stiu persoane care duc cate pun 2 seturi de Dunlop SP Maxx pe vara la masinuta lor cand ar putea sa faca kilometrii aia fara problema doar cu un set de gume mai dure, dar omul simte ca doar cu "sosonii" aia isi tine bolidul pe sosea cum trebe.

 

 

Anvelopele mele sunt Michelin primarcy HP pe fata 225/55R16 si nu pot decat sa le laud, poate o idee zgomotoase dar suspectez si o uzura un pic neuniforma datorita directiei (drumurile patriei) la spate 245/45ZR16 Pilot SPort extreme de multumit de ele, aderente si fara zgomot. La capitolul uzura ambele anvelope stau bine.

 

Pentru Bridgestone dau primul vot pozitiv dar pentru gama de iarna, blizzak lm-25 205/55R16 le am de 3 ierni si si-au facut datoria chiar am iesit bine din confruntarea cu masini tractiune fata in multe cazuri. Pe varta Potenza si Turanza nu imi plac nu am avut dar le-am studiat in exploatare pe alte masini, par plastifiate si se uzeaza neunifor devenind zgomotoase.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cat de proaste or fi PZero astea daca Lamborghini si alti gaozari dastia isi echipeaza masinile din fabrica cu asa ceva? <_<

Am avut la 325ci PZero, cauciucurile au fost cumparate din Germania de fostul proprietar, mie mi s-au parut excelente, feedback bun, aderenta buna, zgomot redus. Singurul lucru pe care l-as avea de reprosat ar fi uzura, cauciucurile de pe spate la vreo 25.000km de la cumparare mai aveau cam 3-4mm. De vina am fost si eu, tare draga mi-a fost masina aia si tare mult imi placea sa vad ce poate :rolleyes:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O a;ta problema a satisfactiei fata de o anvelopa e alegerea corecta a vitezei si a indecelui d egreutate.

 

Cand unii isi pun pe masina marimea potrivita dar pun un indice de viteza mic si unul de greutate mic pentru a economisi rezultatele nu sunt pe masura.

 

Desigur poti spune ca nu ar fi o problema ca nu se ruleaza cu viteza aia, dar fortele exercitate in franare si accelerare de o masina mai puternica vor altera rapid elementele interne ale unui cauciuc care nu are specificatiile nominale. Din cauza asta pe brif-urile nemtesti gasesti exact specificatia anvelopei cu tot cu indice de viteza si greutate.

Link to comment
Share on other sites

Dan toata stima pentru stradanie dar cand vrei sa prezinti o anvelopa sigur ar trebui sa fie una folosita de noua. In momentul in care tu prezinti anvelopa cu 3 mm profil e clar ca nu prea poti spune multe.

 

Stiu persoane care duc cate pun 2 seturi de Dunlop SP Maxx pe vara la masinuta lor cand ar putea sa faca kilometrii aia fara problema doar cu un set de gume mai dure, dar omul simte ca doar cu "sosonii" aia isi tine bolidul pe sosea cum trebe.

 

Anvelopele mele sunt Michelin primarcy HP pe fata 225/55R16 si nu pot decat sa le laud, poate o idee zgomotoase dar suspectez si o uzura un pic neuniforma datorita directiei (drumurile patriei) la spate 245/45ZR16 Pilot SPort extreme de multumit de ele, aderente si fara zgomot.

 

Pentru Bridgestone dau primul vot pozitiv dar pentru gama de iarna, blizzak lm-25 205/55R16 le am de 3 ierni si si-au facut datoria chiar am iesit bine din confruntarea cu masini tractiune fata in multe cazuri. Pe vara Potenza si Turanza nu imi plac nu am avut dar le-am studiat in exploatare pe alte masini, par plastifiate si se uzeaza neunifor devenind zgomotoase.

Multumesc pt apreciere, am prezentat situatia cu anvelopa de 3mm ca sa subliniez cat de bune sunt chiar si cu profil minim. Restul de sh consider ca sunt si ele un pct de referinta.

 

Posibil ca dunlopu-rile respective sa aiba alta tara de fabricatie, pe opel-ul parintilor din fabrica tot dunlop(dar germany) aveam si le-am schimbat din cauza faptului ca s-au deformat.

 

Inca o data multumesc, dar pt un review in plus la michelin primacy hp doresc sa imi cumpar 2 bucati.

 

De bridgestone pt. iarna am auzit si eu lucruri bune, iar de cele de vara exact cum zici tu, parca erau pastifiate si zgomotoase(zgomotoasa era si masina fiind diesel mare pe caroserie mica).

Link to comment
Share on other sites

Cat de proaste or fi PZero astea daca Lamborghini si alti gaozari dastia isi echipeaza masinile din fabrica cu asa ceva? <_<

 

Nu stiu, si eu m-am mirat. Am mai auzit ca pzero sunt foarte bune, insa doar pzero nu pzero rosso/nero/kkt. N-am mai apucat sa testez insa.

legat la lambo ferrari etc e strict chestie de marketing sa-si promoveze produsele nationale, nu cred ca exista vreo anvelopa pirelli care sa nu o faca michelin de exemplu.

Edited by Roland
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.