Jump to content

Diverse probleme cu motoarele N47


Recommended Posts

Ai scapat ieftin, sigur lantul bate in intinzator ( patina nu mai e probabil), de aici si zgomotoul de ciocan. Foarte inspirat ca ai dus-o pe platforma, nu cred ca mai duce 100 de km lantul fara patina. Mai norocos ca a fost la semafor, daca era pe autostrada nu cred ca rezista.
Link to comment
Share on other sites

Ai scapat ieftin, sigur lantul bate in intinzator ( patina nu mai e probabil), de aici si zgomotoul de ciocan. Foarte inspirat ca ai dus-o pe platforma, nu cred ca mai duce 100 de km lantul fara patina. Mai norocos ca a fost la semafor, daca era pe autostrada nu cred ca rezista.

 

 

Da asa ma gandeam si eu, oricum dupa ce am auzit zgomotul, ma rugam sa ajung pana acasa cu motorul intreg. Pana acum alte probleme nu cred ca sunt.

 

Pe luni-marti voi afla cu siguranta ce a fost acolo.

Link to comment
Share on other sites

EU am avut un e90 2.0D 177cp din 2007 , l-am vandut la 215.000 km si nu avea nici o problema cu lantul.

La aproximativ 6 luni , noul proprietar m-a sunat ca l-a lasat masina pe autostrada soarelui cu distributia rupta,asta dupa ce a facut cu ea cam 9000 km dupa ce i-am vandut-o.

Mi-a spus ca nu a auzit nici un zgomot suspect, iar cand s-a intamplat,a fost brusc cu zgomote metalice si huruit groaznic pt cateva secunde,inainte sa se opreasca motorul definitiv.

Am inteles ca l-a costat aproximativ 6000 RON,acum masina functioneaza impecabil , sincer imi pare rau pentru el.

 

Acum conduc un X1 xdrive 2.0D 177 cp, dar are acelasi motor doar ca e euro 5 . Are doar 90K km la bord,dar deja ma ia durerea de cap,trebuie sa schimb acel kit musai .

Link to comment
Share on other sites

Revin cu detalii legate de problema cu zgomotul de la masina mea.

 

Nu e distributia de vina. S-a uzat f tare un rulment de la arborele de echilibrare, acesta s-a crapat sau iesit afara.

 

Rezultatul... e nevoie de un motor nou.

 

So cine stie un motor N47D20C in stare buna fara probleme pls let me know.

Eu am gasit unul de pe un f30 momentan.

 

M-am aranjat bine de tot.

Link to comment
Share on other sites

Problema e de la rulment, nu am apucat sa vb cu Adi in detaliu, am fost plecat din Cluj si inca sunt ceea ce face treaba mai complicata.

 

A zis ca e nevoie de un alt motor, pt ca reparatia implica un bloc motor nou + arbore cotit nou si alte piese care ar duce reparatia la 24.000+ lei.

 

Ceea ce mi se pare destul de mult. Asa mai bine iau un motor second si pun acesoriile de pe a meu.

 

Oricum mi se pare o foarte mare problema fiabilitatea motoarelor BMW.

 

Am avut un Ford Focus 1.8 diesel timp de 8 ani, masina avand 14 ani si nu am avut niciodata probleme la motor.

 

BMW m-a dezamagit f tare pe partea asta. :turned:

Edited by MrDevILL
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Posted 27 June 2015 - 22:29

Parca nu am vazut pe nimeni sa vorbeasca despre aceste piese la motorul N47 (arbori ''balans'' si rulmenti):

01 Compensating shaft 2 09/2013 11278509300

02 Needle bearing D=29MM/36MM 2 09/2013 11277810456

03 Needle bearing D=29MM/36MM 2 09/2013 11277810456

 

care din 09/2013 au fost inlocuite cu:

01 Compensating shaft 2 09/2013 11278570969

02 Needle bearing D=30MM/37MM 2 09/2013 11278570971

03 Needle bearing D=30MM/37MM 2 09/2013 11278570971.

 

Oare rulmentii model vechi nu influenteaza deloc zgmotul de fasait sau zornait? Rasfoind niste anunturi am dat peste un motor N47 sh scos la vanzare.

Am sunat de curiozitate sa intreb ce a patit omul. Mi-a spus ca se auzea ca un tractor (ulterior mi-a dat si video pe telefon), era f grav sunetul si incepuse sa faca asa chiar dupa ce ajunsese cu masina cumparata din Germania.

Cauza a fost de la acesti rulmenti stricati-blocati, pe care i-a inlocuit la un mecanic BMW in weekend, dar nu a avut efectul scontat, fiindca rulmentii polizasera in blocul motor. Asa ca a schimbat si blocul si s-a rezolvat.

Masina este seria 5 f10.

This post has been edited by cornelb85: 27 June 2015 - 22:31

 

 

Cam asta s-a intamplat si la mine

Link to comment
Share on other sites

Mai astea trebuie schimbate preventiv. Banui ca in cazul asta trebuie dat motorul jos. Sau pot fi scoase pe la baie?

 

Din ce tin minte, arborii trebuie pusi la punct ca nu poti sa ii montezi la loc ochiometric.

 

Si cum sa schimbi dupa un timp dimensiunile unor rulmenti? WTF?

Link to comment
Share on other sites

Mai astea trebuie schimbate preventiv. Banui ca in cazul asta trebuie dat motorul jos. Sau pot fi scoase pe la baie?

 

Din ce tin minte, arborii trebuie pusi la punct ca nu poti sa ii montezi la loc ochiometric.

 

Si cum sa schimbi dupa un timp dimensiunile unor rulmenti? WTF?

 

Cred ca procedura e engine out, ca si la distributie.

 

Probabil ca au schimbat dimensiunile pentru ca si-au dat seama ca 1st time nu o gandit-o bine (cum au facut si cu distributia).

Dar for fuck sake sa anunte cumva "Ba fraiere ce esti de iti iei Bemveu, schimba asta si asta preventiv pt ca.... ajungi sa iti iei motor nou".

 

Oricum batjocura inginereasca motoru asta.

Link to comment
Share on other sites

Asa e, dar din ce imi zicea Adi de la service, se pare ca majoritatea motoarelor BMW diesel au probleme majore, ori distributie, injectoare, arbori, fulii, etc.

 

De aia el nu si-a luat BMW.

 

Si la alte case (Audi, VW, Mercedes) sunt probleme la distributie sau alte cele dar nu chiar atat de dese ca si la bavarezi.

 

Ma gandesc serios ce sa fac cu masinuta dupa ce o repar.

Link to comment
Share on other sites

Banui ca si la mine se aude zgomot de fasait mai degraba de la arborii de echilibrare deoarece:

-atunci cand schimb uleiul (de 2 ori am schimbat de cand am adus-o) nu se mai aude nici un fasait nici la relanti si nici in sarcina cateva sute de km.

- cand se incalzeste motorul foarte bine nu fasaie deloc deloc, chiar de curand am fost prin munti si serpentine; o fi ceva ce tine de dilatare sau de marirea gradului de vascozitate la cald al uleiului.

- cand pornesc motorul mai la rece fasaie putin apoi incepe sa se auda motorul mai tare si nu mai fasaie deloc. Exact cand incepe sa auda motorul putin mai tare, atunci incepe sa incarce alternatorul - am urmarit voltajul in bord. Probabil da motorul in greu incepand sa incarce alternatorul si atunci se intinde si cureaua, echilibrand arborele mare mai bine. In concluzie dupa pornire, cand incepe sa incarce, nu mai fasaie.

 

 

- Cotele si codurile rulmentilor si ale arborilor de echilibrare s-au tot schimbat din 2007, dar acesti arbori sunt prinsi in bloc, in partea spre distributie cu suruburi, saibe mari si bucsi de aliaj, dar nu au rulmenti acolo la peretele din spate al motorului.

- Arborii de balans se invart de doua ori mai repede decat arborele cotit dar sistemul de ungere e mult mai slab.

Bucsile sunt lubrifiate cu ulei, existand cate un canal prin care ajunge ulei acolo si care se poate infunda usor daca ajunge mizerie de la uleiul neschimbat la timp. Daca bucsile se uzeaza din cauza lipsei uleiului automat arborii de balans se inclina putin si incep sa faca zgomot si sa forteze in rulmentii cu ace din interior, si mai departe se pot intampla multe.

Apoi arborii acestia trebuia reglati in anume fel, la fel de bine se pot si deregla de-a lungul timpului.

Teoria asta am citit-o pe un site din afara acum cateva luni de la un reprezentant dealer Bmw, parca pe justanswer,com ( unde scria ca aceasta este marea problema la N47,nu kitul de distrinutie), iar schitele arborilor de balans si sistemele de prindere si ungere se pot vedea pe auto-innovations,com unde se poate da translate in romana.

Edited by cornelb85
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E de gandit problema asta cu arborii.

Insa de reglat se regleaza o singura data, la montare. E vorba de pozitia lor fata de vibrochen si nu are cum sa se deregleze decat daca-i scoti afara ori au ajuns la o asemenea uzura incat sar dintii. Pentru ca da, angrenajul e direct prin roti dintate (pinioane) ca adevaratele distributii life-time si nu au cum se deregla.

 

http://www.auto-innovations.com/site/images8/BMW-N47-e.jpg

http://www.auto-innovations.com/site/images8/BMW_N47_20.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca stau sa ma gandesc bine si la mine se auzea un scartait/ fasait ca si un zgomot de tacheti care scartaie si nu bat. Am fost la service sa reclam problema asta dar mi sa zis ca e de la tacheti si sa nu imi bat capul.

Well se pare ca nu a fost de la tacheti ci de la acesti rulmenti si cel mai probabil uzura excesiva s-a produs din cauza schimbului la 30.000 km al uleiului in Germania. Masina cand am luat-o avea 186.000 km deci a avut parte de cateva schimburi la acest interval.

 

Probabil la motorul nou o sa iau un considerare schimbarea acestor rulementi preventiv daca se suspecteaza eventuale probleme.

 

Oricum destul de multe probleme se pare ca e posibil sa apara si chiar apar din cauza intervalului mult prea mare de revizii.

Castigi sume infime prin schimbul uleiului la 30k dar pierzi f f mult cand vine vorba sa repari ceva din aceasta cauza.

 

Daca am pune uleiuri garantate la 50k km poate ar fi ok, dar asa nu stiu daca este vre-un producator de uleiuri care sa garanteze un ulei un anumit numar de km.

 

Pt mine e clar ca schimbul de ulei la orice masina trebuie facut la maxim 15k, ceea ce am si facut pana acum.

Edited by MrDevILL
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Si la F30-ul meu a inceput sa se auda lantul, pe la turatii mai inalte..am facut astazi cateva teste stand pe loc, in mers nu il aud din cauza zgomotului ambient.

Masina e adusa din Germania si are 106.000 km. Nu cred ca e grav deocamdata, dar ma sperii din ce citesc aici.

E pacat ca BMW isi strica imaginea cu asa probleme, in loc sa fie proactivi si sa faca recall pt revizie..

 

Intrucat am istoricul tinut la BMW, am sa vb cu cineva de la AB sa ma ajute cu revizia pe costul lor, am inteles ca au mai fost cazuri..

 

Va tin la curent.

Edited by Livius1
Link to comment
Share on other sites

Azi am ridicat masina din service, este o diferenta mare la cum suna motorul nou fata de cel vechi (inainte sa se strice). Sfat pt cei care au un zgomot de scartait ce vine dinspre spatele motorului SCHIMBATI DISTRIBUTIA si uleiul la max 10.000 KM, asta a fost pana la urma cauza defectarii totale a motorului meu (distributia aka lanturi largite + intervalul de 30.000 la schimb ulei au dus la uzarea prematura a rulmetilor de la un arbore de echilibrare).

 

Mai am de reconditionat turbina luni pentru ca are un pic de joc axul.

 

Motorul nou suna cum ar trebui sa sune un motor de BMW, pe drum de la service am venit cu geamul deschis si cand opream langa un seria 3, x1, x3, seria 1 toate aveau acelasi zgomot de lant si scartait ca si mine inainte de schimb.

Edited by MrDevILL
Link to comment
Share on other sites

Stati linistiti cu schimbul de ulei ca nu asta a produs problemele de la arbori, asta nu a fost singura masina cu schimb long adusa din afara. Si cele de acum 10 ani tot long service aveau si nu mai erau probleme.Problema este proiectare gresita sau intentionat gresita. In 2010 e imposibil ca bmw sa nu poate sa realizeze o distributie buna , totul tine de bani si profit. Edited by branevl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.