Jump to content

despre fum la diesel... discutie pareri etc


al_padrino

Recommended Posts

Este obturată la Mondeo :twoup:

Bun... pentru ca sunt in tema cu ... problemele cu fumul ..o sa fac un mic rezumat:

1... mergi mult subturat...se aduna funingine pe evacuare care o elimini atunci cand ajunge presiune.

2.. daca scoate fum cand dai talba si apoi dispare... e un mic delay in formarea presiunii la turbo ceea ce provoaca supraalimentarea sa fie mai devreme decat presiunea turbo ... si compensarea cu aer vine tarziu ceea ce ..face ca fumul sa vina de la partea de motorina injectata inainte de intrarea turbinei.

3. Turibna nu asigura fluxul de aer necesar arderii motorinei din supraalimentare..si desi masina accelereaza ... debitul supraalimentarii este reglat de debitmetru dupa volumul de aer primit ( in toate cazurile daca fumul dispare dupa accelereatia brusca debitmetrul si turbina isi fac treaba )

 

Valva egr este in fata motorului se curata prin demontare.. are un arc..si cateva piese mecanice

Ar fi bine sa inlocuiesti filtrul epurator pentru ca se ocupa in mod direct de separarea uleiului de funingine si gazele nearse ..daca acesta nu este ok ..se pot infunda canalele si traseul de ungere al turbinei acesta nefiind lubrifiata cum trebuie.. nu va crea presiunea necesara si volmul de aer implicit si ...cel mai grav... va ceda odata (ceea ce s-a intamplat si la mine)

Am avut simptomul cu fum negru la acceleratie brusca... problema a fost dupa schimbarea turbinei.... din cauza unui montaj pierdeam gazele evacuate inainte sa ajunga in turbina... verifica sub scut daca vezi urme de funingine... pentru ca e important ca tot debitul de gaze evacuate sa ajunga in turbina sa creeze forta ...ca ulterior turbina sa faca presiunea necesara.

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nu am mai observat fum... pozele spun totul, se potriveste la fix, oricum la mine aparea fum nu la acceleratie brusca.. ci in acceleratie cu pedala la podea pana pe la 3000 nu dadea fum dar de la3500 rpm in sus si pe loc drept bagat putin fum maroniu, ca daca urcam o panta si dadeam 3500+ nu dadea fum, acum din cate am observat nu mai da fum Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

salut.in legatura cu FUMUL = am doua buc 525d , unul din 2000 respectiv 2003,ambele steptr.....si sapt trecuta am fost la cluj la reprez cu ele,tocmai din cauza fumului negru care apare in momentul accelerarii bruste.Ambele "mananca" numai motorina euro5(cea mai scumpa) si sunt intr-o stare tehn impecabila,proaspat intrate in tara. Rezultatul = e normal sa scoata. La cel din 2003 am sch filtrul de aer si park s-a mai domolit cu afumatul.Oricum , FERITI-VA de reprezentanta din CLUJ.Am stat de la 9.00 - 18.00 pt schimbul unei bucse+diagnoza motor,bucse care costa 170RON iar manopera 340RON.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am un 525 d din 2002 si am aceiasi problema cu fumul , pote mi se pare mie ca este prea mult in spatele masini si mai ales observ noaptea in farurile celor din spate ( sunt dati cand imi este rusine sa o accelerez mai tare tocmai din cauza asta ) multi mi-au spus ca este normal pentru motorul 2.5 d , in schimb eu i-am facut si un up grade la soft i-am pus un chip de putere ... masina trage foarte bine ( se duce mult peste un 525 d e60 ) si nu am facut incercari doar cu unul insa cei de la aspad mi-au garantat ca nu va fi diferenta la fumegare pentru ca consumul de motorina se reduce si asa este acum pe autostrada imi iese un consum mediu cu jumatate de litru mai putin in acelasi regim de viteza ca inainte de chipuire .

 

exista 525 d e 39 care sa nu scoata fum mult in accelerare puternica ?

Link to comment
Share on other sites

Da.

Schimba filtrul epurator.

Este normal sa scoata fum insa nu foarte mult.

 

Dupa resoftare a inceput sa scoata mai mult fum?

 

 

 

nu cred pentru ca la debitul de fum pe care il avea inainte este greu sa fac diferenta . pentru a schimba filtrul epurator trebuie sa merg la service specializat ? sau pot sa imi bag eu manutele ?

Link to comment
Share on other sites

nu cred pentru ca la debitul de fum pe care il avea inainte este greu sa fac diferenta . pentru a schimba filtrul epurator trebuie sa merg la service specializat ? sau pot sa imi bag eu manutele ?

 

 

poti sa il schimbi singur ,trebuie doar sa desurubezi mai multe suruburi si gata :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Da.

Schimba filtrul epurator.

Este normal sa scoata fum insa nu foarte mult.

 

Dupa resoftare a inceput sa scoata mai mult fum?

 

 

 

nu cred pentru ca la debitul de fum pe care il avea inainte este greu sa fac diferenta . pentru a schimba filtrul epurator trebuie sa merg la service specializat ? sau pot sa imi bag eu manutele ?

 

Ai aici instructiuni pentru demontarea filtrului.

Costa ~160 Ron filtrul original la reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

sau 130 daca il comanzi pe cel ptr opel omega 2.5 dti din 2002, motor Y25DT identic cu 525d - 2002. Are acelasi cod...de fapt este acelasi filtru, nu stiu de ce producatorul il vinde mai ieftin ptr opel :twoup:. Mi-a venit acum o saptamana, cu granituri, filtru si capac. Montajul iti va lua 5 minute.
Link to comment
Share on other sites

Va spun eu cum sa scapati de fumul ala enervant ...luati-va una pe benzina ! :twoup:

 

:twoup: cand o sa ne dea motoarele pe benzina pana in 2.5 ..350 Nm in 4000 ture... :D la consum de 11 atunci o sa ne luam benzina :D

pana atunci Diesel power ...

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

Referitor la clipul cu fumul la x5...:twoup: am patit eu odata...... de aici e si vorba cu "a luat-o pe ulei"...eram in panta, si deodata s-a turat in blana si s-a facut ca in clip :twoup:....initial ma panicasem, ca am scos cheia si nici vorba sa se opreasca motorul....eram cu a 3-a cred, am dat a 4-a si am debraiat usurel de s-a oprit......m-a tras un tir pana in varful muntelui si la vale am pornit iar motorul, care era ok pentru ca oprisem repede (am mai mers cam 100 de km cu motorul asa si a fost ok, fara sa depasesc 2000 rot-min)....s-a dovedit a fi axul la turbo rupt, mentionez ca puneam in motor doar ulei full sintetic 0W-40 sau 30 parca si il schimbam la 10.000 km desi pe el scria 25.000..... Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Va spun eu cum sa scapati de fumul ala enervant ...luati-va una pe benzina ! :twoup:

 

:D cand o sa ne dea motoarele pe benzina pana in 2.5 ..350 Nm in 4000 ture... :D la consum de 11 atunci o sa ne luam benzina :D

pana atunci Diesel power ...

 

Da...1.4 MPI ....Logan... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.