Jump to content

Consum foarte mare de ulei 320d E90


Recommended Posts

Pai asta am tot zis aici sau pe alt thread cred ca tot cu aceeasi problema a motoarelor M47. Uleiul se pierde pe la turbina si nu prin alte zone "oculte" cum tot sustin unii, doar ca sa nu recunoasca. La motorul asta de pe E90, turbina a fost de la inceput calcaiul lu' Ahile. Ori pica ori o da pe ulei. Cred ca pana la urma, asa cum mi-a mai zis cineva din domeniu, s-ar parea ca turbina asta-i subdimensionata pentru motorul asta sau pt puterea care I se cere. Cumva e fortata, lagarele axului sunt fortate si prin urmare incepe sa arunce uleiul, sa-l scape.

+1

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salutare la toata lumea! Am si eu problema asta cu uleiul,( e90 320d, 2006), imi papa cam 1l la 700km, ceea ce e mult, imi da cu fum cand o calc mai tare, fum albastru si esapamentul e unsuros. De la ce sa fie? Mentionez ca am scod dpf-ul, au zis "baietii" ca e foarte infundat si imi strica turbina. Motorul a fost schimbat, pentru ca cel de pe masina nu avea aceeasi serie ca in carte, cu motorul vechi nu manca ulei.Stiti pe cineva (de incredere si priceput) care sa se uite si sa imi spuna daca e turbina ?
Link to comment
Share on other sites

Salutare la toata lumea! Am si eu problema asta cu uleiul,( e90 320d, 2006), imi papa cam 1l la 700km, ceea ce e mult, imi da cu fum cand o calc mai tare, fum albastru si esapamentul e unsuros. De la ce sa fie? Mentionez ca am scod dpf-ul, au zis "baietii" ca e foarte infundat si imi strica turbina. Motorul a fost schimbat, pentru ca cel de pe masina nu avea aceeasi serie ca in carte, cu motorul vechi nu manca ulei.Stiti pe cineva (de incredere si priceput) care sa se uite si sa imi spuna daca e turbina ?

 

 

 

 

 

1L la 700Km e foarte mult. Urmatoarele aspecte le poti verifica in ordinea de mai jos:

 

 

 

 

1. Sa te asiguri ca nu pierzi ulei

 

2. Filtrul epurator

 

3. Turbina

 

4. Simeringuri supape

 

5. Segmenti motor

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Aceeasi problema cu uleiul o am si eu (e90 320d, 2006), imi papa la 700 km cam 1L. Masina merge ok, cand o accelerez mai tare scoate un fum albastrui si teava de esapament este uleioasa. De la ce sa fie oare ,turbo sau altceva?

menionez ca motorul a fost schimbat cand am cumparat-o (acum 2 luni) pentru ca nu corespundea seria de pe el cu cea din carte,si am fost de acord sa il schimbe vechiul propietar, i-am anulat si dpf-ul pentru ca asa mi s-a spus, ca e infundat si strica turbina, mtorul vechi nu manca ulei. sa fie motorul sau turbina?

Siti pe cineva de incredere si priceput in bucuresti unde sa ma pot duce sa-mi verifice turbina?

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Masina merge ok, cand o accelerez mai tare scoate un fum albastrui si teava de esapament este uleioasa. De la ce sa fie oare ,turbo sau altceva?

menionez ca motorul a fost schimbat cand am cumparat-o (acum 2 luni) pentru ca nu corespundea seria de pe el cu cea din carte,si am fost de acord sa il schimbe vechiul propietar, i-am anulat si dpf-ul pentru ca asa mi s-a spus, ca e infundat si strica turbina, mtorul vechi nu manca ulei. sa fie motorul sau turbina?

 

Eu as trece verificarea turbinei pe ultimul loc. Fumul albastru nu se datoreaza ei ci motorului. La fel si cu filtru epurator... decat daca nu a fost verificata starea niciodata.

 

De ce a fost schimbat motorul care nu consuma ulei?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

A fost schimbat pt ca nu a corespuns seria la rar, vechiul propietar nu a stiut nimic, asa ca a fost de acord sa cumpere alt motor cu acte ok, asa ca am ramas si cu motorul vechi. Cred ca o sa-l pun pe acelas dar sa vad cum rezolv cu seria sa fie trecuta in carte
Link to comment
Share on other sites

Se poate verifica cumva daca sunt simeringurile de la supape? Ma gandesc ca pooate asta sa fie problema cu toate ca unii spun ca asta cu simeringurile mai mult la benzinare este intalnita problema. Tinand cont ca mai am un motor nici nu stiu ce e mai rentabil, sa umblu la asta de pe masina sau sa il pun pe celalalt?

Astept niste sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor.Pana acum am citit toate comentariile acestui Topic si am gasit doar referiri la motoarele diesel.La benzina are cineva probleme cu consumul de ulei?Eu detin un 320i din 2005 Automat,si mi se pare ca am consum crescut de ulei,completez 1 litru la 1400 km.Am cautat in cartea si nu am gasit nimic referitor la consumul de ulei,cu toate ca am citit mai sus,spunea un coleg ,ca este normal daca iti consuma 0.7 litrii la 1.000 Km.Masina merge foarte bine,motorul trage bine,se aude "rotund" dar sunt curios ce consum aveti voi.Am mai citit de asemenea si ca unii dintre voi pierdeti 200 ml la 10.000 km.E posibil?Inca un aspect care am uitat sa il mentionez,tot aici spunea un coleg despre plecarea cu masina de pe loc.Am constatat ca daca stau cu masina pe loc gen 10 min si apoi plec normal(fara accelerari bruste) atunci scoate fum alb pe evacuare.Eu cred ca atunci se consuma uleiul meu.Ce pareri aveti? Edited by mozolici_hd
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am citit azi in manualul de utilizare de la o Skoda Rapid de la servici ca masina poate consuma pana la 0.5L/1000Km, iar in primii 5000Km consumul de ulei poate fi chiar mai mare :blink: Masina are la bord doar 30000Km, fiind echipata cu motorul VW Diesel de 1.6L si 105CP. Se pare ca asa sunt facute din fabrica, sa consume ulei. Nu mai e nimic in neregula faptul ca unele papa si ulei pe langa combustibil.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am citit azi in manualul de utilizare de la o Skoda Rapid de la servici ca masina poate consuma pana la 0.5L/1000Km, iar in primii 5000Km consumul de ulei poate fi chiar mai mare :blink: Masina are la bord doar 30000Km, fiind echipata cu motorul VW Diesel de 1.6L si 105CP. Se pare ca asa sunt facute din fabrica, sa consume ulei. Nu mai e nimic in neregula faptul ca unele papa si ulei pe langa combustibil.

 

 

Da,e mult si 0.5L la 1000 km .Eu mai am si un E46 318i din 2002 automat iar la 15.000 km consuma cam 0.5L ulei,deci nu e mult deloc, iar la E90 320i 2005 mi se pare mult consumul de ulei.Dar probabil ai dreptate asa sunt facute mai nou,sa pape si ulei...

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am mers cu ea recent vreo 350km (175km dus intors), si a consumat aproape 1L.

Consumul a fost doar pe drumul dus, dupa care am completat.

Am uitat sa mentionez ca masina are 200,000 km.

 

 

 

Din cate stiu eu, la probleme cu segmenti se pierde compresia la pistoane, si porneste mai greu masina, mai ales iarna.

Dar, la masina mea nu e cazul. Trage foarte bine si porneste din prima, chiar si zilele trecute cand a fost mai frig.

 

Buna

Am revenit cu niste noutati...

Am dus masina la un service pentru inlocuirea simeringuri supape... baietii de acolo au zis ca toba de esapament are nevoie de timp pentru a se curata

Si acum, dupa o luna de la reparatie, am observat ca masina tot consuma uleiul.. poate nu asa de mult (n-am mai verificat cat de mare e consumul), dar tot consuma foarte mult.

Baietii de la service au mai zis ca am turbina noua si ca simeringurile sunt ok, si n-ar mai trebuii sa consume.

Are cineva o idee despre ce ar putea fi problema?

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor.

Pana la urma, a rezolvat vreunul problema consumului mare de ulei?

In special il rog pe RAZZZZVAN sa ne spuna ce s-a mai intamplat - masina mea avand simptome similare cu a lui.

Ma intereseaza pentru ca si eu am parte de aceeasi "fericire".

Am un e90 320d, 163hp, cu DPF, din 2005, (masina are 200 mii km si o am de la 50 mii) cu revizii la fiecare 10 mii de km, orice piesa schimbata a fost bmw sau

producator de top, ulei 5W30 bmw (de cele mai multe ori) sau Castrol din surse cat mai de incredere am putut, turbina schimbata de doua ori pana acum

(ultima data acum un an si un pic si cca. 30000km), filtrul epurator schimbat (in ultimii doi ani schimbat chiar mai des).Schimbat simeringuri de supape (fara desfacerea chiulasei).

DPF - ul a fost curatat acum un an si ceva iar acum doua saptamani l-am curatat din nou (chiar daca nu avea nici un simptom).

O treaba care nu e in regula, cred, este ca are ulei mult (zic mecanicii) pe teava care iese din zona epuratorului, deasupra admisiei turbinei si intra in tubul de plastic care uneste admisia de aer din filtrul de aer (cred ca e debitmetrul de aer acolo) si admisia de aer a turbinei.

Se pare ca ma indrept catre desfacerea motorului.

Asadar, ceva noutati in rezolvarea aceastei probleme?

Oricum, curand am sa mai incerc si alte solutii.

Va tin la curent.

Merci!

Link to comment
Share on other sites

 

Se pare ca ma indrept catre desfacerea motorului.

Asadar, ceva noutati in rezolvarea aceastei probleme?

Oricum, curand am sa mai incerc si alte solutii.

Va tin la curent.

Merci!

Am aceiasi masina ca si tine, dar DPF.

Si am 332k km.. nu am umblat la turbina, folosesc (inca, ultimul schimb) Mobil1 0W40, nu ca ar fi consumat mai mult acest ulei (1 litru la 10k km.. daca conduc "domol").

Nu imi planific sa desfac motorul. Nici sa schimb masina. Dimpotriva investesc in suspensii, la km care ii are..

 

Poate e cazul sa treci pe un ulei mai gros pana sa desfaci motorul..

 

A, si caut sa conduc dieselul ca pe un diesel, nu ca pe o "benzina" iar asta cred ca imi aduce satisfactiile specifice..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un raspuns final pentru ”problema” asta

Dupa multe cautari si documentari am avut o problema care a elucidat misterul si mi-a adus si rezolvarea

 

Intamplator in aceasta iarna mi s-a spart intercoolerul si imi pierdea presiune si masina nici nu mai tragea cum trebuie

In perioada in care s-a intampalt asta am fost foarte ocupat si vreo doua luni nu am avut timp sa ma aocup sa schimb intercoolerul cu toate ca il aveam cumparat si nu am avut de ales si am mers cu masina asa

Ca sa nu suprasolicit turbina, deoarece avand pierdere de presiune pe admisie, la acceleratii puternice presiunea neajungand la valorile cerute de DDE,

se inchide la maxim geometria variabila si turbina este fortata la maxim, am mers foarte usor cu masina, si am accelerat foarte progresiv, niciodata brusc.

Si surpriza ... in aproximativ 5000 km masina nu consumat gram de ulei

 

Deci de vina este soferul, nu saraca masina

Recunosc ca am mers destul de sportiv cu ea, mai ales in aglomeratia din Bucuresti pentru ca am fost mereu pe fuga si in contratimp

Este normal ca un motor cu care se merge mai sportiv sa consume mai mult ulei, in primul rand pe la turbina la acceleratii bruste, si in al doilea rand pe la segmenti.

 

Asa ca inainte sa va apucati sa desfaceti turbine si motoare faceti o sesiune de mers mai moderat

 

Daca va incadrati cu consumul de ulei pentru un motor diesel de 2000 cm3 sub 2L/15.000 km este foarte normal pentru o masina care se conduce moderat, pentru un condus sportiv consumul poate creste

Si iarasi pentru un motor de 3000cm3 consumul de ulei este mai mic pentru ca turbina nu este asa solicitata ca la 2000

 

Daca consumul este exagerat gen 5L/10.000km atunci intr-adevar este o problema si prima pe lista este turbina dupa care filtrul epurator, dupa care semeringurile de la supape.

La diesel semeringurile de la supape se verifica daca se observa un puf de fum albastru la prima pormire la rece dimineata, dar sunt cazuri foarte rare si la rulaje ridicate de peste 200.000 km

 

Cam asta ar fi patania, daca mai imi aduc aminte ceva revin

Edited by razzzzvan
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat; m-am gandit si eu la un ulei mai gros....si tot trebuie sa fac revizia.

Apropos, ai idee ce tipuri de ulei sunt recomandate de bmw in cartea masinii?

Nu vreau sa ma grabesc sa desfac motorul(merg cu el asa de cca. doi ani - desi nu cred ca-i face prea bine) pana nu inteleg/investighez care e fenomenul care face sa fie ulei mult

pe conducta dinspre epurator - adica alt fenomen decat ghiduri de supape deformate sau segmenti dusi.

Am mai citi despre infundarea conductei prin care ar trebui sa se scurga uleiul din epurator inspre baia de ulei (sau unde s-o duce el, dar nu spre admisie....)- era vorba de camion mare dar banuiesc

ca principiul e acelasi.

Cand dau jos epuratorul, am cum sa verific treaba asta? Am cum sa vad daca ceva e infundat peacolo daca desfac capacul motorului?

Sanatate!

Link to comment
Share on other sites

Te salut Razvan.

Am constatat si eu acelasi lucru: turatii moderate=consum mai mic, turatii mari =consum mare de ulei.

De ex., la un drum de 1000km mers turat pe autostrazi si DN am completat aproape 2 litri de ulei - ceea ce e f. mult, cred eu.

Chestiunea este ca pana pe la 150 000 km nu am completat niciodata ulei intre doua schimburi - 10 000km). Poate consuma

si atunci, nu am verificat niciodata, dar nu atat de mult cat sa apara semnul cu canistra de ulei aprins in bord (cca. 1 litru de ulei, dupa calculele mele, intre

min. si max. pe joja). Iar stilul de condus nu l-am schimbat.

Legat de cantitatea mare de ulei din conducta dinspre epurator de care vorbeai in primul post, ai gasit motivul, s-a rezolvat?

Seara buna.

Link to comment
Share on other sites

am avut si eu problema respectiva cu uleiul.cand am cumparat masina am folosit liqui moly 5w 40 si dupa vreo 3000 mi s-a aprins becul de la ulei, dupa care cam tot asa am complectat cu 1l de ulei cam dupa 3000 ,3000 si ceva.inainte de urmatorul schimb de ulei i-am bagat cip si dpf off (masina era facuta dpf off si inainte de cip dar nu corect) dupa care i-am facut schimbul de data aceasta cu motul 5w 30.becul nu s-a mai aprins la ulei decat dupa 6600 de km. am mai verificat si turbina si consumul se pare ca se datoreaza turbinei.am facut o filmare cu uleiul ce scapa pe la axul turbinei.inainte de filmare am sters turbina pana nu a mai ramas strop de ulei si dupa cateva secunde de functionare s-a umplut din nou cu ulei.inainte cu uleiul 5w40 aveam si eu ulei mult pe furtunasul care venea de la epurator.de cand am bagat motul nu am mai verificat dar posibil sa fi disparut uleiul de pe furtunasul de la epurator.

filmarea cu turbina care inca se afla pe masina.

Link to comment
Share on other sites

filmarea cu turbina care inca se afla pe masina.

 

Camera filmeaza, cred, conducta care iese din turbina (zona compresor) inspre intercooler,nu?

Admisia compresorului turbinei comunica cu zona filtru de aer si cu tubul care iese din zona epuratorului (sunt

toate legate intr-o conducta). Daca pe tubul de la epurator iese ulei atunci uleiul asta nu poate fi tras in turbina si

suflat inspre intercooler? Si atunci uleiul care se vede in filmare sa fie ulei dinspre epurator?

Se vede in film ca acea conducta care le leaga pe toate trei ( de sus in jos: zona de la filtru aer, conducta dinspre epurator si turbina) nu este demontata deci

toate trei comunica in timpul testului.

 

As incerca ce ai facut si tu dar cu conducta asta desfacuta, astfel incat daca se mai vede ulei la iesirea din turbina inspre intercooler sa fiu sigur ca e ulei din turbina.

Nu stiu insa daca nu stric ceva!?!

 

Astazi am facut test de compresie, pe fiecare cilindru, cu motorul rece. Motor M47, 320d.

Rezultatul a fost: 29 bari pe trei cilindri si 28 bari pe al patrulea.

In timpul testului, la prima rotire a motorului presiunea pe manometru a urcat pana pe la 25bari si apoi, continuand timp de 5-6 rotiri, presiunea masurata a crescut pana la valoarea finala.

NU stiu cat spune producatorul ca trebuie sa fie compresia dar am vazut un filmulet pe net cu untest de compresie la un motor identic si masurase 27bari.

Tinand cont ca nu sunt nici diferente de compresie intre cinlindri, pot trage concluzia ca motorul (segmentii) nu este uzat si ca acest consum mare de ulei e din alta parte si nu de la motor?

Poate sa vina de la supape (ghiduri de supape, simeringuri)?

Edited by cosmete
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.