Jump to content

Probleme discuri frana E36


kevinn14

Recommended Posts

Va salut,

 

Am si eu o problema legata de discuri , daca ma puteti ajuta... Am mai cautat pe forum dar nu prea e la fel ca la mine. E vorba despre E 36 compact din '99. Acum vreo luna-doua imi tremura volanul la franare, asa ca am schimbat discurile pe fata si placutele. Discuri ATE , placute tot ATE parca. Pe la roti ( amortizoare , bielete , arcuri , capete bara) sunt destul de noi , schimbate prin septembrie

Cauciucurile sunt noi , au 2000 km , cumparate I'm Februarie.

Sincer dupa ce am schimbat discuri am mers putin inafara localitatii si mi s-a patit ca nu mai tremura , apoi am mers mai mult prin oras , pana acum de Paste cand am fost in Delta si surpriza ....tremura iar bineinteles . Tremura doar la franare , la orice viteza peste 80-90. Acum nu stiu ce sa ii fac... S au dus discurile in 2000 km ?? Credeti ca poate tremura de la cele de pe spate ? Stiu de chestia cu spalatoria , nu spal niciodata masina cand e incalzita...o spal doar cand plec cu ea direct de acasa, rece.

Acum voiam sa cumpar discurile de pe spate sa vad daca mai tremura , de-aia intreb daca credeti ca poate fi de la astea.... Sau unde as putea sa le verific ? Ca daca s-au stricat macar sa stiu sa nu le mai iau ATE de acum...o sa iau cele mai ieftine COMLINE ROADHOUSE sau mai stiu eu ce si le schimb la 2000 km. scuze ca am scris asa mult

Link to comment
Share on other sites

Da, doar la franare

 

O sa spun la service sa verifice intai daca Raman franele blocate. Stiti cumva un service unde pot verifica ( masura )

discurile ? Sa vad daca s au ovalizat ?

 

ai curatat fuzetele de rugina inainte sa montezi noile discuri? eu nu cred ca s-au ovalizat, poate sunt montate peste rugina sau pamant si nu s-au centrat

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu exact cum le au montat , dar le am montat la un service unde ma duc de 10 ani , si nu am avut niciodata probleme sunt foarte multumit de ei. Le am schimbat si la E46 tot la ei si pe fata si pe spate fara probleme. Sper sa am noroc si sa fie de la cele de pe spate cum a spus neospazz. Nu stiu ce sa fac... Sa ma apuc sa le verific sau sa cumpar direct pt spate sa vad daca mai face...
Link to comment
Share on other sites

cred ca m am hotarat , o sa le schimb pe cele din spate sa vad daca mai face. Am gasit un pret bun la discuri Zimmermann ( 240 ron ) Ce parere aveti de acest producator....Nici nu vreau sa mai dau multi bani din moment ce stiu ca poate tremura in continuare.

Si placute am gasit cu 100 ron...Ate, dar trebuie sa sun maine la ei sa imi confirme , asa scrie pe site dar probabil imi dau alt pret cand le comand...

Link to comment
Share on other sites

ai curatat etrierii inainte de montarea placutelor? trebuie curatate foarte bine partile etrierului pe care se aseaza capetele placutelor, dupa curatare se pune o pasta speciala, nu stiu exact cum ii zice acum. Daca placutele nu circula usor pe acea parte si raman in contact cu discul de frana acesta se incalzeste si duce la o uzura prematura a acestuia gen ovalizare. Edited by lederp
Link to comment
Share on other sites

Chiar acum sunt la service, mi au demontat si masurat discurile pe fata , sunt ok. Mi au gasit butucul de pe dreapta fata putin stramb.... Imi zic ca de la el ar putea tremura ....

Cred ca il schimb pe asta ...

 

Acum plec cu mecanicul in proba sa vada el cum face ...

Link to comment
Share on other sites

Jantele nu sunt strambe , sunt echilibrate , cauciucurile sunt noi . La service insista ca tremura de la acest butuc putin stramb. Am iesit la o proba cu mecanicul dar nu a avut unde sa ii dea 110-120-130 ( viteza la care tremura ) , voia sa vada daca simte simptome de discuri spate duse.

Credeti ca poate fi acest tremurat de la butuc stramb ? Sau mai degraba de la discurile spate ?

In principiu o sa schimb discuri spate + placute si acest butuc de pe fata.

Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema o am si eu de 2 an(tot la e36)... tremura intre 80-100 si pe franare tot in acest inteval de viteza(daca drumul este bun), dar nu intotdeauna. pe drum cu denivelari nu are nicio problema. cu tot acest tremurat masina nu trage in nicio parte(in viteza sau franare).

caseta de directie nu cred ca are joc si rotile se misca la cea mai mica rotire de volan.(volanul se roteste usor)

nu e de la discurile fata. am schimbat 3 perechi de discuri noi+incercat pereche de la dezmembrari de pe o masina care nu facea asa.

schimbat placute frana.

schimbat tamburi spate.

facut proba cu 5 perechi jante/cauciucuri diverse marimi.

incercati alti etrieri(dezmembrari),curatat etrieri, schimbat garnituri.

schimbat lichid frana.aerisit frane manual si cu aparat.

bara de directie noua,brate noi, telescoape+arcuri+flanse noi.

am schimbat bucsile de la brate de 3 ori, acum am pline. aici cineva mi`a recomandat sa le comand impreuna cu urechea pe care vin prinse deoarece se pot strica atunci cand se bucseaza.

cand am timp o sa schimb si eu butucii pe fata, eventual rulmentii. poate,poate!

Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema o am si eu de 2 an(tot la e36)... tremura intre 80-100 si pe franare tot in acest inteval de viteza(daca drumul este bun), dar nu intotdeauna. pe drum cu denivelari nu are nicio problema. cu tot acest tremurat masina nu trage in nicio parte(in viteza sau franare).

caseta de directie nu cred ca are joc si rotile se misca la cea mai mica rotire de volan.(volanul se roteste usor)

nu e de la discurile fata. am schimbat 3 perechi de discuri noi+incercat pereche de la dezmembrari de pe o masina care nu facea asa.

schimbat placute frana.

schimbat tamburi spate.

facut proba cu 5 perechi jante/cauciucuri diverse marimi.

incercati alti etrieri(dezmembrari),curatat etrieri, schimbat garnituri.

schimbat lichid frana.aerisit frane manual si cu aparat.

bara de directie noua,brate noi, telescoape+arcuri+flanse noi.

am schimbat bucsile de la brate de 3 ori, acum am pline. aici cineva mi`a recomandat sa le comand impreuna cu urechea pe care vin prinse deoarece se pot strica atunci cand se bucseaza.

cand am timp o sa schimb si eu butucii pe fata, eventual rulmentii. poate,poate!

Mda, intr-adevar ai schimbat multe pt problema asta. La mine nu tremura intre o anumita viteza, tremura incepand cu 95-100 la orice viteza pe franare...

In legatura cu butucul... Mai intai o sa schimb de capul meu discurile pe spate, nu sunt scumpe. Chiar daca au spus ieri la service ca nu trebuie schimbate , doar s-au uitat asa la ele, eu nu le-am schimbat pana acum, cine stie daca or fi fost schimbate.

Plus ca mi se pare ca are cam aceleeasi simptome cu e46-le, care dupa ce am schimbat discurile + placutele spate problema s-a remediat.

Daca tot o sa tremure o sa schimb si butucul de pe dreapta fata, oricum l-am gasit la jumate de pret fata de cat il aveau acolo , l-am gasit cu 230 ron.

Vreau sa comand acum discurile spate, am vazut ca la unele marci scrie in paranteza -- continut ridicat de carbon--- e bine sa fie asa?

Vreau sa iau una dintre COMLINE , FERODO PREMIER sau ZIMMERMANN...Nu mai cumpar scumpe , ca exista sansa sa le iau degeaba...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Revin cu rezolvarea ( sper ) a problemei.

Astazi am rezolvat , e adevarat ca nici nu m am apucat de ea pana ieri.

Se pare ca baietii din Bucuresti unde am platit ca boul 130 Ron pt Verificarea discurilor fata nu le verificasera bine, deoarece am schimbat ieri discurile spate ( Ate ) si tremura exact la fel. Astazi de dimineata am schimbat si butucul pe care voiau ei 440 Ron si ziceau ca e stramb . ( De fapt costa 200 Ron pe producator german sau 140 Ron italian)

In fine , l am schimbat si pe asta , nimic , tremura la fel.

Apoi am luat alte discuri fata ( Ate ) si masina s a oprit din tremurat. Cele care le am schimbat acum 3000-4000 km erau se pare Ferodo. Atunci cand le am pus credeam ca firma Ferodo este buna....Eu știu faza cu SpĂŁlĂŁtoria si nu spĂŁl niciodatĂŁ cand sunt f calde discurile.

Deci sunt 2 variante acum ca nu mai tremura : ori are Masina mea ceva si ovalizeaza discurile , ori firma Ferodo e atât de praf si rezista doar 4000 km. O sa vad , daca mi le ovalizeaza si pe astea o sa arunc Masina sau o dezmembrez.

Si la service-ul unde am fost eu in Buc nu va sfĂŁtuiesc sa mergeți nici sa va schimbe un bec. Daca doriți o sa dau si numele lui , se afla undeva aproape de strada Matei Basarab :(

Link to comment
Share on other sites

si la mine primele 2 perechi de discuri s`au ovalizat in 1000 de km, cu toate ca erau cele mai scumpe Ate. Sau cel putin asa scria pe cutie. Se practica des la noi sa platesti un produs si pe masina sa`ti puna altceva(gen AM in loc de OEM).

In fine weekendu asta am remontat a 3a pereche de discuri cu placute reechilibrat roti si am plecat sa ma plimb. pe drum volanul sarea din mana vreo 3cm pe accelerare, franare. masina varza nu se putea merge cu intre 70-140.

am oprit la prima vulcanizare de pe marginea drumului(~loc in care nu ma duceam sa fac o pana~). un nene la vreo 60 de ani, foarte simpatic si saritor. Ii explic eu ce si cum. Se apuca de treaba:

 

1. Rupe 2 chei de roti ca sa`mi desfaca prezoanele cu ranga pentru camioane.(Prezoanele ori s`au strans din vibratii ori cu pistolu pe pozita 15)

2. Seteaza masina de echilibrat pe dimensiunea jantei si pe locurile unde urma sa fie/era montat plumbul.(la alte service-uri nu am vazut sa schimbe setarile, toate rotile sunt rotunde)

3. Verifica jantele daca sunt echilibrate bine. (la 1 din 4 a trebuit doar sa adauge 5gr de plumb, celalalte varza)

4. La doua dintre ele era cam mult plumb de pus. A mutat cauciucul pe janta pana a cazut mai bine.(nici asta nu am vazut la nimeni)

 

Mare atentie la service`uri si mai ales la cine va lucreaza pe masina. Degeaba service`ul pare de incredere daca are angajat un ing. cu 4 clase, cu un training de 5min si memorie de elefant.

 

Volanul nu mai vibreaza pe franare deloc, dar tot intre 80-100 se simte o mica vibratie. Tin sa cred ca la mine e din caseta, dar nu mai ma aventurez cu 2000 de lei sa o rezolv si pe asta.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am mai patit cu discuri ATE cumparate și montate in Germania si au ținut 4000 km. Am luat apoi altele fata+spate (ATE ) si nu mai tremura . Asta la e46

Si am patit acum la e36 cu cele FERODO care au ținut cam 3000 km. Am pus acum ATE si nu mai tremura deloc pe franare. Sa vedem cat o sa ținĂŁ . Sincer , nici eu nu cred ca firma conteazĂŁ asa mult , ci cum le nimeresti. Eu am o singura dorința , as vrea la ambele mașini sa ma ținĂŁ in jur de 20000 km . La cate am patit sunt mulțumit daca țin atât , le schimb o data la 20.000 si gata.

Daca iar se ovalizeaza asa repede nu o sa rĂŁmânĂŁ decat varianta sa le pun pe original. Apropo , cele pe original sunt fĂŁcute de ATE sau de cine ? Știe cineva ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.