Jump to content

Sfat Achizite E46 Coupe (2.0 - 150hp / 2.2 - 170hp / 2.5 -192hp)


Claudiu Visan

Recommended Posts

Salutare Tuturor!

De ceva vreme VREAU sa imi achizitionez un E46 Coupe. Actualmente detin E46 316i - cu motorul N42 116hp.

Vreau cateva sfaturi de la posesorii de E46 ci cu motoarele de 2.0(6cil), 2.2 si 2.5 :)

Va rog sa ma ajutati sa aleg motorul potrivit din punct de vedere fiabilitate/putere/consum.

 

Masina o vreau pentru mine (24ani) ca si masina de zi cu zi in Craiova. Ca si KM/AN, ma incadrez la 10-15mii pe an maxim.

Momentan am in jur de 2500Euro stransi, dar prefer sa vand Sedanul si abia atunci sa imi iau CI-ul. desi nu vreau sa dau mai mult de 3000-3500 pe ea.

Vreau doar sa gasesc una cu motorul in toate mintile si fara probleme la tabla/vopsea. Iar ulterior sa o aduc la o stare pe care o vreau eu (ceasuri bord, interior scaune si banchete, retrofituri s.a)

Dar pana atunci vreau sa aud si cateva pareri ale posesorilor de CI (desi sunt cam raruti) :D

Sunt constient din start ca 6 cilindree se intretin un pic mai costisitor decat 4 cilindree, dar asta nu va fi o problema din pct de vedere financiar.

Vrau neaparat ca masina sa fie NFG si maxim 2002 :)

Nu vreau o masina venita de fabrica cu piele, navigatie si alte dastea. Vreau ceva stock, ca sa pot modifica eu ulterior sa o aduc la o stare pe care mi-o doresc :)

 

Astpt pareri si PRO dar si CONTRA...

 

(iar daca topicul nu a fost deschis in sectiunea corecta, rog moderatorii sa il mute, sa nu il stearga) multumesc pentru intelegere!

Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna NFG?

Dintre cele 3 motorizari pe care le-ai mentionat eu as alege 2.5-ul.

Ca si probleme comune ar fi: valva PCV care cauzeaza consum de ulei, senzorul de nivel ulei, debitmetru care daca nu a fost schimbat sigur va trebui sa-l schimbi tu, relatiul care la multe oscileaza, vasul de expansiune, etc

Link to comment
Share on other sites

Ce inseamna NFG?

Dintre cele 3 motorizari pe care le-ai mentionat eu as alege 2.5-ul.

Ca si probleme comune ar fi: valva PCV care cauzeaza consum de ulei, senzorul de nivel ulei, debitmetru care daca nu a fost schimbat sigur va trebui sa-l schimbi tu, relatiul care la multe oscileaza, vasul de expansiune, etc

 

Fii baiat inteligent - ma refeream la NFL :D

Pe langa Valvetronicul din ograda, e rezonabil :D

Tot 2.5 sincer as vrea si eu :D

 

Pro si contra ce ?:) coupeul e mai putin practic decat sedanul si va consuma mai mult.altfel M52/M54 sunt motoare destul de bune,in rest nu stiu ce ar mai putea fi.

edit in rest vad ca a raspuns mai sus colegul.

 

Pro si Contra la cele 3 motoare prezentate.

Nu luati in calcul CAROSERIA, am spus, am 24 ani si vreau o masina pentru varsta asta :D

Vreau sa intru' putin si in zona 'CONSUM BENZINA', care pe multi ii inspaimanta cand aud 2.5i :D

Momentan, am 116hp pe 1.8Litrii, pe care ii cam solicit si trebuie sa recunosc ca de la plin la plin, ajung si la 13L/100km :D

 

Ce care aveti motoarele astea, cum e consumul la mers alternativ :D nu doar mosnegeala :))

 

 

EDIT: Aveti idee cam cat ar ajunge impozitul pentru 2.5

Asigurarea am calculat-o deja :D tot pe numele bunicii mele

Edited by Claudiu Visan
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Incerc ca fiu inteligent, da la ce debiteaza unii... nu tre sa te mire nimic.

Impozitul la 2.5 e vreo 900lei iar diferenta de consum intre cele 3 motorizari mentionate de tine e neglijabila si tine mai mult de starea motorului.

Eu am avut 2.2, in Buc imi lua min 13% iar cand ma dedeam la ea cam 15%, in afara am reusit sa scot si consum de 7.

La 2.5 max 1l in plus.

Edited by r0n1n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Incerc ca fiu inteligent, da la ce debiteaza unii... nu tre sa te mire nimic.

Impozitul la 2.5 e vreo 900lei iar diferenta de consum intre cele 3 motorizari mentionate de tine e neglijabila si tine mai mult de starea motorului.

Eu am avut 2.2, in Buc imi lua min 13% iar cand ma dedeam la ea cam 15%, in afara am reusit sa scot si consum de 7.

La 2.5 max 1l in plus.

 

:)) da, de acord, dar acum nu e cazul :p

900 nu ar fi mult, avand in vedere ca bunica are domiciliu 'mai la tzara' daca pot spune asa, ma asteptam sa fie peste 1300roni. deci si acest aspect este rezonabil.

Referitor la consum, nu pot spune ca imi place viteza, dar, sunt un pic mai agresiv cu plecari de pe loc ceea ce face ca actualul motor sa il cam solicit.

Un consum de 13 in bucuresti eu zic ca este Ok pentru un astfel de motor pe o masina nu foarte mica.

O sa incerc sa gasesc ceva colegi de forum/cunostinte in zona mea, sa ii rog sa ma lase sa fac o tura cu cele 3motoare inainte de a ma hotari 100% :)

Cel de 2.0 mi se pare a fi mezinul, iar cel de 2.5 imi este sa nu fie prea mare :)

Nu stiu, nu stiu :) E de gandit....acum depinde si de starea in care le gasesc, la fel cum spui si tu.

 

EDIT:

In capul meu, acum, este o masina cupe, stock, de 2.0 sau 2.2,(desi sumconstientul imi impinge 2.5-ul) cu optiuni decente, si un look estetic foarte ok.

In Rest...retrofit-uri si modificari pe rand :) (asta nu ca nu ar fi bani de ajuns acum pt una cu optiuni, dar vreau ca peste 6luni-un an...sa privesc cu mandrie la ea - desi multi poate nu imi intelegeti sentimentul asta....)

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

Cele 3 au consumuri extrem de apropiate. Se poate consulta cartea masinii si chiar si producatorul confirma asta.

Daca problema impozitului nu este una prea mare m-as feri de cel de 2.0 150cp. De fapt asta a fost pus doar o extrem de scurta perioada pe e46. In 2001 a fost scos. Ca raport performante/consum sta de departe cel mai slab din cele 3.

Daca iti consuma 13 316i valvetronic (care are cel mai bun consum dintre e46 benzinare) asteapta-te la un 14-14.5 la acelasi stil de mers. Acum e drept, spuneai de masina ta ca are si ceva probleme care pot cauza consumul asta care sincer mi se pare foarte mare dar acum eu nu stiu cum mergi cu ea, in ce aglomeratii mergi etc.

Eu as cauta clar 2.5 dar sunt ceva mai rare decat 2.2.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Un 2.5 ar fi alegerea cea mai buna din cele enumerate de tine. Cand vrei putere te poti baza pe el spre deosebire de motoarele mai mici cand calci acceleratia totusi te face mai fericit iar cand se pune problema de consum si vrei sa scoti consum bun credema ca nu e diferenta mare fata de motoarele mai mici. De la 2.5 in sus deja motorul are cuplul din ce in ce mai mare asa ca il poti tine la turatii mici si sa scoti un consum foarte bun.

 

In concluzie poate cu un 2.0 ai un consum relativ mai mic desi s-ar putea sa fie la fel consumul, nu cred ca e diferenta daca stii sa conduci la consum poate sa fie chiar si mai mic in unele cazuri la 2.5, daca stii sa te folosesti de cuplul oferit de motor. Daca nu te deranjeaza taxele mai mari nu e absolut niciun motiv sa iei un 2.0 in favoarea unui 2.5, 2.8 sau chiar 3.0. Senzatiile pe care le ofera motoarele astea mai mari nu vor fi compensate niciodata de un consum cu maxim 1% mai mic. Eu in locul tau as opta pentru M54B30 de 3000cmc

Link to comment
Share on other sites

strict din ce ai scris 2,5 as alege,in rest consumul tine de cum mergi cu masina si de starea in care e masina personal am avut in oras minim 12 max 15 si afara 7,8-11,7(cifre aratate de computerul de bord) .In momentul de fata am 13% urban si cam 9-10% afara. Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Cele 3 au consumuri extrem de apropiate. Se poate consulta cartea masinii si chiar si producatorul confirma asta.

Daca problema impozitului nu este una prea mare m-as feri de cel de 2.0 150cp. De fapt asta a fost pus doar o extrem de scurta perioada pe e46. In 2001 a fost scos. Ca raport performante/consum sta de departe cel mai slab din cele 3.

Daca iti consuma 13 316i valvetronic (care are cel mai bun consum dintre e46 benzinare) asteapta-te la un 14-14.5 la acelasi stil de mers. Acum e drept, spuneai de masina ta ca are si ceva probleme care pot cauza consumul asta care sincer mi se pare foarte mare dar acum eu nu stiu cum mergi cu ea, in ce aglomeratii mergi etc.

Eu as cauta clar 2.5 dar sunt ceva mai rare decat 2.2.

 

Cu actuala masina (316i sedan) merg mereu in aglomeratie, avand in vedere faptul ca lucrez la uzina Ford Craiova, dimineata la 7 jum cand vin la serviciu si dupa-masa la 4 cand pe strada Henry ford se fac 2 km in 30-45minute pana in dreptul centrului comercial Banie :) e de inteles consumul de 13 :D

Ca si idee la aceste motoare, am tot citit in ultimele 2 zile despre aceste motoare, si intr-adevar 2.2 si 2.5 sunt cele mai ok :)

Acum depinde ce o sa gasesc.

 

Un 2.5 ar fi alegerea cea mai buna din cele enumerate de tine. Cand vrei putere te poti baza pe el spre deosebire de motoarele mai mici cand calci acceleratia totusi te face mai fericit iar cand se pune problema de consum si vrei sa scoti consum bun credema ca nu e diferenta mare fata de motoarele mai mici. De la 2.5 in sus deja motorul are cuplul din ce in ce mai mare asa ca il poti tine la turatii mici si sa scoti un consum foarte bun.

 

In concluzie poate cu un 2.0 ai un consum relativ mai mic desi s-ar putea sa fie la fel consumul, nu cred ca e diferenta daca stii sa conduci la consum poate sa fie chiar si mai mic in unele cazuri la 2.5, daca stii sa te folosesti de cuplul oferit de motor. Daca nu te deranjeaza taxele mai mari nu e absolut niciun motiv sa iei un 2.0 in favoarea unui 2.5, 2.8 sau chiar 3.0. Senzatiile pe care le ofera motoarele astea mai mari nu vor fi compensate niciodata de un consum cu maxim 1% mai mic. Eu in locul tau as opta pentru M54B30 de 3000cmc

 

Daca se va nimerii sa fie masina cu motor de 2.0 care sa ma atraga cel mai mult, nu cred ca voi da inapoi. Acum depinde ce voi gasii desi nu vreau sa ma grabesc deloc.

Intai vanzarea sedanului si abia apoi cautarea CI-ului :)

2.2 si 2.5 cred ca o sa fie cele cele care m-ar incalzii cel mai mult.

2.8 si 3.0 nu vreau sa intre in calcul, sunt motoare un pic cam mari pentru ce as vrea eu.

 

strict din ce ai scris 2,5 as alege,in rest consumul tine de cum mergi cu masina si de starea in care e masina personal am avut in oras minim 12 max 15 si afara 7,8-11,7(cifre aratate de computerul de bord) .In momentul de fata am 13% urban si cam 9-10% afara.

 

Nu stiu cat de relevant este la tine consumul dat de BC, eu intotdeauna ma bazez de calculul 'de la full la full' :D

Un consum de 13% daca as avea in Craiova, au mama, as fi mai mult decat super multzumit. Bine aici lasand la o parte aglomeratia pe cei 2km pana la serviciu :))

Cei drept, afara 2.5-ul in comparatie cu valvetronicul actual, ar fi o diferenta sesizabila, dar nu tragica :))

Edited by Claudiu Visan
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

si eu am 2.5 i... si ca si consum merg intre 7.5 afara si mult .... la minim 13 in oras si mult...depinde...

 

motoru e bun... problemele sunt mai sus amintite dar se pot rezolva... e un motor care daca ai grija de el te duce bine de tot.... nu merita 2.0 sau 2.2 decat la imposit sau asigurare in rest se apropie la consum de 2.5...

Link to comment
Share on other sites

Da, am gasit pe net detalii referitoare la aceste motoare :)

Cred ca pana o sa imi achizitionez masina, o sa devin Enciclopedie :)) ceea ce nu este rau :)

nai nevoie de enciclopedie.. nu e nimic de comparat.. clar 2.5 m54b25 e cel mai bun la varianta asta pentru ce vrei tu.. ideea e sa gasesti unu bun... is rare... da si care is le cauti bine de probleme si le iei....sau il iei...

 

eu is multumit de al meu...

Link to comment
Share on other sites

poope nu e vorba de enciclopedie sau comparatii...doar ca incerc sa imi imbogatesc cunostintele inainte de a cumpara unul din cele 3 motoare :)

Acum, datorita voua am plecat pe o plaja foarte ok, din pct meu de vedere...

Acum mai ramane sa gasesc modelele NFL in stare ok :D

 

pai intreaba-ne daca ai nelamuriri de motoare...haha...sper si eu sa gasesti ceva bun...nu o sa iti para rau ...

Link to comment
Share on other sites

La o prima aruncare de bat, pe mobile nu prea ai ce alege.

 

De curiozitate am dat o cautare si pentru e36, dar la dotarile ce le am pe a mea nimic.

 

Poate asta si asta

 

Hmm..cam multzi banuti...asta daca pun si drumul, cheltuiesc cam tot ce am + banii de inmatriculare + safty stock-ul in caz de nevoie :)

 

hmm,nfl M54 greu,chiar imposibil cred.

 

sunt sunt si pe NFL ;)

 

Nu chiar, primul link din postul meu e 325 cu m54.

 

Bine eu am pus si filtru de culoare, albastru, rosu, violet sau gri, fara argintiu, negru sau alte nebunii.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.