Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Daca ma intreba cineva acum o luna despre automata, probabil aveam aceeasi opinie ( pentru fete, mosi, etc). Dupa ce mi-am cumparat un e39, 530d steptronic mi-am schimbat opinia la 180 grade.

Locuiesc in Olanda, si fac cam 200 km zilnic pana la munca dus intors. Circul pe cea mai aglomerata autostrada din Olanda , A2. Teoretic daca n-ar fi nimeni pe drum in 45 min, fac 100 km. Problema este ca zilnic trebuie sa stau 45 min in ambuteiaje pe autostrada.

Aveam o Alfa Romeo 156 diesel manuala inainte. Nu stiu daca ati patit vreo data sa te dai jos din masina si sa schiopatezi cu piciorul drept, de la ambreiaj. Asta pateam eu 5 zile pe saptamana. Daca stau acum si ma gandesc cam cat schimbam 1,2 in vreo 20 km de ambuteiaj cred ca cel putin de 100-200 ori, asta numai la dus, seara veneam inapoi aceleasi probleme.

In Romania cred ca e doar inceputul, aglomeratii sunt doar in orasele mari, in Olanda , Germania, sunt in permanenta oriunde si in special intre 8-9 dimineata, 5-6 seara. Deja din cauza lor multe firme si-au schimbat programul de lucru. O gramada de lume incepe la 10 munca, si termina la 6-7 tocmai ca sa evite aglomeratia, inclusiv eu.

Cred ca in vreo 3-4 ani o sa fie la fel si in Romania sau poate si mai rau, nr de masini creste si infrastructura mai slabut.

Revenind la discutie , cu steptronicul e ca si cum as mai avea o mana in plus, pot sa mananc , sa beau ceva, sa vorbesc la telefon, etc.

Referitor la performante eu zic ca discutie este hilara. De exemplu e39 530D manuala are 7.8-7.9 sec, si steptronic 8. Parerea mea ca in 80 % din cazuri steptronicul invinge . Si spun asta dupa vreo 10 ani de liniute aproape in fiecare noapte in Romania, si vreo 2-3 cat pe aci dosare penale pentru curse. Nu ai cum sa scoti timpii aia din carte cu cutie manuala decat poate daca esti mai stiu eu ce pilot profesionist, si credeti-ma ca m-am chinuit cu o gramada de masini. La automata problema este cu demarajul de pe loc dar se rezolva si aia daca tii piciorul pe frana si turezi un pic motorul. Dar parerea mea este ca discutia aste e oricum deplasata , ca timpul in care faci liniute reprezinta max 5 % din timpul in care conduci respectiva masina. E ca si cum ti-ai alege prietena pentru ca are glezne frumoase dar in rest poate sa fie cat de urata ca nu conteaza.

Si inca ceva : cand cumperi o masina SH mai ales automata, avand in vedere protectiile pe care le are eu zic ca stai mai linistit ( daca are reviziile corect facute), stii ca n-avea cum sa-i dea in gura prea mult cand era motorul rece , etc. etc.

La manuala d-zeu cu mila, nu zic ca toti au fugarit masinile, dar poate a fost condusa de vreo femeie care schimba la 1700 ture, si dupa vreo 150.000 km , daca rezista turbina atat, scoti funingine si depuneri de prin motor cu lingura.

Link to comment
Share on other sites

Face fata destul de bine :blink:

 

Doar ca schimbi ambreiajul destul de des daca o conduci foarte agresiv.

Pai acuma foarte cuminte nu poti sa fii cu o masina de peste 3 litri. E ok ca esti mai linistit la volan. Dealtfel asa sunt si eu dar cand ies din oras....vruuuuum, vruuuuuuuum. :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am condus vreo 30 de masini in toata viata mea... :) ...vreo 3 avand cutie automata,iar,restul manuala...

La automata,este mult mai usor...nu mai trebuie sa schimbi atatea viteze,mai ales in oras,cand ai semafor,trecere de pietoni,iar semafor,stop..etc.,insa...eu as alege una manuala...desi este mai "greu" de condus,este si mai placut(cel putin pt mine). :blink:

 

PS: Votat MANUALA.

Link to comment
Share on other sites

Pai eu nu sunt deloc linistit la volan :blink:

O forjez oriunde am loc. :)

 

Insa am steptronic deci nu-mi pica ambreiajul...

Masina ta e cea din semnatura? Daca da, zi-mi si mie te rog ce consum ai: mers lejer - oras/afara si forjat - oras/afara

 

 

Vara:

20% mers normal

23% forja

 

Iarna:

23% mers normal

 

Starea tehnica este impecabila, debitmetrul are vreo 10 000 km deci cam acesta este consumul normal calculat pe 500 km in Bucuresti.

Link to comment
Share on other sites

Pai eu nu sunt deloc linistit la volan :)

O forjez oriunde am loc. :)

 

Insa am steptronic deci nu-mi pica ambreiajul...

Masina ta e cea din semnatura? Daca da, zi-mi si mie te rog ce consum ai: mers lejer - oras/afara si forjat - oras/afara

 

 

Vara:

20% mers normal

23% forja

 

Iarna:

23% mers normal

 

Starea tehnica este impecabila, debitmetrul are vreo 10 000 km deci cam acesta este consumul normal calculat pe 500 km in Bucuresti.

 

Cred ca e tare rau si urat in Bucurestiul ala ! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai eu nu sunt deloc linistit la volan :blink:

O forjez oriunde am loc. :)

 

Insa am steptronic deci nu-mi pica ambreiajul...

Masina ta e cea din semnatura? Daca da, zi-mi si mie te rog ce consum ai: mers lejer - oras/afara si forjat - oras/afara

 

 

Vara:

20% mers normal

23% forja

 

Iarna:

23% mers normal

 

Starea tehnica este impecabila, debitmetrul are vreo 10 000 km deci cam acesta este consumul normal calculat pe 500 km in Bucuresti.

Hmm, si nu e frustrant pentru tine sa faci plinul tot la 3-400 km? Sau te-ai obisnuit deja? Esti multumit?

Link to comment
Share on other sites

ma asteptam sa fie mai mare, la consumul ala.

 

E destul de ok, nu pot sa ma plang.

 

La un E38 750il am vazut ca are 90l. :blink:

 

ma asteptam sa fie mai mare, la consumul ala.

Pai nu e camion sa aibe nu stiu cat rezervorul. 70 e destul insa pacat ca papa atata masina. Decat sa faca rezervoare mai mari, mai bine ar "lucra" putin la consum cei de la BMW smile.gif

 

Pai au lucrat intre timp, masina mea este destul de veche..

Link to comment
Share on other sites

Avantajul este ca manuala consuma mai putin(cu 1-1,5%)si la o depasire timpul de reactie al automatei este un pic mai greoi

 

DACA NE PUNEM PENTRU 1-1,5% ..... :blink: ......NU AVEM CE DISCUTA.

PLACEREA COSTA DACA ERA SI DIFERENTA DE 40%. :)

DAR DECPRE REACTII MAI PUTEM DISCUTA. :)

VICTOR. E60 530XD 235HP

Link to comment
Share on other sites

524 td din 89 4 trepte nici un fel de computer retrograda si 2 direct fara probleme nu avea nici o smecherie sub pedala solenoid sau mai stiu eu ce ,apoi am pus una cu 5 trepte la fel fara computer nimik,isi facea treaba ca la carte.ZF amindoua...vam zis in 250.000 de kilometrii cred ca am cunoscut-o destul de bine...

Cutia de mercedes 190e nu are nici un computer(plus si simplu nu e legata nici o mufa electrica la ea) fara nimik sub pedala retrograda la apasare brusca si 2 trepte fara probleme...next...

 

 

524td din 89 are computer.

 

Daca si cea fara computer(nu stiu cum e la Mercedes) retrograda si 2 trepte explica-mi si mie care este rostul kickdown-ului.

 

Ce nevoie mai ai de el daca poti sa retrogradezi cate trepte vrei doar apasand brusc(deci nu pana la capat) pedala de acceleratie?...next...

 

 

SE AFLA IN SPATELE BOXEI DE LA PICIORUL PASAGERULUI, CAM GREU ACCESIBIL... DAR FOARTE FUNCTIONAL.

MAI AM SI UN 525 I 1989 HIDRAMAT

Link to comment
Share on other sites

524 td din 89 4 trepte nici un fel de computer retrograda si 2 direct fara probleme nu avea nici o smecherie sub pedala solenoid sau mai stiu eu ce ,apoi am pus una cu 5 trepte la fel fara computer nimik,isi facea treaba ca la carte.ZF amindoua...vam zis in 250.000 de kilometrii cred ca am cunoscut-o destul de bine...

Cutia de mercedes 190e nu are nici un computer(plus si simplu nu e legata nici o mufa electrica la ea) fara nimik sub pedala retrograda la apasare brusca si 2 trepte fara probleme...next...

 

 

524td din 89 are computer.

 

Daca si cea fara computer(nu stiu cum e la Mercedes) retrograda si 2 trepte explica-mi si mie care este rostul kickdown-ului.

 

Ce nevoie mai ai de el daca poti sa retrogradezi cate trepte vrei doar apasand brusc(deci nu pana la capat) pedala de acceleratie?...next...

 

 

SE AFLA IN SPATELE BOXEI DE LA PICIORUL PASAGERULUI, CAM GREU ACCESIBIL... DAR FOARTE FUNCTIONAL.

MAI AM SI UN 525 I 1989 HIDRAMAT

 

 

Ai dat un raspuns la ceva ce s-a scris acum 3 ani si 2 luni. Cum de ai avut rabdare sa rasfoiesti toate cele 44 de pagini ale topicului?

Link to comment
Share on other sites

Personal nu am avut automata pe nici o masina insa am condus un Mercedes automat o saptamana, mai mult in oras. Parerea mea: in trafic aglomerat e mult mai comod sa ai automata, chiar mi-a placut. Singurul lucru care nu m-a incantat a fost demarajul de pe loc. Inainte sa-mi iau A6-le m-am documentat putin despre automata in ideea ca ar fi mai comod si plus ca erau si ceva mai ieftine cele cu cutie tiptronic, insa m-am lasat pagubas cand am aflat la cati le-au cazut cutiile si cat costa una. Mi-am luat pana la urma manuala in 6 trepte si stau linistit.

Totusi depinde si de cum e intretinuta cutia automata. Daca era sa iau BMW cu steptronic cred ca l-as fi luat insa la Audi nu am vrut sa risc, personal nu cred ca sunt la fel de fiabile ca cele de pe BMW.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.