Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

insist pe ideea urmatoare:

 

lux, confort - automata

sport, saracie - manuala

 

Dai in basme...

 

Tu stii ca ma majoritatea Ferrari-urilor au cutie manuala ? Cred ca ar trebui sa gandesti de doua ori inainte sa scrii...:twoup:

Link to comment
Share on other sites

automata clar e cea mai confortabila si agreabila, daca are optiune de smg e chiar de vis :twoup:

cat despre bani strict: la rav de ex diferenta de bani era nici 1000 de euro in plus la automata, insa nu putea fi livrata asa repede ca o manuala de aceeasi culoare

Link to comment
Share on other sites

Am votat inainte sa iau masina - automata.

S-a nimerit sa o iau automata cu toate ca nu am plecat cu gandul asta, dar ma bucur :twoup:

 

Este vorba despre confort, nici o legatura cu luxul.

 

Pentru traficul din Bucuresti este perfecta, aseara am facut eroilor - baba novac in 1h 30min. (approx 5 km)

Link to comment
Share on other sites

Am 16 ani, si nu mi se pare ca sunt obraznic.Doar ca nu sunt de-acord cu ideea lui. Si cred ca este si o jignire la adresa celor care au masina cu cutie de viteze manuala.

In topicul asta nu ai ce cauta!Experienta ta =0

Lasa oamenii sa isi exprime parerile si nu mai comenta.

Stii cati ani are Roland?Cum iti permiti sa ii zici sa gandeasca de 2 ori inainte de a posta si ca o da in basme?

Nici bine nu ti-a dat "mustata" si tu ai experienta cu cutiile manuale/automate.Mai bine apasa Alt+Tab si da un "Resume" la NFS :D

 

Scuze de off-topic!

 

Alexandru, nu am nimic cu Roland, nici macar nu il cunosc.Experienta mea nu este egala cu zero, am condus o gramada de masini, si manuale si automate.

Nu stiu cati ani Roland, poate sa aibe si 75, nu ma intereseaza.M-am luat de el pentru ca a zis ca cutiile manuale sunt pentru cei saraci.Nu sunt de-acord. :twoup: Este o mare prostie.

 

Scuze de off topic ! :twoup:

 

Am manuala,am votat "Manuala" dar asta la inceputurile topicului :D M-am saturat de mestecat in mamaliga...

Se poate schimba un vot? :D

 

Se poate, roaga un moderator.

Link to comment
Share on other sites

insist pe ideea urmatoare:

 

lux, confort - automata

sport, saracie - manuala

 

Dai in basme...

 

Tu stii ca ma majoritatea Ferrari-urilor au cutie manuala ? Cred ca ar trebui sa gandesti de doua ori inainte sa scrii...:twoup:

O parte a afirmatiei e corecta :twoup: insa in ce priveste Ferrari baietii de acolo au bagat pe masinute cutii secventiale, tot un fel de manuale insa comanda e electrohidraulica....Desigur, sunt modele care initial nu erau produse cu cutii manuale insa datorita cererii clientilor cei de la ferrari le-au dotat si cu manuale in 6 trepte, ex: f430.

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca am mai scris pe aici dar de juma de an am o automata pe masina (semiautomata ca are si posibilitatea schimbarii manuale) si e de vis... foarte relaxanta masina si daca am chef de serii sportive trec pe semiautomata si gata... clar foarte buna si relaxanta :twoup:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
eu in 2 luni de automta si 10.000 km efectuati, nu regret nici un moment alegerea...

este o placere sa conduci automata oriunde... mai ales sa ai si xd

intr-adevar tine de gusturi si de lene :twoup:. Dar pana la urma si gusturile apar datorita experientelor pe care le ai...am avut tiptronic cu schimbatoare la volan si mod sport...sincer era super lejer mai ales atunci cand ma mai alergam cu cineva, eram concentrat doar la drum si volan si asta mi se pare super bine, nu trebuia sa imi fac griji k il turez prea tare, ca stau prea mult in linia rosie, avea ea grija sa fie totul ok pt motor, din punctul asta de vedere e un plus mare. Am mers si cu steptronic dar fara padele la volan insa ca si confort sau timpi de reactie cred k sunt kam la fel, dar sincer prefer tiptronic sau dsg, cu toate k acum conduc un BMW, si daca mai ai si padele la volan atunci e super, tii ochi doar la drum si tii bine de volan pe curbe;).

Link to comment
Share on other sites

am votat automata pt ca asta am vrut sa imi iau inca de acum 6 luni avand in vedere traficul, asta mi-am luat pana la urma si nici nu mi-am imaginat cat de confortabila e si la drum intins

 

@LoLa: nu inteleg de ce cu automata nu e confortabil pe comarnic-sinaia cand poti cupla oricand pe manual la steptronic ?

 

sincer, pe mine ma enerveaza automata in optiunea D, pana in 40 kmh schimba pana in a 4-a parca, pe DS mi se pare mult mai ok, turatia normala e undeva la 2200 rpm pe cand la D e undeva la 1500 rpm

Link to comment
Share on other sites

am votat automata pt ca asta am vrut sa imi iau inca de acum 6 luni avand in vedere traficul, asta mi-am luat pana la urma si nici nu mi-am imaginat cat de confortabila e si la drum intins

 

@LoLa: nu inteleg de ce cu automata nu e confortabil pe comarnic-sinaia cand poti cupla oricand pe manual la steptronic ?

 

sincer, pe mine ma enerveaza automata in optiunea D, pana in 40 kmh schimba pana in a 4-a parca, pe DS mi se pare mult mai ok, turatia normala e undeva la 2200 rpm pe cand la D e undeva la 1500 rpm

 

fiind discutie generala despre automat/manual/smg, mi-am zis si eu parerea chiar daca nu am incercat niciodata automat sau smg pe bmw, ci pe lexus

n-am zis ca automata nu e confortabil, ci ca e foarte confortabil in mod smg sau cu o cutie manuala

la +/- am simtit reactia mai rapida a masinii la acceleratie, fata de mod D (la urcare), chiar mult mai rapidos

la coborare in mod smg sau manual am alta senzatie de control decat la automat pur

 

la bucuresti, fara gres as opta oricand pt automat

Link to comment
Share on other sites

pai da, ce-i drept la automata nu simti cand schimba vitezele, e mai lina schimbarea si intr-adevar cateodata mie dor de smucitura pe care o simti cand dai inferioara la manuala ca sa depasesti :twoup:)

 

iar la coborare, la fel, nu trebuie decat sa folosesti modul manual si ai si frana de motor, de D nu simti asa frana de motor pt ca o tine la turatii mici

 

dar nu sunt de acord ca ai mai bun control la manuala: la steptronic acceleratia nu insemana numai cata benzina sa injecteze, e mai mult de atat. Adica, in functie de cat de mult apesi acceleratia masina face 3 chestii:

 

1) daca apesi fin, o tine in aceasi viteza si nu ai nu stiu ce putere;

 

2) daca apesi de ex. 50% din pedala schimba intr-o viteza inferioara si ajungi cu turatia la 2500-3000 RPM

 

3) daca apesi pana jos, intra kick-down-ul, schimba 2 viteze in jos, astfel incat sa ajungi in 4500-5000 RPM (aproximativ)

 

Take that for control, doar din acceleratia cutia stie ce vrei si se adapteaza:)

Link to comment
Share on other sites

[...]

Take that for control, doar din acceleratia cutia stie ce vrei si se adapteaza:)

 

Io-s cu fundu in 2 masini, una automata+smg si una manuala, de aceea fac foarte des comparatii intre cele doua;

N-o sa stau acu sa ma gandesc is oare la 50% din cursa au ba? explicatiile tale-s ok,

Diferenta de reactie la kickdown ma face sa prefer smg sau manuala la urcare; de fapt diferenta de reactie sau senzatia de diferenta de reactie fata de momentul in care eu actionez ca sa schimb regimul de mers. Cat despre coborare, zicem amandoi acelasi lucru.

Apoi cand ma urc in automata am uitat pe loc ca exista pe lume manuale, iar cand ma urc in manuala dupa ce am condus o saptamana automata... mama ei de viteza 1... de ce n-or fi decat automate pe lumea asta?

La automata, da :twoup: se simte si cand coboara treapta, se simt multe, mi-au trebuit vreo 3000 km ca sa incep sa "rezonez" cu masina aia.

Nici nu mai stiu ce am votat, cred totusi ca "automata".

Link to comment
Share on other sites

Eu citind argumentele de aici, devin un sustinator infocat al cutiei automate :twoup:

 

Argumentele aduse: urca mai bine la munte cu manuala, automata e pentru puturosi, nu e sport daca e automata mi se par prejudecati de la 10 poste departare !!

 

Sunt de acord ca daca iti place sa stai in spate la o masina la 4000 RPM la viteza constanta si dupa aia sa " zbori" in depasire pe langa, atunci da, iti trebuie manuala (desi si cu automata poti cupla pe manuala doar ca nu ai forta ai la schimbat viteze) dar nu asa se conduce, cine isi ia manuala sa conduca asa e apt de spitalul 9 !

 

Dar ca protejeaza motorul ? Dar ca din accelaratie controlezi exact treapta in care sa mearga ? Dar ca te poti concentra pe alte aspecte ale condusului si nu pe invartit la mamaliga (acum o iau pe ulei rau :twoup: ) Si mai sunt multe alte avantaje la care argumentele enumerate mai sus ca dezavantaje mi se par nule !

Link to comment
Share on other sites

automata e per total cea mai agreabila

 

zic si eu acolo :twoup:

din punct de vedere practic, ai cele mai mici stressuri (condus+intretinere), si cele mai multe plusuri pentru atentie si condus in siguranta, adica o gramada de avantaje

Edited by LoLa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.