Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@micky: Deci e ca a mea, şi a mea arată la fel ca un facelift.

 

Probabil au greşit la tine ĂŽn talon.

 

Uite explica-mi cand stai la semafor de 6 ori, ce inconveniet este in a da treapta 1 si a inainta 10 m ?

 

Prefer să iau piciorul de pe frână pentru câteva secunde. :)

 

Să-ţi dau un exemplu tipic pentru mine.

 

Plec de dimineaţă din zona Favorit spre Răzoare, sunt maxim 4 km.

Aceşti 4 km ĂŽi parcurgi dimineaţa ĂŽntr-o oră.

E mişto să mergi bară la bară o oră ĂŽntreagă şi să bagi ĂŽn viteză până te plictiseşti?

Gândeşte-te că ăsta e doar ĂŽnceputul, mai ai o grămadă de mers prin aglomeraţie.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Uite explica-mi cand stai la semafor de 6 ori, ce inconveniet este in a da treapta 1 si a inainta 10 m ?

 

apesi pe ambreiaj...te doare piciorul daca esti mai slab, asa ca mine :) si stai cu orele prin trafic

 

ciupa:

m-am uitat acuma si in cartea masinii. RAR gorj are dreptate. la rubrica GEWICHTE (pagina 181 la mine, carte de pre facelift) scrie la 535i mit automatic-getriebe 1660kg, dar inkl. 1 bucata maimutoi la volan, rezervor plin si inca ceva, un cuvant care nu-l stiu).

diferenta este ca tu stii ca are mai putin atunci cand nu exista astea (inclusiv soferul :)

vb pe pm

Edited by micky
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg...Verssatu: ma crezi ca la voi la bucuresti nu e asa stresant ca la noi ?

 

Fi atent aici.. vreau sa plec de acasa.. sa merg la ceva magazin care e la iesirea din cluj, sunt maxim 2 km, si la ora 18:00 sensu girator de la capatul stradutei pe care stau este blocat... si coloana la semaforu de la 500 de m mai jos este pana in sensu asta girator.. si eu stau la 100 de m de sens in coloana.. si nu ma pot intoarce sa merg inapoi acasa.. adica la 50 de m mai in spate...

 

post-6684-1227569171_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg...Verssatu: ma crezi ca la voi la bucuresti nu e asa stresant ca la noi ?

 

Fi atent aici.. vreau sa plec de acasa.. sa merg la ceva magazin care e la iesirea din cluj, sunt maxim 2 km, si la ora 18:00 sensu girator de la capatul stradutei pe care stau este blocat... si coloana la semaforu de la 500 de m mai jos este pana in sensu asta girator.. si eu stau la 100 de m de sens in coloana.. si nu ma pot intoarce sa merg inapoi acasa.. adica la 50 de m mai in spate...

 

post-6684-1227569171_thumb.jpg

nu sunt distante atat de mari ca in bucuresti.

crede-ma ca si tg-jiul este aglomerat ca dracu ziua, infernal, dar 30-45 min nu se compara cu 3-4 ore :)

exemplu: dupa amiaza Calea 13 sept cu sebastian (prosper) pana in colentina la D.na Ghica intre 1h si 1,5 h daca mergi pe unirii.. cca. 10 km.

seara aceeasi distanta : 20 minute!

Edited by micky
Link to comment
Share on other sites

ciupa:

m-am uitat acuma si in cartea masinii. RAR gorj are dreptate. la rubrica GEWICHTE (pagina 181 la mine, carte de pre facelift) scrie la 535i mit automatic-getriebe 1660kg, dar inkl. 1 bucata maimutoi la volan, rezervor plin si inca ceva, un cuvant care nu-l stiu).

diferenta este ca tu stii ca are mai putin atunci cand nu exista astea (inclusiv soferul :)

vb pe pm

 

Eu atâta am În talon, probabil este greutatea maºinii fãrã ºofer ºi cu rezervorul gol.

 

Nu inteleg...Verssatu: ma crezi ca la voi la bucuresti nu e asa stresant ca la noi ?

 

Fi atent aici.. vreau sa plec de acasa.. sa merg la ceva magazin care e la iesirea din cluj, sunt maxim 2 km, si la ora 18:00 sensu girator de la capatul stradutei pe care stau este blocat... si coloana la semaforu de la 500 de m mai jos este pana in sensu asta girator.. si eu stau la 100 de m de sens in coloana.. si nu ma pot intoarce sa merg inapoi acasa.. adica la 50 de m mai in spate...

 

post-6684-1227569171_thumb.jpg

 

Sunt distanÞe mici, nu sunt atât de deranjante.

 

Ăn BucureÂşti e mult mai rĂŁu ĂŽnsĂŁ nu ai circulat tu la ore de vârf sau nu ai trecut prin zonele ĂŽntr-adevĂŁr aglomerate.

Link to comment
Share on other sites

uite inainte sa iau bembeul am condus carul tatalul meu...un opel de 2.2 manual...vreau sa spun ca ajunsesem ca plec cu scart 1-2-3 de fiecare data...si cu toate ca stiam ca nu e bine o faceam...de placere....eu sincer mi-am luat automata ca sa imi reprime acesta dorinta de a da in masina necontrolat, de a o strica....si uite ca automata a fost alegerea perfecta...in plus in Bucuresti e vis...stai relaxat in D...eventual mai tii piciorul asa pe frana...de forma...savedem la iarna cum se va controla automata...plecatul cu a 2-a...treburi socoteli...ce e un pic mai greu la automata...dar se face cu putina experienta e frana de motor..care nu e este asa puternica ca la manuala...pt ca protejeaza motorul..ceea ce e bine...:)

 

si cam asta e parerea mea...doar a mea

Link to comment
Share on other sites

Frâna de picior este de preferat frânei de motor pentru că astfel se uzează doar discurile şi plăcuţele nu transmisia.

 

Ăn plus, frâna de motor la o maşină cu tracţiune spate poate fi o manevră greşită.

Ăn condiţii de aderenţă scăzută, ĂŽn curbă, frâna de motor va cauza un şoc care poate duce la pierderea aderenţei.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Frâna de picior este de preferat frânei de motor pentru că astfel se uzează doar discurile şi plăcuţele nu transmisia.

 

 

perfecta dreptatea ai ...dar uite ca pe cheia..in curbele alea...era o placere sa mergi cu frana de motor..cel putin pt mine.....mie imi place sa zbiere motorul la mine....si eu la el... :)

 

 

oricum realizezi ca totul se face si cu frana de picior...nu exista fara frana..

Edited by Acelover
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt absurd, nu neg, e comoda pentru cine vrea comoda, ma urc zilnic la volan si nu-mi doresc nici 1 clipa sa pun pe D si sa apas pedala,

 

de cate ori vin de la servici, fac cei 2,3 km pana acasa in 30 de min (in saptamana dinainte de craciun faceam 60 - 70 min), despre asta e vorba cand spun comoditate, nu e lene de mestecat in benzina, e oroare de ambreiat-debraiat, in rest...ador schimbatorul

Link to comment
Share on other sites

eu sunt fost posesor de bmw cutie manuala si actual posesor de bmw cutie automata...imi doream cutie automata din cauza traficului infernal din bucuresti...am fost pregatit sa renunt putin la sportivitate pentru comfort..insa am avut o mare surpriza ...cutia automata nu e asa lenesa cum o consideram eu si probabil cum o considera altii care nu au avut ocazia sa o probeze...si pe steptronic chiar poti sa te "joci" cu ea...in concluzie sunt un posesor foarte incantat al cutiei automate..mai ramane sa vad iarna daca ma descurc..:)
Link to comment
Share on other sites

uite inainte sa iau bembeul am condus carul tatalul meu...un opel de 2.2 manual...vreau sa spun ca ajunsesem ca plec cu scart 1-2-3 de fiecare data...si cu toate ca stiam ca nu e bine o faceam...de placere....eu sincer mi-am luat automata ca sa imi reprime acesta dorinta de a da in masina necontrolat, de a o strica....si uite ca automata a fost alegerea perfecta...in plus in Bucuresti e vis...stai relaxat in D...eventual mai tii piciorul asa pe frana...de forma...savedem la iarna cum se va controla automata...plecatul cu a 2-a...treburi socoteli...ce e un pic mai greu la automata...dar se face cu putina experienta e frana de motor..care nu e este asa puternica ca la manuala...pt ca protejeaza motorul..ceea ce e bine...:)

 

si cam asta e parerea mea...doar a mea

 

In S pleaca cu 1-a, iar legat de iarna, oricum s-ar comporta automata ai DSC, asa ca nu e nici o problema :).

 

Dar ce vrei sa spui cu "...stai relaxat in D...eventual mai tii piciorul asa pe frana...de forma..." ? Daca stai pe loc in D si nu tii piciorul pe frana nu porneste de pe loc masina ? Sau de ce spui "de forma" ?

Link to comment
Share on other sites

uite inainte sa iau bembeul am condus carul tatalul meu...un opel de 2.2 manual...vreau sa spun ca ajunsesem ca plec cu scart 1-2-3 de fiecare data...si cu toate ca stiam ca nu e bine o faceam...de placere....eu sincer mi-am luat automata ca sa imi reprime acesta dorinta de a da in masina necontrolat, de a o strica....si uite ca automata a fost alegerea perfecta...in plus in Bucuresti e vis...stai relaxat in D...eventual mai tii piciorul asa pe frana...de forma...savedem la iarna cum se va controla automata...plecatul cu a 2-a...treburi socoteli...ce e un pic mai greu la automata...dar se face cu putina experienta e frana de motor..care nu e este asa puternica ca la manuala...pt ca protejeaza motorul..ceea ce e bine...:)

 

si cam asta e parerea mea...doar a mea

 

In S pleaca cu 1-a, iar legat de iarna, oricum s-ar comporta automata ai DSC, asa ca nu e nici o problema :).

 

Dar ce vrei sa spui cu "...stai relaxat in D...eventual mai tii piciorul asa pe frana...de forma..." ? Daca stai pe loc in D si nu tii piciorul pe frana nu porneste de pe loc masina ? Sau de ce spui "de forma" ?

 

 

de forma pt ca nu trebuie sa apas tare pe pedala...intradevar in D pleaca de loc incet incet

Link to comment
Share on other sites

Aaah, ok, pai vezi ca risti sa induci in eroare un om care nu stie si care se ia si citeste un post de al tau.

 

Nu te supara, ia-o ca sfat prietenesc :)

 

 

nu ma supar ca nu sunt suparacios de fel :)...depinde fiecare cum citeste..:) poate nu am pus eu toate virgulele...my bad

Link to comment
Share on other sites

o sa te descurci bine si iarna...cei de la Bmw au gandit si aspectul acesta :)

oricum am echipat-o cu niste cauciucuri nokian de iarna (215/55/r17) si sigur isi vor face treaba ...in legatura cu frana de motor nu cred ca ar afecta transmisia pt ca o faci pe gheata si nu pe asfalt...oricum nu stiu cum s-ar comporta masina in cazul unei frane de motor ...pare sa nu fie cea mai buna alegere atunci cand ai propulsie si nu tractiune...zic si eu ca inca nu am avut ocazia sa incerc,dar o proba tot am sa fac sa stiu ce poate..

Link to comment
Share on other sites

...in legatura cu frana de motor nu cred ca ar afecta transmisia pt ca o faci pe gheata si nu pe asfalt...oricum nu stiu cum s-ar comporta masina in cazul unei frane de motor ...pare sa nu fie cea mai buna alegere atunci cand ai propulsie si nu tractiune...zic si eu ca inca nu am avut ocazia sa incerc,dar o proba tot am sa fac sa stiu ce poate..

 

Deci... cum sa zic... daca ai ABS nu trebuie sa folosesti frana de motor pentru ca au acelasi scop si anume sa nu se blocheze rotile la franare ca sa ai controlul directiei. E logic de altfel :)

 

Frana de motor e la Dacii, camioane, etc care sunt echipate cu servofrana.

 

Deci, ya all, care este cu ABS la masina puteti uita de frana de motor e mai bine sa apasati pedala de frana :)

Link to comment
Share on other sites

...in legatura cu frana de motor nu cred ca ar afecta transmisia pt ca o faci pe gheata si nu pe asfalt...oricum nu stiu cum s-ar comporta masina in cazul unei frane de motor ...pare sa nu fie cea mai buna alegere atunci cand ai propulsie si nu tractiune...zic si eu ca inca nu am avut ocazia sa incerc,dar o proba tot am sa fac sa stiu ce poate..

 

Deci... cum sa zic... daca ai ABS nu trebuie sa folosesti frana de motor pentru ca au acelasi scop si anume sa nu se blocheze rotile la franare ca sa ai controlul directiei. E logic de altfel :)

 

Frana de motor e la Dacii, camioane, etc care sunt echipate cu servofrana.

 

Deci, ya all, care este cu ABS la masina puteti uita de frana de motor e mai bine sa apasati pedala de frana :)

gresesti ...frana de motor pe gheata este mult mai eficienta decat frana cu abs ...oricum nu poti opri masina pe loc fara frana,dar sa zicem de la 60km pe ora reduci viteza si opresti mult mai repede viteza daca faci frana de motor si dupa aia actionezi frana(pe gheata,ca pe zapada ai sanse mai mari franand cu abs si cauciucuri adecvate)....fa o proba iarna asta si revino cu impresii..

Link to comment
Share on other sites

ABS-ul ÎÞi dã control al direcÞiei pe orice suprafaÞã, frâna de motor nu.

 

Exact.

 

 

 

gresesti ...frana de motor pe gheata este mult mai eficienta decat frana cu abs ...oricum nu poti opri masina pe loc fara frana,dar sa zicem de la 60km pe ora reduci viteza si opresti mult mai repede viteza daca faci frana de motor si dupa aia actionezi frana(pe gheata,ca pe zapada ai sanse mai mari franand cu abs si cauciucuri adecvate)....fa o proba iarna asta si revino cu impresii..

 

De ce ? Daca aplici frana de motor si apoi ABS-ul la ce te ajuta ? Daca le aplici pe ambele ai forta de franare crescuta, dar nu asta e cheia in conditii de aderenta scazuta, oricum iti patineaza. Problema e controlul directiei masinii, ABS-ul are grija de asta.

 

Am incercat de 4 ierni incoace, daca aplici frana de motor brusc risti sa iti derapeze masina daca e prea brutala si e gheata pe jos. Cu ABS-ul nu ai problema asta si mie mi-a luat 2 ierni cu ABS (din cele 4) sa realizez asta.

 

Iar ca distanta de franare, ABS-ul e net superior prin aplicare repetata a franarii rotilor.

 

Crede-ma, ce spui tu, in zilele noastre e doar un mit urban.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.