Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

 

 

 

masina am cumparat-o personal(prima si probabil ultima data cand ma duc dupa o masina, pt uz personal) de la un parc mare de masini din Germania(toate masinile au certificat de calitate DEKRA), in speranta ca nu iau teapa de la meseriasii care aduc masini si dau km inapoi...si nu am luat..:)

Am sa le fac si lor "reclama" in curand...

 

pai aia chiar nu au treaba doar nu au produs ei masina , plus ca si tu ai spus ca nu era nici un zgomot suspect , treaba asta e aleatoare , la unii da semne la unii cedeaza brusc , conceptie bmw de rahat , motoare aruncate pe piata fara teste suficiente . Succes . trebuia sa studiezi putin motorul asta , multi dintre noi ne-am luat-o cel putin cu o motorizare bmw si diverse probleme. In timp mai capeti experienta cand stai pe o singura marca . Era cineva pe aici care a obtinut schimbare motor de la bmw , dar parca avea doar revizii la ei . Citeste topicul .

Link to comment
Share on other sites

Daca ai sarit chiar si o revizie la ei nu mai primesti nimic. Si oricum masina trebuie sa fie inca in garantie si cu un anumit nr de km ca sa accepte sa suporti doar o parte din cheltuieli.

Dupa ce am pus cap la cap informatiile si am studiat cred ca ma las pagubas de schimbat distributia. La service-uri diverse nu ai garantia unui lucru bine facut (nici la reprezentanta nu esti 100% sigur). La reprezentanta pretul este 11.800lei la prima strigare. Avand in vedere ca un motor SH bun il gasesti pe la 2000-2500 euro cred ca ies mai bine sa astept momentan. Daca o sa dea semne de uzura schimb distributia cand e cazul, daca nu o sa dea si o sa se rupa fara avertismente schimb motorul si gata. Desigur mai e si varianta sa ne se rupa. Pana atunci schimb uleiul la 9000km si ma rog.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele N47D20A sunt cele mai predispuse la aceste probleme ? opiniile sunt contradictorii .. La N47D20C e un procentaj mai mic de rupere a distributiei sau lucrurile stau la fel in ambele variante ?

Cele cu "C" se fabrica incepand cu 2009 sau anii de fabricatie nu au legatura cu A sau C ? :)

 

In ceea ce priveste cei 3 ani prosti ptr BMW pentru motorizarile disel, cum spunea mai sus un coleg, care defapt sunt 4 raportandu-ne la aceste probleme cu N47 in perioada 2007-2011, daca i-ar spune cineva asta unui oficial de la ei va izbucni in ras sustinut fiind de cifrele trecute pe hartie in situatiile lor contabile. Numarul de masini cu N47 vandute in acesti ani si profitul scos de pe urma lor este sigur cat se poate de multumitor ptr ei . Sunt mii de masini, daca nu chiar zeci de mii de masini in toata lumea care au sub capota aceste motorizari si probabil dintre acestea mai mult de 400 masini cu lantul rupt nu au existat. Departe de un stigmat notabil pentru BMW. O fi doar o urma de imagine ceva mai sifonata prin prisma acestui aspect dar necunoscut de cei mai multi posesori, majoritatea neavand probabil niciodata "sansa" sa-l descopere.

Link to comment
Share on other sites

Mai exact sunt cateva sute de mii de masini, poate chiar peste un milion echipate cu acest motor. Vorbim de seria 1, seria 3, seria 5, X3, X1..masini echipate cu acest motor. M-as mira sa fie doar cateva sute de masini cu problema asta, tinand cont ca doar aici pe forum sunt raportate cateva cazuri. <_<
Link to comment
Share on other sites

Mai exact sunt cateva sute de mii de masini, poate chiar peste un milion echipate cu acest motor. Vorbim de seria 1, seria 3, seria 5, X3, X1..masini echipate cu acest motor. M-as mira sa fie doar cateva sute de masini cu problema asta, tinand cont ca doar aici pe forum sunt raportate cateva cazuri. <_<

Unii oameni se tot incurajeaza singuri, eu nu, mie nu,.... Sigur sunt numai 400 mai exact 411 hhahahha. La o productie de 1 milion de motoare cel putin vreo 1000 2000 cad din vicii de productie si nimeni nu aude de acel viciu pentru ca 1 % niciodata nu se va face auzit. Aici e vorba de un procentaj mult mai mare pe care bmw cu siguranta il cunoaste dar cu siguranta va ramane secretul casei. Aici e o greseala de proiectare ce duce inevitabil la acelasi deznodamant ... mai devreme sau mai tarziu. Exact cum au fost si clapetele de la admisie la dieselul din generatia mea... la unii le au cazut in capul pistoanelor la 90 de k la unii la 150 de k la unii la 400 de k dar mai devreme sau mai tarziu daca nu le scoti tot in capul la pistoane ajung...

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

pai aia chiar nu au treaba doar nu au produs ei masina , plus ca si tu ai spus ca nu era nici un zgomot suspect , treaba asta e aleatoare , la unii da semne la unii cedeaza brusc , conceptie bmw de rahat , motoare aruncate pe piata fara teste suficiente . Succes . trebuia sa studiezi putin motorul asta , multi dintre noi ne-am luat-o cel putin cu o motorizare bmw si diverse probleme. In timp mai capeti experienta cand stai pe o singura marca . Era cineva pe aici care a obtinut schimbare motor de la bmw , dar parca avea doar revizii la ei . Citeste topicul .

am citit chiar inainte de a posta ... era un tip cu un x3..ideea ca sunt f. multi cu aceeasi problema....

in cazul in care nu voi primi feedback-ul pozitiv din partea BMW, voi face tot posibilul ca lumea sa stie de aceasta problema...cu cei de la care am luat masina am o alta problema legata de acte (130kw=120kw?), in rest nu le reprosez nimic dpdv tehnic(nu am luat garantia, asta e).

Link to comment
Share on other sites

Unii oameni se tot incurajeaza singuri, eu nu, mie nu,.... Sigur sunt numai 400 mai exact 411 hhahahha. La o productie de 1 milion de motoare cel putin vreo 1000 2000 cad din vicii de productie si nimeni nu aude de acel viciu pentru ca 1 % niciodata nu se va face auzit. Aici e vorba de un procentaj mult mai mare pe care bmw cu siguranta il cunoaste dar cu siguranta va ramane secretul casei. Aici e o greseala de proiectare ce duce inevitabil la acelasi deznodamant ... mai devreme sau mai tarziu. Exact cum au fost si clapetele de la admisie la dieselul din generatia mea... la unii le au cazut in capul pistoanelor la 90 de k la unii la 150 de k la unii la 400 de k dar mai devreme sau mai tarziu daca nu le scoti tot in capul la pistoane ajung...

Daca sunt doar 1% masini cu probleme mi s-ar parea normal BMW sa rezolve pe banii lor aceste defecte de fabricatie si pierderea nu ar fi mare pentru ei(imaginea masinii premium nu ar fi alterata).Din pacate cred ca procentul este mult mult mai mare si in crestere pe masura ce trece timpul.

Edited by gobazel
Link to comment
Share on other sites

Am auzit si eu pe cineva care zicea ca la motorul N47 trebuie schimbat lantul cam pe la 150.000 km.

L-am intrebat de unde stie. El,cica,scrie in cartea masinii :)

Nu scrie si nu spune nimeni sa schimbi lantul pentru ca in mod normal masinile cu distributie pe lant sunt pe viata.

 

Le-am pus si eu problema la BMW cu 150k si au spus ca nici nu au auzit de asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu scrie si nu spune nimeni sa schimbi lantul pentru ca in mod normal masinile cu distributie pe lant sunt pe viata.

 

Pe viata motorului, nu a proprietarului.

 

Le-am pus si eu problema la BMW cu 150k si au spus ca nici nu au auzit de asa ceva.

 

Nu exista un numar de km la care trebuie schimbat.

Link to comment
Share on other sites

Si asta era asa sigur pe el ca cica scrie in cartea masinii. Eu ii spuneam ca nu si el o sustinea pe-a lui.

Sunt unii oameni care daca aud o data un lucru incep si spun la toata lumea chiar daca nu se documenteaza,nu citesc nicaieri daca ar fi adevarat.

Imi venea sa-i dau cartea sa o citeasca sa-mi spuna unde scrie asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

@gobazel "...cu cei de la care am luat masina am o alta problema legata de acte (130kw=120kw?), in rest nu le reprosez nimic dpdv tehnic(nu am luat garantia, asta e)."

 

- zi de unde ai luat masina. Nu inteleg de ce atata secret si amanare. Scrie atunci "peste 500 de posturi va divulg litera de inceput". Multi (inlcusiv eu) se uita la ofertele din autohausuri din Germania pentru ca par mai de incredere decat ce gasesti la noi. E bine sa poti sa-i intrebi "bine, daca se rupe motorul dupa o luna imi acordati garantie"? Daca tu tii numele dealerului pentru tine nu foloseste nimanui.

- cum adica nu ai luat garantia? Era mai ieftin fara garantie? Cate luni era garantia si ce acoperea? Mai era valabila daca scoteai masina din Germania? Masina ta era din gama "doar pentru export"?

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma voi aveti zgomot de lant sau nu? Mie dimineata, era si putin rece, incepe sa se schimbe vremea, imi facea cand am ajuns la serviciu acel harsh harsh destul de pronuntat... Uneori face alteori nu. De regula dupa ce se incalzeste bine motorul si implicit pe la lant p-acolo nu se mai aude mai nimic.

Am 7000km de la schimbul de ulei si cred ca il voi schimba, uleiul. Mama lui de lant...

 

L.E. 118d 143CP 107000km, mai 2007

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

Unii oameni se tot incurajeaza singuri, eu nu, mie nu,.... Sigur sunt numai 400 mai exact 411 hhahahha. La o productie de 1 milion de motoare cel putin vreo 1000 2000 cad din vicii de productie si nimeni nu aude de acel viciu pentru ca 1 % niciodata nu se va face auzit. Aici e vorba de un procentaj mult mai mare pe care bmw cu siguranta il cunoaste dar cu siguranta va ramane secretul casei. Aici e o greseala de proiectare ce duce inevitabil la acelasi deznodamant ... mai devreme sau mai tarziu. Exact cum au fost si clapetele de la admisie la dieselul din generatia mea... la unii le au cazut in capul pistoanelor la 90 de k la unii la 150 de k la unii la 400 de k dar mai devreme sau mai tarziu daca nu le scoti tot in capul la pistoane ajung...

 

Ideea era ca din totalul masinilor cu N47 vandute un procent extrem de mic are aceste probleme .. Nu cred ca in 4 ani s-au vandut chiar sute de mii de masini cu acest motor .. poate gasim vreo statistica pe undeva dar mi se pare exagerata aceasta estimare .. Poate zeci de mii e mai corect :)

Chestia interesanta este ca mai toate masinile cu aceasta problema erau iesite din garantie .. iar 'mai devreme sau mai tarziu' multe lucruri se pot intampla cu orice componente .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Inca nu (79.000k km).

Am ceva zgomot ritmat insa nu metalic si vine din fata motorului, nu din spate. Banui ca provine de la curea si/sau intinzator.

Daca se aude un huruit asa pe la 1500-1700rpm constant in fiecare treapta atunci da, trebuie schimbat intinzatorul curelei de la alternator. Si eu am avut aceeasi buba si acum nu se mai aude nimic. Normal pe la 100.000 km trebuie schimbata cureaua,intinzatorul si cele 2 role sau cand apar semne.

 

Bine,Malasorte zicea ca-i de la lant huruitul ala la 1500rpm. Uite ca s-a inselat si de data asta :)

Link to comment
Share on other sites

@gobazel "...cu cei de la care am luat masina am o alta problema legata de acte (130kw=120kw?), in rest nu le reprosez nimic dpdv tehnic(nu am luat garantia, asta e)."

 

- zi de unde ai luat masina. Nu inteleg de ce atata secret si amanare. Scrie atunci "peste 500 de posturi va divulg litera de inceput". Multi (inlcusiv eu) se uita la ofertele din autohausuri din Germania pentru ca par mai de incredere decat ce gasesti la noi. E bine sa poti sa-i intrebi "bine, daca se rupe motorul dupa o luna imi acordati garantie"? Daca tu tii numele dealerului pentru tine nu foloseste nimanui.

- cum adica nu ai luat garantia? Era mai ieftin fara garantie? Cate luni era garantia si ce acoperea? Mai era valabila daca scoteai masina din Germania? Masina ta era din gama "doar pentru export"?

Cum scriam mai sus astept un raspuns de la ei, fiind vorba de cateva zile(nu vreau inca sa le fac antireclama-ei au gresit doar scriptic, sa vad daca recunosc sau nu)..garantia se platea in plus, aprox. vreo 500e pe 1 an(ziceau ca ii valabila peste tot, tare as fi fost curios oare imi rezolvau prb cei din ro pe baza acelei garantii)...masina mea din cate stiu nu era "doar pentru export", nu scria nicaieri.

Link to comment
Share on other sites

Huruitul asta il avea si un coleg de pe forum, Alinsys. Pe un topic a intrebat si el de la ce e iar Malasorte i-a zis ca e sigur de la lant. Dupa aia am vb si eu cu Alin si i-am zis sa schimbe intinzatorul ala. Si n-a mai avut nici o problema. Asa ca astia care baga frica in lume fara sa se priceapa mai bine sa taca din gura.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca in 4 ani s-au vandut chiar sute de mii de masini cu acest motor ..

nu stiu daca am retinut foarte exact, dar parca BMW era leader la vanzari in segmentul premium pe anul trecut, cu 1,4 milioane unitati vandute, in crestere fata de anul precedent, adica 2010.

Daca gandim putin, 2011 e tot an de criza, la fel ca 2010, 2009, 2008. Deci, daca iei o medie, sa zicem de 1,2 milioane masini vandute pe an x 4 ani = 4,8 milioane. Din cele 4,8 milioane, e foarte posibil ca motoarele cu problema sa fie de ordinul sutelor de mii, avand in vedere ca este un motor cu o capacitate cilindrica foarte cautata. Daca era vorba de ceva motor de 3000cc sau mai mare, de ce nu, poate ca problema nu ar fi fost asa extinsa.

 

(P.S. astept sa fiu citat si luat peste picior, pentru estimarile stomacale, de catre colegul nepasionat din judetul / landul unde isi are BMW sediu.)

Link to comment
Share on other sites

Cum scriam mai sus astept un raspuns de la ei, fiind vorba de cateva zile(nu vreau inca sa le fac antireclama-ei au gresit doar scriptic, sa vad daca recunosc sau nu)..garantia se platea in plus, aprox. vreo 500e pe 1 an(ziceau ca ii valabila peste tot, tare as fi fost curios oare imi rezolvau prb cei din ro pe baza acelei garantii)...masina mea din cate stiu nu era "doar pentru export", nu scria nicaieri.

 

Cu sa greseasca? Ai cumparat o masina sh cu un anumit grad de uzura. A cedat o piesa si de aici o buna parte din motor.

 

Atata timp cat nu ai garantie primita de la ei, nu vei primi nimic. Ma refer la despagubiri.

 

Si BMW, daca masina nu mai este in garantie, nu platesc nimic sau fac unele discounturi la piese.

Link to comment
Share on other sites

Cum scriam mai sus astept un raspuns de la ei, fiind vorba de cateva zile(nu vreau inca sa le fac antireclama-ei au gresit doar scriptic, sa vad daca recunosc sau nu)

Inca nu vrei sa intelegi ca nu au gresit cu nimic (nici scriptic , nici ...). Masina asta asa are trecut in carte (120kw) de cand a fost inmatriculata prima data. A fost comandata cu optiunea "power reduction"/"fleet edition" . Nu au treaba cei de la autohaus-ul de unde ai cumarat-o ca nu are trecut in carte 130kw ci 120kw .

Link to comment
Share on other sites

Cu sa greseasca? Ai cumparat o masina sh cu un anumit grad de uzura. A cedat o piesa si de aici o buna parte din motor.

 

Atata timp cat nu ai garantie primita de la ei, nu vei primi nimic. Ma refer la despagubiri.

 

Si BMW, daca masina nu mai este in garantie, nu platesc nimic sau fac unele discounturi la piese.

In toate actele apare motorul de 120kw, iar motorul dupa VIN este de 130kw (ii k?)...referitor la cei care mi-au vandut masina

 

BMW ar fi trebuit sa specifice in cartea masinii sau unde vor ei (mai ales daca stiau de prb) sa schimbi distributia la un anumit nr de km....

In fine...sper ca cei care citesc aceste posturi sa nu ajunga in situatia mea...mc

Link to comment
Share on other sites

Cum scriam mai sus astept un raspuns de la ei, fiind vorba de cateva zile(nu vreau inca sa le fac antireclama-ei au gresit doar scriptic, sa vad daca recunosc sau nu)..garantia se platea in plus, aprox. vreo 500e pe 1 an(ziceau ca ii valabila peste tot, tare as fi fost curios oare imi rezolvau prb cei din ro pe baza acelei garantii)...masina mea din cate stiu nu era "doar pentru export", nu scria nicaieri.

 

nu a gresit cu nimic dealerul, nu face el briefurile si nici motoarele. e foarte simplu, cei de la bmw au scos motor n47 de 143, 163 si 177 cp. toate trei au aceeasi cilindree. nu exista motorul de 177 cp, si aranjat de vreun targ auto la 163 cp. totul porneste din fabricatie, e o optiune care reduce puterea la 163 cp, pentru a fi platite impozite mai mici.

daca vrei, poti merge sa iti scoti optiunea si sa ai 177 cp, daca te ajuta cu ceva.

ps. ai 520d banuiesc....

Link to comment
Share on other sites

Inca nu vrei sa intelegi ca nu au gresit cu nimic (nici scriptic , nici ...). Masina asta asa are trecut in carte (120kw) de cand a fost inmatriculata prima data. A fost comandata cu optiunea "power reduction"/"fleet edition" . Nu au treaba cei de la autohaus-ul de unde ai cumarat-o ca nu are trecut in carte 130kw ci 120kw .

cei de la autohaus au cert de calitate DEKRA, trebuiau sa reglmenteze situatia...ti se pare normal sa ti cumperi anumite componente dupa seria de sasiu si sa nu se potriveasca ....m-am dus la diferite mag de piese auto.....in fine...ch cu fleet mi se pare o porcarie....nu incerc sa conving pe nimeni ..doar sa prezint realitatea cum este ea ...

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca am retinut foarte exact, dar parca BMW era leader la vanzari in segmentul premium pe anul trecut, cu 1,4 milioane unitati vandute, in crestere fata de anul precedent, adica 2010.

Daca gandim putin, 2011 e tot an de criza, la fel ca 2010, 2009, 2008. Deci, daca iei o medie, sa zicem de 1,2 milioane masini vandute pe an x 4 ani = 4,8 milioane. Din cele 4,8 milioane, e foarte posibil ca motoarele cu problema sa fie de ordinul sutelor de mii, avand in vedere ca este un motor cu o capacitate cilindrica foarte cautata. Daca era vorba de ceva motor de 3000cc sau mai mare, de ce nu, poate ca problema nu ar fi fost asa extinsa.

 

(P.S. astept sa fiu citat si luat peste picior, pentru estimarile stomacale, de catre colegul nepasionat din judetul / landul unde isi are BMW sediu.)

 

Corect. Eu vazusem o statistica conform careia in Romania s-au vandut in 2010 in jur de 1500 unitati .. de aici am facut o estimare stomacala si mi-am imaginat ca sunt zeci de mii de masini vandute in acesti ani.. dar poate intr-adevar e mai corect sute de mii . Deci cu atat mai mult procentul masinilor care au ajuns sa aiba lantul rupt e unul foarte mic . Daca ar exista 1.000.000 unitati N47 vandute in acesti ani oare chiar sa fie 10.000 de cazuri de rupere a lantului ca sa putem spune ca 1% au avut aceasta problema ?.. Un procent exact nu putem cunoaste dar e foarte probabil sa fie sub 1% .. de aici si modul de abordare a acestei situatii de catre BMW !

 

Legat de cele 2 tipuri de motoare N47 .. cu A si C cum stau lucrurile pana la urma? Ambele sunt expuse identic sau exista diferente ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.