Jump to content

angel eyes cu stroboscop la f 30


cornelf30

Recommended Posts

ok, eu fac un pas in spate,

dar

cine poate explica in CLIPUL ACESTA ce fenomen apare intre camera si faruri, si DE CE doar intr-o anumita pozitie apare interferenta? SAu pe stopurile din spate nu o avea LED-uri..? De ce nu clipesc? hmm

 

Ma voi referi in continuare la momentele in afara a celui cand nu clipeste:

Reamintesc ca daca ratele sunt cu mult diferite interferenta nu se intampla! Nu se intampla de fiecare data cand se filmeaza cum cred unii aici.. Nu ma interseaza prea mult primul clip pentru oricum ca s-a spus intre timp destule altele ca sa va convingeti pe voi insiva.. DAR inclin sa cred ca tehnologia e diferita sau acele faruri intr-devar sunt facute/determinate sa clipeasca din anumite motive..

 

Sunt de acord cu Bala si stie ce spune, stie destul de bine.t

 

Si, inca o data: daca se umbla/modifica succesiunea de aprindere a benzilor de leduri din angel eyes .. se poate ajunge prin incetinirea acestora (a succesiunii de aprindere..) suficient de mult pana la a deveni VIZIBILE OCHIULUI fara a fi nevoie de camera.

(..de aceea nu era cazul sa vorbim de drivere pentru ca ele "asculta" la "limitarile" din circuite de control/comanda sau de comenzi externe (memorie interna.. - software..)

Am sustinut cele de deasupra si mai sus in topic, pentru cei neatenti.

Sper ca m-am facut inteles..

 

Astept opinii despre fenomenul din clip.

Poate raspunde oricine.

 

Dar acest clip?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Te exprimi gresit: nu e vorba de succesiunea de aprinere ci de frecventa PWM a tensiunii de alimentare a ledurilor. Evident ca daca se scade frecventa PWM se poate obtine efect strobo vizibil cu ochiul liber, doar ca in realitate nu face nimeni asa ceva din motive chiar de tine enuntate, adica motive legale.

Si la BMW nu sunt benzi de leduri la angel eyes ci led-uri marker.

Edited by djtaotao
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

- tu nu faci diferenta dintre domenii specifice si un circuit pe care il faci in scop educativ acasa.(intre un ECU si un Arduino sunt diferente enorme, nu le compara)

- cand am spus driver nu m-am referit la un software pe care il instalezi sa iti mearga becurile. exista si drivere hardware (vezi imaginea atasata)

- are parte de "asculatere" cum ii zici tu, vezi pinul sense

- exista foarte multe limitari in industria automotive

post-68572-0-82383200-1442006003_thumb.gif

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

- tu nu faci diferenta dintre domenii specifice si un circuit pe care il faci in scop educativ acasa.(intre un ECU si un Arduino sunt diferente enorme, nu le compara)

- cand am spus driver nu m-am referit la un software pe care il instalezi sa iti mearga becurile. exista si drivere hardware (vezi imaginea atasata)

- are parte de "asculatere" cum ii zici tu, vezi pinul sense

- exista foarte multe limitari in industria automotive

gmarius, daca stii atat de multe, nu vrei sa fii mai "pe topic"?

 

Hai sa discutam pe PM daca vrei.

Ti-am lasat mesaj; aici nu are rost sa continuam ce nu tine prea mult de topic.

 

Te exprimi gresit: nu e vorba de succesiunea de aprinere ci de frecventa PWM a tensiunii de alimentare a ledurilor. Evident ca daca se scade frecventa PWM se poate obtine efect strobo vizibil cu ochiul liber, doar ca in realitate nu face nimeni asa ceva din motive chiar de tine enuntate, adica motive legale.

Si la BMW nu sunt benzi de leduri la angel eyes ci led-uri marker.

Ok, greseala in exprimare.

Multumesc de corectare.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cred ca acea "calificare" a ta e obtinuta la vreun curs, din moment ce nu faci diferenta intre semnal dreptunghiular (sau pulsatie a unei singure alternante mai babeste) si curent alternativ.

De fapt is convins ca te-ai prins de eroare, dar te-ai adancit prea tare in discutii si din orgoliu ti-e peste mana sa dai inapoi.

 

Cum ti-a explicat si Bala si muuuuuuulti altii, azi led-urile nu se mai pun direct pe baterie (cum ai invatat tu la curs si cum se facea acum 30 de ani la nivel amatoricesc) ci se folosesc surse in comutatie (aka drivere) din motive de fiabilitate si control mult mai precis cu care si-au batut capul multi specialisti, nu doar niste poli-calificati. Actualmente in industria auto, functia driverului e preluata de modulul de lumini, care asigura toate functiile necesare controlului ledurilor/becurilor (pornire in rampa, PWM, dimmer, etc) disponibile pe masina.

 

Ceea ce se vede in clip este efectul camerei, cum s-a spus de atatea ori. LED-ul functioneaza in impulsuri invizibile ochiului, dar surprinse de camera. Ia telefonul si filmeaza orice led oem de pe masina (ca tot esti "calificat" in domeniu) si vei vedea ce de stroboscoape circula pe sosele.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

Cum ti-a explicat si Bala si muuuuuuulti altii, azi led-urile nu se mai pun direct pe baterie (cum ai invatat tu la curs si cum se facea acum 30 de ani la nivel amatoricesc) ci se folosesc surse in comutatie (aka drivere) din motive de fiabilitate si control mult mai precis cu care si-au batut capul multi specialisti, nu doar niste poli-calificati.

 

Ceea ce se vede in clip este efectul camerei, cum s-a spus de atatea ori. LED-ul functioneaza in impulsuri invizibile ochiului, dar surprinse de camera. Ia telefonul si filmeaza orice led oem de pe masina (ca tot esti "calificat" in domeniu) si vei vedea ce de stroboscoape circula pe sosele.

 

Asta ar trebui sa fie o expicatie tehnica sa inteleg? Nu te supara dar am spus ieri ca se injumatateste rata la care o imagine este privita (..privind alta imagine cam cu aceiasi rata de schimbare.. daca vrei); asta ar fi o explicatie tehnica pentru ca in spatele ei se "ascunde" un inteles, nu neaparat ascuns, dar care nu poate fi explicat altfel in putine cuvinte.

Se vede ca nu te obosesti sa intelegi ce scriu si ca te "aliezi" marii majoritati. Asta nu ma deranjeaza personal; DOAR CA NU ADUCE NINIC topicului..

Trebuie sa te conving si pe tine ca stiu ce e un driver (de led, in cazul de fata ;) )? Daca nu-l spuneam nu puteati intelege fenomenul de clipire mult discutat.. ? hmm. (De aici se vede impactul care il are cand analizezi un fenomen in ansamblu iar altii vor sa il PARTICULARIZEZE fara sens.. ..daca intelegi ce vreau sa spun)

Cand a fost ultima oara cand tu (sau altii) a-ti pus un led direct pe o baterie? :thumbsdown:

Vedeti(vezi) ce exemple dati! :excl:

 

Vorbe goale, fara suparare Cosmin. NU ai explicat NIMIC TEHNIC! Ca multi altii dealtfel. :o

NU TREBUIE sa imi atragi mie atentia (iar si iar ca multi altii ..cautand paiul din ochi..), ori sa crezi ca stii ce calificari am sau cand le-am incheiat sau mai stiu eu ce..

 

Trebuia sa raspunzi in topic; cel putin asa ar trebui, nu sa ma corectezi pe mine tot din aceleasi punct de vedere MEDIOCRU..

...Am pus un alt clip ca sa imi explicati ce se intampla; reactie ZERO!

 

Singurul lucru pe topic cat de cat, spus de tine ca multi altii, e ca Bala a spus bine. Si eu sunt de acord; chiar am spus lucruri care se sprijina pe ce spune el, sau poate completeaza, mai stii..?

EU te intreb, care sunt acei multi altii care stiu ce spun??

 

..Nu am prieteni aici :stupid: , ca multi altii ;) (ne aduna cunostintele, experientele, schimbul lor daca se poate) am incercat sa imi spun un punct de vedere, o idee, care INCA CRED CA NU TREBUIE LUATA IN BATIE DE JOC CUM AU FACUT MULTI pentru naiba :Devil: stie ce motive... NUMAI TEHNICE NU. :worthy:

 

 

Eu chiar ma retrag; va rog sa nu va mai adresati mie. :excl:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Daca nu-l spuneam nu puteati intelege fenomenul de clipire mult discutat.. ? hmm. (De aici se vede impactul care il are cand analizezi un fenomen in ansamblu iar altii vor sa il PARTICULARIZEZE fara sens.. ..daca intelegi ce vreau sa spun)

Cand a fost ultima oara cand tu (sau altii) a-ti pus un led direct pe o baterie? :thumbsdown: Vedeti(vezi) ce exemple dati! :excl:

 

Vorbe goale, fara suparare Cosmin. NU ai explicat NIMIC TEHNIC! Ca multi altii dealtfel. :o

NU TREBUIE sa imi atragi mie atentia (iar si iar ca multi altii ..cautand paiul din ochi..), ori sa crezi ca stii ce calificari am sau cand le-am incheiat sau mai stiu eu ce..

 

*Tu-i mama lui de "fenomen de clipire", ca ne trebuie doctorat in fizica sa intelegem modulatia impulsurilor (in latime).

 

Cand alimenteti un LED la o tensiune constanta de 12V, LED-ul e aprins 100% din timp. (P.S: ati*, nu a-ti*)

 

Insa aceasta modalitate de alimentare nu se mai foloseste in marea majoritate a cazurilor de pe vremea cand ai terminat tu cursul ala de ...???calificare???... , inainte de revolutie. De ce? Ti-a explicat deja si Bala si Cosmin, daca vrei insist si eu si altii, dar sunt sigur ca ne pierdem timpul degeaba.

Daca vrei sa te convingi, iesi pe strada, porneste camera la telefon si verifica toate stopurile masinilor cu LED. Anunta-ne si pe noi daca gasesti o masina la care pe filmare nu "palpaie" LED-urile.

 

Nu o sa gasesti, pentru ca toate folosesc PWM. Pe scurt: LED-urile sunt controlate prin pornirea si oprirea succcesiva a tensiunii (succesiuni de 12V si 0V). Ochiul uman percepe LED-ul ca fiind aprins tot timpul, insa o camera care filmeaza la x fps (30, 60, etc) va "prinde" in 1 secunda un anumit numar de frame-uri in care LED-ul este stins. E atat de greu de inteles? Ai nevoie de o schema sau de un desen?

 

Stiu ca tu vei continua cu aberatiile tale si chiar daca la un moment dat iti vei da seama ca gresesti, nu vei recunoaste din cauza orgoliului.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

cine poate explica in CLIPUL ACESTA ce fenomen apare intre camera si faruri, si DE CE doar intr-o anumita pozitie apare interferenta? SAu pe stopurile din spate nu o avea LED-uri..? De ce nu clipesc? hmm

 

Exista mai multi factori.

 

In primul rand la camera se fac confuzii legate de timpul de expunere si fps. Sunt parametri independenti care ajung doar in anumite situatii sa se influenteze reciproc:

 

- fps - este numarul de expuneri pe secunda. Este de cele mai mule ori un parametru fix

- timpul de expunere este timpul necesar camerei pt a inregistra o imagine. Acest parametru este in cele mai multe cazuri dinamic si depinde de cantitatea de lumina. Daca ai lumina suficienta, expunerea este scurta, daca ai lumina mai putina, expunerea este mai lunga. La o camera setata pe auto, timpul de expunere se regleaza automat aproape la fiecare cadru.

 

Deci si daca schimbi unghiul dupa care faci filmarea, expunerea poate varia pt ca si intensitatea luminii poate varia (de multe ori varianza important pt camera desi ochiul uman -care se adapteaza automat- nu sesizeaza). Daca expunerea este mai lunga decat timpul in care LED-ul sta stins, LED-urile par aprinse permanent. Daca este mai scurta decat stau LED-urile stinse, ai momente in care expunerea nu "prinde" niciun LED aprins si ai efect de palpaire.

 

Asta ar fi una din explicatii de ce se modifica intensitarea clipirii / mai clipesc, nu mai clipesc.

 

Al doilea motiv pentru care unele LED-uri clipesc si alte nu, este pt ca un LED este alimentat in curent continuu. Pentru asta, se face un circuit in comutatie care functioneaza la o frecventa tipica de 350kHz (uneori mai mult dar pt explicatii e suficient). Un astfel de LED, pare tot timpul pornit pt ca fata de timpul de expunere, frecventa de palpaire a LED-ului este mult mai mare. NU ai cum sa nu prinzi LED-ul aprins de cateva ori (practic nici nu apuca sa se stinga dar e alta poveste).

 

Daca unele LED-uri sunt facute sa arda la intensitate maxima gen semnalizari, ele au doar cirucitul in comutatie si NU se aplica PWM.

 

Acel PWM de care lumea spune si cel care produce palpairile, se aplica doar la LED-urile care in momentul filmarii nu sunt a intensitate maxima.

 

Cu alte cuvinte, un LED cand este la maxim, nu va palpai pe camera. PWM-ul este de 100% si se nu intrerupe.

Daca LED-ul arde la o intensitate mai mica, asta se intampla pt ca are aplicat un PWM si ca exista momente mari de timp (in comparatie cu fps/timp de expunere)in care este si stins. Cum PWM-ul functioneaza la o frecventa apropiata de fps, apare clipirea.

 

Deci de asta uneori clipeste si uneori nu.

Link to comment
Share on other sites

Oare de ce un fenomen atat de simplu e foarte clar si normal pentru toata lumea, mai putin pentru unul?

Nu cred ca fenomenul e de vina.

 

Iar convingerea ta de acum ceva postari era alta.

Nu stiu la ce te pricepi... dar sa stii ca masina aceea din primul post, ca si cea din linkul tau chiar fac asa.

NU e datorita camerei care filmeaza!

 

Sau ai priceput pana la urma si acum vorbim doar vorbe sa incarcam topicul?

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Cred ca acea "calificare" a ta e obtinuta la vreun curs, din moment ce nu faci diferenta intre semnal dreptunghiular (sau pulsatie a unei singure alternante mai babeste) si curent alternativ.

De fapt is convins ca te-ai prins de eroare, dar te-ai adancit prea tare in discutii si din orgoliu ti-e peste mana sa dai inapoi.

 

Cum ti-a explicat si Bala si muuuuuuulti altii, azi led-urile nu se mai pun direct pe baterie (cum ai invatat tu la curs si cum se facea acum 30 de ani la nivel amatoricesc) ci se folosesc surse in comutatie (aka drivere) din motive de fiabilitate si control mult mai precis cu care si-au batut capul multi specialisti, nu doar niste poli-calificati. Actualmente in industria auto, functia driverului e preluata de modulul de lumini, care asigura toate functiile necesare controlului ledurilor/becurilor (pornire in rampa, PWM, dimmer, etc) disponibile pe masina.

 

Ceea ce se vede in clip este efectul camerei, cum s-a spus de atatea ori. LED-ul functioneaza in impulsuri invizibile ochiului, dar surprinse de camera. Ia telefonul si filmeaza orice led oem de pe masina (ca tot esti "calificat" in domeniu) si vei vedea ce de stroboscoape circula pe sosele.

 

 

Calificatea domnului e obtinuta ca si tezele de doctorat ale politicienilor nostri!

Adica la oha!

Inca din momentul in care am vazut topicul ma bufnit rasul!

Deci macar un pic de cunostinte sa ai si iti poti da seama ca doar pe filmare se vede asa!

 

Pune-ti instalatie de craciu daca vrei in loc de angels ca sa iti faca flashuri!

Tiganie

Cu stima colegilor cunoscatori!

 

 

Iph6+

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mie imi place ca poti schimba intensitatea lumini...Plus ca lumineaza cam cu 30-40% mai tare decat cele standard.In rest nu mi se pare chicios.Arata chiar bine si pe bmw seria 7 asta din oradea
Edited by Borota
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.