Jump to content

Refacere Motor N47 (Informatii- Piese,Repere,Etc)


Recommended Posts

Daca era sarita ar fii avut aceste simptome de cand porneste motorul , nu doar dupa 3 minute de la pornire. Oricum treaba este foarte ciudata, nu au cum sa pice injectoarele peste noapte , acuma merg bine si de maine sa se comporte ca si cum sunt gata de ele , asa trecere brusca nu exista, numai sa zici ca a intrat ceva miziere pe acolo asa dintr-o data. Cred ca ceva cuzinet de la o biela sau ceva a avut de suferit din cauza presiuni de ulei inexistente. Porneste , merge bine ca doar uleiul este rece si gros , si dupa cand incepe sa se incalzeasca si sa devina mai fluid apare si bataia. Bine at fii sa fie de la injectoare ...
Link to comment
Share on other sites

Chiulasa nu cred ca este rectificata corect, parca ai schimbat doar partial niste supape? Nu mai retin

Culbutorii aia model nou nu stiu de ce ai modificat si nu stiu daca este corect cum ai procedat

Injectoarele au corectii mari ptr ca ceva nu e in ordine

Daca ramane fara ulei posibil sa sara de la punct cum a zis cosmin

Ai mers prea mult fara ulei, tb sa verifici arborele cotit si cuzinetii

Injectoarele nu cred ca au corectii ptr ca are o usoara uzura la cuzineti, poate vreun segment spart...

Trebuia sa opresti motorul imediat si sa nu mai incerci nimic

 

Verifica compresia si presiunea la ulei dar cred ca cel mai bine desfaci motorul

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In acest punct, cel mai potrivit ar fi sa duci masina la un specialist in motoare de bmw (nu neaparat reprezentanta). Poate reusesti sa-l mai salvezi daca gasesti omul potrivit. Altfel o sa mai bajbaie mecanicii tai, o sa gaseasca un defect, le scapa altul si ajungi iar intr-un punct mort.

 

Varianta asta cu reparatia e foarte periculoasa. In cele mai multe cazuri identifici anumite piese distruse, vrei sa faci treaba buna si inlocuiesti totul ca la carte iar apoi se dovedeste ca mai exista defecte ascunse si deja e prea tarziu sa iei alt motor pentru ca ai investit prea mult in asta. Continui cu reparatia lui si la final, dupa alte investitii in el, ajungi sa alegi alt motor pentru ca asta se incapataneaza sa faca probleme.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea un motor care bate doar la cald are ceva probleme interne.,,, uneori nici un test de compresie nu este relevant .. daca bate biela compresia va iesi bine. Acum daca nu ai mers mult fara presiune de ulei nu ar fii trebuit sa se intample asta. Sa dai un capac de cuzinet jos iar nu este f relevent motorul trebuie desfacut tot. La motoarele CR de la bmw daca nu este bine pus la punct nu prea porneste... injectoarele daca aveau ceva trebuia sa fii dat semne si inainte. Sigur nu a ajuns ceva in capul la vreun piston?sigur nu ai lasat ulei in capul pistonului? Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

daca ai noroc distributia nu este pusa corect la Punct , daca ai ghinion problema vine de la un piston . Poti crede ca ai pus distributia la punct daca masina porneste dar nu este asa ,chiar si cu cale ( la M57D3 am dat capacul jos la axe de 5 ori pana am invatat sa o pun corect si retine ca aveam cale si manualul in fata . masiana pornea perfect ,tragea bine dar era zgomotoasa ). Experienta mea ma duce cu gandul la piston , pacat de munca care ati depus o . Mult succes iti doresc si sper ca eu sa nu am dreptate
Link to comment
Share on other sites

Ca sa o lamurim...

Becul sa aprins la 150 km/h , in 3 secunde maxim am scos-o pe liber, am lasat-o sa mearga pana in locul de parcare cam 300 M, nu s-a auzit nimic prin motor. Am oprit in parcare imediat, dupa am pornit-o la relanti si am desfacut capacul la motor sa vad daca vine ulei. Am oprit-o am stat vreo 10 minute sa se raceasca am pornit-o iarasi sa vad daca se mai aprinde, in 10 secunde s-a aprins iarasi martorul rosu, inainte sa o opresc am simtit o usoara trepidare la motor-schimbator, ma gandeam atunci daca mi se paruse de la masinile care treceau pe langa mine in viteza si se misca masina sau chiar era trepidatie din cauza motorului/masinii mele.

 

Atat a fost, dupa ce am sudat baia si am montat totul inapoi a mers masina 10-15 minute la relanti, timp in care am accelerato 2000-3000 rpm sa vad cum se aude, se auzea impecabil, am ridicat-o pe elevator pornita eu fiind la volan sa vedem daca se aude ceva suspect..se auzea impecabil, am scos-o afara, am lasat-o pornita si ne-am apucat sa facem curat, intre timp un coleg era in masina, cand am vrut sa fac o tura cu ea in jurul service-ului ma strigat sa vin repede ca trepideaza usor, se vedea ca trepideaza numai daca te uitai la schimbator (la mine nu tremura aproape deloc, nici tremuratul ala specific Bmw-urilor cu cutie manuala).

 

Am oprit-o, am pornit-o iarasi, la fel trepida parca mergea in 3, era putin greoaie cand accelerai pana pleca turatia exact ca si cum ar merge in 3, am luat testerul am pus-o pe ea, aveam valori varza la injectoare, am desfacut capota, plin plin de motorina , la modul ca se facusera balti pe langa injectoare acolo Au strans baietii conductele de la motorina in timp ce mergea masina, erau slab stranse, se vedea ca pierdeau motorina. In timp ce au strans conductele eu eram cu rheingold pe injectoare, dintr-o data injectoarele cu nr 2-3 au sarit la 0.1 de la 2-3-4, adica erau impecabile in afara de injectoarele 1-4 care aveau valoare de 3+. Am plecat cu masina sa ducem un coleg sa vedem cum se comporta, dupa 2 km sa zic ca a prins un tacanit care pana ne-am intors la service s-a tot intensificat, in blana la 2000-3000 rpm parca se ducea masina, dar cu tot cu un tremurat ca si cum ar merge in 3.

 

A doua zi am pornit-o, s-a auzit tacanitul in 15 Metrii pana o bagai iarasi in service sa schimbam oringurile si saibele. Dupa ce am dat cu aer in locul injectoarelor in capul pistoanelor iesea foarte multa motorina inapoi...nu avea voie sa iasa in halul ala. Dupa ce am pornit masina care avea undeva la 35-40 Grade si am dat pe rheingold la injectoare, mi-a pornit cu valori de 0.0 timp de 5-10 secunde, am accelerato chiar o data si a mers perfect pana la 3000 rpm, cum a coborat turometrul a luat-o iara pe trepidatie si dupa 3-4 minute a venit si tacanitul.

 

Asta vreau sa spun...daca cititi foarte atent ce am scris, o sa vedeti ca e ceva ciudat.

 

Explicatia mea este urmatoarea care va rog sa o cititi cu atentie: Motorul este "afectat" segmenti/cuzineti/arbore ceva, compresia fiind buna daca ne luam dupa pornirea masinii, insa din cauza uzurii afecteaza injectoarele care au corectii foarte mari, ele injecteaza multa motorina fapt ce le face sa bata in halul asta , posibil sa bata si motorul insa bataie este si din injectoare destul de mare. Bataie care este urmata de pierderea compresiei pe langa injectoare indiferent ca am schimbat oringurile si saibele..

 

Vreau niste injectoare sa le montez pe masina (4 ar fi cel mai bine) sa stiu ca sunt "ok" sa imi pot da seama de un lucru clar, o sa las masina sa mearga 10-15 minute la relanti, o scot la o tura si daca face aceeasi figura e clar din motor si ma "linistesc".

Domnul de la dezmembrari care mi-a zis ca ma lasa sa probez 4 injectoare (am zis ca daca le pun pe masina si merge masina bine le cumpar in secunda 2, i-am explicat tot ce mi sa intamplat) mi-a spus ca are de 163cp, i-am zis ce motor am si etc, inca nu mi-a zis de pe ce cod de motor sunt injectoarele, clar sunt de pe Euro 4, macar sa fie N47, daca nu...nu am de unde sa le iau.

 

Daca stiti pe cineva care m-ar putea ajuta cu 4 injectoare de proba, platesc eu transport dus- intors, sau chiar prin apropiere tg jiu sau craiova sa le iau personal m-ati ajuta foarte mult! Maine sper ca reusesc sa le iau in sfarsit si sa se potriveasca sa stiu o treaba...daca nu spuneti-mi aici sau un privat daca ma poate ajuta cineva.

 

Multumesc frumos, cum am spus, cum fac treaba cu injectoarele, luni imi vine si baiatul si macar stiu o treaba si dau motorul jos pana gasesc altul.

 

O seara buna!

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce ai repornit un motor la care se aprinsese becul rosu la ulei si l ai mai si turat in 2000 3000 rpm. Poti pune un filmulet cu zgomotul motorului? tacanitul de injectoare este total diferit de bataia de piston... in general cand ai probleme pe un piston injectia incearca sa echilibreze motorul.
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

nu l-am turat in 2000-3000 rpm, cred ca nu cititi cu atentie! Doar l-am pornit sa fiu sigur ca nu este vreun senzor, am facut verificarile de rigoare cu el la relanti cateva secunde si l-am oprit, turat a fost dupa ce s-a pus pinionul cum trebuie si a mers cum trebuie.

 

Cum s-a aprins becul la ulei am scos-o la relanti pana in parcare.

 

Cred ca stau bine cu psihicul...sper sa nu am vreun derapaj.

Cat despre ce a spus Harpalete...nu comentez.

 

Varianta aleasa de bine a fost ce trebuie, nu o regret, in schimb regret ca nu am fost mai atent si nu mi-a aparut niciunde m-am uitat ca pinionul trebuie pus intr-un anumit fel. Singura greseala si simpla greseala ma costa un nou motor second.

 

Nu s-au potrivit injectoarele Daca stiti pe cineva care ma poate ajuta cu o proba din dezmembrari sau orice cu 4 injectoare, v-as ramane recunoscator.

 

Multumesc frumos!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

Varianta aleasa de bine a fost ce trebuie, nu o regret, in schimb regret ca nu am fost mai atent si nu mi-a aparut niciunde m-am uitat ca pinionul trebuie pus intr-un anumit fel.

 

 

 

 

Asta face diferența intre un mecanic si gușterii unde ai desfacut motorul

 

Ar mai fii baia sudatĂŁ,chiulasa facutĂŁ si aia probabil la misto,eu astea nu le as face nici la un logan taxi,dar ma rog,asta e parerea mea.

 

Harpalete,nu cred ca ti-ai dori sa fii in pielea lui Win...

 

 

 

 

 

 

 

Mi ar fi si imposibil,oricat as vrea

 

 

 

Varianta aleasa de bine a fost ce trebuie, nu o regret,

 

 

 

 

 

 

 

Ok,succes la pompat bani,timp si nervi

  • Like 5
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

@harpalete

Daca comentariul tau venea pe prima pagina a topicului(cand omu' se pregatea sa inceapa lucrarea) era altceva, asa seamana cu "vitejii de dupa razboi"

Cat traiesti inveti si de obicei pe banii tai.

Ai si tu dreptate, dar pe jumatate. Frecarea metalelor chiar daca nu se invata decat in scolile de profil, mai este si o chestie de logica, din moment de motorul merge cu ungere de ulei si ramai fara presiune de ulei, deci clar nu mai este ulei acolo, motorul trebuia oprit imediat, mergea cu motorul oprit, pana tragea pe dreapta si nu mai trebuia pornit.

 

Alta greseala pornirea motorului considerand ca e rece, dar fara presiune de ulei.

Ce legatura are ca motorul este rece, cand nu are ungere, poti gripa motorul si cand este rece.

Edited by florin1967
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Harpalete, ce viteaz esti tu cand n-ai probleme. Greseli se pot face si in reprezentanta daca esti norocos. Ca la necaz chiar si aia o dau de pereti si tot pe banii tai.

Da-i omului un sfat util in situatia data, nu cu ce-ai fi facut tu daca...

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Harpalete, ce viteaz esti tu cand n-ai probleme. Greseli se pot face si in reprezentanta daca esti norocos.

 

 

 

 

 

Nu prea,e mai greu,acolo stiu despre ce e vorba.Bine,mai depinde si de client.

 

Mai bine i o faceai tu

 

Ce sfat,ca omu vad ca le stie pe toate,numa' p alea bune,nu.

 

 

Da-i omului un sfat util in situatia data, nu cu ce-ai fi facut tu daca...

 

 

 

 

A sudat baia de ulei,tu ce sfat i ai da?

  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.