Jump to content

E46 - meritĂŁ sau nu?


3ar.00
 Share

Recommended Posts

Nu cred ca este vorba de tipicar. Eu acum la inlocuire filtre inlocuiesc si ulei cutie manuala(oe), ulei diferential(nu oe :) ), antigel, lichid frana, curatare egr+galerie( ultimele doua vreau sa le fac eu), am cumparat din vara 2 cauciucuri noi continental ts 860, luat tratamente piele, textil, bord, luat prezoane noi rezerva, luat capace roti, luat cabluri de 600A, luat bord cu navigatie pentru retrofit la navigatie. Nu sunt chiabur:). Ideea nu este cat am realizat eu, ci cate poti realiza daca mergi la mecanicul de la service in loc de service spre exemplu. Banii ramasi, care sunt ceva... ii pot investi in loc sa nu ii am deloc.

Sau chiar sa se incerce, cat se poate, a se face lucrari proprii la masina. Si eu sunt mirat sincer ca poti realiza cateva lucruri care la service costa, ex: 600 lei recablare cabluri haion( cu materiale, tva etc), la mine 70 lei. Si mai am cabluri si cativa metri buni de tub termocontractibil.

 

Eu doar zic o modalitate personala prin care am reusit sa economisesc cativa banuti. Daca cineva interpreteaza gresit, e treaba lui :)

 

Pai nici eu nu am fost la reprezentanta pt reparatii ci la un service de cartier unde ii cunosc pe baieti si stau acolo pe durata lucrarilor. De multe ori mai ajut si eu la una-alta. Alte operatiuni mai simple le fac si eu singur.

Link to comment
Share on other sites

Am cumpĂŁrat acum un an și jumĂŁtate un BMW E46 320d din 2004, mașinĂŁ perfect funcționalĂŁ ĂŽn momentul cumpĂŁrĂŁrii, perfect funcționalĂŁ și acum. Am vreo 20000 de km parcurși pânĂŁ acum, fara nicio problemĂŁ. Am schimbat la timp toate consumabilele, nimic altceva. Spun asta, pentru cĂŁ vĂŁd mulți ce se plâng de tot felul de probleme și cheltuieli enorme. DacĂŁ nu știi prea bine cum se ĂŽntreține, cum se conduce, și nu știi sĂŁ verifici o mașinĂŁ la cumpĂŁrare, vei baga bani in buzunarele mecanicilor cat cuprinde.BMW este o mașinĂŁ grozavĂŁ, are tot ce vrei pentru tine, ca șofer. O mașinĂŁ uzatĂŁ, cumpĂŁratĂŁ de la un binevoitor...te va rupe la buzunar, așa este.Ma mir cĂŁ pe acest site, mulți posesori de BMW, trimit la alte mĂŁrci pe cei ce vor sa cumpere o astfel de masina. Orice mașinĂŁ, daca este bine ĂŽntreținutĂŁ și condusĂŁ, va funcționa pe mĂŁsurĂŁ așteptĂŁrilor. CumpĂŁrând cazane...de cazane veți avea parte, apoi... veți da sfaturi.Eu nu am ce-i comenta mașinii, e puternica, consuma puțin, silențioasĂŁ, confortabilĂŁ, stabilĂŁ, foarte plĂŁcutĂŁ la condus, mai ales la drum ĂŽntins. I-am scris inițiatorului topicului, mai sus, cĂŁ i-o vând. Am spus asta, pentru cĂŁ vreau sa trec la benzinĂŁ.Am punctat asta la sfârșit, cĂŁ sa nu se creadĂŁ cĂŁ-mi fac reclamĂŁ la mașinĂŁ. BMW este ceea ce se vrea, indiferent de ce spun unii-altii. In concluzie, cumpĂŁrĂŁ cu ĂŽncredere o mașinĂŁ bunĂŁ, meritĂŁ!
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Cam asa e.

 

La second hand, cum iti e norocul, cum s-a avut grija de ea pana atunci. De exemplu, am tinut un astra H 1.8 benzina... 13000 km. In timpul asta mi-a picat galeria de evacuare (s-a fisurat, boala lor), electroventilatorul clima (boala la multe marci), o data cu schimbarea galeriei a trebuit sa schimb si sonda lambda ca am ramas cu eroare. Plus multe altele. Atentie la opel ca motoarele de 1.4 si mai ales 1.6 consuma ulei de rup.

 

e36 intr-adevar a fost fiabila, ce-i drept si mult mai simpla.

Link to comment
Share on other sites

Cam asa e.

 

La second hand, cum iti e norocul, cum s-a avut grija de ea pana atunci. De exemplu, am tinut un astra H 1.8 benzina... 13000 km. In timpul asta mi-a picat galeria de evacuare (s-a fisurat, boala lor), electroventilatorul clima (boala la multe marci), o data cu schimbarea galeriei a trebuit sa schimb si sonda lambda ca am ramas cu eroare. Plus multe altele. Atentie la opel ca motoarele de 1.4 si mai ales 1.6 consuma ulei de rup.

 

e36 intr-adevar a fost fiabila, ce-i drept si mult mai simpla.

 

Taica'miu a avut un astra G 1.4 16v din 2008, luat nou si pana cand l'a vandut anul asta la 80 de mii de KM, nu completa nici macar 50 de G de ulei la schimb (si il facea la 10 mii).

Link to comment
Share on other sites

Am cumpĂŁrat acum un an și jumĂŁtate un BMW E46 320d din 2004, mașinĂŁ perfect funcționalĂŁ ĂŽn momentul cumpĂŁrĂŁrii, perfect funcționalĂŁ și acum. Am vreo 20000 de km parcurși pânĂŁ acum, fara nicio problemĂŁ. Am schimbat la timp toate consumabilele, nimic altceva. Spun asta, pentru cĂŁ vĂŁd mulți ce se plâng de tot felul de probleme și cheltuieli enorme. DacĂŁ nu știi prea bine cum se ĂŽntreține, cum se conduce, și nu știi sĂŁ verifici o mașinĂŁ la cumpĂŁrare, vei baga bani in buzunarele mecanicilor cat cuprinde.BMW este o mașinĂŁ grozavĂŁ, are tot ce vrei pentru tine, ca șofer. O mașinĂŁ uzatĂŁ, cumpĂŁratĂŁ de la un binevoitor...te va rupe la buzunar, așa este.Ma mir cĂŁ pe acest site, mulți posesori de BMW, trimit la alte mĂŁrci pe cei ce vor sa cumpere o astfel de masina. Orice mașinĂŁ, daca este bine ĂŽntreținutĂŁ și condusĂŁ, va funcționa pe mĂŁsurĂŁ așteptĂŁrilor. CumpĂŁrând cazane...de cazane veți avea parte, apoi... veți da sfaturi.Eu nu am ce-i comenta mașinii, e puternica, consuma puțin, silențioasĂŁ, confortabilĂŁ, stabilĂŁ, foarte plĂŁcutĂŁ la condus, mai ales la drum ĂŽntins. I-am scris inițiatorului topicului, mai sus, cĂŁ i-o vând. Am spus asta, pentru cĂŁ vreau sa trec la benzinĂŁ.Am punctat asta la sfârșit, cĂŁ sa nu se creadĂŁ cĂŁ-mi fac reclamĂŁ la mașinĂŁ. BMW este ceea ce se vrea, indiferent de ce spun unii-altii. In concluzie, cumpĂŁrĂŁ cu ĂŽncredere o mașinĂŁ bunĂŁ, meritĂŁ!

 

Tot de un an si ceva o am si eu, tot 2004, functionala la achizitie, doar ca am mers vreo 60000km cu ea.

Stiu sa conduc (am bmw din 2003 si de regula le tin 5-6 ani minim), de intretinut le intretin, poate chiar exagerez cu asta cateodata..

 

Masina era foarte ok cand am luat-o si probabil fostul proprietar care a avut-o de noua a fost foarte multumit de ea cum esti si tu acum. Problema e ca au inceput sa pice chestii in timp, gen turbina la cateva luni de la achizitie, volanta a inceput sa bata dupa jumate de an, bucsele spate iarasi dupa cateva luni (le-am schimbat pe toate cu ocazia asta desi multe erau ok), de curand au picat pivotii fata (ocazie cu care am schimbat basculele si cele de suspensie sport costa destul de mult), etc. Majoritatea piesele schimbate erau originale (aveau data pe ele).

 

Nicio masina nu e indestructibila. Mai devreme sau mai tarziu or sa pice chestii indiferent cum este intretinuta. Daca tu ai avut noroc cu ea pana acum asta nu inseamna ca peste un an o sa fie la fel situatia. Fie ai luat-o dupa ce au fost schimbate multe chestii la ea (cum e cazul masinii mele acum) si te va mai tine ceva, fie nu au inceput sa pice cele originale si nu o sa mai dureze mult pana se va intampla asta..

 

Inainte am avut E36 325 pe care l-am tinut 8 ani. In anii astia am schimbat mult mai putine chestii decat am facut-o la E46 intr-un an jumate. Ghici ce, la urmatorul proprietar au inceput sa apara problemele :(

Link to comment
Share on other sites

Am cumpĂŁrat acum un an și jumĂŁtate un BMW E46 320d din 2004, mașinĂŁ perfect funcționalĂŁ ĂŽn momentul cumpĂŁrĂŁrii, perfect funcționalĂŁ și acum. Am vreo 20000 de km parcurși pânĂŁ acum, fara nicio problemĂŁ. Am schimbat la timp toate consumabilele, nimic altceva. Spun asta, pentru cĂŁ vĂŁd mulți ce se plâng de tot felul de probleme și cheltuieli enorme. DacĂŁ nu știi prea bine cum se ĂŽntreține, cum se conduce, și nu știi sĂŁ verifici o mașinĂŁ la cumpĂŁrare, vei baga bani in buzunarele mecanicilor cat cuprinde.BMW este o mașinĂŁ grozavĂŁ, are tot ce vrei pentru tine, ca șofer. O mașinĂŁ uzatĂŁ, cumpĂŁratĂŁ de la un binevoitor...te va rupe la buzunar, așa este.Ma mir cĂŁ pe acest site, mulți posesori de BMW, trimit la alte mĂŁrci pe cei ce vor sa cumpere o astfel de masina. Orice mașinĂŁ, daca este bine ĂŽntreținutĂŁ și condusĂŁ, va funcționa pe mĂŁsurĂŁ așteptĂŁrilor. CumpĂŁrând cazane...de cazane veți avea parte, apoi... veți da sfaturi.Eu nu am ce-i comenta mașinii, e puternica, consuma puțin, silențioasĂŁ, confortabilĂŁ, stabilĂŁ, foarte plĂŁcutĂŁ la condus, mai ales la drum ĂŽntins. I-am scris inițiatorului topicului, mai sus, cĂŁ i-o vând. Am spus asta, pentru cĂŁ vreau sa trec la benzinĂŁ.Am punctat asta la sfârșit, cĂŁ sa nu se creadĂŁ cĂŁ-mi fac reclamĂŁ la mașinĂŁ. BMW este ceea ce se vrea, indiferent de ce spun unii-altii. In concluzie, cumpĂŁrĂŁ cu ĂŽncredere o mașinĂŁ bunĂŁ, meritĂŁ!

Cred ca tu esti o exceptie, care a cumparat o masina de 14 ani si peste 200.000 km si care este perfect functionala, si datorita skills-urilor tale, ai identificat vehiculul perfect,nu un cazan, ca restul muritorilor.

 

Eu personal refuz sa cred ca un vehicul cu asemenea varsta/rulaj este perfect, mai ales ca personal, am achizitionat si masini uzate, dar si autovehicule noi , care si acelea, dupa ceva timp/rulaj, nu mai functioneaza perfect. Si chiar daca e un forum BMW, nu cred ca este cazul sa devenim habotnici, sa consideram ca este marca suprema, care in afara de consumabile , nu va necesita nici o investitie.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Cred totusi ca ne ducem prea mult in extreme si pro si contra. Intradevar poate fi o masina ‚ireprosabila’ dar raportata la varsta ei si pretul platit (3000 eur e mai aproape de adevar... ). De asemenea ciclul de inlocuire a pieselor este mai indelungat si nu atat de costisitor fata de alte modele: de exemplu daca o cumperi inaintea unui astfel de ciclu ....bagi tu banii daca proprietarul a schimbat el (discuri, amortizoare, flanse, termostate, bujii, brate, pivoti suspensie, ambreiaj, fluide, baterie etc) te-ai scos cu o economie pana la urmatorul ciclu. De unde stiu ce si cand a schimbat fostul proprietar ? Foarte simplu daca proprietarul e serios si masina e ‚ireprosabila’ are si facturi dupa piesele schimbate.... Se mai adauga si zgarieturile/ciobiturile/loviturile inerente traficului de Bucuresti pe care le-a revopsit sau le revopsesti tu. Vestea buna e ca piesele noi au scazut semnificativ la pret: un kit ambreiaj LUK 630 lei, un amortizor spate Sachs 150 lei/250 lei pe fata, discuri ATE 150 lei buc, volanta LUK 1200 lei, semnalizator fata 43 lei DEPO, oglinda incalzita 45 lei etc sau la piese SH un interior complet piele 200 eur, un far 250 lei o bara completa 400 lei etc ca sa-ti faci o idee.

Despre scrierile pe forum: In 10 ani am citit si cateva aberatii dar de cele mai multe ori am gasit sfaturi competente si extrem de utile deci Multumesc!

Edited by daniel sandu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

De acord! Fix asta am zis si eu mai sus:

 

 

Nicio masina nu e indestructibila. Mai devreme sau mai tarziu or sa pice chestii indiferent cum este intretinuta. Daca tu ai avut noroc cu ea pana acum asta nu inseamna ca peste un an o sa fie la fel situatia. Fie ai luat-o dupa ce au fost schimbate multe chestii la ea (cum e cazul masinii mele acum) si te va mai tine ceva, fie nu au inceput sa pice cele originale si nu o sa mai dureze mult pana se va intampla asta..

 

 

Eu am fost mai ghinionist si am nimerit la finalul ciclului de viata al pieselor originale, dar daca as vinde-o acum cel care ar lua masina ar lua o masina aproape ireprosabila d.p.d.v. tehnic in care cativa ani nu ar mai baga bani multi.

Link to comment
Share on other sites

Pentru a-mi susține cele afirmate, o sa va spun câteva cuvinte despre mașinĂŁ. Am cumpĂŁrat-o ĂŽn stare perfecta, așa cum v-am mai spus. Bateria era cea originala BMW, ĂŽncĂŁ bunĂŁ dupĂŁ 13 ani. Pentru siguranța, am cumpĂŁrat baterie noua. Cauciucurile erau noi, Dunlop. Pe spate frane noi, ATE, pe fata ĂŽn stare foarte bunĂŁ. DupĂŁ un timp, am schimbat și pe fațĂŁ, la fel ATE. Verificare fĂŁcutĂŁ la suspensie, niciun zgomot, niciun joc. Am renunțat la clapetele de pe admisie, pus dopuri de aluminiu.Am schimbat releu și bujii incandescente, pentru a nu avea probleme iarna trecuta.Am schimbat lichidul de frânĂŁ.Bineinteles, ulei, filtre, schimbate la timp. Am schimbat la reprezentanta airbagul de pe volan, gratuit. Am verificat și ĂŽmprospĂŁtat freonul și uleiul din instalația climei. Filtrul decantor verificat, spĂŁlat, fiind cel din plastic. Motorul curat bec, fulia ĂŽn stare perfecta, cutia curatĂŁ, cardan și grup perfect, totul verificat. Faruri cu folie. Navigația cu update la zi, Europa Est-Vest. Interior ca nou. Nu consuma ulei, trage perfect, turbina nu fluierĂŁ.Caroseria fara ruginĂŁ, vopsea impecabila.Intre timp, am schimbat arcurile și telescoapele pe spate, telescoapele pe fata.S-a fĂŁcut testare, injectoarele sint in parametri, nu existĂŁ erori. Când am cumpĂŁrat-o, am verificat suspensia, direcția,eventuale scurgeri, starea caroseriei,frane, motor, ambreiaj. A costat 4100 de euro. Prețul de 3000 sugerat de un coleg, de mai sus, este pentru cei ce vor sa ĂŽnceapĂŁ un nou proiect...de piațĂŁ.Sper cĂŁ am fost destul de explicit ĂŽn ceea ce privește BMW-UL meu.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pretul de 3000 este sugerat de .... piata, din pacate. Si o spun cu parere de rau, raportat la banii investiti in intretinerea masinii pe care nu-i vei/nu-i vom mai recupera. Dar asta este, stiam ca o masina este mai mult sau mai putin consumatoare de bani indiferent cat de 'ireprosabila' este, important e sa te bucuri de ea si sa te slujeasca à la longue. Pentru cumparator,cu riscul inerent unei SH, capata o masina cu dotari spre premium/peste medie la bani putini iar in cazul cel mai catastrofic tot ia 1500 euro la dezmembrari sau tichet Rabla peste cativa ani Edited by daniel sandu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am sa mai spun un lucru, toate mașinile pe care le-am avut până acum, au fost întreținute exemplar, eu așa înțeleg ca trebuie să circuli pe străzile publice. Nu contează costurile, contează că mașina sa corespundă din toate punctele de vedere, indiferent de vechime. Până de curând, am avut o Laguna 1, mașină de mers la piață, țară,iarba verde. Funcționa perfect după 20 de ani. Motorul era în stare perfecta,clima funcționa că la început, fara erori. Niste bucșe mai făceau zgomote pe la cadrul motor, in rest super mașină.Pretul pe BMW este cel cerut de mine, fara să mă raportez la vreo piață. Daca o dau sau nu, mi-e indiferent. Edited by MOISINA66
Link to comment
Share on other sites

Atentie la opel ca motoarele de 1.4 si mai ales 1.6 consuma ulei de rup.

 

Te informezi gresit, 1.4 chiar nu consuma ulei, in toate cele 3 opel astra folosim 5w30 GM OE. Una are 185k km, alta are 160k km, iar a treia 130k km si nu consuma deloc.

Cand ma refer la Opel Astra vorbesc de G si H.

 

Taica'miu a avut un astra G 1.4 16v din 2008, luat nou si pana cand l'a vandut anul asta la 80 de mii de KM, nu completa nici macar 50 de G de ulei la schimb (si il facea la 10 mii).

 

La fel si parintii au luat H-ul nou si uleiul e schimbat la 10k km.

Link to comment
Share on other sites

Te informezi gresit, 1.4 chiar nu consuma ulei, in toate cele 3 opel astra folosim 5w30 GM OE. Una are 185k km, alta are 160k km, iar a treia 130k km si nu consuma deloc.

Cand ma refer la Opel Astra vorbesc de G si H.

 

 

Poate depinde de anii de fabricatie, s-ar putea sa fie vorba de motoarele pana in 2005, forumul lor e plin de probleme:

 

42200148_2254024251477261_7460803083044388864_n.png?_nc_cat=107&oh=e63e9a06125b6034791eb185a345408e&oe=5C20781B

Link to comment
Share on other sites

Într-adevăr, motoarele de 1,6 Ecotec de la Opel, consumă ulei, defecte din fabricație. Unele poate nu consuma, se prea poate. Am avut Vectra 1,8, cod motor z18xe, cel mai reușit motor, dar și ăla consuma puțin ulei. Probleme la galeria de evacuare, așa cum a mai spus cineva mai sus, sistemul de climatizare, răcire. In rest, mașini plăcute, cu multiple dotări. Edited by MOISINA66
Link to comment
Share on other sites

I'll pitch in..

Exemplu recent:

Masina 320ci facelift, motor m54b22 destul de bine intretinuta la prima vedere, cand am luat-o nu avea probleme presante, era cat se poate de ok, pret de achizitie 5000Eur asta in octombrie 2017.

Am luat-o la 209000km.

De atunci am facut 13000Km multi din ei prin tara, diferitele "Trans-uri", Autostrazi, Cheia si multe alte drumuri secundare.

Din primavara/vara am inceput sa merg mai mult cu ea prin bucuresti si atunci au inceput sa se degradeze partea de contact cu solul.

 

In principiu am schimbat pana acum asa:

Frane (discuri + placute, nu era necesar dar e un pitic de-al meu), ulei, filtre, bujii, garnitura corp filtru ulei, pompa servo + ulei, termostat, vas expansiune, bucsi brate fata, suspensii(pe fata erau cele originale ale masinii), bielete anti ruliu.

Un calcul sumar duce pe undeva pe la 6000 ron, fara manopere pt ca eu fac toata munca.

Acum depinde de fiecare ce vrea de la masina, in functie de asta se decide daca merita sau nu.

Pentru mine merita spre exemplu, e o placere sa ma plimb cu ea un hobby daca se poate spune asa, plus de asta imi place sa lucrez la ea.

Cine are nevoie de o masina pe care sa o cumpere si sa uite de ea, trebuie sa se uite la altceva(honda, toyota)

 

Era sa uit, Da, consuma mai mult; Da, consuma ulei; dar astea vin la pachet cu ce am zis ca imi place mai sus, asa ca nu le consider neaparat probleme.

Just my two cents.

Edited by bogdanx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cam la toate masinile SH, fie ca au 5, 10 sau 15 ani o sa bagi in primul an/la inceput 3-500-1000 euro Si o faci pentru siguranta ta (ulei, filtre, cauciucuri, frane, fluide, ceva bucsaraie poate baterie sau ce-ai zis tu) si poate in anii urnatori costurile scad. Investitia mentionata este totusi acceptabila conditia fiind sa ti-o asumi din start si sa cumperi o masina bunicica la un pret rezonabil. Daca e46-le il iei deja cu 4000 pica cam greu inca 1000 euro.... Edited by daniel sandu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.