Jump to content

Vibratii 90-120 km/h F10


mateivolovat

Recommended Posts

Oricat de banal ar suna, am avut la fostul X aceleasi simptome si dupa nervi si bani tocati, rezolvarea a fost inlocuirea pistonasului de la etrierul dreapta spate. Nu mai functiona in parametrii dupa ce se incingea si dilata discul de frana si efectiv agatau placutele in disc pana la nivelul la care se incingea janta cu totul, nu doar discul. Sper sa ai noroc si sa fie doar atat si la tine...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare,

Tot referitor la vibratii , la un G30 imi apar vibratii la franare usoara intre 80-40 km/ora, am schimbat / verificat , discuri fata/spate, rulmenti fata, flansa cardan, ma gandesc sa verific pistonasele de la etrieri 🤔

revin cu info daca rezolv !

daca a avut cineva experienta asta si o rezolvare ! Multumesc anticipat !

reprezentanta Automobile Bavaria si alte service-uri cu renume din Arad nu pot gasi problema ! 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Petri22 said:

Salutare,

Tot referitor la vibratii , la un G30 imi apar vibratii la franare usoara intre 80-40 km/ora, am schimbat / verificat , discuri fata/spate, rulmenti fata, flansa cardan, ma gandesc sa verific pistonasele de la etrieri 🤔

revin cu info daca rezolv !

daca a avut cineva experienta asta si o rezolvare ! Multumesc anticipat !

reprezentanta Automobile Bavaria si alte service-uri cu renume din Arad nu pot gasi problema ! 

Daca nu s-au ovalizat discurile, dupa schimbarea piatonaselor mai mult ca sigur va disparea problema. 
am 2 cunostiinte care s-au lovit de problema asta, f30 si e46. Dupa schimbarea culisantilor masina mergea lin. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 28.01.2022 at 22:53, mateivolovat said:

Am luat grup de la dezmembrari si l-am schimbat. Tot degeaba... Am aceeasi vibratie. Asa ca am montat inapoi grupul original al masinii. Multumesc oricum! Apreciez orice parere sau indrumare. 

Salut .. ai rezolvat problema ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut, banuiesc ca au fost pe Autovit si olx masinile din moment ce nu a mai existat reply cu depistarea problemei 

La mine pe langa problema mentionata mai sus cu vibratie 40-60kph acum dupa ce am schimbat jantele cu unele pe 19R in doua dimensiuni conform mentiunilor din carte 245/45 si 275/40, intre vitezele 110kph-140Kph exista o a doua vibratie sau mai bine spus ca o țopaială ca si cum rupe asfaltu’ cu atata putere (190hp🤣), si mentionez ca au fost echilibrate de 2x in doua locuri diferite, doar ca pe fața sunt goodyear fara steluța BMW, dar pe X-uri stiu ca nu prea a contat aspectul asta cum este si la F10 de exemplu.

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, AndreiX4F26 said:

Salut, banuiesc ca au fost pe Autovit si olx masinile din moment ce nu a mai existat reply cu depistarea problemei 

La mine pe langa problema mentionata mai sus cu vibratie 40-60kph acum dupa ce am schimbat jantele cu unele pe 19R in doua dimensiuni conform mentiunilor din carte 245/45 si 275/40, intre vitezele 110kph-140Kph exista o a doua vibratie sau mai bine spus ca o țopaială ca si cum rupe asfaltu’ cu atata putere (190hp🤣), si mentionez ca au fost echilibrate de 2x in doua locuri diferite, doar ca pe fața sunt goodyear fara steluța BMW, dar pe X-uri stiu ca nu prea a contat aspectul asta cum este si la F10 de exemplu.

Este 4x4 masina?

La F10 cutia de transfer este cea mai sensibila de la BMW, asa ca problema poate fi din cauza anvelopelor. 

Chiar daca ai aceeasi marca de anvelope, unele cu steluta iar altele fara, difera modul de fabricare. 

Schimba rotile si vezi daca mai face asa.

 

Link to comment
Share on other sites

On 6/28/2023 at 4:22 PM, enders said:

Este 4x4 masina?

La F10 cutia de transfer este cea mai sensibila de la BMW, asa ca problema poate fi din cauza anvelopelor. 

Chiar daca ai aceeasi marca de anvelope, unele cu steluta iar altele fara, difera modul de fabricare. 

Schimba rotile si vezi daca mai face asa.

 

Salut, da xdrive, revin pe forum cu vesti proaspete dupa ce o sa le schimb.

Link to comment
Share on other sites

On 5/29/2021 at 9:53 PM, mateivolovat said:

Buna ziua. Detin un bmw f10 facelift 2014 motor 2.0d 184 cai, fara xDrive. Ma confrunt cu o vibratie in toata masina intre 90-120 km/h. Se aude ca si cum as calca pe linia vibratoare de pe sosea.Poate nu chiar atat de tare. Vibratia nu se simte in volan.

-Am indreptat jantele, echilibrat rotile, degeaba. Am rotile de iarna cu care face la fel. Am luat rotile de pe alt bmw f10 care nu vibreaza si le-am pus pe masina mea. Nu s-a schimbat nimic.

-Am schimbat flansa cardan, bucse grup spate.

-Am schimbat tampoane motor.

-Am schimbat bucse cardan.

-Am reconditionat convertizorul.

-Am schimbat grupul.Nu s-a schimbat nimic asa ca am pus grupul meu inapoi.

-Am schimbat cardanul.Nu s-a schimbat nimic asa ca am pus cardanul meu inapoi.

-Am facut geometria

Vibratia nu a disparut, ba din contra, mi se pare ca masina vibreaza putin mai tare de cand am schimbat cardanul.

 

Nu stiu ce sa mai fac ca sa scap de vibratie. Voi ce ma sfatuiti? Ati mai intampinat asa ceva? Am vazut ca in strainatate sunt multi oameni care se plang de vibratii la bmw f10.

Masina are 145.000 km. Acum ma gandesc sa schimb toata puntea spate.Multumesc!

Aceeasi problema la e61 -2010 2.0 d 177 hp cu cutie automata zf6hp 

Am schimbat anvelopele pe fata am echilibrat de 3 ori aceeasi problema vibratie intre 80-120 aprox dupa care dispare si cu 200 daca mergi totul e perfect , eu am rotile 245/40/18 si pe spate 275/40/18 , avand perne pe spate , care sunt bune , bucsi brate tot impecabil nou , bieletele antiruliu nu is noi dar sunt ok nu bat deloc . 
nu as sti ce sa ii mai fac am observat dar poate mi sa parut ca pe manual daca o tin in a 3-a parca nu face doar pe drive/sport . Acuma nu stiu daca a-ti rezolvat problema m-ar ajuta enorm un sfat o idee , multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Ma confrunt cu aceeasi problema la F11 525xd. Intervalul in care vibratia este sesizabila este 90-110 km/h.

Schimbat pana acum fara efect:

- suporti motor

- suporti cutie

- capete planetare fata

- flansa cardan + echilibrare

- saba + siguranta de fixare a flansei din cutia de transfer spre spate

- toate suruburile si piulitele la scuturile de sub masina

Vbratia se manifesta identic atat cu rotile de vara cat si cu cele de iarna. Este ca o rezonanta de frecventa joasa.

Am incercat sa o masor cu un analizor de zgomot amplasat pe consola centrala, si ar parea sa fie in jurul valorii de 31 Hz la 100km/h ceea ce ar fi undeva intre turatia cardanului si cea a motorului. Cum viteza din bord insa nu e foarte precisa, nu este foarte concludenta masuratoarea. Va trebui sa mai fac niste masuratori cand mai prind autostrada, si sa folosesc viteza de pe GPS.

In cazul meu nu pare a fi de la roti, ele avand in jur de 13 Hz la 100 km/h, ci mai degraba de la motor sau transmisie.

Daca cineva mai are idei, sunt binevenite. Pe mine ma streseaza de doi ani problema asta deja…

IMG_0012.png

IMG_0957.png

Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei cu F10 RWD si cei care au zf6hp, va garantez ca problema e din convertizor. Convertizoarele reconditionate nu ies asa cum trebuie mai ales daca sunt facute prin BG. Va spune stan patitul. Incercati cu convertizor SH si scapati de problema.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Mircea-Si said:

Pentru cei cu F10 RWD si cei care au zf6hp, va garantez ca problema e din convertizor. Convertizoarele reconditionate nu ies asa cum trebuie mai ales daca sunt facute prin BG. Va spune stan patitul. Incercati cu convertizor SH si scapati de problema.

La ce masina si cum s-a manifestat la tine problema? In ce interval de viteza simteai vibratiile? Ne poti da mai multe detalii?

In cutia mea nu a fost umblat niciodata, dar asta nu exclude ca ceva sa fie dezechilibrat in interior.

Link to comment
Share on other sites

La un E93 am avut pb asta, in intervalul de turatie 1500 - 1900 rpm, aveam o vibratie ca si cum ar merge masina pe un drum cu denivelari mici si foarte dese. Am facut RK la convertizor, a tinut o luna dupa care vibratiile au apraut din nou. Ma saturasem si am vandut masina asa, noul proprietar a schimbat convertizorul cu unul sh si de atunci masina merge perfect.

Inutil sa mai spun cat mi-am spart creierii cu masina, ajunsesem sa demontez injectoarele, duse la verificat, toti senzorii de pe masina....1000 de testere in mers si asa mai departe....waste of time and money.

Astfel de simptome apar strict din convertizor, nu are legatur cu blocul de valve sau ambreiajele din cutie, cel putin la zf6hp, la 8hp au fost probleme cu ambreiajele din cutie, cred ca acolo trebuie investigat. Daca unul din ambreiaje e dus / ars / prajit - patineaza si de aici apar vibratiile, va garantez.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Revin cu update: am schimbat rulmentii spate , flansa cardan ,   bucse grup, probat cu 4 randuri de jante, geometrie , vibratia este tot acolo!  Am comandat discuri noi fata-spate ! Multa lume da vina pe discuri , sa vedem ce v-a fi dupa!

Link to comment
Share on other sites

Parca la un F10 a scris un membru aici ca a gasit piulita slabita de la intrarea din diferential.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FW11-EUR-04-2013-F10-BMW-520d&diagId=33_1468

Piulita 6 din poza se strange cu o cheie speciala ce tine contra. Nu e floare la ureche.. / Se strange dinamomentric.

Sa fie asta solutia vibratiei din topic?

https://www.bmwclub.ro/forums/topic/193306-f10-520d/?do=findComment&comment=2590073

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 1/2/2024 at 1:41 PM, alex_10 said:

Multa lume da vina pe discuri , sa vedem ce v-a fi dupa!

Pe discuri dai vina cand vibratia e la franare, sau daca sunt ovalizate..

Am avut eu la masina vibratie imperceptibila cand reduceam viteza dar doar la franare. Si a fost piston intepenit de rugina adunata din pierderea de lichid din etrier si rugina de pe etrier, ca e din fonta.

Daca vibratia e constanta si intre anumite viteze e altceva; parerea mea.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Buna ziua, dupa o gramada de bani irositi vibreaza mai rau ca inainte! Acum se resimt vibratii la accelerare si in scaunul soferului. Am fost la Bmw in Germania unde stau , cei de acolo zic ca problema vine de la volanta dar nu sunt siguri! Masina este automata 8hp-45 volanta din ce am gasit pe net are rol de pornire ,acum nu stiu ce sa zic... Ma indrept usor spre cutia automata! Pana acum am schimbat asa! 

-FLANSE CARDAN   fata-spate

-rulment central cardan

-brate punte fata

- amortizoare spate

-rulmenti cu butuci noi toate 4 roti

-bucsi diferential

- discuri plus placute Brembo

-suporti motor+ cutie  

 

Link to comment
Share on other sites

Ce imi pare cel mai rau , ca am crezut ca voi rezolva usor cu vibratiile ! Tocmai ma apucaseram de masina , schimbasem  distributie , turbo ,dpf ! Dupa aproape 5000€ investiti nu ma pot bucura de masina!  Fosta masina mercedes w212 E350cdi   nu mi-a dat in 4 ani deloc batai de cap!😔😔😔

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.