Jump to content

BMW i4 vs Tesla Model 3


Romulus

Recommended Posts

On 5/19/2023 at 10:08 PM, Viper05 said:

Absolut fals, si nici nu cred ca e legal. Suntem toti in EU si asta e un pricipiu de baza, libera circulatie a marfurilor.

dar acum multi ani stiu in cetatean italian care a venit in ro si si-a cumparat nu stiu ce Fiat care era mai iefin in ro decat in it, mult mai ieftin , imi aduc aminte ca, cu tot cu drum avioane etc ramanea cu vreo1.5k in buzunar.

si totusi de ce si-ar cumpara romanii masini de germania si nu din ro? Daca o dai cu masini pentru europa de est …e clar

Ia incearca sa iei un automobil sau vreun utilaj nou (fara proprietar) de afara.Iti spun sigur ca nu ti-l vand.Eu vand utilaje agricole si producatorul (german) nu imi da voie sa vand in afara tarii sau in afara ariei care imi este desemnata vreun utilaj nou.Cu secondul e altceva.Imagineaza-ti ce ar insemna ca toti sa cumpere masini noi de afara iar dealerii sau reprezentantele de aici sa le faca doar garantiile si mentenanta care la multe e gratuita.....ce inseamna asta....faliment.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Myx said:

 asta e cea mai mare problema ca si la termice , minciuna consumului , in realitate  nu face consumul declarat , poate in anume conditii si momentan vorbim de baterii in stare buna , peste cativa ani  daca nu se repara relativ ieftin si e nevoie de schimbare nu merita nici macar economia la consum si atunci care e scopul ?

Se repara si acum mai putin Tesla. 

Cam toti oemii traditionali au module pe care exista diagnoza separata. Se vede pe tester care modul e cu probleme si se inlocuieste el. 

Asta ajuta si la casco pt ca daca o lovesti jos si intepi un modul, sa poti sa-l inlocuiesti doar pe el.

Un modul e pe la 2k eur daca chiar se strica iar daca il recuperezi, il poti vinde sh pe la un 40% din pret pt a putea fi refolosit pt altceva ex: sisteme solare. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Eu sper sa apara o electrica cat mai decenta la anul, asa poate imi schimb si eu phev-ul. 

I5? Sunt foarte curios de lista de preturi. Banuiesc ca un entry level va fi undeva la 60k. Ceva mai de doamne ajuta cu ceva range undeva la 70k

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Bala said:

Se repara si acum mai putin Tesla. 

Cam toti oemii traditionali au module pe care exista diagnoza separata. Se vede pe tester care modul e cu probleme si se inlocuieste el. 

Asta ajuta si la casco pt ca daca o lovesti jos si intepi un modul, sa poti sa-l inlocuiesti doar pe el.

Un modul e pe la 2k eur daca chiar se strica iar daca il recuperezi, il poti vinde sh pe la un 40% din pret pt a putea fi refolosit pt altceva ex: sisteme solare. 

am vazut ca au inceput unii  sa repare si  Tesla  , o baterie 21 k $ imi pare sf  totusi . Nu mai spun modul de demontare , practic ridici sasiul . Acelasi personaj de mai sus imi spunea ca a stat 60 zile sa astepte dupa o bara si ceva accesorii in urma unei lovituri .

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Viper05 said:

I5? Sunt foarte curios de lista de preturi. Banuiesc ca un entry level va fi undeva la 60k. Ceva mai de doamne ajuta cu ceva range undeva la 70k

Cred ca un sweet spot ar fi undeva la 80k, cu ce discounturi mai primesti. Astept sa vad ce o sa fie de capul i5-ului si A6-ele etron(promit 700 km si incarcare la 800v).

Link to comment
Share on other sites

On 5/19/2023 at 2:44 PM, alex230ro said:

Ce dracu sa vanda ? Electrice? in nici un caz citez" Este de așteptat ca această strategie de preț să impulsioneze vânzările lui BMW i4. BMW Group România raportează că în țara noastră au fost înmatriculate 41 de modele i4 în primele 9 luni ale anului 2022, în condițiile în care livrările au început în luna martie" 

Deci... https://plug-and-drive.ro/stiri/pret-bmw-i4-modelul-de-baza-cu-286-cp-e-disponibil-de-la-50-159-de-euro-cu-tva

 

41 masini in cat 6-7 luni? cam 6 masini pe luna? 

Problema aici nu este ca nu se cer, ci ca nu se pot produce pentru a se livra (nu numai in Romania). I4 are 0% discount, si oamenii asteapta 12 luni sa le vina, masina luata cu 0% discount. De ce crezi ca nu discount, pentru ca astia de la BMW au strategia proasta, sau pentru ca chiar si asa se comanda?

Sa nu mai spun ca Romania are alocate f putine I4 pe an (adica dupa un anumit numar nu se mai livreaza la noi, ci la aia cu apa calda).

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Kragod said:

Problema aici nu este ca nu se cer, ci ca nu se pot produce pentru a se livra (nu numai in Romania). I4 are 0% discount, si oamenii asteapta 12 luni sa le vina, masina luata cu 0% discount. De ce crezi ca nu discount, pentru ca astia de la BMW au strategia proasta, sau pentru ca chiar si asa se comanda?

Sa nu mai spun ca Romania are alocate f putine I4 pe an (adica dupa un anumit numar nu se mai livreaza la noi, ci la aia cu apa calda).

Sincer? si pe ai nostri ai doare undeva, adica repet pe mobile sunt sute de masini, pariez ca la noi a zis ba astea nu se vad baga tu ce merge X5/X6 scule din astea. Ma duc eu si cer ca saracul cel mai ieftin i4... Dar repet , Tesla e pe stoc, VW e pe stoc, Toyota la fel, Renault si Nissan la fel sau vine masina in 2-3 luni.  12 luni nu am primit de la nici un dealer termen de livrare am avut asa AB- 24 luni , Proleasing 18 luni , Cobalcescu am renuntat, 12 luni probabil ar fi un termen "bun" de livrare. Ideea e alta cam toata lumea livreaza destul de rapid electricele , BMW... mai lent pai la anul o sa fie rau pentru ei as zice.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Pt mine este fantastic ce citesc.

Sa dai atatia bani pe un i4 nou, cu discount zero. Unde mai este economia? ca de asta cumparam electrice, sa economosim bani la carburant.

 

Orice paduchios daca se duce la bmw sa cumpere masina cu motor termic primeste intre 15% si 25% discount, in functie de modelul de bmw si de cat de paduchios este modelul de cumparator.

Si nici nu stai cu stresul ca in cativa ani bagi 15.000-20.000 euro in baterie. Orice petarda de masina cu motor termic ai ghinionul sa nimeresti, cu hibe de fabricatie etc, tot nu cheltuiesti asemenea sume.

 

maine se lanseaza seria 5 G60. te duci azi si cumperi G30 40xi cu 25% discount, masina noua.

economisesti pe loc 20.000-25.000 euro (in functie de pretul de lista la care ajungi cu accesoriile dorite), daca problema deriva din economia pe carburant facuta cu electrica.

 

ca sa nu mai spun ca astepti 2 ani pt petarda de i4 pe care o iei la pret de lista.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

@PzKpfW m-am abtinut 🙂  @edit singura explicatie o vad ca li se pare mai simplu sa vanda ghene din astea clasice .Pe de alta parte m-a mancat si pe mine in fund sa incerc sa iau BMW nou dupa ce m-am jurat ca nu are rost, dar I4 asta parea asa frumos pe hartie , problema a aparut dupa ce am studiat piata de electrice repet a bagat Tesla frica in astia de nu am vazut asa ceva toti dau 4-5k eur discount amaratii aia de la Toyota cred ca dau cel mai mult  🙂  . Oricum daca va fi electrica 99% e Tesla a placut sotiei aia e , avans 50 sau 60% cat e maxim leasing si la revedere  eu am cotetzul meu si mai pandesc poate prind ceva cazan cu AC  sa aduc langa el .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Model 3 este cea mai bună afacere în momentul de față, la vreo 30 de mii cât este modelul de bază (cu tichet, evident). Dacă o mai iei și fără TVA, este la preț de Golf. Pe de altă parte, în ciuda update-urilor, este un model relativ vechi (6+ ani deja) la bază, iar în lumea electricelor este mult.

Modele precum i4 sunt de generație nouă, deși dacă aștepți 2 ani pentru livrare mașina va fi deja depășită când o vei primi.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Da, si nu, avantajul Tesla e ca au "experimentat" destul de mult inaintea tuturor apoi desi e evident ca ei habar nu au sa faca "masini" pare ca au reusit sa cumva sa puna la punct procesul de productie astfel incat sa ramana competitivi si in ceea ce priveste pretul. Asa daca ar fi dupa capul meu as cauta ceva hot hatch doar ca pe banda asta au cam murit toate modelele in curand va fi ca in melodia " video killed the radio star" doar ca inlocuim electric respectiv termic .Pe termen lung cel putin din pacate motoarele termice par a fi ingropate gratie normelor de poluare si aici ar fi o discutie spectaculoasa - nu inteleg cum mama dracu 1.8is cu peste 300k km are noxe de "E3/E2" el fiind trecut ca non E si avand un amarat de kat a carui eficienta tinde spre zero ( sau poate e katul asa de infundat incat nu mai trece nimic pe acolo 😛 ) 

Link to comment
Share on other sites

Hot hatch o sa fie model 2 și vw cum s-o chema, polo electric, peste 2 ani. Sunt curios ce o sa mai taie ăștia de la tesla ca să reducă costurile, după senzorii de parcare și toate manetele de la volan. 

Link to comment
Share on other sites

UE a bagat ceva studii deja prin care spun ca lipsa butoanelor scade atentia la drum. Model 3 facelift vine deja cu bord, diferit de la mizeria aia de bord tip ikea. 

Deci pe viitor, se va trece treptat spre butoanele traditionale. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Bala said:

Model 3 facelift vine deja cu bord, diferit de la mizeria aia de bord tip ikea. 

Probabil printre cele mai bune indicații că știu să facă gadget-uri dar nu și automobile.

16 minutes ago, Bala said:

Deci pe viitor, se va trece treptat spre butoanele traditionale. 

Am văzut bordul, pare să fie cel de pe S Plaid. Un lucru bun. Dar nu am văzut butoane.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Bala said:

UE a bagat ceva studii deja prin care spun ca lipsa butoanelor scade atentia la drum. Model 3 facelift vine deja cu bord, diferit de la mizeria aia de bord tip ikea. 

Deci pe viitor, se va trece treptat spre butoanele traditionale. 

Nu cred pana nu vad 😄

Referitor la butoane, toată lumea se plânge de lipsa butoanelor și de mizeriile alea capacitive. Doar producătorii tot insista în bezna mintii.. 

Link to comment
Share on other sites

Și sunt mai puțin dependenți de furnizori externi. Și pot să modifice/îmbunătățească lucrurile în timp (să adauge sau să scoată funcții de exemplu). Și te fac pe tine mai dependent de service dacă ceva nu merge sau se strică. Exemplu extrem la M-B EQS.

eqsinterior01.jpg

Practic abordarea asta are doar avantaje pentru producători. Dar piața a început să-i facă să dea înapoi. Sper că trend-ul revenirii la butoane fizice (măcar pentru funcțiile uzuale) să se accentueze. Automobilele produse în perioada asta vor îmbătrâni foarte urât și repede.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Interesant însă doar parțial relevant. Comparația omite niște aspecte: taxele și costurile legate de mentenanță. În România, doar impozitul pentru un M440i este de ~500€ pe an; pentru o electrică este 0. Mentenanța variază și ea între 500 și 1000€; la un i4 este probabil mult mai ieftină.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.