Jump to content

BMW i4 vs Tesla Model 3


Romulus

Recommended Posts

Noul model 3 de la tesla o sa puna in genunchi industria EV din Germania daca ce spune in acest video e adevarat:

Rezumat: Range mai mare, scaune ventilate, scaune noi mai confortabile, scaderea zgomotului(noi materiale + geamuri duble peste tot), faruri noi mai interesante zic eu, suspensie noua, ecran infotaiment nou, etc.

Cu siguranta o sa puna presiune pe ceilalti competitori, mai ales daca isi pastreaza pretul. La pretul actual sa ai geamuri duble peste tot si scaune ventilate este ceva.

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Daca bateria si motoarele sunt aceleasi, probabil se comporta la fel cu cele de acum. Adica se poate afla cu regula de trei simpla care o sa fie de fapt autonomia.

In plus, e cu 12% mai scumpa in China, si acolo e concurenta foarte mare. La noi oare la ce pret o sa vina?

Si oare de ce or insista frate cu mizeriile alea de butoane capacitive pe volan pentru semnalizare?? 

Link to comment
Share on other sites

Problema este ca europenii vand masinile mult mai scumpe sa iti iei un i4 cu aproximativ acelasi dotari precum un model 3 te duci in 70k euro. Si majoritatea oamenilor isi cumpara masina mai mult in baza pretului.

Diferenta fiind una destul de considerabila ~20k euro

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

La orice automobil dupa un anumit timp ii scade valoarea, il iei la reducere doar ca la reprezentantele clasice trebuie sa bla bla negocieri. E adevarat ca au scazut destul de mult dar isi permit sa faca asta si se pare ca le merge foarte bine.

38 minutes ago, PzKpfW said:

Nu-i văd bine pe Tesla pe termen mediu și lung. S-au pus europenii calumea pe electrificare.

Cred ca ai vrut sa spui invers, nu se poate bate nimeni cu Tesla in momentul de fata raportat la pret/calitate/performanta.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, arnx said:

in momentul de fata

Am specificat pe termen mediu și lung. Nu mai sunt lideri absoluți așa cum erau acum 3-5 ani. Nu au mai scos nimic nou sau "paradigm-changing" în ultimul timp.

Acum vând cu reducere pentru a recupera/menține cota de piață și pentru că au stoc nevândut. Europenele și mai ales coreenele se vând în continuare, în ciuda prețurilor mai mari și a timpilor de așteptare lungi.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Viper05 said:

si probabil pret de pornire 120k

Puțin probabil, având în vedere că este vorba despre modelul CLA.

Având în vedere cât costă modele electrice (EQS, EQE, etc.) ale mărcii în raport cu cele cu motor termic (S Klasse, E Klasse, etc.), va fi o diferență de maxim 50%. Personal, estimez maxim 60.000€. Cei de la carwow sunt mai optimiști, estimează sub 55.000€. Tu pe ce te bazezi cu estimarea? 🙂

Link to comment
Share on other sites

Tesla are avantajul ca a optimizat procesul de productie si are marje mai mari de profit pe motivul asta. Da, in tabelul pus pe aici pe undeva aparea Tesla cu 15% marja si BMW cu 12.5%, dar la BMW marja aia include si termicele, unde marja e mai mare ca la electrice.

Pe de alta parte, Tesla are modele invechite, care arata toate la fel. Si in plus, continua sa faca economii in locurile gresite dupa parerea mea: la manetele de la volan, la senzorii de parcare. Si singurele modele noi pe teava sunt Cybertruck (care nu e pentru Europa, ca e prea mare) si presupusul Model 2, care o sa arate la fel cu celelalte.

Intre timp, toti ceilalti producatori au modele noi asteptate peste 2 ani, si care o sa fie si pe platforme de generatie noua. Adica mai eficiente si probabil cu costuri mai mici. In plus, o sa arate si a masini. 

Dupa parerea mea, daca Tesla o sa reuseasca sa faca sa mearga FSD cum trebuie (adica autonom), mai are o sansa. Desi in prezent Merc are deja level 3 si probabil ca o sa imbunatateasca si ei sistemul incet-incet. Plus ca e posibil sa dezvolte si altii ceva care sa mearga. 

Daca nu, Tesla o sa scoata bani in continuare si din reteaua de incarcare si din celelalte produse pe care le vinde. Cat si cum, ramane de vazut..

Link to comment
Share on other sites

Referitor la Tesla vs competite (in special Germana). Urmaream un review la facelift-ul Model 3 si in continuare Tesla pare sa aiba cea mai mare eficienta dintre masinile echivalente. Daca imi amintesc corect, era peste 4 mile/kwh in testul respectiv. Conditii reale de trafic (in Norvegia, este adevarat). Nu credeti ca asta este cel mai mare atu Tesla? In ultimul an s-au lansat sau au fost prezentate foarte multe modele. Atat premium cat si main stream. De la cei mai mari producatori. Nu retin macar un model care sa promita o astfel de eficienta. Si asta in conditiile in care unele dintre modelele prezentate se vor lansa abia la anul. Cea mai promitatoare informatie gasita de mine era de la Toyota care afirma niste progrese enorme in materie de densitate a bateriilor si timpi de incarcare pentru viitoarele modele.

Eu nu sunt deloc fan Tesla si as vrea sa vad o concurenta serioasa din partea europenilor dar momentan nu pare sa se apropie cineva de ce ofera Tesla mai ales la banii pe care ii cere.

Ca o concluzie persoanala despre update-ul Model 3 - au imbuntatit suspensia si izolarea fonica. Ceea ce imi place foarte mult deoarece consideram ca erau calcaiul lui ahile. De asemenea cred ca arata mult mai bine din fata.

In schimb au brutalizat si mai rau interiorul, care era si asa printre cele mai neergonomice interioare in opinia mea.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Alex3245 said:

Problema este ca europenii vand masinile mult mai scumpe sa iti iei un i4 cu aproximativ acelasi dotari precum un model 3 te duci in 70k euro. Si majoritatea oamenilor isi cumpara masina mai mult in baza pretului.

Diferenta fiind una destul de considerabila ~20k euro

Dar tesla model 3 e mai dotata standard decat i4?mie nu prea imi vine sa cred.

Link to comment
Share on other sites

Tesla Model 3 LR costa 50k. Poti sa pui in plus doar:

Vopsea speciala - 2k

Jante 19" - 1700

Carlig - 1350

Interior alb - 1200

Autopilot - 3800

Self driving - 7500

In rest, are incalzire in scaune, scaune ventilate, geamuri izolate fonic, faruri led, sistem audio 17 speaker etc.

Ce are un I4 in dotare de baza? Sau orice BMW for that matter.

LE: Astea sunt dotarile de baza pentru I4, atentie, eDrive35, care costa fix 50 000. Un eDrive40, care ar fi mai apropiat cel putin ca range de un Model 3, este cu 6000 mai scump.

Exterior

  • Roţi aerodinamice
  • Faruri cu LED şi stopuri cu LED
  • Sistem de deschidere şi închidere fără atingere a hayonului


Interior

  • BMW Live Cockpit Plus cu afişaj curbat BMW
  • Sistem de operare BMW 8 cu navigaţie
  • Scaune sport
  • Volan sport îmbrăcat în piele
  • Sistem de climatizare automat


Propulsie/suspensie

  • Pompă de încălzire pentru eficienţă sporită şi control preliminar al temperaturii


Încărcare

  • BMW Flexible Charger, inclusiv fişă de uz casnic pentru încărcare flexibilă acasă
  • Cablu de încărcare rapidă (Mod 3) pentru încărcare la staţii publice
  • Încărcare CA la 11 kW, încărcare CC până la 180 kW


Sisteme de asistenţă a conducătorului auto

  • Cameră video pentru mersul în marşarier
  • Pilot automat cu funcţie de frânare

 

Edited by mkdan2004
update
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.