Jump to content

BMW i4 vs Tesla Model 3


Romulus

Recommended Posts

Si eu sunt de parere ca Tesla si-a pierdut mult din avantajul initial la tehnologia masinilor. A mai ramas cu pretul mai mic comparativ cu restul din gama (cat inca n-au intrat chinezii prea tare in piata, plus ca si europenii au inceput sa mai taie din costuri). Initial Tesla era foarte departe, dar au ramas cam tot pe acolo dupa ce au lansat model 3 si Y. Plus ca insista cu ideile astea cretine de scos chestii importante de pe masina ca sa reduca costul: senzor de ploaie, senzor de parcare, manete la volan si asa mai departe. 

Daca reusesc sa scoata model 2 cu caracteristici si pret ok, poate mai recastiga teren. Desi deja vad ca in gama aia s-au anuntat destule: Citroen C3, Renault 5 (pe ala chiar vreau sa-l vad live), VW cum-se-numeste.

Tesla mai ramane cu marele avantaj al retelei de incarcare in US, plus celalalte chestii de pe teava, daca reuseste sa le scoata la vopsea: cybertruck, robotul, FSD, mega-stocarea in baterii. 

Link to comment
Share on other sites

Ma tem ca Alex3245 avea dreptate. Cati din cei care cauta astazi sa cumpere o masina noua sunt cu adevarat pasionati auto sa inteleaga ca faptul ca nu are semnalizatoare nu este ergonomic. Faptul ca are un ecran central din care se controleaza totul in masina - nu este comod (si e poate chiar periculos)?  Mentionase @Bala mai devreme intr-un post ca farurile de pe Tesla nu se compara cu cele de pe BMW, sau AC-ul - si multe alte exemple, DAR, asta inteleg doar cei care au condus mult si care chiar tin la experienta de a detine si conduce o masina. Cei mai multi pur si simplu nu inteleg. Ce vad ei este un pret imbatabil (raportat la dotari si performanta), mult hype si o retea foarte dezvoltata de incarcatoare (mai putin la noi). Si sa fiu sincer nu pot sa-i acuz. Chiar este greu sa concurezi cu o astfel de oferta. 

Singura problema pentru Tesla sunt producatorii chinezi, care par sa ii bata fix la jocul lor - pret, performanta, dotari.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mgi said:

Si eu sunt de parere ca Tesla si-a pierdut mult din avantajul initial la tehnologia masinilor. A mai ramas cu pretul mai mic comparativ cu restul din gama (cat inca n-au intrat chinezii prea tare in piata, plus ca si europenii au inceput sa mai taie din costuri). Initial Tesla era foarte departe, dar au ramas cam tot pe acolo dupa ce au lansat model 3 si Y. Plus ca insista cu ideile astea cretine de scos chestii importante de pe masina ca sa reduca costul: senzor de ploaie, senzor de parcare, manete la volan si asa mai departe. 

Daca reusesc sa scoata model 2 cu caracteristici si pret ok, poate mai recastiga teren. Desi deja vad ca in gama aia s-au anuntat destule: Citroen C3, Renault 5 (pe ala chiar vreau sa-l vad live), VW cum-se-numeste.

Tesla mai ramane cu marele avantaj al retelei de incarcare in US, plus celalalte chestii de pe teava, daca reuseste sa le scoata la vopsea: cybertruck, robotul, FSD, mega-stocarea in baterii. 

Eu as zice ca un avantaj mare pe care tesla il are inafara de incarcare ar fi software-ul, nu am vazut un software mai bun decat al lor. Producatori chinezi au probleme cu software-ul si europenii au probleme cu software-ul pentru ca sunt incapatanati si nu vor sa treaca la noi protocoale, sisteme de operare noi, etc. Ei parca sunt prinsi in bula lor.

1 hour ago, mkdan2004 said:

Ma tem ca Alex3245 avea dreptate. Cati din cei care cauta astazi sa cumpere o masina noua sunt cu adevarat pasionati auto sa inteleaga ca faptul ca nu are semnalizatoare nu este ergonomic. Faptul ca are un ecran central din care se controleaza totul in masina - nu este comod (si e poate chiar periculos)?  Mentionase @Bala mai devreme intr-un post ca farurile de pe Tesla nu se compara cu cele de pe BMW, sau AC-ul - si multe alte exemple, DAR, asta inteleg doar cei care au condus mult si care chiar tin la experienta de a detine si conduce o masina. Cei mai multi pur si simplu nu inteleg. Ce vad ei este un pret imbatabil (raportat la dotari si performanta), mult hype si o retea foarte dezvoltata de incarcatoare (mai putin la noi). Si sa fiu sincer nu pot sa-i acuz. Chiar este greu sa concurezi cu o astfel de oferta. 

Singura problema pentru Tesla sunt producatorii chinezi, care par sa ii bata fix la jocul lor - pret, performanta, dotari.

Chinezi au probleme cu software-ul si cu range-ul care e putin cam mincinos, dar cu siguranta o sa fure o partea mare din tort si china.

Pai eu am zis asta ca din mai toti oamenii cu care am vorbit, pretul masinii a fost factorul decisiv.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Alex3245 said:

Eu as zice ca un avantaj mare pe care tesla il are inafara de incarcare ar fi software-ul, nu am vazut un software mai bun decat al lor. Producatori chinezi au probleme cu software-ul si europenii au probleme cu software-ul pentru ca sunt incapatanati si nu vor sa treaca la noi protocoale, sisteme de operare noi, etc. Ei parca sunt prinsi in bula lor.

Sunt curios ce este in spatele ID8 ca in spatele Tesla e ceva linux.

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Romulus said:

Sunt curios ce este in spatele ID8 ca in spatele Tesla e ceva linux.

 

Tot ceva custom linux distribution au si cei de la VW. Deobicei cei din automotive isi fac un custom linux, in care bag 1000 de chestii de securitate care fac sistemul mai lent, apoi baga si resurse putine.
Acum incepe industria sa se mute pe android. 

Asta e partea de care sun pasionat si pe unde am frecventat.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Romulus said:

Ca inginer software care munceste si cu Android si cu Linux, nu cred ca solutia potrivita este Android. Sper ca au ingineri software mai destepti de atata.

Și Android este tot un Linux la bază.

15 hours ago, Romulus said:

Nu am idee care ar fi motivele, in afara de costuri.

Chiar alea sunt. Este mai ieftin să optimizezi pe o platformă standard decât să o dezvolți tu singur. În plus, mai este și partea de compatibilitate cu o mulțime de aplicații OOTB (ceea ce se rezumă tot la costuri până la urmă).

Din câte am citit, iDrive 8x este tot un distro specific de Linux. De la 9 au trecut la Android.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10/30/2023 at 8:34 PM, Alex3245 said:

Eu as zice ca un avantaj mare pe care tesla il are inafara de incarcare ar fi software-ul, nu am vazut un software mai bun decat al lor.

Aualeu... Daca ala e soft bun...

Bine, daca e sa compar cu softul de VW pe care il am pe Enyaq (identic cu ID3,ID4) da, orice e mai bun. As scrie roman cu ce erori cretine primesc. Ex vine update de sw si nu mai pot parca in fata casei pt ca mi-a crescut o tufa de iarba si refuza sa mearga cu spatele peste respectiva tufa. NU pot dezactiva nimic. Solutia: am dat cu erbicid total si am scapat de plante ca altfel ramanea masina in strada sau o bagam cu fata. Insa cu fata nu ajunge cablul de incarcare de la statia de incarcat.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 5/18/2023 at 5:07 PM, alex230ro said:

Well, situatia e mai "spectaculoasa"  decat as fi crezut - cerut drive test de la AB ma suna evident nu avem masina, zic ok m-ar fi interesat un 35e - pai termen de livrare 24 luni( 2 ani ) , ok  dat mesaj la Proleasing ma suna aici ceva mai optimist 18 luni, deci cam asta a fost si cu BMW as zice ca si-au singuri in cap 🙂  .

Si tie nu ti-a trecut prin cap sa vezi ce au pe stoc, nu? 

giphy.gif

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, alex230ro said:

Buna gluma, ce aveau pe stoc sarea de buget evident ,erau ceva M50 dacă nu mă insel.Altfel aș zice ca dacă aveau pe stoc îmi făceau oferta nu ?

Nu stiu, nu sunt sigur, poate aveai ceva cerinte care nu erau prezente pe stocurile imediate. Si probabil nu au stiut nici ei ce se intampla cu stocurile.

Link to comment
Share on other sites

On 10/30/2023 at 8:43 PM, Romulus said:

Ca inginer software care munceste si cu Android si cu Linux, nu cred ca solutia potrivita este Android. Sper ca au ingineri software mai destepti de atata.

You will be very disappointed with the new BMW infotainment systems then :))  AOSP se va merge

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aseara am vazut noul model 3 pe strada si pot spune ca nu mai arata asa rau ca vechiul model, cand l-am vazut de la spate nu mi-am dat seama ca e tesla apoi cand am trecut pe langa si i-am vazut interiorul si farurile mi-am dat seama. Fata de vehicul model 3 mi se pare un improvement substantial, nu stiu cum vi  se pare voua.

Link to comment
Share on other sites

Chiar este, atat vizual cat dar si tehnic (cel putin asta rezulta din review-urile vazute). Cunosc pe cineva care a facut test drive cu ambele. Suspensia, izolarea fonica, sistem audio si ventilare in scaune sunt imbunatari notabile. Din pacate au comis-o si mai rau cu semnalizatoarele pe volan si cu selectorul de viteza din touch screen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.