Jump to content

BMW 550i 2013-2015 - Cer parerea dumneavoastra.


Recommended Posts

Buna seara. 

In primul rand, daca am postat unde nu trebuie, iertata imi fie, si solocit mutarea intr-un loc corespunzator.

Tocmai ce am devenit membru in comunitatea voastra frumoasa, si vin in fata userilor dvs cu niste intrebari la care sper sa primesc un raspuns (de preferat de la posesorii modelului 550i).

Acum cateva zile am avut ocazia sa ,,dau o tura,, cu un BMW 550i 2013(stage 2), model de SUA, al unui prieten, si am ramas profund impresionat de calitatiile masinii + spatiul, comoditatea, manevrabilitatea, puterea, per total de toata masina ! Dupa tura pe care am facut-o, atat la volan, cat si ca pasager, efectiv doresc sa imi cumpar si eu acest model, acestea find spuse, m-am apucat sa caut, sa intreb, sa vorbesc, sa aflu cat mai multe despre modelul respectiv. Din spusele prietenului meu, care este posesor si de M5, un adevarat fan al acestei marci, pana acum, in aproximativ 50k/KM nu a intampinat nicio problema de ordin tehnic la masina (consum de ulei, bucsi, probleme, etc), acesta sfatuindu-ma sa mai extind bugetul si sa ma orientez direct catre un M5, insă, nu aș dori din prima un model M (diferentele de putere find destul de mici intre ele din punctul meu de vedere)

Din prima aș dori sa precizez ca nu intentionez sa o cumpar noua, așadar, am cautat pe mobile, scout, si alte site-uri de specialitate din strainatate (in special din Germania, nu doresc sa cumpar din Romania), un 550i 2013-2015, si am gasit chiar foarte multe modele frumoase, deosebite, cu un kilometraj pana in 60k KM, la un pret accesibil pentru mine. Astazi, Luni (30.05.2022) daca tot am avut drum catre Pipera, m-am oprit si la Bavaria si am discutat mai multe despre masina cu baietii, cu mecanicii, cat si cu directorul de vanzari, surprins find de faptul ca parerile find pozitive din partea tuturor,spunandu-mi ca vin foarte rar in service, ori de necesitate la schimburile periodice, fara a auzii despre probleme grave (pe parte mecanica/motor), iar ca si un singur minus pe care toti mi l-au precizat a fost consumul de ulei, care, din punctul meu de vedere este ceva normal la un motor de capacitate mare, cu o  putere de 400 de cai (1000km - aproximativ 1-1,5 litri), in același timp, toti mi-au recomandat o re-softare (stage 1) atat la motor cat si la cutie pentru a scapa de acest minus, si bine inteles, pe o masinuta ca aceasta, s-ar merita si o evacuare corespunzatoare.

In seara aceasta mi-am facut niste calcule per total, si am de gand saptamana care vine sa achizitionez acest model(trebuie sa ma hotarasc intre 3 masini pe care le-am gasit)

Totodata, am luat legatura cu Fi-exhaust, o firma care produce evacuari foarte calitative, si am aflat faptul ca pe langa evacuare, acestia ma pot ajuta si cu soft-area masinii in functie de cerintele mele, cu o posibilitate de upgrade pana la 600CP pentru a avea garantie la motor si turbina/e

Doresc de la dvs, posesorii de 550i sa stiu daca ati intampinat probleme de ordin mecanic/tehnic cat si o recenzie din partea dvs asupra acestui model

Va multumesc frumos.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, rockstar said:

Acum cateva zile am avut ocazia sa ,,dau o tura,, cu un BMW 550i 2013 [...] si am ramas profund impresionat de calitatiile masinii + spatiul, comoditatea, manevrabilitatea, puterea, per total de toata masina ! Dupa tura pe care am facut-o, atat la volan, cat si ca pasager, efectiv doresc sa imi cumpar si eu acest model [...].

Din prima aș dori sa precizez ca nu intentionez sa o cumpar noua, așadar, am cautat pe mobile, scout, si alte site-uri de specialitate din strainatate (in special din Germania, nu doresc sa cumpar din Romania), un 550i 2013-2015, si am gasit chiar foarte multe modele frumoase, deosebite, cu un kilometraj pana in 60k KM, la un pret accesibil pentru mine. Astazi, Luni (30.05.2022) daca tot am avut drum catre Pipera, m-am oprit si la Bavaria si am discutat mai multe despre masina cu baietii, cu mecanicii, cat si cu directorul de vanzari, surprins find de faptul ca parerile find pozitive din partea tuturor,spunandu-mi ca vin foarte rar in service[...]

[...] un singur minus pe care toti mi l-au precizat a fost consumul de ulei, [...] in același timp, toti mi-au recomandat o re-softare (stage 1) atat la motor cat si la cutie pentru a scapa de acest minus

Rockstar, un F10 550i in stare tehnica buna este, cu siguranta, o masina care impresioneaza. Este foarte posibil sa fii inca in euforia entuziasmului creat de acel test drive, si nu e nimic rau in asta.

Inainte de a lua o decizie insa, iti recomand sa mai astepti cateva zile, timp in care euforia va reveni la cote normale. Poti folosi acest timp pentru a cauta si a citi, pe net, cat mai multe informatii despre acest model si problemele aferente lui. Probabil ca ai aflat deja faptul ca 550i pana in ~ iulie 2013 avea motorul N63, care este probabil cel mai problematic motor produs de BMW in istoria sa. Dupa cca. iulie 2013 motoarele au fost N63TU. Desi a fost o evolutie semnificativa, in sens pozitiv, al lui N63, acestea nu sunt atat de lipsite de probleme pe cat sugereaza baietii de la Bavaria. Consumul de ulei este doar una dintre probleme. Obs: nu inteleg, tehnic, cum rezolva un stage 1 consumul de ulei... Insist, documenteaza-te cat mai mult posibil.

Mai departe, analizeaza toate costurile asociate detinerii unui F10 550i. Nu ma refer doar la costurile evidente (combustibil, impozit, revizii) ci si la cheltuielile pentru reparatii neprevazute - pe care iti recomand sa nu le subestimezi deloc, precum si devalorizarea masinii. Ma astept ca, peste vreo 2-3 ani, sa fie extrem de greu sa vinzi in Romania, la un pret decent, un F10 550i cumparat second-hand din strainatate in perioada aceasta, cand preturile masinilor rulate sunt la maxime istorice.

Pe scurt: doar tu poti decide daca merita sau nu sa iti cumperi un F10 550i.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu:

vad ca F10 550i se invart in jurul a 30k euro, nu sunt ieftine, trebuie sa ai in vedere urmatoarele(parti proaste):

-Impozit mare

-Consum mare

-Motor cunoscut cu probleme, asa cum foarte bine a scris @FiveThreeFive

-Masina totusi care se tot invecheste, tine cont ca deja si G30 e pe final, probabil la anul vom avea noul seria 5

Avantajele sunt evidente, nu are rost sa le scriu aici...

In locul tau, as lua in calcul un 540i G30, sigur e mai scump, mai putin spectaculos si mai putin performant dar vei avea o masina mai economica, mai noua, mai moderna si mai ancorata in prezent, cu destula putere si posibilitate de upgrade atat in ceea ce priveste sunetul cat si CP.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru pareri/sfaturi oferite ! 

 

Update:

Tot cautand si informandu-ma, intr-un final am gasit ceva spectaculos, cu 68.000 KM, fabricatie 2017, 550i M Performance, tot din Germania. Masina beneficiaza de garantie de la BMW pana in data de 2024, ori 150.000 KM, si are inca 4 revizii total gratuite + orice intrare in service fara cost in caz de probleme, avand un singur proprietar anterior. Masina are un pachet de detailing efectuat recent, printre care polish, folie (nu mai stiu cum mi-a spus ca se numeste) toata masina, protectie ceramica interior + exterior. Deoarece masina va fi achizitionata pe firma, din cele spuse, voi primi inca o reducere destul de generoasa de aproximativ 3.000 euro, ori, un set de jante pe 22 + anvelope de vara/iarna (la alegere).

Pe data de 06, Luni, am sa plec in Germania pentru a il vedea, si eventual cumpara. Incerc sa atasez poze mai jos prin IMGUR (aici nu stiu cum sa postez).

In cazul in care acest model va fi cumparat, prin recomandarea unor prieteni, inclusiv al prietenului meu cu 550i despre care va vorbeam mai sus, am luat legatura cu cei de la Gorila Performance, iar daca voi achizitiona acest model, ma voi opri si in Ludwigsburg, la sediul celor de la Gorila Performance pentru a face un upgrade de soft, mai precis de la 449 CP la 550, ori 589, in functie de ce vor spune specialistii (Upgrade-ul nu va afecta garantia atata timp cat mi se ofera certificatul de calitate si conformitate al producatorului (vorbele celor de la Bavaria, iar Gorila Performance ofera acest tip de certificat + o garantie de 2 ani de zile pentru modificari) ). Totodata, am luat legatura si cu cei de la Fi-Exhaust, iar in cazul achizitiei, la intoarcere ma voi opri si in Austria, in Kirchbichl, pentru un upgrade al evacuarii.

https://imgur.com/a/1aQk98u

 

Inca o data, doresc sa multumesc tuturor persoanelor care mi-au oferit un sfat/parere.

Edited by rockstar
Link to comment
Share on other sites

Orice soft afecteaza garantia, mai exact o pierzi, indiferent de ce fel de certificat iti ofera ei.

 

singura modalitate prin care iti poti pastra garantia e sa o duci la cineva care preia garantia. Avand in vedere ca tu ai probabil ceva garantie extinsa/garantie de dealer nimeni nu se baga la asa ceva

din cate stiu eu singurii care preiau garantia sunt AC SCHNITZER si o fac doar la masini noi inca in garantie la un pret pe masura, circa 4k

Link to comment
Share on other sites

Sper pentru tine sa nu bati drumul degeaba. Pare prea frumos totul, garantia pana in 2024 ( adica la 8 ani dupa ce a iesit masina pe poarta) 🤥🤥 inca fix 4 service-uri, cand pachetele de service de la BMW nu sunt limitate de cate intrari ci de numar de kilometri si ani si tot asa...mnoo acu succes

Link to comment
Share on other sites

Lol, uite ce spune unu pe 15 mai :Wenn ein Fahrzeug komplett Lackiert wird und aus USA über Litauen kommt, sollte das in der Anzeige stehen.

Băieții aduc daune din State...

Și noi vb de garanții 🤣

 

Ah, scrie și în anunț ca e reparata😄

Edited by wolf20
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, wolf20 said:

Da.

 

49 minutes ago, Luciosu said:

Sper pentru tine sa nu bati drumul degeaba. Pare prea frumos totul, garantia pana in 2024 ( adica la 8 ani dupa ce a iesit masina pe poarta) 🤥🤥 inca fix 4 service-uri, cand pachetele de service de la BMW nu sunt limitate de cate intrari ci de numar de kilometri si ani si tot asa...mnoo acu succes

Am spus ce mi s-a spus la telefon de catre parcul auto care detine masina, sper sa fie cu noroc, iar daca nu, fac o plimbare cu ocazia aceasta

 

24 minutes ago, wolf20 said:

Lol, uite ce spune unu pe 15 mai :Wenn ein Fahrzeug komplett Lackiert wird und aus USA über Litauen kommt, sollte das in der Anzeige stehen.

Băieții aduc daune din State...

Și noi vb de garanții 🤣

 

Ah, scrie și în anunț ca e reparata😄

Nu stiu ce sa spun, mi s-a spus ca nu a avut accident(cica o aripa atinsa, ori un prag), si ca in baza seriei pot verifica acest lucru. Din punctul meu de vedere, chiar daca o fi fost atinsa, zgariata, mici lucruri, nu ar conta, atata timp cat arata ca in poze, si este impecabila. Voi verifica la fata locului pe carvertical sau ce mai gasesc pana atunci. Singurul impediment ar fi sa nu fi fost rostogolita, ori distrusa total si indreptata, dar lucrul acesta il voi afla la fata locului. Parcul auto mi-a spus ca accepta sa mergem la un dealer BMW pentru verificare, si asta voi face, iti dai seama.

 

Edit, am uitat sa precizez. Daca nu o fi pe masura asteptarilor, oricum am mai gasit un model in Frankfurt, anul 2017, pachetul M, si asemanatoare, insa cu 33.000KM, iar pretul este mai piperat putin. 

Edited by rockstar
Link to comment
Share on other sites

Ma, eu ma bucur ca vad pe cineva serios, adică nu doar care fac topic si polemica ca vor Ferrari si pana la urma sfârsesc cu ban :)). 
 

Tare inițiativa, sa mergi la gorila si la fi exhaust in același drum după ce ai si cumpărat o. 

Partea nasoala este ca nu vei cunoaște mașina înainte/după, cum au zis si colegii sper sa nu ai probleme cu motor/cutie.. si daca ai, sa fie valabilă garanția aia. 
 

Garantia si toate beneficiile s ar putea sa pe ofere dealer ul respectiv si nu Bmw. 

Inca ceva, vezi ca si firma mea aduce mașini la comanda, pe care oferă garanție, însă garanția are limite si condiții, inclusiv are suma maxima de 10.000 lei -20.000 lei, etc. Degeaba ai tu garanție daca ti a crăpat motorul si mai scoți inca 10.000 euro din buzunar .

 

si degeaba daca trebuie sa mergi la ei pentru reparații.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

@rockstar

Astia mai aveau putin si iti spuneam ca a fost condus de o batranica.

sugestia mea:

1. Seria de sasiu - verificare online: carverrtical, checkvin etc

2. mers la o reprezentanta din Romania si verificat istoricul.

 

uitate la review-uri pe google, sunt si de la alti romani

 

De curiozitate, ai seria de sasiu? Daca da, pune-o aici, sunt colegi ajutatori pe forumul asta care iti pot da informatii.

Succes!

Edited by Luciosu
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, rockstar said:

 

 

Nu stiu ce sa spun, mi s-a spus ca nu a avut accident, si ca in baza seriei pot verifica acest lucru. Din punctul meu de vedere, chiar daca o fi fost atinsa, zgariata, mici lucruri, nu ar conta, atata timp cat arata ca in poze, si este impecabila. Voi verifica la fata locului pe carvertical sau ce mai gasesc pana atunci. Singurul impediment ar fi sa nu fi fost rostogolita, ori distrusa total si indreptata, dar lucrul acesta il voi afla la fata locului. Parcul auto mi-a spus ca accepta sa mergem la un dealer BMW pentru verificare, si asta voi face, iti dai seama.

Tu nu te uiți la reviewuri sa vezi de la cine cumperi?

În primul rand, masina aia e fără tva,asa ca nu ai cum s o cumperi pe firma.

Și aia cu garanția e poveste,sa fim serioși.  

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, WIN60 said:

Ma, eu ma bucur ca vad pe cineva serios, adică nu doar care fac topic si polemica ca vor Ferrari si pana la urma sfârsesc cu ban :)). 
 

Tare inițiativa, sa mergi la gorila si la fi exhaust in același drum după ce ai si cumpărat o. 

Partea nasoala este ca nu vei cunoaște mașina înainte/după, cum au zis si colegii sper sa nu ai probleme cu motor/cutie.. si daca ai, sa fie valabilă garanția aia. 
 

Garantia si toate beneficiile s ar putea sa pe ofere dealer ul respectiv si nu Bmw. 

Inca ceva, vezi ca si firma mea aduce mașini la comanda, pe care oferă garanție, însă garanția are limite si condiții, inclusiv are suma maxima de 10.000 lei -20.000 lei, etc. Degeaba ai tu garanție daca ti a crăpat motorul si mai scoți inca 10.000 euro din buzunar .

 

si degeaba daca trebuie sa mergi la ei pentru reparații.

Merci pentru reply. Din cele spuse, garantia este oferita direct de catre BMW, lucrurile astea le voi vedea la fata locului, mergem impreuna la reprezentata in Frankfurt si vedem acolo exact ce si cum. Eu cand am sunat, am intrebat lucrurile care m-au interesat personal, conditie,stare, probleme, restul nu m-au interesat(din punctul meu de vedere o aripa/prag atins/e nu este accident, iar daca as fi vrut un lucru nou, scoteam din buzunar bani pentru un lucru nou, nu ceva uzat care poate avea o zgarietura, urma, pata, etc). In cel mai rau caz, dupa cum am precizat si mai sus, daca nu este sa fie aceasta, am mai gasit un model in apropiere, si il voi vedea si pe acela, daca primul nu este conform. 

Merci frumos pentru informatia cu tractarile, insa in cazul meu am ales sa merg impreuna cu un prieten intr-o plimbare, sa mai schimbam peisajul.

Eu am facut un post pe forumul acesta deoarece credeam ca exista persoane care detin acest model, si mai putem impartasii niste pareri/opinii/sfaturi, sa aud si parerea unor posesori de model, nu pentru altceva.

8 minutes ago, wolf20 said:

Tu nu te uiți la reviewuri sa vezi de la cine cumperi?

În primul rand, masina aia e fără tva,asa ca nu ai cum s o cumperi pe firma.

Și aia cu garanția e poveste,sa fim serioși.  

 

Merci pentru reply

Dupa cum am spus mai sus, daca as fi vrut un lucru nou, impecabil ca atunci cand a iesit din fabrica, as fi scos din buzunar cu totul o altfel de suma, asadar, ma limitez la ceva ce imi pot permite acum, fara batai de cap. Ca si masina de circulat zilnic, am, nu-mi fac probleme, aceasta masina este mai mult un moft, si o dorinta, nimic altceva. Legat de TVA, orice masina poate fi luata pe firma, indiferent de proprietar, persoana fizicia/juridica, deci, de unde ai auzit informatia respectiva, este falsa. Legat de garantie, vedem la fata locului ce si cum, nici eu nu pot face niste afirmatii in zadar doar de dragul de a ma face auzit, ce mi s-a spus, am comunicat mai departe, aici. Daca va fi ca in poze, cat si partea mecanica, etc, va fi a mea, daca nu, alta si la revedere. Mi se pare o bataie de cap mult prea mare sa stau sa vad fiecare lucru in parte, dat find faptul ca masina nu este noua, ci uzata, folosita in trecut. Consider faptul ca daca iti doresti ceva impecabil, iti cumperi nou, nu ai pretentii de la un lucru deja utilizat, la 1 sfert din pretul pe care la avut atunci cand a iesit din fabrica. 

Link to comment
Share on other sites

Cere seria de sasiu si bag-o in Google. Daca e luata din SUA de pe site-uri d-astea cu daune ramane indexat in Google.

Si chiar daca nu gasesti nimic pe Google iar seria figureaza ca e pt masina de SUA eu nu m-as incurca cu masina aia. Vezi pe vin decodere d-astea online ca iti zice pt ce piata a fost destinata masina dupa seria de sasiu.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Itarachiu said:

Cere seria de sasiu si bag-o in Google. Daca e luata din SUA de pe site-uri d-astea cu daune ramane indexat in Google.

Si chiar daca nu gasesti nimic pe Google iar seria figureaza ca e pt masina de SUA eu nu m-as incurca cu masina aia. Vezi pe vin decodere d-astea online ca iti zice pt ce piata a fost destinata masina dupa seria de sasiu.

Merci de info, voi lua in calcul lucrul acesta. Oricum, cand ajung mi s-a recomandat carvertical si vininfo.eu.(cel mai rezonabil va fi la reprezentanta, caci oricum, probabil, va fi acolo verificata) Legat de masinile de SUA, eu am o parere foarte buna despre ele, ca si parte mecanica+caroserie, deoarece detin 3 masini facute pentru piata americana, si sunt net calitative fata de cele europene ca si piese/caroserie/componente electronice (este doar parerea mea personala)

Edited by rockstar
Link to comment
Share on other sites

@Rockstar, thanks e rog asculta ce iti spun colegii mai sus. Absolut nimeni nu aduce masini din SUA ca si hobby, toti le aduc dauna totala deacolo si le repara aici apoi le vand ca si perfecte

 

cere seria de sasiu si daca e masina de SUA spune pass

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Viper05 said:

@Rockstar, thanks e rog asculta ce iti spun colegii mai sus. Absolut nimeni nu aduce masini din SUA ca si hobby, toti le aduc dauna totala deacolo si le repara aici apoi le vand ca si perfecte

 

cere seria de sasiu si daca e masina de SUA spune pass

Multumesc de reply, mi-am notat informatiile, si voi tine cont de ele. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, rockstar said:

Legat de masinile de SUA, eu am o parere foarte buna despre ele, ca si parte mecanica+caroserie, deoarece detin 3 masini facute pentru piata americana, si sunt net calitative fata de cele europene ca si piese/caroserie/componente electronice (este doar parerea mea personala)

Cred ca am avut experiente diferite. Mie masinile americane mi se par mult mai prost finisate si cu materiale mai proaste decat cele europene. Iar intre cele europene facute pentru Europa de vest si cele facute pentru US nu cred ca e vreo diferenta semnificativa.

Dar o masina dauna totala si reparata o sa fie mereu reparata de un gigel in garaj, cu piese SH, ca sa iasa la bani. Deci chiar presupunand ca masina aia a fost mai ok decat una din EU (ceea ce, inca o data, nu e adevarat), dupa reparatie sigur e mai proasta si cu potentiale probleme mai mari. Ca sa nu mai zic ca nu stii cum se comporta la inca un accident.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu 32-33k mai bine iei un G30 540i cu motor B58 - foarte fiabil, consum bun, usor de ridicat performanta; mai dai ceva bani pe o evacuare completa, o resoftare buna la ~400cp, si uite asa ai performante si sunet apropiate de un F10 550i, la costuri mult mai mici de intretinere/impozit, cu un confort interior mai bun.

timpi oficiali 0-100kmh 

F10 550i xdrive 402cp: 4.8s

F10 550i reardrive 402cp: 5s

G30 540i xdrive m performance 360cp: 4.6s

G30 540i reardrive m performance 360cp: 4.9s

la una resoftata la 400cp timpii mai scad cu 0.1-0.2s

performante mai bune cu probabil consum cu 20 procente mai mic.

 

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cea mai longeviva garantie pe care am vazut-o la BMW este de 5 ani si 200.000 de km. 8 ani nu exista.

Standard este de 2 ani si apoi sunt pachetele de prelungire.

Pe de alta parte nu vad cum ti-ar da BMW garantie daca tu modifici masina in alta parte, asta daca masina s-ar fi aflat inca in garantie, e practic imposibil si ilogic. 

In orice caz, succes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.