Jump to content

Vibratie la 130-140km/h


Recommended Posts

Va salut! Detin un bmw f10 xdrive, din 2016, cu 86.000km, si am o problema la care nu ii dau de cap de ceva vreme.

Daca cineva a rezolvat problema aceasta as ruga foarte tare sa mi spuna de la ce a fost

masina are o vibratie puternica care se resimte in podea, scaune  pe accelerare in momentul in care ajunge la 130-140 km/h, si se mentine acolo

pana acum am schimbat

-bucsi brate fata

-flansa cardan

-rulment intermediar cardan

-piulita de pe spate dintre cardan si grup

tin sa precizez ca rotile sunt echilibrate, geometrie facuta, cauciucuri noi

face la fel si cu rotile de iarna( pe 17)si cu cele de vara( pe 19)

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Eduard24 said:

Va salut! Detin un bmw f10 xdrive, din 2016, cu 86.000km, si am o problema la care nu ii dau de cap de ceva vreme.

Daca cineva a rezolvat problema aceasta as ruga foarte tare sa mi spuna de la ce a fost

masina are o vibratie puternica care se resimte in podea, scaune  pe accelerare in momentul in care ajunge la 130-140 km/h, si se mentine acolo

pana acum am schimbat

-bucsi brate fata

-flansa cardan

-rulment intermediar cardan

-piulita de pe spate dintre cardan si grup

tin sa precizez ca rotile sunt echilibrate, geometrie facuta, cauciucuri noi

face la fel si cu rotile de iarna( pe 17)si cu cele de vara( pe 19)

 

Situatie similara la fosta masina, un E84: 

 

La mine a fost pistonasul etrierului care nu-si mai facea treaba dupa ce se incingea putin discul si-mi dadea o vibratie in toata caroseria de credeam ca se dezmembreaza masina in mers...

Este simplu sa testezi, ar trebui sa ti se incinga si janta cand incepe sa tremure. In cazul meu, daca era rece discul si ridicam masina pe elevator sa vad daca roata se invarte cum trebuie in gol, nu mi-as fi dat seama. Pistonasul se bloca doar dupa ce se incingeau ansamblele acolo. Cat era rece, functiona corespunzator.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Eduard24 said:

Voi incerca si eu sa curat acolo zona foarte bine si revin cu raspuns, mersi frunos de sfat

Doar curatatul nu ajuta. Daca este atat de mort cum a fost pistonasul meu, poti sa-l cureti pana te plictisesti ca nu-si revine. Pe mine m-a costat 50 de lei inlocuirea lui (atat a costat piesa, manopera nu a existat pt ca l-am facut in regie proprie), este ceva deloc complicat si super ieftin. Nu merita sa-ti bati capul sa-l cureti daca vezi ca nu e in regula.

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 6/14/2022 at 3:57 PM, Cristy07 said:

Eduard24 salut, ai reusit sa rezolvi ceva cu vibratia,identic am si eu si ma termina psihic.mersi

Salut, am verificat si piatonasele etrierilor de pe fata, sunt ok, nu au garnituri rupte, am curatat foarte bine, tot nu am reusit nimic? Nu stiu ce sa mai fac, incep sa cred ca e ceva atat de minor si neinsemnat care provoaca toata vibratia, ce sa mai schimb ?

On 6/7/2022 at 5:22 PM, bogdanmihaisavu said:

Doar curatatul nu ajuta. Daca este atat de mort cum a fost pistonasul meu, poti sa-l cureti pana te plictisesti ca nu-si revine. Pe mine m-a costat 50 de lei inlocuirea lui (atat a costat piesa, manopera nu a existat pt ca l-am facut in regie proprie), este ceva deloc complicat si super ieftin. Nu merita sa-ti bati capul sa-l cureti daca vezi ca nu e in regula.

Am fost si am dat jos etrierii, pistonasele sunt in regula, era foarte multa uzura, am curatat tot ce trebuie acolo, tot face la viteza de 130-140km/h inainte si dupa aceasta viteza nu se simte nimic

Link to comment
Share on other sites

In cazul asta, nu mai am decat o singura idee. Accelereaza pana la viteaza la care incepe vibratia, mentine viteaza si apoi ridica piciorul de pe acceleratie. Practic, sa nu mai fie in sarcina masina. Daca e ce banuiesc eu, cand ridici piciorul de pe acceleratie, ar trebui sa dispara vibratia.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, bogdanmihaisavu said:

In cazul asta, nu mai am decat o singura idee. Accelereaza pana la viteaza la care incepe vibratia, mentine viteaza si apoi ridica piciorul de pe acceleratie. Practic, sa nu mai fie in sarcina masina. Daca e ce banuiesc eu, cand ridici piciorul de pe acceleratie, ar trebui sa dispara vibratia.

Maine merg sa schimb un alt set de roti, si voi face ce m ai sfatuit, revin cu update

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Eduard24 said:

Maine merg sa schimb un alt set de roti, si voi face ce m ai sfatuit, revin cu update

Salut, azi am mers pe autostrada din nou sa studiez fenomenul mai mult, rotile nu am reusit sa le mais schimb insa cert este ca nu acolo este problema

fenomenul se manifesta in felul urmator:

Am mers 25 km, cu 120-130-140km/h, nimic, masina mergea foarte bine, dupa a inceput sa vibreze, am observat ca nu face imediat, ceva se incalzeste si face cred eu, dar ce?, incepe vibratia intermitent, apoi constanta, iar pe decelerare se amplifica sunetul si vibratia destul de mult.

volanul nu vibreaza, doar podeaua, scaunele, si apoi incepe usor si volanul sa se resimta o usoara vibrare

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Eduard24 said:

Salut, azi am mers pe autostrada din nou sa studiez fenomenul mai mult, rotile nu am reusit sa le mais schimb insa cert este ca nu acolo este problema

fenomenul se manifesta in felul urmator:

Am mers 25 km, cu 120-130-140km/h, nimic, masina mergea foarte bine, dupa a inceput sa vibreze, am observat ca nu face imediat, ceva se incalzeste si face cred eu, dar ce?, incepe vibratia intermitent, apoi constanta, iar pe decelerare se amplifica sunetul si vibratia destul de mult.

volanul nu vibreaza, doar podeaua, scaunele, si apoi incepe usor si volanul sa se resimta o usoara vibrare

In cazul asta chiar sunt fara idei. Initial, ma gandeam la probleme la diferential dar e clar ca nu e asta pt ca nu asa se manifesta. Din tot ceea ce descri tu aici, sunt exact simptomele pe care le avea si fost mea masina cand am avut probleme cu acel pistonas. Cat era rece, nu facea absolut nimic, totul era normal, pistonasul isi face treaba.Abia cand incepea sa se incinga discul, dilatandu-se, incepea distractia. La mine mai avea un simptom care m-a ajutat sa-mi dau seama de unde e "buba". Cand incepea sa vibreze masina, roata cu problema era deja fierbinte (janta cu totul). Poti face si tu proba asta si nici nu trebuie sa o alergi pe autostrada. Mergi cu masina cateva minute bune si apoi apuca-te sa mangai jantele. Vezi care sau daca e vreuna mai fierbinte decat celelalte. 
Alte idei, sincer, nu mai am...pare rau.

P.S

La mine incepea sa vibreze chiar si dupa 100km parcursi, in functie de cat de repede reuseam sa incing discurile si exact cum zici si tu, pe decelerare credeam ca se dezmembreaza masina. Cand intra in vibratia aia nasoala (exact ca la tine, pe decelerare), vibra toata caroseria, in oglinda retrovizoare nu mai vedeam nimic, atat de puternice erau vibratiile.

Edited by bogdanmihaisavu
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bogdanmihaisavu said:

In cazul asta chiar sunt fara idei. Initial, ma gandeam la probleme la diferential dar e clar ca nu e asta pt ca nu asa se manifesta. Din tot ceea ce descri tu aici, sunt exact simptomele pe care le avea si fost mea masina cand am avut probleme cu acel pistonas. Cat era rece, nu facea absolut nimic, totul era normal, pistonasul isi face treaba.Abia cand incepea sa se incinga discul, dilatandu-se, incepea distractia. La mine mai avea un simptom care m-a ajutat sa-mi dau seama de unde e "buba". Cand incepea sa vibreze masina, roata cu problema era deja fierbinte (janta cu totul). Poti face si tu proba asta si nici nu trebuie sa o alergi pe autostrada. Mergi cu masina cateva minute bune si apoi apuca-te sa mangai jantele. Vezi care sau daca e vreuna mai fierbinte decat celelalte. 
Alte idei, sincer, nu mai am...pare rau.

P.S

La mine incepea sa vibreze chiar si dupa 100km parcursi, in functie de cat de repede reuseam sa incing discurile si exact cum zici si tu, pe decelerare credeam ca se dezmembreaza masina. Cand intra in vibratia aia nasoala (exact ca la tine, pe decelerare), vibra toata caroseria, in oglinda retrovizoare nu mai vedeam nimic, atat de puternice erau vibratiile.

Mersi mult de ajutor, am verificat si jantele, sunt la fel de caldute toate, niciuna nu frige tare, ma gandesc sincer la urmatoarea varianta, discul sa fie ovalizat si in momentul cand se incinge dilatandu-se sa se atinga de placuta, voi merge sa schimb discurile si placutele zilele urmatoare si voi revenii cu impresii

PS. In momentul in care am dat eu jos etrierii sa verific pistonasele si sa curat culisantii de uzura, am observat uzura neuniforma intre placute pe stanga fata de dreapta, cele de pe stanga mult mai subtiri decat cele de pe dreapta, ele fiind schimbate in acelasi timp la bavaria, ceea ce mi spune ca roata din stanga a mers mai infranata, pe elevator toate rotile rulau bine numai cea stanga fata avea retineri si se vedea clar ca ceva o impiedica sa ruleze la feL

Link to comment
Share on other sites

Pentru putin si cu mare drag. Sper sa rezolvi si sa scapi cat mai ieftin (desi daca schimbi discuri si placute, numai ieftin nu o sa fie 😄 ).

Pare plauzibila presupunerea ta....sa vedem ce iese.

Bafta multa si cand ai vreun raspuns, nu uita sa faci si aici un refresh 😄

Numai bine!

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Shep86 said:

Salut @Eduard24 dispare vibratia daca pisti frana ?

Daca scad sub 130, da vibratia se duce dar daca sunt in intervalul acela de 130-140 si pisc frana, vibratia revine apoi

33 minutes ago, bogdanmihaisavu said:

Pentru putin si cu mare drag. Sper sa rezolvi si sa scapi cat mai ieftin (desi daca schimbi discuri si placute, numai ieftin nu o sa fie 😄 ).

Pare plauzibila presupunerea ta....sa vedem ce iese.

Bafta multa si cand ai vreun raspuns, nu uita sa faci si aici un refresh 😄

Numai bine!

Multumesc mult, revin cel tarziu saptamana viitoare cu raspuns, succes si tie si sper sa nu mai aiba nimeni problema asta. E deranjant pentru ca nu stii de la ce este, daca stiai schimbai si gata, dar asa, e frustrant

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Shep86 said:

Adica daca ai 139 la ora si pisti frana si raman in intervalul de 130 - 140, dispare vibratia ?  Ca daca e asa e clara treaba de unde e.  

Nu dispare, vibratia dispare doar daca scad sub 130km/h, sau daca trec de 140 150, am incercat si cu frana si nu dispare

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 6/16/2022 at 5:57 PM, bogdanmihaisavu said:

Pentru putin si cu mare drag. Sper sa rezolvi si sa scapi cat mai ieftin (desi daca schimbi discuri si placute, numai ieftin nu o sa fie 😄 ).

Pare plauzibila presupunerea ta....sa vedem ce iese.

Bafta multa si cand ai vreun raspuns, nu uita sa faci si aici un refresh 😄

Numai bine!

Salut revin cu update,

schimbat discuri si placute fata

schimbat placute spate

luat roti de pe alt seria 5 care merge fara probleme , la mine vibreaza, deci e clar ca rotile sunt eliminate din schema. La fel si placutele, discurile, m am programat pentru o diagnoza la bavaria si nu plec de acolo fara problema rezolvata

 

Link to comment
Share on other sites

On 6/16/2022 at 11:19 AM, Eduard24 said:

[...] Am mers 25 km, cu 120-130-140km/h, nimic, masina mergea foarte bine, dupa a inceput sa vibreze, am observat ca nu face imediat, ceva se incalzeste si face cred eu, dar ce?, incepe vibratia intermitent, apoi constanta, iar pe decelerare se amplifica sunetul si vibratia destul de mult.

M-am confruntat si eu cu o "vibratie" inexplicabila, cu mult timp in urma, la un alt model de BMW si in cu totul alta interval de viteza - dar tot un interval ingust. Evident, este imposibil de spus daca vibratia era similara cu a ta. In cazul meu, solutia a fost inlocuirea rulmentilor de roata de la puntea fata. Rulmenti care, cu exceptia vibratiei mentionate, nu prezentau niciun alt semn tipic de uzura. A fost extrem de greu si costisitor de diagnosticat, mai ales ca masina avea un rulaj de numai ~60.000 Km. 

Acesta nu inseamna implicit ca si la tine este exact aceeasi cauza. Dar este o pista care merita investigata.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/11/2022 at 6:58 AM, FiveThreeFive said:

Rulmenti care, cu exceptia vibratiei mentionate, nu prezentau niciun alt semn tipic de uzura. A fost extrem de greu si costisitor de diagnosticat, mai ales ca masina avea un rulaj de numai ~60.000 Km. 

..si desigur ca merita adaugat ca nu se schimba deloc greu rulmentii pe fata (daca masina nu are tractiune integrala desigur) se pot schimba si pe rand, dar ideal pe ambele parti.. desfacand doar 4 suruburi se schimba butucul cu totul.. nu este costisitor mai ales daca o faci in regie proprie.

Eu am foarte multi km la a mea si se simte intr-o plaja destul de ingusta (parca pe la 130..) o vibratie in volan, dar nu prea am timp.. ca ma gandesc sa stii sa schimb rulmentii si pe fata ca nu au fost schimbati de 15 ani..🤦‍♀️

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
On 7/16/2022 at 5:11 PM, Alexandru Nica said:

Salut! Aceeași problema am și eu, doar ca la mine la viteza mica undeva 70-80km/h se simte zici ca trec peste denivelări chiar dacă drumul e bun și pe la 160km/h se aude un sunet zici ca nu e bine capsulata mașina îți înfunda urechile…

Salut! Ce ai rezolvat cu vibratia!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.