Jump to content

Presiune anvelope


Enzo77

Recommended Posts

Salut baietii. Am urcat ieri pe o bordura incercand sa fac loc cuiva , roata spate dreapta.. (am cauciucuri runflat) la un seria 4 coupe. Azi dim cand am plecat , am mers 1 km si mi a aparut senzorul  de presiune scazuta de la 2,4 la 1,8.. am oprit la o benzinarie sa i bag pana la 2,3. 
ce putea sa fie? Momentan n a mai scazut..

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Enzo77 said:

Pot exista riscuri clare dupa reparare?

..Crezi ca membri de pe forum sunt experti in reparatii pene cauciuc?

In principiu mergi pe ce iti spun cei de la centru de vulcanizat/reparat  cauciucuri. Daca iti spun ca nu merge reparat atunci sa te gandesti mai intai ca ar putea incearca sa iti vanda cauciuc nou... asta ar fi prima suspiciune; iti spun din experienta pentru ca am mers la altii care ceilalti nu reparau ca ..explozie ca alea sau altele.. iar altii, reparandu-mi nu am avut niciodata probleme. De aceea am pastrat numerul de telefon al celor care fac treaba cu ratiune nu cu vanzare in cap.

De princiupiu ce e aproape de umarul cauciucului cu asfaltul, 1-2 cm acolo, aproape sigur o sa iti zica  ca trebuie schimbat.. dar dupa alti nu. Si asta oricat de nou ar fi..

 

(Sa iti arat cat am mers (vreo 15k km cu un Michelin belit pe lateral si in interior cam 5-6 mm adancime X 2cm lungime intr-o bordura? Dar din nou, eu nu sunt Schumacher decat cand situatia o cere..) 

A si e vorba in comentariu meu de cauciucuri normale, probabil mult mai riscante 😉

Trage tu concluzia potrivita.

Iar daca te-au ajutat ideile expuse sa stii ca exista butonul multumesc pentru lungul comentariu de mai sus.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Enzo77 said:

Cui in roata. Cauciuc RUNFLAT. Este adevarat ca aceste nu se poate repara cu petic sau snur si trebuie schimbat?

Nu știu daca e adevărat sau nu, dar cert mie unul cu indice mare de viteză nu au vrut să mi-l repare în Munchen și Salzburg, și am încercat la mulți până am reușit să comand altul. Și am promis că semnez că e pe răspunderea mea, nu au vrut să audă. Au spus că ei nu îl repară, orice am promis.

Link to comment
Share on other sites

N-are legatura cu indicele de viteza. Producatorii scriu ca nu se poate repara, pentru ca daca ai mers pe pana niste km se deterioreaza si trebuie aruncat. Si bineinteles ca nimeni de la vulcanizari nu vrea sa-si asume riscul, plus ca fac si ei un ban cinstit cu vanzarea de cauciucuri.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Romulus said:

Nu știu daca e adevărat sau nu, dar cert mie unul cu indice mare de viteză nu au vrut să mi-l repare în Munchen și Salzburg, și am încercat la mulți până am reușit să comand altul. Și am promis că semnez că e pe răspunderea mea, nu au vrut să audă. Au spus că ei nu îl repară, orice am promis.

Foarte interesant. Este pentru prima data cand aflu de un caz concret in care s-au aplicat in practica informatiile prezentate la acest link:

https://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=225

Va recomand sa cititi articolul integral. Daca nu aveti timp, iata un rezumat:

Most tire manufacturers have established policies that a punctured and repaired tire no longer retains its speed rating and should be treated as a non-speed rated tire driven no faster than 85 mph (~ 140 Km/h). A few tire manufacturers recommend outright tire replacement, as they will not accept repaired tires for warranty consideration or do not endorse repair of V-, Z-, W- or Y-speed rated tires.

Observatie: nu conteaza daca anvelopa este run-flat, sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Al meu cred ca era Y. Daca nu cumva ma insel Bridgestone Runflat. Si clar au spus ca nu il repara din motiv ca are indice de viteza de (daca retin bine) spre 300 km/h.

Anvelopa spate stock de pe 650i.

Am incercat cel putin 5 vulcanizari si vreo 3 reprezentante din Salzburg si Munchen, care erau in drumul meu. Toti au repetat aceeasi poveste. Am ajuns in nordul munchen, la M-Power HQ, intr-un orasel mic, unde am asteptat cele doua anvelope noi pe spate, ca le-am inlocuit pe ambele cu Michelin.

As fi luat tot Bridgestone dar nu am gasit, si am tot comandat 2 michelin pereche pentru fata la Bucuresti pentru cand ma intorc, sa nu le dezperechez, desi pe spate erau 275 si pe fata 245.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, FiveThreeFive said:

A few tire manufacturers recommend outright tire replacement, as they will not accept repaired tires for warranty consideration or do not endorse repair of V-, Z-, W- or Y-speed rated tires.

Astia efectiv NU au vrut. Am spus ca semnez orice, ca fac orice... Nu doar ca garantie.

Link to comment
Share on other sites

Asta e doar pentru ca nu vor ei sa-si asume riscul. In Germania, ADAC spune doar ca exista un risc crescut, dar nu interzice reparatia la cauciucuri de viteza:

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/sicherheit/reifenreparatur/

Iar legislatia din UK spune chiar ca o anvelopa reparata conform indicatiilor isi mentine rating-ul de viteza:

http://www.btmauk.com/wp-content/uploads/2014/12/Minor-repairs-to-passenger-car-and-light-van-tyres.pdf

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.