Jump to content

Presiune ulei motor scazuta


318i-GPL

Recommended Posts

Salutare la toata lumea.

Dupa cum spune si titlul topicului aa avut parte de un incident,vinerea trecuta am schimbat uleiul de motor si filtrul, am parcat masina si nu am mai circulat pana astazi.

Astazi dpa aproximativ 10km de mers a aparut o eroare cum ca as avea probleme cu propulsia dar pot continua,nu o sa beneficiez de toata puterea si sa merg neaparat la un service,am comutat pe sport,eco,comfort.. nimic, mai mult de 1500 nu se tura, asta a durat cateva minute apoi a aparut al doilea mesaj ca presiunea de ulei este prea mica si sa opresc numaidecat motorul. Am avut noroc sa gasesc un peco si am tras acolo am oprit motorul si am asteptat cam o jumatate de ora pe cineva. Am pornit din nou motorul totul normal, nicio eroare nimic, zic hai sa ne intoarcem acasa ca nu e treba buna, dupa circa 6 km din nou aceleasi mesaje, am oprit circa 15 miute din nou toate bune,am plecat mai departe catre casa in modul eco la turatie mica cam cu 40km/h cand am ajuns in fata garajului aceleasi mesaje.

Intrebarea mea este, a mai patit careva asa ceva?

3 minutes ago, 318i-GPL said:

Salutare la toata lumea.

Dupa cum spune si titlul topicului aa avut parte de un incident,vinerea trecuta am schimbat uleiul de motor si filtrul, am parcat masina si nu am mai circulat pana astazi.

Astazi dpa aproximativ 10km de mers a aparut o eroare cum ca as avea probleme cu propulsia dar pot continua,nu o sa beneficiez de toata puterea si sa merg neaparat la un service,am comutat pe sport,eco,comfort.. nimic, mai mult de 1500 nu se tura, asta a durat cateva minute apoi a aparut al doilea mesaj ca presiunea de ulei este prea mica si sa opresc numaidecat motorul. Am avut noroc sa gasesc un peco si am tras acolo am oprit motorul si am asteptat cam o jumatate de ora pe cineva. Am pornit din nou motorul totul normal, nicio eroare nimic, zic hai sa ne intoarcem acasa ca nu e treba buna, dupa circa 6 km din nou aceleasi mesaje, am oprit circa 15 miute din nou toate bune,am plecat mai departe catre casa in modul eco la turatie mica cam cu 40km/h cand am ajuns in fata garajului aceleasi mesaje.

Intrebarea mea este, a mai patit careva asa ceva?

Am uitat sa precizez, este vorba despre un X3F25 2016 motor B47D20

 

Link to comment
Share on other sites

 E posibil sa se fi spart bucati din patinele de la distributie si sa obtureze sorbul. Asta implica niste verificari intai de toate. Trebuie sa se ia presiunea la ulei, sau ca sa vezi daca scapi cel mai usor, cel mai simplu e sa schimbi senzorul de presiune si sa vezi daca mai apare pe parcurs eroarea de presiune. Eu am avut astfel de erori din cand in cand si am schimbat senzorul dupa multe verificari prealabe. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, 318i-GPL said:

Salutare la toata lumea.

Dupa cum spune si titlul topicului aa avut parte de un incident,vinerea trecuta am schimbat uleiul de motor si filtrul, am parcat masina si nu am mai circulat pana astazi.

Astazi dpa aproximativ 10km de mers a aparut o eroare cum ca as avea probleme cu propulsia dar pot continua,nu o sa beneficiez de toata puterea si sa merg neaparat la un service,am comutat pe sport,eco,comfort.. nimic, mai mult de 1500 nu se tura, asta a durat cateva minute apoi a aparut al doilea mesaj ca presiunea de ulei este prea mica si sa opresc numaidecat motorul. Am avut noroc sa gasesc un peco si am tras acolo am oprit motorul si am asteptat cam o jumatate de ora pe cineva. Am pornit din nou motorul totul normal, nicio eroare nimic, zic hai sa ne intoarcem acasa ca nu e treba buna, dupa circa 6 km din nou aceleasi mesaje, am oprit circa 15 miute din nou toate bune,am plecat mai departe catre casa in modul eco la turatie mica cam cu 40km/h cand am ajuns in fata garajului aceleasi mesaje.

Intrebarea mea este, a mai patit careva asa ceva?

Am uitat sa precizez, este vorba despre un X3F25 2016 motor B47D20

Acuma daca o luam logic, daca se sparg patinele de la intinzator zornaie in draci distributia chiar se rupe lantul,cauza asta am excus-o din prima, daca sorbul ar fi infundat la rece ar avea problema asta uleiul fiind gros, eu la cald am problema, totusi cred ca de la filtru i se trage, intai incep cu el, apoi ,langa sonda de presiune(monocontact) mai este o sonda de fapt un solenoid care regleaza presiunea din rampa, acela ar fi al doilea la rand, apoi masurata presiunea iar daca se impute treaba rau data baia jos si verificata pompa. Va tin la curent cu ce se intampla.

Link to comment
Share on other sites

Salutare, am depistat unde era buba.

Dupa cum am banuit de la inceput,cauza a fost filtru. Producator filtru-Hengst-(comandat online de pe autokarma), am comandat alt filtru la un service local, mi-a adus pe original si i-am spus sa mai comande si Mahle si ca sa facem o comparatie intre ele, absolut identice cel original si cel mahle coduri scrisuri etc, in schimb cel de pe masina ... alta treaba,ca si dimensiuni era identic dar atat, am facut o diagnoza cu ista, toate bune, am sters un pomelnic de erori gen, bec ars maruntisuri, sincer nu am stat sa le citesc pe toate am dat direct delete acuma totul este ok.

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, 318i-GPL said:

Acuma daca o luam logic, daca se sparg patinele de la intinzator zornaie in draci distributia chiar se rupe lantul,cauza asta am excus-o din prima, daca sorbul ar fi infundat la rece ar avea problema asta uleiul fiind gros, eu la cald am problema, totusi cred ca de la filtru i se trage, intai incep cu el, apoi ,langa sonda de presiune(monocontact) mai este o sonda de fapt un solenoid care regleaza presiunea din rampa, acela ar fi al doilea la rand, apoi masurata presiunea iar daca se impute treaba rau data baia jos si verificata pompa. Va tin la curent cu ce se intampla.

Iti bag mana in foc, ca daca se rup bucati din patina nu iti zornaie nimic si nici nu se rupe lantul. 

Eu pana nu mi-am batut capul sa inteleg tot sistemul cum functioneaza pe partea de presiune de ulei, am fost intr-o totala eroare. In primul rand nu vei putea verifica cu manometru presiunea reala (decat cea maxima pe care o poate baga pompa, in caz de avarie) decat daca reusesti sa faci un T in care sa pui si manometrul si senzorul de presiune.  Oricare din senzor sau electrovalva le scoti(chiar si mufa scoasa), ECU va trimite catre pompa un mesaj de avarie si pompa va baga maxim cat poate, adica undeva la 7 bari la N43B20A. Singurul mod de a citit real e prin tester, si sigur la B47 se poate citi din tester, la N46 stiu sigur ca nu se poate. 

Eu tot la cald aveam probleme, cand veneam de la drum intins si franam pana la oprire, aparea martor de presiune. Am testat pompa la capacitatea maxima, am vazut ca e ok, repet, dupa multe nopti de cercetare, apoi am ales sa schimb senzorul si s-a rezolvat problema. 

Multi zic ca daca se defecteaza senzorul, gasesti ulei cand scoti mufa din el, gen se sparge, dar al meu era intact. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, HitmaNLive said:

Iti bag mana in foc, ca daca se rup bucati din patina nu iti zornaie nimic si nici nu se rupe lantul. 

Eu pana nu mi-am batut capul sa inteleg tot sistemul cum functioneaza pe partea de presiune de ulei, am fost intr-o totala eroare. In primul rand nu vei putea verifica cu manometru presiunea reala (decat cea maxima pe care o poate baga pompa, in caz de avarie) decat daca reusesti sa faci un T in care sa pui si manometrul si senzorul de presiune.  Oricare din senzor sau electrovalva le scoti(chiar si mufa scoasa), ECU va trimite catre pompa un mesaj de avarie si pompa va baga maxim cat poate, adica undeva la 7 bari la N43B20A. Singurul mod de a citit real e prin tester, si sigur la B47 se poate citi din tester, la N46 stiu sigur ca nu se poate. 

Eu tot la cald aveam probleme, cand veneam de la drum intins si franam pana la oprire, aparea martor de presiune. Am testat pompa la capacitatea maxima, am vazut ca e ok, repet, dupa multe nopti de cercetare, apoi am ales sa schimb senzorul si s-a rezolvat problema. 

Multi zic ca daca se defecteaza senzorul, gasesti ulei cand scoti mufa din el, gen se sparge, dar al meu era intact. 

Cum am inteles eu ca functioneaza sistemul de ungere, din ce am citit in ista.

Pompa este una cu debit variabil in funtie de turatie sarcina etc, acel debit este reglat de acel solenoid aflat langa senzorul  de presiune ulei, acel "senzor de presine"este de fapt un monocontact cu principiu de functionare simplu ca la dacia 1300 din 1980. ori se blocheaza ori se sparge si curge.Presiunea reala din sistem o poti masura cu un capac de filtru care are pe el un adaptor pentru manometru, si asta se face cu elementul filtrant scos,asta tot in ista am citit-o, dar iarasi revin la acel solenoid, daca nu functioneaza in parametri nu o sa ai presiunea reala, tot in rampa de ulei ai si o supapa mecanica de suprapresiune, in caz ca solenoidul nu mai lucreaza sa descarce presiunea in baie.

Tu ai avut norocul sa fie acel senzor defect, la mine a aparut eroarea fix dupa schimbul uleiului si implicit al filtrului, aici mi s-a aprins un bec, pana la schimb au fost toate bune.Din aceasta cauza am postat aici pentru a avertiza alti colegi sa nu pateasca ce am patit eu.

Toate cele bune va doresc, si drumuri fara incidente.

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, 318i-GPL said:

Salutare, am depistat unde era buba.

Dupa cum am banuit de la inceput,cauza a fost filtru. Producator filtru-Hengst-(comandat online de pe autokarma), am comandat alt filtru la un service local, mi-a adus pe original si i-am spus sa mai comande si Mahle si ca sa facem o comparatie intre ele, absolut identice cel original si cel mahle coduri scrisuri etc, in schimb cel de pe masina ... alta treaba,ca si dimensiuni era identic dar atat, am facut o diagnoza cu ista, toate bune, am sters un pomelnic de erori gen, bec ars maruntisuri, sincer nu am stat sa le citesc pe toate am dat direct delete acuma totul este ok.

 

 

Ciudat,hengst pun si eu si n am avut probleme.

Link to comment
Share on other sites

On 1/9/2023 at 4:00 PM, HitmaNLive said:

Singurul mod de a citit real e prin tester,

De unde ai scos asta? Pune in fata un document ceva..

Daca senzorul e defect cum citeste ISTA prin tester? Trebuie sa fie un mod de testare a presiunii uleiului. Ca nu avem noi acces la el asta e alta treaba. Pana la urma vorba de citit presiunea in partea de sus a motorului. Asa ca, sa nu exageram...

Da, e firesc ca pompa sa functioneze in functie de reginul de lucrul al motorului, mai ales la benzina, asa sunt concepute. Am pus in trecut pe forum mai multe detalii din documentatia lor pentru benzina..

Pompa nu lucreaza doar in regim de avarie sau normal cu lasi sa se inteleaga..

 

OP, in privinta filtrului, da e o greaseala destul de nasoala pentru motor.

Nu mai pune filtre care nu sunt de calitate, din sursa sigura. Eu folosesc doar Mann sau Bosch. Zero probleme in 10 ani.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 ,  nu am scris nicaieri ca pompa merge doar in regim de avarie. Eu am scris ca daca cumva ECU nu primeste informatie de la senzor (in cazul in care vrei sa pui manometru in locul senzorului) pe manometru vei vedea presiunea maxima pe care o poate face pompa. Am video de pe a mea.

E logic ca presiunea creste sau scade in functie  de  turatia motorului, temperatura si alte informatii.  Eu vorbeam strict la relanti.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vin si eu cu o intrebare in legatura cu presiunea de ulei. La un motor de BMW 2.0 d, B47, care este presiunea minima/maxima la relanti cu motorul rece/cald? Nu gasesc nicaieri detaliile acestea...

Edited by vio"s
greseli de scriere
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.