Jump to content

Recommended Posts

Salut fac acest Topic pentru cei care au făcut segmentare de motor sau vor urma! 
Masina mea scotea fum albastru pe evacuare, la rece și la cald. In prima faza am observat ca pierdea ulei la turbina pe retur. Am rectificat turbina și după mașina avea aceeași problema. Am început sa umblu la motor și am cumpărat/făcut următoarele : _chiulasa_ rectificata ( semeringuri noi, scaunele făcute, ghiduri noi) , bujii noi + releul de bujii , kit distributie nou , pompa vacuum noua ( cea veche avea uzura) , Garnituri evacuare , garnitura _chiulasa_ + șuruburi, cuzineți biela și arbore , segmenti piston și kit ul de schimb ulei cutie (capacul și uleiul ZF) 

Am acumulat un total de 118mil doar piesele ( inclusă și turbina aici) 

Lucrarea este in curs deocamdată , urmează ca mâine sa dam motorul jos și sa punem cuzineții si segmenti. 

Puteti să-mi spune-ti un preț de manopera? Sa știu la cât ma aștept. Precizez ca lucrarea este făcută la un prieten si nu la un service autorizat. Orice sfat ma poate ajuta. Multumesc! O sa las si câteva poze 👍🏼

109CBFE7-A3A2-4702-B7F4-8621FC9F3C39.jpeg

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Seria 3 E90 330xd M57 said:

Am început sa umblu la motor și am cumpărat/făcut următoarele [...] segmenti piston

Iti recomand sa te documentezi temeinic privind inlocuirea segmentilor. Nu stiu ce rulaj are motorul respectiv, dar, in majoritatea cazurilor, trebuie sa fii al naibii de norocos ca doar prin simpla inlocuire a segmentilor sa rezolvi o problema de etanseitate piston - cilindru. Corect este ca, inainte de a inlocui segmentii, sa honuiesti cilindrii. Honuirea se realizeaza prin mai multe metode, iar metoda corecta se alege in functie de materialul suprafatei cilindrului. Nu am timp sa studiez acum cazul particular al motorului M57 de pe masina ta, dar imi imaginez ca este bloc de aluminiu cu camasi de fonta presate. In acest caz, poti realiza honuirea utilizand o perie cu pietre, chiar si fara a demonta arborele cotit de pe motor, dar numai daca lucrezi extrem de atent si curat.

 

13 hours ago, Seria 3 E90 330xd M57 said:

_chiulasa_ rectificata ( semeringuri noi, scaunele făcute, ghiduri noi)

Este o buna practica ca, inainte sa montezi chiulasa, sa verifici daca lucrarea de rectificare a fost realizata corect. Ma refer aici in mod particular la etanseitatea supape - scaune supape. Cunosc exemple de chiulase rectificate neglijent la ateliere cu bun renume, din tara.

Link to comment
Share on other sites

La bloc de aluminiu nu mai ai ce sa honuiesti, daca e zgariat poti sa-l arunci. Sunt diverse metode de rectificare daca nu prea tin, iar la noi in tara meseriasii fac o treaba de mantuiala 🙂

La fonta daca nu se mai vede honuirea inseama ca e foarte groasa situatia

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Seria 3 E90 330xd M57 said:

Am precizat mai sus ca schimb și distribuția . _chiulasa_, i-am schimbat semeringurile și am zis sa o rectific sa aibă scaunele făcute 

Pai mai bine ceri moderatorilor sa redenumeasca titlul in REPARATIE CAPITALA ca numai segmentare nu e.

Cum s-a hotarat? Tu pui motorul pe banc si prietenul tau il reface..;)

Sa ne spui la sfarsit daca se merita si mai ales ce parte NU e pentru "minori" adica DIY..!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 3/31/2023 at 6:01 PM, bimmer90f30 said:

@matose ai o idee cati km ar trebui sa tina honirea la un motor de fonta? Adica cam dupa cati km e de asteptat sa nu mai fie.. la locul ei?

Ai uazit ceva stii ceva?

 

La fonta la un motor cu regim normal de functionare ar trebui sa fie pe viata. La aluminiu depinde foarte mult de motor, M54 si M57 tin destul de mult daca sunt intretinute corespunzator... N-urile sunt jale 🙂

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/31/2023 at 8:30 PM, WIN60 said:

Îți recomand sa iei soluție de curățare motor, nu degresant, din aia de se face spuma si freci cu pensula, daca tot îl faci, sa fie impecabila orice piesa si pe exterior, măcar sa vezi daca mai ai vreo pierdere in viitor. 

Am finalizat motorul. Am făcut 200km cu el. In 200km nu a consumat deloc ulei. Apa este super ok. Motorul a devenit mult mai silențios. DAR SCOATE FUM LA FEL CA ÎNAINTE. Mecanicul mi a spus ca trebuie sa aștept sa se curețe aproximativ 1000km ca de la segmentare a ajuns ulei in capul pistonului… am mers 200 de km dar nu pare sa se curețe nimic… o părere te rog? Sa ma încred in ce zice el ca se curată și ca se rod segmentii noi? Sau sa ma întorc iar la turbina? Multumesc! De manopera nu a zis nimic încă… cred ca aștepta și el sa vadă ce se mai întâmpla… a rămas și el surprins ca tot scoate fum după atâtea lucruri schimbate..

Link to comment
Share on other sites

Nu știu daca asta e explicația, dar mergi 1000-1500 km si vezi cum se manifesta. Daca merge tot la fel, tot la turbina te intorci.. ca nu prea mai are de unde. 
 

In ce stare era motorul tau înainte de refacere? Ma refer la cele schimbate. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WIN60 said:

Nu știu daca asta e explicația, dar mergi 1000-1500 km si vezi cum se manifesta. Daca merge tot la fel, tot la turbina te intorci.. ca nu prea mai are de unde. 
 

In ce stare era motorul tau înainte de refacere? Ma refer la cele schimbate. 

Motorul mergea foarte bine, avea compresie și ulei consuma 1l la 10000km. Nu am avut probleme cu el. Am mers 40000km cu el așa și după din cauza fumului care era deranjant doar când stăteam la relanti am decis sa reconditionez turbina in prima faza și după a apărut și mai mult fum. Turbina a mers o zi și după bănuiesc ca au fost materialele proaste și a cedat oringul de etanșare din partea cu paleții deci aceeași problema ca înainte de recondiționare dar cu mai mult fum și după am mers pe segmentare , am făcut și distribuția dacă tot am desfăcut absolut tot.. și ulei la cutie, _chiulasa_ făcută. După aceasta segmentare pot sa spun ca se merita. Sunetul mult mai bun și compresia mult mai buna. Menționez ca nu aveam uzura pe cămășile de la pistoane și motorul era chiar foarte curat și fără Șpan in el, chiar și cuzineți nu aveau uzura mare (înlocuiți și ei) . Urmează sa ma duc luni la mecanic sa vedem care e treaba cu filtrul epurator și eventual sa punem un Oil catch can sa l anulam ca după toate informațiile acumulate mulți oamenii au anulat epuratorul chiar dacă mașina mergea perfect asta in caz de începe sa bage presiune in carter mai târziu sa nu ajungă uleiul in turbina.  Am mașina de un an și am fost înaintea ei posesor de N47 și nu am avut probleme cu el (distributie) făceam schimbul la 7000km. Dar am fost nevoit sa o vând și am decis să-mi iau aceeași mașina vorbind de caroserie pentru ca este xdrive și motorul mai potent. I-am schimbat și toți rulmenți și toate “anexele” din fata intinzatoare curele etc. Chiar acum am vorbit cu mecanicul și are el pe cineva care dezmembrează un e90 cu același motor și mâine ma duc sa iau turbina de la acel motor și o punem mâine sau luni pe mașina sa vedem dacă se modifica ceva înainte sa o trimit pe asta la recondiționat iar sau poate o cumpăr chiar pe asta dacă se comporta bine. Sper ca rezolv și cu turbina asta. Doamne ajuta. Dacă poți te rog să ma suni : 0792476786 și chiar îți Multumesc ca mi-ai răspuns mereu. 😇

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. era ok motorul atunci, un diesel la anii ăștia sa consume 1L la 10K este normal, dar rău nu ai făcut daca vrei sa tii mașina inca câțiva ani sau mulți ani.

 

Ma bucur ca totuși mai sunt mecanici care reușesc sa facă cum trebuie reparații de genul, eu nu am încredere sa fac asa ceva, sigur nu mi ar ieși. 
 

Buna ideea cu oil catch can, chiar si eu vreau sa pun asa ceva pe N47 ca sa nu mai existe deloc ulei pe admisie, nu mi mananca sau scoate fum, dar se duc vapori de ulei in admisie.

 

O sa te sun de luni si vorbim 👍, am salvat numărul. 
Cu drag!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, WIN60 said:

Hmm.. era ok motorul atunci, un diesel la anii ăștia sa consume 1L la 10K este normal, dar rău nu ai făcut daca vrei sa tii mașina inca câțiva ani sau mulți ani.

 

Ma bucur ca totuși mai sunt mecanici care reușesc sa facă cum trebuie reparații de genul, eu nu am încredere sa fac asa ceva, sigur nu mi ar ieși. 
 

Buna ideea cu oil catch can, chiar si eu vreau sa pun asa ceva pe N47 ca sa nu mai existe deloc ulei pe admisie, nu mi mananca sau scoate fum, dar se duc vapori de ulei in admisie.

 

O sa te sun de luni si vorbim 👍, am salvat numărul. 
Cu drag!

Salut! Am fost contactat astăzi de mecanic și a spus ca sunt injectoarele de vina! M-am certat cu el astăzi ca tot evita sa creadă ca nu este turbina buna. Ce sa fac? 

Link to comment
Share on other sites

Si injectoarele pot genera fum..numai ca teoretic una e fum de motorina, una e fum de ulei..

Nu știu ce sa zic.. poti încerca si cu turbina aia de care ai zis, dar clar merita o verificare a injectoarelor daca tot ai ajuns pana in punctul asta. 
 

Nici nu m am gandit la ele, deoarece din spusele tale m am gandit doar la ulei. 

 

Poti pune un video mai clar cu fumul pe loc si in mers?

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, WIN60 said:

Si injectoarele pot genera fum..numai ca teoretic una e fum de motorina, una e fum de ulei..

Nu știu ce sa zic.. poti încerca si cu turbina aia de care ai zis, dar clar merita o verificare a injectoarelor daca tot ai ajuns pana in punctul asta. 
 

Nici nu m am gandit la ele, deoarece din spusele tale m am gandit doar la ulei. 

 

Poti pune un video mai clar cu fumul pe loc si in mers?

Asta e Nr meu de whatsapp: ‪0724451905‬ scrie mi te rog ca am nevoie mare de ajutor! Aici nu pot sa pun video ca accepta maxim câțiva MB memorie și îți dau pe Wapp 😕

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.