Jump to content

Motor stricat N47D20C


Recommended Posts

Salut! Mi s-a stricat motorul la un F10 din 2011, 2.0 184cp. Am gasit șpan in filtrul de ulei. Vreau sa va intreb care ar fi cauza? Motorul a avut ulei, a inceput sa bata in mers si l-am oprit. Vreau sa aud o parere, sa-l refac pe al meu complet sau sa iau altul din dezmembrari?

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, AlexVanca said:

Salut! Mi s-a stricat motorul la un F10 din 2011, 2.0 184cp. Am gasit șpan in filtrul de ulei. Vreau sa va intreb care ar fi cauza? Motorul a avut ulei, a inceput sa bata in mers si l-am oprit. Vreau sa aud o parere, sa-l refac pe al meu complet sau sa iau altul din dezmembrari?

spanul vine de la pompa de motorina....

cauze...probabil mers cu putina motorina in rezervor, schimb de ulei la 15k....etc..

solutii sa cureti/dasfaci motorul, baia de ulei...= cateva mii de lei.

asta daca nu s-a fisurat/crapat chiulasa.

 

  • Haha 2
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Daca a facut span, atunci problema vine de la pompa de inalte. Este o problema destul de comuna la N47. Stiu ca se repara, nu-i nevoie sa inlocuiesti motorul. Se schimba injectoarele, pompa de inalte evident, filtru de motorina, se curata toate traseele de la filtru spre motor si cam asta e din cate mi-a povestit mecanicul. El a tot reparat din astea, n-ar trebui sa fie afectat blocul motor. Daca pica pompa de ulei atunci da, se duc si cuzinetii si se decalibreaza blocul. Vazut totusi ce-ai patit, constatare si ulterior luata o decizie. 

Si eu am patit acum ~2 sapt ceva similar cu a mea, inca nu stiu ce are, e la mecanic si astept sa verifice exact ce naiba a patit. Dupa un drum de ~200Km am tras pe dreapta intr-o parcare sa vad ce naiba se aude, am oprit-o, iar ulterior n-a mai vrut sa porneasca, doar caraia ceva, gen electric si cam atat, iar in idrive primeam eroare de Ignition fault. In rest nimic, cel putin in idrive. Ulterior am chemat o platforma si am mers inapoi acasa. Mecanicul zice ca in primul rand electromotorul e de vina ca nu mai invarte absolut deloc. Pe mine m-a speriat mai tare un sunet metalic care s-a tot amplificat de-a lungul acestui drum. De fapt, eu am simtit cu mai mult timp in urma de acest eveniment ca se aude putin diferit motorul, cu vreo 2 sapt dinainte mai exact. De-a lungul acestei calatorii, acel sunet metalic se auzea doar intre 1000 si 2000rpm-uri, iar atunci cand statea constant pe la 1500 spre ex nu se mai auzea de asemenea. Atunci am zis ca-i poate vreun scut ceva, o tabla slabita care intra in rezonanta in plaja asta de turatie. Problema este ca s-a tot amplificat pe drum, dar in mare cam asta a fost comportamentul. "In spate" motorul se auzea normal, nu batea, era doar acest sunet metalic parca adaugat peste cel normal al motorului. Eu m-am gandit atunci ca gata mi-a picat si mie motorul din cauza pompei de ulei. Am facut niste legaturi cu uleiul, care la ultimele doua revizii m-a mancat undeva sa merg pe Liqui Molly 4200 si am zis ca din cauza astuia. Prin luna mai a acestui an am fost la Bavaria in TM sa-mi inlocuiasca EGR-ul si racitorul de gaze, iar dupa ce am luat-o mi-au zis ca am o scurgere de ulei. Imediat am mers la mecanic, a desfacut scuturile si intr-adevar se prelingea ulei intre motor si cutie, dar nimic de speriat. Ramasese sa revin la el intr-o alta zi sa dea jos cutia si sa vada mai exact de unde curge, primul diagnostic fiind ca de vina e ceva semering de pe acolo. Acum, evident ca am regretat ca nu m-am dus mai rpd sa vada exact ce s-a intamplat. Ma gandesc ca cel putin eletromotorul o fi picat din aceasta cauza si sper ca tot de pe aici sa fi venit si acel zgomot metalic, ceva volanta sau ce-o mai fi pe acolo. A ramas ca maine o sa se apuce de desfacut pe la ea sa constate mai exact. 

Link to comment
Share on other sites

La N47 sunt 2 cauze care produc span, dar fiecare cu spanul ei. Pompa de inalte poate face span si se vedea in filtru de motorina sau demontand capacelul de pe pompa.

Cuzinetii fac span cand sunt terminati si spanul se vede in filtrul de ulei. 

Spanul nu migreaza din motorina in ulei si invers.

Link to comment
Share on other sites

Cea mai buna verificare de Șpan pe injecție este prin demontarea regulatorului de presiune de pe pompa de înalte, are o sita mică și fina. Dacă exista Șpan, cu siguranța acolo va fi, dacă nu este Șpan acolo, nu este pe sistemul de injecție. 

Link to comment
Share on other sites

Ma minunez citind parerile dvs ! 

Omul a gasit "span" in flitrul de ulei ! Span, impropriu zis, dar e corect, sunt parti de cuzinet in filtru. 

Te poti risca de cativa bani sa dai baia jos si sa verifici starea arborelui cotit. Printr-o minune, poate arborele a scapat si cu un set de cuzineti rezolvi problema. Clar, in motorul ala nu mai ai baza. 

Spanul de cuzinet in filtru e din cauza pompei de ulei uzate, in primul rand, si apoi privind retrospectiv pe termen lung din cauza uleiului schimbat tarziu sau de proasta calitate. Bine, nici inginerii de la BMW nu au mai facut motorul "de fier", au mers pe indicatiile UE apropos de societatea de consum, norme euro si altele.

 

 

 

 

 

 

  • De acord! 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Îmi cer scuze dar nu am citit toate comentariile.. 

Când găsești șpan în filtrul de ulei, cuzineții au "frecat" arborele.. 

Dpmdv alt motor, un motor umblat în el, nu prea mai ai bază pe el. 

 

Poți să faci șpan și la pompa de înalte, dar e diferit față de cuzineți cu arbore.. 

Asta se datorează în mare parte din cauza reviziilor unde nu se alimentează filtrul de motorină din tester. 

Link to comment
Share on other sites

Eu acum am citit a doua oara si intr-adevar spune de span in filttrul de ulei. Atunci pica pompa de inalte, e din cauza celeilalte, cea de ulei.

My bad, nu stiu de ce ma gandeam aseara la spanul de pe traseul de alimentare cu motorina. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, daniellu said:

Ma minunez citind parerile dvs ! 

Omul a gasit "span" in flitrul de ulei ! Span, impropriu zis, dar e corect, sunt parti de cuzinet in filtru. 

Te poti risca de cativa bani sa dai baia jos si sa verifici starea arborelui cotit. Printr-o minune, poate arborele a scapat si cu un set de cuzineti rezolvi problema. Clar, in motorul ala nu mai ai baza. 

Spanul de cuzinet in filtru e din cauza pompei de ulei uzate, in primul rand,

 

 

 

 

 

 

si restul se ”minuneaza”

Link to comment
Share on other sites

daca iei un motor , sa fie bun .. poate e cu pompa de ulei ok. o sa cauti motor fara anexe, multi iti vor oferi montaj + garantie, si vezi atunci.. daca trebuie schimbata pompa de ulei pentru a beneficia de garantie sau ai garantia cu pompa de ulei de pe motorul pe care il iei. Sincer si garantia e cu dus-intors.. dar nah, suna altfel.

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, AlexVanca said:

Deci daca schimb motorul trebuie schimbata si pompa de ulei.. Treaba e ca am gasit motor dar vreau sa stiu tot ce trebuie sa schimb(pe langa distributie) sa nu mai am probleme..

Distributie noua cu piese originale ultimele repere si obligatoriu pompa de ulei noua originala… asta ca sa poti pleca la drumuri mai linistit. Nu as avea incredere in pompa de ulei second… oricand poate sa pice.

Link to comment
Share on other sites

Eu am lăsat pompa de ulei cu care a venit motorul luat, teoretic dacă pompa crapă de tot sau parțial, ai un senzor de presiune ulei care trebuie sa îți spună ca nu e ok, iar dacă in MAX 20 secunde opresti motorul, iarăși nu se întâmpla nimic. 
 

La el sa nu fi fost și ăla defect. 

8 minutes ago, bimmer90f30 said:

Se desface usor regulatorul ala, ca la pompa de M47 trebuie sa dai pompa jos sa poti deface 3 suruburi..mici. 😡

Da.. mai ușor ca la M47, dar pentru cine nu știe, zice ca este greu. 

Edited by WIN60
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, WIN60 said:

Eu am lăsat pompa de ulei cu care a venit motorul luat, teoretic dacă pompa crapă de tot sau parțial, ai un senzor de presiune ulei care trebuie sa îți spună ca nu e ok, iar dacă in MAX 20 secunde opresti motorul, iarăși nu se întâmpla nimic. 
 

La el sa nu fi fost și ăla defect. 

Da.. mai ușor ca la M47, dar pentru cine nu știe, zice ca este greu. 

Acuma daca tot stii la N47, la B47 care's 90% la fel e la fel de usor de verificat?

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, bimmer90f30 said:

Acuma daca tot stii la N47, la B47 care's 90% la fel e la fel de usor de verificat?

E usor de desfacut si verificat si la B47. Mai greu daca e transversal pus motorul, ca la X1 ori X2.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.