Jump to content

De ce a renuntat BMW si la LaserLights?


Romulus

Recommended Posts

au disparut si de pe g20 FL. probabil costau mult prea mult, asa macar pot sa bage tot bugetul in led , si asta fac cam toti

standardizare banuiesc ca e viitorul, vedem asta de la platforme la motoare, la integrare. azi ca te urci un seria 3 , ca te urci in x5 tot aia e , inauntru e aproape identic

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Dar erau mai bune sau au descoperit de la lansare ca sunt ceva probleme? Sa fie strict problema de cercetare? Sincer, eu le-am vazut dar nu am urlat WOW. Mi s-au parut ca cele led foarte bune si oricum inteleg ca sunt strict pe faza lunga, deci nu ajuta decat in anumite momente, dar am sa ma joc sa vad ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

Nu reusesc sa gasesc articolul in care am citit cand au anuntat ca renunta, dar era vorba de costuri vs performanta.

Eu am Laser pe G05, tatal meu are Led adaptiv pe G01. Le-am condus pe ambele suficient de mult cat sa-mi dau seama de diferente. All in all, laser sunt mai bune dar doar in anumite situatii si diferenta nu este masiva.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, mkdan2004 said:

All in all, laser sunt mai bune dar doar in anumite situatii si diferenta nu este masiva.

Suna exact a ce am vazut si eu. Probabil Matrix Led sunt suficient de bune sa nu justifice diferenta de pret. Desi linia aia albastra la G30/G31 e smechera rau...

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, mkdan2004 said:

Nu reusesc sa gasesc articolul in care am citit cand au anuntat ca renunta, dar era vorba de costuri vs performanta.

Unii spun ar fi vorba de fapt de sursa, ai' de le fac nu au suficient material.. sau materie: 

https://g07.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1593030

As vrea sa vad si eu un far laser sa tina (fi tinut..) 10k ore de functionare. Asta inseamna 442569 km daca merge cu o viteza medie de 44km/h. Si asta in bezna absoluta unde am inteles eu ca de fapt functioneaza. Deci practic NICIODATA NU AR TREBUI sa auzim ca trebuie schimbat farul, "becu'", laseru'!.. Corect?

Eu cred ca de fapt performanta a lasat de dorit si au ales ei sa le scoata.. Probabil comparativ cu LED..

Eu le-as da si 8 mii de euro daca masina nu o sa aiba niciodata probleme cu farurile. Altfel, ei schimba tot ce trebuie gratuit pana la 400k km.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

costuri mari comparativ cu perfromante vs led. 5% mai eficiente doar pe faza lunga.

pe faza scurta bat la fel

problema era la design si DRL. (compara faruri laser vs led la G05) - pentru asta alegeau defapt clientii laser.

Link to comment
Share on other sites

https://www.wired.com/2017/01/bad-audis-swanky-new-headlights-arent-allowed-us/

U.S. automobile regulations prohibit the use of advanced laser headlights currently being used or tested by Audi, Mercedes, BMW, Volvo and Toyota. Only high and low beams are allowed, unlike new adaptive laser headlights which detect oncoming cars and dim part of the light output to avoid dazzling drivers.

Why are Matrix headlights illegal in US?

 
images?q=tbn:ANd9GcQxMwoIej7vItlMQFsilPL

Such lights ran afoul of a U.S. rule dating back to 1967 that requires headlights to have separate high-beam and low-beam elements. Because adaptive headlights use the same lighting elements for both high beams and low beams, they violated this rule
Probabil la asta se refereau, in U.S. Țineam eu minte ceva de acum mulți ani cand se vorbea de noua tehnologie. 

 

 

Edited by Romulus
  • Facepalm 2
Link to comment
Share on other sites

Legislatia in US referitoare la faruri este ireal de depasita (am inteles ca recent a fost imbuntatita). Cand aveam Mercedes ML si urmaream forumul US, am ramas socat de faptul ca in US, toate ML-urile se vindeau fara xenon (inca nu erau LED), deoarece pentru cornering, la xenon,  farul utiliza niste oglinzi, iar in US nu era legal sa ai oglinzi in faruri. Ulterior, cand aveam F15, in US se plageau ca nu avea LED adaptiv deoarece la fel nu era legal. Undeva citisem ca, de un an sau doi, s-a schimbat si la ei dar nu stiu in ce masura.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mkdan2004 said:

Ulterior, cand aveam F15, in US se plageau ca nu avea LED adaptiv deoarece la fel nu era legal

Tot ce inseamna US adaptiv/faruri, etc.. este blocat prin coding. Din cate stiu se poate coda GFHB (adaptivul + decupatul pentru LED in US). Acum e ilegal la ei.. dar ce se aduce din US in EU se poate coda. 

Eu prima oara cand am mers cu F10 facelift, led adaptiv, am ramas.. WOW !! cum danseaza lumina pe sosea.. :)) 

Link to comment
Share on other sites

Nu am apucat inca sa inteleg mai exact cum functioneaza dar probabil ceva "evitare de orbire" face.. (le dau credit pana inteleg 😉 )

Primul link e mai detaliat in amanunte decat al doilea care e mai generalist.

https://www.bimmer-tech.net/blog/item/186-get-enlightened-bmw-headlights-explained

https://www.bmwblog.com/2020/03/15/guide-the-different-bmw-headlights-technologies-explained/#:~:text=The BMW adaptive LED headlights,Selective Beam) and vehicle speed.

Link to comment
Share on other sites

Eu am condus si led si laser. Ambele fac același lucru, doar ca in video ala, s-ar fi insinuat ca led face mai bine decuparea decât laserul, si sunt foarte reticent in a crede asa ceva...

Eu sincer cred ca sunt fix la fel, diferă puterea dar "decuparea" pe faza lunga inclin sa cred ca e absolut identica...

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Romulus said:

Pe la minutul 6:25 tipul asta insinueaza ca farurile cu led "decupeaza" mai bine masinile de pe contrasens decat cele cu laser. Eu nu am auzit asa ceva, mai ales ca si cele cu laser sunt tot diode LED... de ce ar fi asa ceva adevarat?

Acele taieri sau umbriri in distributia luminii care se intampla in mod dinamic in sistemele AFS de pe versiunile cu diode laser se realizeaza tot cu LED-uri si nu invers. La toate lampile de fata cu LED-uri, se utilizeaza de fapt LED-uri multi-chip, de putere f mare si prin urmare AFS-ul se realizeaza prin oprirea dinamica a chip-urilor din aceste LED-uri a.i. sa se evite glare-ul celorlalti participanti la trafic. In acelasi timp, tu ca si sofer vrei sa beneficiezi in continuare de o iluminare optima, asa cum se intampla atunci cand activezi high-beam-ul. Ganditi-va cate diode laser ar fi necesare a.i. un far sa fie capabil sa stinga nu stiu cate segmente in destul de multe scenarii posibile si in functie de informatiile primite de la camera din parbriz. Prin urmare, aceste faruri cu laser au si LED-uri conventionale si nu se bazeaza doar pe acele diode speciale. Acele diode laser se vor activa doar  atunci cand situatia o permite, cand primesc semnal de la camera ca nu exista nici un alt participant la trafic pe care l-ar putea orbi. Adica, high-beam-ul conventional. Oricum in zonele rezidentiale nu porneste AFS-ul indiferent de tipul sursei de lumina, ca-i doar LED sau LASER&LED. Laser-ul asta a fost mai mult market, o tehnologie f scumpa, fara niste rezultate WOW care sa-i justifice pretul, o tehnologie destul de imatura in zona asta de automotive lighting tinand cont de cerintele legale si cele de safety pe care orice vehicul trebuie sa le indeplineasca atunci cand circula pe drumurile publice. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, RaYn3 said:

aser-ul asta a fost mai mult market, o tehnologie f scumpa, fara niste rezultate WOW care sa-i justifice pretul, o tehnologie destul de imatura in zona asta de automotive lighting tinand cont de cerintele legale si cele de safety pe care orice vehicul trebuie sa le indeplineasca atunci cand circula pe drumurile publice. 

Cred ca ai dreptate aici si sunt de acord. De altfel acesta e motivul probabil pentru care au si disparut... Desi sunt cool cu sprancenele albastre.

Practic sunt ca orice LED adaptiv, dar împing mai multa lumina puternica daca au cum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.