Jump to content

E46 M3 Coupe


alexrosiu

Recommended Posts

13 minutes ago, Itarachiu said:

De ce sa faci swap la manuala, SMG ul ala e ce trebuie si cu padelele de pe volan. Eu prefer amandoua mainile pe volan si sa am controlul vitezelor din degete decat sa mestec in mamaliga.

Nu am condus acel SMG, dar imposibil sa nu fie de vis. Eu personal nu as schimba la nici o manuala.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Romulus said:

Nu am condus acel SMG, dar imposibil sa nu fie de vis. Eu personal nu as schimba la nici o manuala.

Nici eu n am condus dar eu sunt mai fricos si na pentru siguranta mea as prefera sa tin amandoua mainile pe volan la asa masina cu putere 😂

Se zice ca nu s fiabile ca sunt prea agresive... eu asa alege SMG oricand, bani nu prea am 🤣

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Nu seamana deloc cu 8HP sau DCT, se vede clar ca e o cutie manuala cu un robotel care apasa ambreiajul in locul tau. Deci daca te astepti la acele schimbari de treapta perfecte (cum e uzual deja in 2023), SMG clar nu e asta. Are insa un caracter aparte, e greu de explicat felul in care e misto, dar clar e cel putin simpatic.

O sa ii scriu in curand softul de cutie de CSL, care aparent aduce un upgrade de viteza la schimbarea treptelor si un throttle blip la fiecare retrogradare (nu doar cand tii acceleratia calcata, cum e cazul acum).

PS: nu am apucat sa zic pana acum, dar modul in care se aude motorul (admisia) peste 3500 rpm in wide open throttle, mai ales cu modul "sport" activat, este eargasm. O masina care mi-a depasit toate asteptarile, si care ma face sa zambesc dinainte sa o descui.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, alexrosiu said:

Asa ca, de aproximativ o luna, ma descriu drept fericitul posesor al unui M3 E46 carbonschwarz, o masina pe care am asteptat-o apropae 20 de ani. [...] Ce urmeaza? S-o tin asa cum e, poate cu mici alte tuse estetice, fara sa ii stric caracterul.

@alexrosiu Felicitari!

Sustin intentia ta de a mentine masina in starea ei originala. M3 E46 este atat de rar incat orice modificare sau conversie (inclusiv la cutie manuala) ii scade valoarea.

Din pozele de mai sus, observ ca rulajul trece usor de 100.000 Km. Sunt convins ca, inainte sa cumperi aceasta masina, te-ai documentat temeinic. Ca urmare, o sa punctez totusi cateva aspecte, din propria experienta de cca. 4 ani cu un S54 - desi imi dau seama ca este foarte probabil sa nu vin cu nimic nou pentru tine.

Toate motoarele M - si cu atat mai mult cele aspirate, de turatie inalta - uzeaza cuzinetii de biela in mod accelerat. S54 a fost chiar mai sensibil decat alte motoare M, in principal din cauza cursei mari a pistonului. Desi nu exista un rulaj tipic, avand in vedere faptul ca este imposibil sa cunosti modul in care a fost exploatat motorul in primii sai 100k Km, este prudent sa pleci de la premisa ca resursa de viata a cuzinetilor motorului tau este practic epuizata. Evident, cu exceptia situatiei in care ai documente ce demonstreaza faptul ca proprietarul anterior a efectuat acest schimb.

In afara acestei exceptii, iti recomand sa pregatesti, candva in viitorul apropiat, un schimb de cuzineti de biela. Cu aceasta ocazie, este o buna practica sa inlocuiesti suruburile axei cu came (le gasesti pe Internet sub denumirea "Vanos bolts"), filtrul Vanos si sa reglezi jocul culbutorilor distributiei. Aceste operatiuni sunt lucrari strict de mentenanta preventiva si nu exclud eventuale alte reparatii, daca acestea sunt necesare. Trebuie sa gasesti un mecanic care are o buna experienta cu S54 si despre care stii sigur ca lucreaza responsabil. In mod particular, pentru "Vanos bolts" sunt necesare anumite special tools.

Pe termen lung, pentru a menaja cuzinetii arborelui cotit este bine sa treci de 4.000rpm doar dupa ce uleiul motorului se stabilizeaza la temperatura de lucru (de regula, min. 90 gr. C), chiar daca LED-urile portocalii de la turometru se sting mult mai devreme.

  • Like 2
  • Love BMW 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@FiveThreeFive multumesc pentru sfaturi!

Urmeaza sa inlocuiesc in curand cuzinetii, ocazie cu care voi face si celelalte operatiuni indicate de tine.

Just now, adi v said:

Belea! Sa o stapânesti sanatos! 163M am si eu, preturile la modelul asta de jante au ajuns skyrocketing.

Da, sunt mai ieftine noi decat sh 😄

Link to comment
Share on other sites

foarte frumoasa masina si ma bucur ca a ajuns pe maini bune si la fel de mult ma bucur si pentru tine ca ti-ai realizat visul si ca nu ai fost dezamagit, ca vorba aia "better not to meet you heroes" 🙂 . Clar masina trebuie tinuta OE sau OE+, nici macar geamurile nu le-as infolia, arata excelent asa cum este acum. Cat despre pret, da, de cativa incoace se duc doar in sus si nu vor mai scadea, urmaresc piata cu cativa prieteni pasionati de E46(avem si un M3 E46 intre noi) si le stim bine, sub 30k nu prea gasesti nimic care sa fie intr-o stare buna(nu foarte buna), pentru ca cele in stare foarte buna si low miles sunt foarte scumpe. Chiar si E46 sedan are deja preturi in crestere daca e complet original si necocalarit si cu km rezonabili, Coupe si Conv sunt mai scumpe, apoi ai modelele Alpina E46 care sunt mai rare chiar decat M3...merg doar in sus preturile si la asta contribuie si faptul ca platforma a avut din pacate probleme cu rugina si asta a facut ca multe sa ajunga la scrap chiar daca erau modele 6L si bine echipate, dar numarul celor in stare buna e tot mai mic pe zi ce trece. Trebuie sa le mai scadem si pe cele care au ajuns la tot felul de proprietari care si-au batut joc de ele.

 

Sa te bucuri de ea si pe noi prin acest topic!

Edited by mik15
  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.