Jump to content

e92 325i cu daune?


panzi1

Recommended Posts

salut!

am găsit un e92 325i 2007 la un preț destul de bun, proprietarul mi-a spus în primele secunde de conversație că mașina a avut o daună (bara, aripă, parbriz, ușă). Raportul carvertical menționează o daună intre 24-48k ron in 2022, si inca una 0-2000ron anul acesta. Este asa de rau de ar trebui sa o las așa?

sunt foarte puține 325-uri cu n52b25 la vânzare in ro, si prețurile variază între 5-10k euro,pentru mașini cam cu aceleași dotări, si diferențe nu foarte mari la km. cea de care intreb este undeva la pragul de jos.

In afară de problemele din raport cu dauna, pe hârtie mașina se prezintă foarte bine. 160k km, manuală, trapă, cu dotările ce le-aș căuta.

Din poze mașina pare destul de ok, în weekend am un drum în Pitești (sunt din CT), zona unde se află si voi vedea mai multe acolo, că vreun mecanic care să lucreze in weekendul înaintea Crăciunului nu-mi fac speranțe prea mari că voi găsi...

după ce ar trebui să "casc ochii" mai atent la o vizionare rapidă si un test drive? ulterior daca totul e ok la prima vedere voi ajunge cu ea la un service pentru verificare completă.

ar fi primul BMW, și experiență in piața sh nu am aproape deloc (sunt la al 3a mașină, toate luate de la același prieten de familie, mașini pe care le știam și le-am luat fără discuții)

Ca să răspund eventualelor întrebări, nu vreau 2.0, iar un 3.0 deși mi-ar plăcea mai mult, am doar b1 la asigurare si polițele sunt in stratosferă...

 

Edited by panzi1
Link to comment
Share on other sites

@panzi1 O masina care a avut daune - desi nu e in niciun caz o calitate - poate fi uneori un deal bun, dar cu urmatoarele conditii:

  • sa nu fi fost afectate, in absolut niciun fel, elemente structurale: sasiu, praguri, stalpi, subframe-uri si punctele lor de prindere in caroserie, etc.
  • reparatia sa fi fost realizata cu simt de raspundere, preferabil in atelierul unei reprezentante BMW. Inspecteaza cu atentie si cauta urme de rugina (sau initiere de rugina) in zonele reparate;
  • reparatia sa fie abia observabila: aliniere corecta a elementelor reparate, culoare cu nuanta foarte apropiata de culoarea masinii, aplicarea protectiei anticorozive unde este cazul.

Gandeste-te ca exista masini noi-noute care, in timpul transportului de la fabrica spre dealer, sufera daune, sunt reparate si apoi vandute drept noi. De asemenea, ia in calcul faptul ca o masina care nu a avut niciodata daune poate fi oricand implicata intr-un accident usor in traficul aglomerat de astazi. Cu alte cuvinte, aceasta "virginitate" este foarte usor de pierdut. Este de dorit, dar nu mai constituie un criteriu fundamental.

Edited by FiveThreeFive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Uf, Pitesti 😀 Ok, ignorand orasul, ce as intreba / verifica ar fi:

1. Problemele evidente ce pot rezulta din urma accidentului, cum a zis si FiveThreeFive mai sus.
2. Cand / daca au fost schimbate pompa de apa si termostatul. Pompa este electrica, iar cand pica, pica din senin; se recomanda schimbarea ei undeva la ~120k km.
3. Cat ulei consuma? Pe N52B25/30, in functie de modul de condus, poti avea si 1L la ~2000km, ceea ce e normal.
4. Masina prezinta acel zgomot specific de tacheti, in special la rece? La unele se aude, la altele nu. Nu este o problema, se poate sta cu zgomotul pe o perioada nedefinita; as fi doar curios. Versiunile dupa 2008 (parca) nu mai au problema asta.
5. Alte chestii banale - are inceput de rugina pe undeva? Cand si cum i-a facut reviziile. Urmeaza ceva de schimbat in viitorul apropiat? (consumabile - discuri, placute, ambreiaj - e original sau deja a fost schimbat, etc).
6. As lua un tester cu mine, chiar si unul multimarca in lipsa de ISTA. Daca vezi erori active pe valvetronic / camshaft position / termostat, mai ales fara check engine aprins, fugi 🙂 
7. Nestiind vanzatorul, daca totul pare in regula dupa test drive si discutii, tot i-as face o verificare in service inainte de a lua-o.
8. Ce-am mai observat la a mea si am schimbat in ultimul an:
- Vezi daca are scurgeri de ulei pe la capac culbutori. Daca da, probabil va trebui sa schimbi capacul + garnitura
- Furtunurile tur/retur de la vasul de servo imbatranesc, pot curge pe la imbinari.
- In general orice inseamna cauciuc - furtun, oring, etc - imbatranesc si vor trebui schimbate la un moment dat. Este totusi o masina de peste 15 ani.

In general motorul asta este foarte ok dpmdv, in special servisat corect. Papa niste ulei, poate avea acel tacanit la rece, pompa de apa schimbata la timp, revizii la timp, apoi benzina si drum intins.

De curiozitate, care este anuntul? Inca am active cautarile favorite pe olx si autovit dupa orice N52B25/30 de pe piata, si nu vad nimic care sa corespunda descrierii tale.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ca să va răspund amândoura, anunțul nu este pe olx, doar pe marketplace. Nu mai apare la active, deși nu a vândut mașina încă, ultima oară am discutat ieri cu vânzătorul. Mi-a spus că nu are poze de după dauna, ceea ce mi s-a părut puțin ciudat, dar am zis ok.

ăsta este anunțul. nu prea multe informații acolo..

https://www.farcebook.com/marketplace/item/603797374884451/ 

@De-MaRcOnE mulțumesc mult pentru lista lungă, o să pun întrebări când ajung lângă mașină! și eu mă tot uit de câteva săptămâni fix după asta...mai gasisem unul cu mpack si interior recaro negru, dar după ce am primit câteva poze de la proprietar a fost ceva ce m-a facut să dau înapoi, barile crăpate si se vedea mult chit pe ea.

Cel la 10k de la Iași e iar frumos tare în poze...dar aș prefera manual, și prețul mi se pare destul de mare.

Edited by panzi1
Link to comment
Share on other sites

Vad ca mai are un E46 in curte si la vanzare, niste piese de E46 (motor, ambreiaj, etc). Nu stiu ce sa zic, pretul este mult prea mic pentru un E92 N52B25 in mintile lui, dar daca nu iti e peste mana sa dai o fuga sa o vezi... cine stie.

Atata timp cat nu faci o achizitie impulsiva, si iti dai timp sa verifici, vorbesti, analizezi omul si masina... in cel mai rau caz te alegi cu o plimbare CT - AG si inapoi 😄 

Edit: apropo, ti-a dat VIN-ul deja?

Edited by De-MaRcOnE
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, De-MaRcOnE said:

Vad ca mai are un E46 in curte si la vanzare, niste piese de E46 (motor, ambreiaj, etc). Nu stiu ce sa zic, pretul este mult prea mic pentru un E92 N52B25 in mintile lui, dar daca nu iti e peste mana sa dai o fuga sa o vezi... cine stie.

Atata timp cat nu faci o achizitie impulsiva, si iti dai timp sa verifici, vorbesti, analizezi omul si masina... in cel mai rau caz te alegi cu o plimbare CT - AG si inapoi 😄 

Edit: apropo, ti-a dat VIN-ul deja?

jumătatea mea mai bună vrea la târgul de Crăciun de la Craiova, deci văzutul mașinii e doar "un bonus", că oricum ajung în zonă. Nu sunt fixat sa o iau fix pe asta acum, am făcut topicul în principal că să văd după ce ma mai pot uita la una, că am pata pusă pe e92 de ceva timp, 2.0 nu vreau, orice 3.0 imi iese din buget din cauza asigurării momentan, si pentru ca nu vad cum s-ar merita, eu fiind plecat din țară cam jumătate din an.

prețul e mult sub orice, mai e unul singur pe farcebook tot in jurul sumei ăsteia, dar neînmatriculat si automat, ce am mai văzut se învârt undeva la 7-8k media..

Da, mi-a dat vin-ul. am facut si carvertical, îl atașez aici... in afară de daune singura chestie ce-mi sare in ochi acolo e ca apare ca transmisie automată si ea e manuală, dar asta mi s-a mai întâmplat si la diverse "vin decodere" și cu alte mașini, mă gândesc că poate fi si o mică eroare de la ei.

https://drive.google.com/file/d/1Cqgpvs6ns8e9s7pVyiyHMlUyhIhj-gAE/view?usp=drivesdk

Edited by panzi1
Link to comment
Share on other sites

Carvertical si rarom arata bine; masina e in tara din 2008, iar el pare ca a luat-o din Satu Mare cand a fost la vanzare in 2021.

Poti verifica aici tot istoricul masinii din reteaua BMW: https://checkvin.eu/. In special daca vanzatorul zice ca are istoric pana la X km (la el / fosti proprietari / cand a luat-o din Germania / etc), vezi repejor daca se impupa cu realitatea.

Ti-am atasat si un exemplu de raport, de la ce am mai verificat eu in trecut, sa vezi cum arata.

WBAEH31070B690331.pdf

Edited by De-MaRcOnE
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, De-MaRcOnE said:

Carvertical si rarom arata bine; masina e in tara din 2008, iar el pare ca a luat-o din Satu Mare cand a fost la vanzare in 2021.

Poti verifica aici tot istoricul masinii din reteaua BMW: https://checkvin.eu/. In special daca vanzatorul zice ca are istoric pana la X km (la el / fosti proprietari / cand a luat-o din Germania / etc), vezi repejor daca se impupa cu realitatea.

Ti-am atasat si un exemplu de raport, de la ce am mai verificat eu in trecut, sa vezi cum arata.

WBAEH31070B690331.pdf 307.29 kB · 1 download

mersi! i-am facut si raportul ala, vad ca pana in 2019 e totul la reprezentanța, dar mai departe de asta "ma bate" sa vad mai mult de atât...

"pe foaie" totul e ok. dauna puțin de investigat, dar din ce mi-a spus el a fost reparată pe asigurare la service autorizat, acum, aștept weekendul si vedem mai departe 🤣 mulțumesc mult pentru ajutor!

WBAWB31090P084148.pdf

Edited by panzi1
Link to comment
Share on other sites

update: am văzut-o, totul ok pe afară, parea reparată destul de bine, fără lufturi, dreaptă, arăta binișor de afară.

-interiorul incredibil de murdar

-foarte foarte joasă, o fi având ea suspensie sport dar chiar și așa, avea sub 10cm garda la sol

- n-am putut să o pornesc, nu avea baterie, dar si dacă o porneam nu plecam cu ea in test drive ca imediat au aparut: brake and drive control systems failure, restraint systems failure (function of airbags,belt tension systems and belt force limiters faulty, si flat tire monitor failure. probabil urmarile accidentului nereparate...

Băiatul mi-a spus cu jumătate de gură că mașina a fost declarată daună la primul accident, dar a reparat-o. 

Am facut și până in drum spre localitatea unde trebuia s-o văd, a fost un semn 🤣🤣

e undeva si e92-ul meu, dar sigur nu e ăsta, continuăm căutările...

 

Edited by panzi1
  • Like 1
  • Crying 1
  • Fara comentarii 2
Link to comment
Share on other sites

corect, dar mi-a fost in drum si am zis "why not", continuăm căutarea, e si Al meu pe undeva 🤣

dacă nu erau dubiile cu dauna, cum si in ce fel a fost reparat si avea probleme pur mecanice, as fi luat-o. Nu ma aștept să găsesc e92 in bani de e46, si nu m-ar deranja un "project" atâta timp cât investesc in reparații și în adus pe linia de plutire, dar trag linie la cârpeli pe la sistemele de siguranță, si mai ales un vânzător care nu-i dispus să ofere mai multe informații.

Edited by panzi1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, HitmaNLive said:

Nu-i nimic, o sa iei si tu unul care o sa-ti placa foarte mult, o sa zici ca nu are deloc probleme si totul e ok la el, si dupa 3 ani o sa ai si tu investiti vreo 10000 euro in el, si o sa spui, "Abia acum am aflat si eu cat de prost intretinuta a fost masina asta" :)) .

măcar sa fiu prostit la început, si restul o sa cred ca's din vina mea 🤣

dar sa fiu prostit puțin frumos...😅 am 3k investiți într-un motor de 4k luat anul trecut, și dacă il vând nu iau mai mult de maxim 4.5k pe el, deci... măcar la început să fie ce trebuie că după mă ocup de el.

Edited by panzi1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.