Jump to content

”Interval service ulei 24 luni / 30.000km” e vrajeala sau ba?


Recommended Posts

2 hours ago, Myx said:

esti putin in eroare sau probabil nu te intereseaza pretul la care vinzi , toti cumparatorii masinilor mele au fost interesati de serviceul masinii . Eu in mod specific sunt interesat cand cumpar o masina de cum a fost servisata , mai ales la un anume nr de lkm . In genere cum esti asta atragi , cumparatorul, suma etc . Cand vad o masina la care s-a facut economie la schimbul de ulei in virtutea unor recomandari  imi pierd subit interesul , ma face sa ma gandesc si la alta mentenanta , multi trag de masina cat se poate , pana cade .sau schimba doar minimul necesar . CA nu ai avut tu rabdare sa gasesti clientul potrivit e alta discutie si o preferinta personala care nu intra sub judecata cuiva . 

M-ai inteles gresit. Am toate reviziile din primii 4 ani facute la Bavaria si post garantie la FRK. Toate interventiile de service sunt facute tot la Bavaria. Masina a avut Casco (fara fransiza) in toti acesti ani. Nu e ca si cum mi-am bagat picioarele. Dar sunt 100% convins ca daca faceam reviziile la 12k (pe banii mei si nu pe Service Inclusiv...in esenta tot banii mei) devenea mult mai vandabila. Conteaza istoricul legit de service, dar mai mult e placebo.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Myx said:

un schimb de ulei la max 15k nu imi par bani aruncati , cum gandesti tu si eu sunt 2 lucruri diferite si ambele pareri exista in acelasi timp , fara vreo problema.

Daca ai Service Inclusive/Repair Inclusive, cumparat odata cu masina...acopera in general cei 4 ani de garantie si 100.000 km, iar Bavaria iti face schimburile dupa cum iti arata computerul de bord..Daca vrei sa le faci la 10k, platesti separat....Adica platesti de doua ori, pt ca si pachetele de service costa niste sute de euro.

Link to comment
Share on other sites

undeva probabil ca  intelegi ideea , ai platit casco dar nu ai suplimentat cateva schimburi de ulei  in ideea de a scuti niste bani sau pt ca nu ai considerat necesar . Chiar nu are importanta de ce . Dupa cum pare e o mentalitate . Cunosc proprietari de masini noi , care fac asta in afara garantiei tocmai pt ca nu au incredere in intervalul de service si nici in anumite capacitati ale uleiului .Probabil ca intervalele astea ar putea creste si mai mult daca asa spune producatorul .Mie nu imi par altceva decat marketing , la fel cum si uleiul din cutie a fost lifetime zeci de ani . O anumita paradigma de moment nu are cum sa influenteze bunul simt pana la urma .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

@Tarabostes unii dintre noi ti au explicat cum sta treaba si de ce nu e vrajeala schimbul de ulei mai des. Argumentat, si daca vrei sa sapi poti gasi informatii destule pe net de ce e bine sa schimbi mai des uleiul si de ce acesta isi pierde grav proprietatile de ungere dupa 15k km cu expertize si teste pe aproape toate uleiurile facute de laboratoare acreditate, nu de Gigel/Hans sau Yuri la ei in garaje.

Daca nu vrei sa "arunci cu banii" e strict alegerea ta.

Si da, si eu sunt de parere ca istoricul transparent cu revizii dese ( chiar daca nu sunt facute neaparat in reprezentante, ci in service uri autorizate ) conteaza pentru un cumparator.

Apropo, aceeasi mentalitate o gasesti la multi, ca unele uleiuri sunt lifetime, si n are rost sa le schimbi, ca asa a zis vanzatorul... ulei cutie transfer, diferentiale, ulei cutie viteze, etc... si dupaia tot se plange ca le pica una si alta...

Oameni buni, vreti masini scumpe si fara probleme, nu va zgarciti la mentenanta!

Edited by sskkaa
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Tarabostes said:

Nu prea are sens, daca tot le-am data astora de la BMW 50k euro de o tabla cu încrederea ca e o tabla buna, le-as da credit si pentru faza cu uleiul. Mai ales ca intentionez sa prajesc cartofi maxim 5-6 ani si apoi sa iau alta tigaie

Eu cred ca tu ai fost convins ca faci o treaba buna schimband uleiul cand ti-a spus masina, asa ca, ce rost mai are sa ne mai intrebi pe noi daca increderea ta e mai mare in schimburile mai lungi date de fabricant!?  Desigur si fabricantul se gandeste ca e mai bine si pentru buzunarul tau sa il schimbi mai rar. (ultima propozitie e o ironie)

Si pot sa te asigur ca tot fabricantul foloseste acelasi sistem ca altii prin care o data masina iesita din garantie nu mai e obligatia lui sa o repare decat daca e o chestie de viata si moarte, adica siguranta. Adica exact ca la TV-ul lui tanti Nela de la colt de la aprozar care fie il are fie nu-l are poate oricand sa cumpere altul, ca si tine o masina.. (iar asta mi se pare ABSOLUT NEDREPT FATA DE O MASINA, dar probabil este doar parerea celor putini, ca mine.. /ca de aceea acum trebuie sa ne mutam toti curu-n masini electrice, care vor tine garantat si mai putin! Dar, asta e alta poveste, din alt film care e in derulare pentru altii carr cred ca scapa de revizii si reparatii.. 😉 )

Dupa cum vezi, daca ce am spus nu te-a confuzat pana acum, poate uleiul folosit intr-adevar a salvat motorul sau poate nu.. ramane sa constati in viitor. Nu e cazul sa dam in bobi cu un motor de masina dar mai toti pe un forum foarte serios (bobistheoilguy) care e doar despre uleiuluri de motor, iata ca, chiar daca au iesit uleurile aste destepte.. totusi pentru costul lor mai toti il schimba mai des preventiv. Probabil stiu ceva.. si vor sa pastreze masina, nu ca tine. 😉

(Bine ultima expresie a fost doar o gluma 🙂 )

Am inteles ca trenul de rulare e ceva ce te-ar putea ingrijora... probabil ca stii ce se spune pe forum.. 100-150k km pentru sanatatea lui. Acuma, si aici este o teorie a conspiratiei ca fabricantul zice pe viata masinii (si nu a lui..).

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Lifetime inseamna perioada de garantie... dupaia Dumnezeu cu mila... de aia se plang multi ca s proaste masinile ca le iau de afara cu 150/200k km ( in bord, ca in realitate... ) cu revizii tot la 30k km si Domne tot pica una alta... normal ca pica... 🤣🤣🤣

Edited by sskkaa
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, sskkaa said:

conteaza pentru un cumparator.

..nu conteaza, e scuza cumparatorului sa traga de pret serios. Stiu, stiu ca, cumparatorul era pretentii si SI-A PUS INCREDEREA in ce a facut service-ul si nu Gigel mecanicul.. de la acelasi colt. Dar asta e o chestie relativa..

Dar sa nu divagam, ca ne referim deja la multi prea multi.. si devine incerta toata ideea.. si probabil nu are roat sa insist, de aceea o masina SH e o loterie.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sskkaa said:

O fi scuza lui, dar e argumentul tau sa nu lasi din pret, cand stii ce vinzi. Cumparatorul va veni...

Exact. Mai ales daca nu vinzi masina in graba.. 

Faptul definitoriu ramane km din bord dovediti si varsta masinii, bine si starea ei generala, imbunatatirile desigur. Restul is pretentii din partea anumitor cumparatori, pardon speculanti.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Mai mult de 70% din parcul auto din Romania e compus din autoturisme second hand, ce au fost achizitionate mult peste pragul psihologic de 120.000 km, si care au avut schimburi de ulei la 30.000 km....asta atunci cand s-au efectuat si acelea (multe autoturisme au schimburi de ulei efectuate prin aspiratie....adica o reimprospatare a uleiului), si merg fara probleme majore, si vin expertii dintr-un service bucurestean care recomanda schimb de ulei la 10.000 km; oare cei din zona magrebiana ar trebui sa schimbe uleiul la 5000 km, ca e foarte mult praf si nisip la ei (in Maroc, deoarece au si o taxa auto, trag si acolo de masini cu sutele de mii de kilometri si nu schimba foarte des)...

In conditiile in care se utilizeaza autoturismul normal, nu se fac curse, nu in regim taxi,etc....nu vad nici o problema sa schimbi uleiul la 15.000 km, oricum, nu cred ca cineva mai pastreaza o masina o perioada foarte indelungata de timp; cam toate computerele de bord au un algoritm mai complex in a calcula intervalul de schimb ulei, ba chiar am fost surprins sa vad o diferenta destul de mare intre perioada in care utilizam o masina preponderent extraurban (autostrada 900 km saptamanal) si cum scade acum intervalul foarte rapid cand o folosesc urban, si foarte rar extraurban.

Cat despre valoarea de revanzare, sa fim sinceri, poate conteaza schimburile dese de ulei pentru maxim 10% din cumparatorii sh, eu sunt convins ca un interior piele sau cine stie ce bord digital primeaza in fata unei intretineri foarte dese.

Link to comment
Share on other sites

Daaa, de aia e plina Germania de motoare sh, mai ales N57, ca au fost intretinute corespunzator... 

Stii tu prin Africa cum schimba aia uleiul, sau ne dam.cu parerea.

Analizele pe uleiuri uzate nu mint. Se gaseste destula informatie pe net, trebuie doar cautata si citita. Apoi, fiecare interpreteaza cum doreste.

Nu a zis ca cel mai important aspect la vanzare sunt reviziile, dar e important sa fie facute la timp si cu un istoric transparent al kilometrajului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Postarea lui @Eugen B imi aduce aminte de cel mai important lucru care face un motor termic absolut redutabil; adica exact cuvantul asta. Pai as lua oricand o masina cu schimbul de ulei la 30k km sau cat cere ddeul daca motorul nu a fost oprit decat de 30 (treizeci) de ori in viata lui pana la 200k km! ...Ala, tine inca 300 ca ala a stat la regim (nu cura de slabire, ..nu saracie; adica nu a avut timp decat rar sa o ia de la -5 iarna.. la 90 grade in 1/2h..), adica aia cu taxiuri sau de fac trasport persoane de ajung cu dubele alea la 400-500k km in 2-3 ani au motorul mai bun ca, caroseria.. ala tine si in Maroc, bine, probabil filtru de aer il schimba mai des..

Dar noi astilalti de mergem de doua ori pe zi, dimineata si seara, de alta voata interna a motorului vorbim...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, sskkaa said:

Daaa, de aia e plina Germania de motoare sh, mai ales N57, ca au fost intretinute corespunzator... 

Stii tu prin Africa cum schimba aia uleiul, sau ne dam.cu parerea.

Analizele pe uleiuri uzate nu mint. Se gaseste destula informatie pe net, trebuie doar cautata si citita. Apoi, fiecare interpreteaza cum doreste.

Nu a zis ca cel mai important aspect la vanzare sunt reviziile, dar e important sa fie facute la timp si cu un istoric transparent al kilometrajului.

Eu stiu cum se face in Africa de Nord, am fost personal, tu ai facut analize pe uleiuri uzate sau te-ai documentat pe internet? Sunt unii pe internet care sustin ca pamantul e plat, crezi ca este credibil, ca doar e informatie pe net?

Mai era o psihoza cu schimbatul distributiilor la N47....descoperisera romanii piatra filozofala, orice mecanic devenise un guru ce recomanda schimb de distributie, acum vad ca trebuie shimbat ulei la 10.000 km....peste cativa ani vor trebui curatate periodic mufele de incarcare ca altfel se deterioreaza bateria....unii sfintesc masinile.

Eu stau si ma gandesc cum un service ce lucreaza teoretic dupa niste normative ale producatorului BMW (asta daca are posibilitatea de a inregistra interventiile in istoric) , ii poate spune unui client ca e mai bine sa schimbe uleiul la 10-12.000 km?

Link to comment
Share on other sites

Daca tu compari.schimbul la 10k cu pamantul plat, suntem pe drumul cel bun 🤣🤣🤣

Repet informatia exista trebuie foar citita si fiecare intelege atat cat poate.

Nu va OBLIGA nimeni sa schimbati la 10k sau 15k, schimbati la 30.sau 50k, sau niciodata, e doar o recomandare, nu e litera de lege.

Explica le psihoza si alora la care li sa rupt distributia si i a lasa masina n drum, cu bagaje, spre ski, pierzand mii de euro pe excursie, platforma, motor nou... dar asa e , e o conspiratie... se schimba sa faca aia bani pe fraieri 🤣🤣🤣

Las o asa, fiecare schimba cum considera si cat il tine buzunarul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu nu prea sunt de acord ca un schimb de ulei la 10k creste valoarea masinii. daca vorbim de masini de 3/4 ani multi le dau inapoi la buy back, acolo e absolut irelevant ca ai schimbat la 10k sau cand ti-a aratat masina in bord, pretul va fi la fel. daca vorbim de masini cu sute de mii de km e iarasi irelevant diferenta de pret e sute de euro in cel mai bun caz

ce e foarte important si creste pretul e service history 

si cel mai important, de ce nu cere producatarul un schimb la 10k? ar face o gramada de bani in plus din service.

probabil pentru ca ar fi dat in judecata pentru servisare impusa de care nu e nevoie

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca toata lumea vrea sa minimizeze costurile de mentenanta si poluare vorba aia, de aia revizii la 30k... in 2000 cand am primit prima masina noua, un Megane 2.0 dti, reviziile se faceau la 7500km!!! conform caiet service, si masina aia inca merge la 250+ k km dupa 23 de ani!!! Si nu consuma niciun gram de ulei, si a vazut abuz cat n au vazut multe Muri RSuri sau AMGuri...

Pentru ca masinile au ajuns sa fie ca electrocasnicele... dupa 4 ani si expirarea garantiei, te rog sa te mai tina 1 2 ani... pentru ca lumea inca nu intelege conceptul de MENTENANTA SI PREVENTIE...

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, sskkaa said:

...

Pentru ca masinile au ajuns sa fie ca electrocasnicele... dupa 4 ani si expirarea garantiei, te rog sa te mai tina 1 2 ani... pentru ca lumea inca nu intelege conceptul de MENTENANTA SI PREVENTIE...

daca asta ar fi adevarat nu ar mai exista masini sh mai vechi de 6 ani, dar sunt o gramada

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Viper05 said:

daca asta ar fi adevarat nu ar mai exista masini sh mai vechi de 6 ani, dar sunt o gramada

Pai mai exista normal, ca nici tu nu schimbi tv ul sau frigiderul odata la 3 4 ani... banuiesc... dar dupa 4 5 ani de garantie si revizii la 30k, precum am zis, Dzeu cu mila, de aia se plang toti pe forumuri ca le pica masinile, de bine ce au fost intretinute de bunica in Germania, ca pe aia fix de revizii ii intereseaza, de aia neamtu schimba la 30k, sa si minimizeze costurile... pe cuvant, am impresia ca cititi printre randuri 😔

8 minutes ago, mgi said:

Da, dar Megane-ul ala scotea 100 cp din 2l, și era euro 3. Acum un 2l diesel scoate 200-250 cp cu emisii de câteva ori mai mici. 

98cp scotea 🤣

Cu atat mai mult ca motoarele mai noi sunt mai complexe si puternice, ar trebui serviceate corespunzator.

Nu inteleg de ce tot da lumea atata hate la o amarata de revizie la 10/15k... nu va obliga nimeni sa faceti nicio revizie la vreun alt interval decat ala pe care il considerati rezonabil sau oportun pentru a va intretine masinile.asa cum stiti voi mai bine!

#amin

Ps... cativa.litri de ulei si un filtru costa 500-600lei aprox... daca asta e o reala problema in viata, pt a intretine o masina, odata la 10k km ( pe care multi ii fac intr un an poate ), eu ma retrag din discutii.

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

@sskkaa e doar o discutie, impartasim si noi pareri. mie mi se pare ca ce zici tu nu are logica nu e neaparat vorba de bani.

deci daca neamtu schimba la 30k in germania nu sunt masini cu 300k? bineinteles ca sunt, crezi ca dupa perioada de garantie incepe sa schimbe la 10k? pe dracu, face cum ii spune masina. eu cred ca defapt  masinile astea care pica la 150k au defap dublu.( sunt si masini care pica sub 100k km, dar estimez ca procentual sunt foarte putine)

eu  sunt de acord ca pe undeva  , probabil maresti viata motorului, dar eu nu tin masina sa fac 1 milion de km cu ea, dupa max 150k o dau(care ii fac in cam 4 ani) . la ce sa cheltui eu 3k in plus? ca al 2-lea proprietar ar fi avantajat undeva ca eu am cheltuit 3k?

eu imi oau masina sa ma bucur de ea, nu sa o tin cat mai noua pentru urmatorul proprietar.

ca o paranteza asta imi aduce aminte de un vecin ,avea ceva dacia nova 1998 (parca) cumparata noua. in ziua cand i-a venit a pus huse peste absolut tot, o folosea cu cea mai mare grija posibila, pentru ca citez “asta va fi ca noua cand o pun la vanzare” 

8 minutes ago, bimmer90f30 said:

Am lipsit eu sau altii cand am cazut de acord ca planned obsolecence e real?

(Viper nu a fost de acord deci el o sa fie impotriva)

la ce?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.