Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Functionare Auto Start Stop - MSA Connected


goangaus

Recommended Posts

Am o curiozitate legata de acest minunat sistem auto start stop, conform acestui document (pagina 22) sistemul ASS ar trebui sa porneasca motorul(daca este oprit) atunci cand masina din fata pleaca, fara sa ridicam piciorul de pe frana. Presupunem ca toate celelalte conditii pentru ASS sunt indeplinite, bateria incarcata, motor incalzit, rotile nu sunt virate, etc.

ergJqcZ.jpg

Aceasta functionalitate este efectuata de sistemul de camere Kafas si de radarul pentru ACC, optional.

BILH9nX.jpg

Eu nu am ACC si conform specificatiei de mai sus ar trebui ca functia sa fie activa doar cu camerele Kafas dar nu este, am pachetul driver assistance.

Voua va functioneaza?

Nu vreau neaparat sa folosesc ASS dar as vrea sa verific daca am cumva vreo problema la sistemul Kafas, in ultima vreme imi apar mult mai des warninguri de front collision cand merg ceva mai tare, desi nivelul este setat pe medium, ca si pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiam de functia asta. Am testat in dimineata asta cu G01 cu cruise control adaptiv. Nu a pornit motorul automat cand a plecat masina din fata de la semafor. Este adevarat ca nu am asteptat mult dar la utilizare normala, nu pare sa faca nimic. De mentionat ca aveam piciorul pe frana, poate ar porni daca ar fi masina pe auto-hold. O sa incerc si la G05.

Link to comment
Share on other sites

Prin state spun toti ca functioneaza, esti cu piciorul pe frana, ass opreste motorul cand te opresti, pleaca masina din fata si motorul porneste singur chiar daca ai in continuare piciorul pe frana, nu conteaza daca auto hold este on sau off.

Poate functia asta este dezactivata in Romania, scria ceva in acel document de country specific, desi nu vad de ce ar fi dezactivata.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Eu am aceasta optiune pe ceva de la vag, dar sa fiu sincer, mai mult ma incurca, in sensul in care porneste motorul chiar daca masina din fata avanseaza 30 cm, sa spunem, si eu nu doresc neaparat  sa avansez acea distanta minima; avantajul e ca pornirea motorului te scoate din reverie, si constientizezi ca trebuie (poate) sa avansezi.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Am primit o informație interesanta din reprezentanta, si anume ca daca se merge cu sistemul start-stop dezactivat permanent se poate strica bateria masinii pentru ca primește mai mult curent decât ar avea nevoie, sistemul a fost gândit cu start stop functional si ca acesta ar fi motivul pentru care a fost eliminat butonul de dezactivare ASS pe modelele mai noi.

Încrederea mea în reprezentanta tinde spre zero asa ca cer o părere aici, pentru ca m-am obișnuit sa dezactivez ASS la fiecare pornire, e ok pentru fiabilitatea masinii cu ASS on sau off? Ignoram aici eventualul disconfort, strict pentru fiabilitate, e ok sa dezactivam ASS sau nu prea?

Link to comment
Share on other sites

De zece ani merg fără start stop ,de când e masina..La fel și e90 și x3, acum 2o de ani, dezactivam cum pornea motorul.

Dacă mă ține și anul ăsta, sunt mulțumit de baterie ,10 ani e super ok.

Au și ăștia la dealeri câțiva care trebuiau sa se facă croitori,nu sunt toți meseriași. 

Edited by wolf20
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Directorul ala ar trebui sa-si dea demisia singur, sau macar sa se documenteze inainte sa vorbeasca.
Bateria cere curentul/tensiunea de incarcare nu invers si care curent este limitat de releul de incarcare. Daca bateria este incarcata la 100% ea nu mai primeste (a se citi cere) curent/tensiune.
Fac o paranteza pentru intelegere: ai un bec de 50W si o sursa de tensiune 230V. Alimentezi becul la retea. Evident ca becul va consuma 50W nici mai mult nici mai putin. Becul cere curent nu reteaua stabileste curentul pentru bec. In acest caz becul este echivalentul bateriei auto.
Sper ca am fost inteles. 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, goangaus said:

o informație interesanta din reprezentanta, si anume ca daca se merge cu sistemul start-stop dezactivat permanent se poate strica bateria masinii pentru ca primește mai mult curent decât ar avea nevoie, sistemul a fost gândit cu start stop functional si ca acesta ar fi motivul pentru care a fost eliminat butonul de dezactivare

Nu ai inteles mesajul de fapt. Asa i s-a spus sa spuna de mai sus de la germanica..

Un raspuns mai normal si cu, cap.. ar fi fost, ca sa nu mai polueze masina in trafic cand stationeaza.

Dar cum gradul de inteligenta scade de la luna la alta.. asa raspuns, daca de la director vine.. va dati seama cum sunt angajatii..?? 🥺

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 4/11/2025 at 3:18 PM, goangaus said:

pentru fiabilitatea masinii cu ASS on sau off?

Pentru fiabilitate, ca mi-a scapat intrebarea, categoric e bine pentru 3 lucruri: demaror, motor si baterie.

Orice baterie pe lumea asta e fiabila daca ramane permanent incarcata, 80-90%. Nu 50-60-70.. (si 90 dupa drumuri lungi.. 🙂 daca are parte de ele vreodata.. )  Iar la ...BMW te asigur (ca am primit asigurari de la "ai" de vand baterii.. si au interesul sa vanda dar sa isi si protejeze ..spatele de plangeri.., ..alea vechi cu acid (dar nu prea conteaza..) ca un condus de 45 de minute zilnic -NU- incarca bateria la maxim. Mi s-a spus sa o incarc cu incarcatorul daca vreau sa mi-o testeze inante sa ma refer la garantie! Nu mi-a venit sa cred urechilor. Are logica, pentru ca nici un fabricant nu vrea ca masinii sa i se umfle bateria de la stresul incarcari 100% si sa faca POC ..daca o incarca repede la maxim. Logic nu?

Apoi demarorul. Ala nu e orice demaror care porneste motorul instant. Deci e scump de reparat. Si aici pot sa te asigur ca nu e ieftin. Iar lor nu le pasa!

Motorul, intreb, crezi ca  lui ii "place" ca uleiul sa fie circulat prin motor sa unga ce unge in mers in sute si mii de km, sau sa se mai opreasca din zeci in zeci de metri, cateodata sute de metri, ..sa se scurga in baie si apoi sa incerce sa reunga ce ar trebui permanent uns, sau sa tina motorul permanent uns intern in cu presiune pe care o face pompa pentru toate elementele in miscare.

Sau eu sunt primul care (ca si altii) stim ca unui motor tinut prin trafic ii trebuieste schimbat uleiul mai des. Oare de ce, daca nu cumva SI din cauza butonului start-stop!

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
11 hours ago, RedCap said:

Poate doar a fost vorba de o neintelegere... sper. 🙂 

Nu am fost nici o neînțelegere, chiar a spus ca au fost foarte multe cazuri de mașini cu probleme la baterie din cauza dezactivarii ASS.

Și eu sunt de acord cu ce s-a scris mai sus dar cum nu sunt specialist am zis sa întreb și pe aici.

Nu as fi atât de radical, din afara o problema poate părea simpla dar specialistii stiu ca sunt foarte mulți parametri de luat in calcul, de aceea tind sa merg pe mana specialiștilor. Dar povestea asta cu bateria stricata de ASS nu am mai auzit-o pana acum.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.