Jump to content

Recommended Posts

Salutare!

Poate știe cineva să îmi explice, dar la Oil Ash mass in DPF, nu trebuia să fie undeva sub 7g? Mai este vreo șansă dacă îl trimit la curățat ?

Precizez nu am niciun senzor aprins în bord, nici nu îmi cere dpful regenerare.

Mașina este un BMW F10, 520d

IMG_8892.thumb.png.2ddb27fc9040acbb5cc12864b7ef8c4f.png

Edited by Liviu Filip
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, six in line said:

Salut, oil ash mass nu conteaza aici, important e soot mass care la tine are valoare buna. DPF-ul tau merge in parametri, nu vad de ce te-ai duce sa-l cureti 😉

Zicea mecanicul că acela ar trebui să fie sub 7g și la fel, pe unde m-am uitat pe youtube.. 

Link to comment
Share on other sites

Oil ash reprezinta cantitatea de cenusa (aproximata, ca nu are cum sa fie cantarita), stransa in filtru de-a lungul timpului in urma regenerarilor. Depinde de numarul de km ai masinii, de numarul de regenerari, etc. Daca masina are in jur de 200.000 km, valoarea este corecta.

Soot mass este cantitatea de funingine acumulata in filtru si care se arde in urma regenerarii. Vei vedea ca aceasta variaza intre 2-3-4 grame (dupa regenerare) si 25-30 (inainte de regenerare).

Cat timp ai presiune diferentiala mica si regenerari la intervalele pe care le vad in poze, esti un caz fericit, bucura-te de masina!

Edited by gelu22
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Oil Ash e gradul de incarcare a DPF-ului care nu scade dupa regenerare, doar creste pana la valoarea maxima admisa.

Soot mass scade dupa fiecare regenerare, in functie de cum e facuta regenerarea, se poate opri si la 9-10g sau poate sa coboare si sub 7... dar avand in vedere ca tu ai 173km de la ultima regenerare efectuata, 8,61g e ok dpmdv. Mie de ex imi incepe regenerarea cand soot mass ajunge la 40g...

Dar ce mi se pare mie suspect, e ca ai 173km de la ultima regenerare efectuata cu succes, si ai consumat 200L de motorina... ceea ce nu prea pusca 🙂

Cati km are masina? 

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, sskkaa said:

Dar ce mi se pare mie suspect, e ca ai 173km de la ultima regenerare efectuata cu succes, si ai consumat 200L de motorina... ceea ce nu prea pusca

Probabil regenerarile pasive nu sunt comsiderate. Asa ar fi putut consuma 200 litrii pasiv.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, sskkaa said:

Oil Ash e gradul de incarcare a DPF-ului care nu scade dupa regenerare, doar creste pana la valoarea maxima admisa.

Soot mass scade dupa fiecare regenerare, in functie de cum e facuta regenerarea, se poate opri si la 9-10g sau poate sa coboare si sub 7... dar avand in vedere ca tu ai 173km de la ultima regenerare efectuata, 8,61g e ok dpmdv. Mie de ex imi incepe regenerarea cand soot mass ajunge la 40g...

Dar ce mi se pare mie suspect, e ca ai 173km de la ultima regenerare efectuata cu succes, si ai consumat 200L de motorina... ceea ce nu prea pusca 🙂

Cati km are masina? 

212.636 km - reali bineînțeles 

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Liviu Filip said:

Deci spuneți că nu ar trebui dat regenerare forțată acum?

Cum au spus si colegii mai sus daca dai regenerare fortata o sa-ti scada soot mass, care are o valoare foarte buna.

Link to comment
Share on other sites

Eu i-am dat odata dupa ce am luat si eu Vlinker cu Bimmerlink regenerare fortata ( request regeneration ) si in loc sa porneasca regenerarea mi-a resetat Oil Ass Mass in DPF la 0...

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, sskkaa said:

Daca nu ai probleme, erori, nu da fum, daca masina merge bine, revizii la timp, nu vad de ce te-ai stresa.

Deci ca sa înțelegeți de unde a pornit toată chestia… săptămâna trecută mi s-a aprins martorul de check engine.. am pus-o pe tester și mi-a arătat două erorii.. una intermitentă de egr (care a fost schimbat la rechemare) și una permanentă pt dpf.

Din ce mi-a zis mecanicul a zis că ar trebui dat jos și trimis la curățare deoarece are acel oil ash mass foarte mare.. și zicea ca trebuie să fie sub 7g

35 minutes ago, sskkaa said:

Eu i-am dat odata dupa ce am luat si eu Vlinker cu Bimmerlink regenerare fortata ( request regeneration ) si in loc sa porneasca regenerarea mi-a resetat Oil Ass Mass in DPF la 0...

I-am dat și eu azi.. a scăzut doar soot mass 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Liviu Filip said:

Deci ca sa înțelegeți de unde a pornit toată chestia… săptămâna trecută mi s-a aprins martorul de check engine.. am pus-o pe tester și mi-a arătat două erorii.. una intermitentă de egr (care a fost schimbat la rechemare) și una permanentă pt dpf.

Din ce mi-a zis mecanicul a zis că ar trebui dat jos și trimis la curățare deoarece are acel oil ash mass foarte mare.. și zicea ca trebuie să fie sub 7g

La tine oil ash e 51,87g, si asta e valoare de cenusa ramasa care nu se arde in urma regenerarilor. Acesta valoare doar va creste odata cu nr de km...

De unde a vazut mecanicul 7g? Ala poate e soot mass, care scade la fiecare regenerare... poate ar trebui sa schimbi mecanicul 🙂

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 hours ago, sskkaa said:

La tine oil ash e 51,87g, si asta e valoare de cenusa ramasa care nu se arde in urma regenerarilor. Acesta valoare doar va creste odata cu nr de km...

De unde a vazut mecanicul 7g? Ala poate e soot mass, care scade la fiecare regenerare... poate ar trebui sa schimbi mecanicul 🙂

Sincer, în prima fază am pus la îndoială ce mi-a zis, de-aia am și ales să întreb aici. Dar, apoi am urmărit pe unul pe youtube, cu un E60, care folosea bimmerlink și explica toate cele și la el era acel oil ash la 8g și zicea el că trebuie să fie la 7g sau sub în mod normal..și când am văzut că oarecum pușca cu ce a zis și mecanicul am zis să verific.. când am văzut 51.87 chiar mă gândeam “stai să vezi că trebuie să schimb filtrul de particule, ca poate nici nu merge curățat”

Dar, overall, din răspunsurile voastre pentru care vă și mulțumesc, m-am convins că mașina e ok.

Edited by Liviu Filip
Link to comment
Share on other sites

Eroare permanenta pe care o ai legata de DPF se triggeruieste automat cand remaining life al DPF-ului scade sub 50 sau 60.000km. Dar asta e doar o estimare din partea masinii. Daca DPF-ul inca functioneaza in parametri, cum e al tau, nu ai de ce sa iti faci griji. E posibil ca in curand sa se aprinda martorul pentru DPF deoarece se va triggerui automat bazat pe incarcatura ca ar trebui sa il cureti/schimbi, insa poti doar sa inregistrezi faptul ca ai montat unul nou din ISTA si scapi de eroare. 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, minu94 said:

Eroare permanenta pe care o ai legata de DPF se triggeruieste automat cand remaining life al DPF-ului scade sub 50 sau 60.000km. Dar asta e doar o estimare din partea masinii. Daca DPF-ul inca functioneaza in parametri, cum e al tau, nu ai de ce sa iti faci griji. E posibil ca in curand sa se aprinda martorul pentru DPF deoarece se va triggerui automat bazat pe incarcatura ca ar trebui sa il cureti/schimbi, insa poti doar sa inregistrezi faptul ca ai montat unul nou din ISTA si scapi de eroare. 

 

Păi oricum, va trebuie să rectific turbina și deci cu siguranță, îl voi duce la curățat. Am înțeles că pe la Odorheiu este o firmă care se ocupă cu astea

Link to comment
Share on other sites

Si eu am auzit numai de bine de cei de la Odorheiu, asa ca ii recomand si eu. Asa cum a zis si colegul mai sus, ar fi bine sa resetezi si DPF-ul dupa curatare din ISTA. Asta ar fi cel mai recomandat plan de actiune

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.