Jump to content

Transformare 420i in 430i (B48 decompression)


Recommended Posts

On 3/15/2025 at 8:38 PM, HitmaNLive said:

A doua e interesanta, daca avea si navi mare, isi merita pretul... Totusi as da banii astia pe un F32 doar... Ma omoara portierele la versiunile in 4... Cand stau in masina mi se pare ca stau ingramadit...

poti pune ecranul mare si codezi alta rezolutie.

Link to comment
Share on other sites

Cineva care are informatii despre diferențele dintre B46 si B48? Am gasit un B46 import america cu o daună, (sincer nu ma interesează prea mult) , care a fost facuta profi, masina are in jur de 300 cai acum, e 430i, manuală, doar ca motor e B46. Cum ar afecta, pe viitor diferențele astea de SULEV față combustibilii europeni? Există șansa sa am probleme pe viitor la piese ? 

Orice info e de ajutor !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut

 

 Nu exista diferente notabile intre fele doua motoare.

-turbina identica

-injectie identica

-galerie de admisie diferita

-clapeta de admisie diferita

-conducte de presiune diferite

-electroventilator diferit( putere mai mare)

-radiatoare diferite(inclusiv intercooler)

-ecu identic

-pachet de franare diferit

-soft diferit

 

 Eu am un 330 cu B48 si am verificat prin comparatie cu seria de l un 420 cu acelasi motor chiar zilele astea. Intentionez sa transform 420 in 430 si chiar sa il omologhez. Te tin a curent

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, HitmaNLive said:

@FiveThreeFive, din informatiile tale seria B48/58, nu are cămăși? Mulțumesc in avans !

Mai face bmw motoare cu camasi?

Sunt cat se poate de curios.

Cre'ca nici M47 nu are camasi.. 😉 Dar N57 are.

La benzina ultimul:

"N52 naturally aspirated straight-six engine. Production of the N52 ceased in 2011, with the BMW N20 turbocharged four-cylinder engine gradually replacing it. The N52 was part of a trend of BMW moving away from iron sleeves in favor of Alusil liners, which are applied to the aluminum cylinder block."

Dar iata ca in America exista companii care pun camasi motoarelor din intrebare:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1901521

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, HitmaNLive said:

@FiveThreeFive, din informatiile tale seria B48/58, nu are cămăși? Mulțumesc in avans !

@HitmaNLive Da, confirm, eu stiam ca cilindrii tuturor blocurilor motor B38, B48 si B58 sunt acoperiti prin tehnologia "electric arc wire spraying", deci nu au camasi. Daca pleci de la un bloc fara uzura, sunt convins ca poti sa faci o honuire superficiala ("de-glazing"), necesara si totodata suficienta pentru un set nou de segmenti, dar trebuie sa te interesezi care este procedeul corect, pentru ca ma astept sa difere de honuirea cilindrilor clasici din fonta.
Probabil ca folosind perii de honuire speciale pentru cilindri acoperiti in acest fel, la viteza redusa si cu ulei din belsug poti obtine un rezultat bun. Insist, este doar o parere, te rog sa te documentezi.

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu înțeleg ce ai vrea sa ți se răspundă, contează enorm intervalul de revizii , dacă a avut întreținere "corecta" și chiar cu toate ok ai un risc relativ mare sa crape un injector, o pompa de ulei o pompa de apa. Întrebarea ar fi dacă se întâmplă ceva de genul asta iei permiți sa o repari ? sau ai banii de un motor sh?Motorul e un motor reușit din punctul meu de vedere îl recomand, cu ce am zis mai sus sa ai bani dacă e sa crape sa îl poți repara, problemele sunt arhicunoscute și nu cred ca mai are sens sa repet

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Posted (edited)

Tehnic nu prea am ce spune pentru ca am reușit sa gasesc direct motorizarea de 252 cai si manuala. Intr-adevar pe Coupe e ca acul din carul cu fân. Masina are 145000 km din 8.2016. Miercuri se ridică din Germania , probabil va ajunge undeva la sfarsitul săptămânii. 

Mi-a convenit ca preț, având in vedere ca un 420i erau la acelasi prețuri...

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

sa o folosesti cu placere! daca ti-ai dorit manuala in 2025, inseama ca iti place foarte mult sa conduci🫡

are stopuri de LCI sau mi se pare mie?

cat te costa platforma din germania?

Edited by shady
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, shady said:

sa o folosesti cu placere! daca ti-ai dorit manuala in 2025, inseama ca iti place foarte mult sa conduci🫡

are stopuri de LCI sau mi se pare mie?

cat te costa platforma din germania?

Mulțumesc! Să conduc e puțin spus, BMW a fost construit sa aibă doar cutie manuală, o fi ZF-urile rapide, nimic de zis, dar eu dacă nu folosesc piciorul stâng, poate masina aia sa fie mama mașinilor. Eu ma bucur de experiență, nu merg cu mașina doar ca sa nu merg pe jos.

Stopurile sunt de M4 GTS.

800 euro trailerul.

43 minutes ago, alex230ro said:

Sunt curios ce parere o sa ai de cutie vs E92 🙂

Din câte am înțeles cutia e la fel ca la varianta E9X, si chiar ar fi ideal sa fie la fel, cutiile manuale de E9X sunt ideale pentru condus atât in oras cat si în afară.

IMG-20250605-WA0005.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La mine problema venea de la miraculosul CVD The Clutch Delay Valve (CDV) is something BMW puts in place to limit the flow of hydraulic fluid to the clutch, supposedly to minimize stress to the components. It was introduced around the same time BMW began offering included service that covered clutches.

It does make the clutch take-up/engagement somewhat unpredictable and sluggish at times, making for a sometimes jerky ride.

 

 

In traficul de Bucuresti daca vroiai sa schimbi repede 1-2 nu aveam nici o sansa 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Zmucea, practic e ca si cum cineva ar schimba punctul de cuplare de fiecare data , asa ca trebuia sa ridic foarte incet piciorul de pe ambreiaj si cand simteam ca a cuplat mai stateam 1-2 sec pe acolo  sa nu smuceasca .Compactul avea fix aceasi problema .Ursul nu pot ridica rapid piciorul de pe ambreiaj fara sa smuceasca. Pe scurt daca vroiai sa schimbi 1-2 cumva "cursiv" nu prea mergea, ma rog posibil sa fiu si eu prea exigent cine a mai mers cu masina zicea ca nu i s-a parut nimic ciudat .a si problema era la turatii mai mici schimb la 2000 3000 ture cum ziceam mers de oras , la ture mari parca nu facea la fel de rau .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Da, aceleași fenomene le pățesc si la E92. Are momente cand din treapta 1 in 2 , scade turatia brusc si daca ridici ambreiajul brusc, da in nas. O sa vad la F32, dacă se întâmplă la fel 

Link to comment
Share on other sites

Dacă vrei confort , iti iei Seria 5, seria 7, stai in spate ca șeful si te bucuri de confort. Seria 4 coupe, sau seria 8 sau fostul seria 6, nu le iei pentru confort, le iei pentru placerea de a conduce. 

Cand o sa ajung la 2 metri sib pamant o sa am timp sa stau in confort pe veci, cât se mai poate vreau sa imi trăiesc plăcerile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La mine cutia de pe f36 nu are nici o legatura cu cea de pe e92, sunt complet diferite din toate punctele de vedere. 

Oricum la e92 nu aveam nici o problema de care vorbiti voi, iar la f36 cutia manuala face rev match si coasting. 

Pe e36 323i am avut short shifter kit de Z3 M, iar pe e92 aveam montat cel de 330i, pe f36 am tot cautat însă pauza. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.