Jump to content

BMW G01/G02 Chiptunning


Alex057

Recommended Posts

Salutare , 

De aproximativ 6 luni dețin un BMW x4 G02 din anul 2020 cu motorul de 2l benzina 2.0i 184cp ( cod motor B40B20A ) , la momentul achiziției asta a fost singura varianta care mi s-a încadrat ca număr de km ce căutăm si am făcut compromisul sa iau benzina in loc de diesel ce am avut pana acum . 

După 6 luni de condus si aproximativ 15000km , în oraș nu simt nevoia atât de mare ( București ) , dar la drum lung se simte ca este o mașină grea cu un motor mic. Dacă m-ar întreba cineva acum daca sa își ia suv benzina sub 200cai din toată inima as spune NU . De ce ? Cuplu foarte mic / consum foarte mare pentru puterea care o oferă , București 8 dimineața 16-17l/100km pe 10km dimineața , iar la drum lung drumuri lungi de peste 5-600km 11L cel mai jos , iar in regim de autostrada 13/14l+ 

Întrebarea care o adresez este următoarea , daca a făcut cineva un upgrade de putere la acest motor si modele ( x3 / x4 )  care au fost costurile , eventual ce probleme pot apărea si cel mai important ceva recomandări unde as putea face acest lucru în București sau împrejurimi ceva băieți de calitate , mulțumesc ! 

Edited by Alex057
Link to comment
Share on other sites

Iti inteleg perfect nevoia de mai multa putere, in special pe ceva cu o aerodinamica de caramida...


Pentru benzina, m-as duce la WPP Performace dar as vorbi si cu Dragos de la CompleteChip, desi el e mai specializat pe diesel.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

@Alex057 mie mi se pare ceva in neregula cu consumurile alea... sau poate mergi tu extra sportiv.

Avem la firma si noi un G01 20i, al unui coleg, masina pe care a condus o si eu de cateva ori, si nici pe departe nu consuma atat de mult. 
In oras nu discutam neaparat, ca Oradea nu e Bucuresti, si nu avem traficul ala infect, dar aici local se descurca cu 10 maxim 11 urban. La drum lung, mers mai lejer 7-7,5, mers normal spre alert 8-8,5, mers mai tare 9-10. Autostrada undeva pe la 8-9 sta consumul la un mers 130-140kmh.

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, sskkaa said:

@Alex057 mie mi se pare ceva in neregula cu consumurile alea... sau poate mergi tu extra sportiv.

Avem la firma si noi un G01 20i, al unui coleg, masina pe care a condus o si eu de cateva ori, si nici pe departe nu consuma atat de mult. 
In oras nu discutam neaparat, ca Oradea nu e Bucuresti, si nu avem traficul ala infect, dar aici local se descurca cu 10 maxim 11 urban. La drum lung, mers mai lejer 7-7,5, mers normal spre alert 8-8,5, mers mai tare 9-10. Autostrada undeva pe la 8-9 sta consumul la un mers 130-140kmh.

 

La drum lung este făcut consum in bord si confirmat si la pompa , iar in oraș cum plinul nu fac 500km stat bara la bara cu motorul pornit nu cu start stop 

 

2 hours ago, VladE46 said:

Iti inteleg perfect nevoia de mai multa putere, in special pe ceva cu o aerodinamica de caramida...


Pentru benzina, m-as duce la WPP Performace dar as vorbi si cu Dragos de la CompleteChip, desi el e mai specializat pe diesel.

Mulțumesc de recomandări , o sa iau legătura cu ei .

 

19 minutes ago, Viper05 said:

daca e dupa luna a 7-a din 2020 ,ECU e locked , si doar in Finlanda se poate face unlock, aventura costa cam 1000€ , plus costul rescrierii si harta de dupa

Fabricație 26.05

Link to comment
Share on other sites

@sskkaa Nu subestima traficul din Bucuresti. Consumul unui Mini F56 Cooper cu motor B38 trece usor de 9 litri/100 Km, la ore de varf in Bucuresti. Iar masina aceea are doar cca. 1200 Kg. Nu este cu nimic de mirare ca un X4 cu motor B48, la cele cca. 1700 Kg ale sale, sa necesite peste 16 litri/100Km - in aceleasi conditii.

Link to comment
Share on other sites

Eu cu G01 30i am in jur de 15 vara si 17 iarna la mers 100% oras, fara sa stau in trafic. Am o cunostinta care are fix acelasi motor 30i si merge zilnic in Bucuresti in trafic si spune ca are consum 12 la 100% oras, mers linistit, la fel ca mine. La fel am vazut si pe grupurile dedicate G01 pe farcebook, erau intrebari despre consumul la 30i si destul de multi dadeau un mediu in Bucuresti de in jur de 12, deci tind sa cred ca asta ar fi valoarea normala.

Eu o sa schimb actuatoarele vanos saptamana viitoare, mai am si alte simptome, o sa revin cu update sa vedem daca se schimba ceva.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

@sskkaa Nu subestima traficul din Bucuresti. Consumul unui Mini F56 Cooper cu motor B38 trece usor de 9 litri/100 Km, la ore de varf in Bucuresti. Iar masina aceea are doar cca. 1200 Kg. Nu este cu nimic de mirare ca un X4 cu motor B48, la cele cca. 1700 Kg ale sale, sa necesite peste 16 litri/100Km - in aceleasi conditii.

Nu subestimez nimic de aia nu compar consumul urban. Dar lui si extraurban ii consuma foarte mult...

Link to comment
Share on other sites

Topicul nu era deschis destinat subiectului consumului 😃 eu am vrut să evidențiez prin aia ca deși nu are cai ( nu “trage” ) mai si consuma mult .

Astept daca are cineva și păreri referitoare la eventualele probleme care ar putea apărea in cazul “softari”

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Alex057 said:

Topicul nu era deschis destinat subiectului consumului 😃 eu am vrut să evidențiez prin aia ca deși nu are cai ( nu “trage” ) mai si consuma mult .

Astept daca are cineva și păreri referitoare la eventualele probleme care ar putea apărea in cazul “softari”

Eu cred ca tu ai o problema si ar trebui sa rezolvi inainte de softare, altfel s-ar putea sa se agraveze. Eu cu 30i am avut consum mediu pana in Grecia si inapoi 7.8 mers fara nici un fel de menajamente, blana unde s-a putut.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, goangaus said:

Eu cred ca tu ai o problema si ar trebui sa rezolvi inainte de softare, altfel s-ar putea sa se agraveze. Eu cu 30i am avut consum mediu pana in Grecia si inapoi 7.8 mers fara nici un fel de menajamente, blana unde s-a putut.

Mă repet încă odată , intenția mea nu a fost să creez o polemică din asta ( consum ) . Am vrut doar să evidențiez nemulțumirea vizavi de cai putini consum mare . 

Nu neg ca ai scos consumul ăla , cu toate ca mi se pare de diesel 😀 dar din punctul meu de vedere mașina grea , 4x4 , motor mic și benzina nu e cea mai buna combinație . Poate 3.0i având mai mulți cai merge mai “lin” “mai putin forțat “ dar din ce zici tu și ce am eu e diferență mare . 
 

Mașina are în prezent 70.000km , i-am făcut două schimburi de ulei . Unul când am luat-o și unul la 10.000km , am verificat-o de tot ce înseamnă erori nu am avut . Singura problema care am avut-o cu ea a fost un termostat de la sistemul de răcire ( modul ) la motor care l-am înlocuit . Alte probleme,  erori nu am avut . Caucucuri de iarnă Bridgestone , iar vara Michelin . 
 

revin asupra întrebări dacă mă poate lămuri cineva ce probleme pot apărea datorită creșterilor de putere , și pentru cei care au făcut în gama asta de X , un feedback . 
multumesc ! 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Alex057 said:


 

revin asupra întrebări dacă mă poate lămuri cineva ce probleme pot apărea datorită creșterilor de putere , și pentru cei care au făcut în gama asta de X , un feedback . 
multumesc ! 

avand in vedere ca B48B20A (181 hp) are compresia mai mare ca si B48B20B (255 hp) risti sa faci praf motorul, daca vrei puteri de 300cp

cam toti tuneri cer benzina de 100 dupa tuning fix din cauza asta a compresiei marite care nu rezista asa bine la boost. pentru mine care am acelasi motor ca si tine , avand in vedere costul tuningului in sine( eu am si locked ecu) plus benzina de 100 forever face situatia cam neatractiva pentru mine

dar pe de alta parte e clar ca motorul de 181hp e gatuit, mai ales la ture mari cand ai pedala blana dar in realitate motorul doar se tureaza si puterea scade. cred ca un 220-230hp e safe, ac schnizer ofereau asa ceva in trecut , dar la 3500€

Link to comment
Share on other sites

Orice tuner serios iti poate face o mapa safe, nu impinsa la maxim sau la limite... dar depinde ce vrea "clientu" vorba aia, sunt oameni care doresc si ultimul cal posibil de scos, sunt altii care merg mai pe safe, si au o mapa mai domoala, dar totusi un + suficient de putere cuplu incat sa se simta... da 20i e slabut pe X3 si are nevoie de ceva zvac.

Dar repet, nu e vreo polemica de consum, dar e ceva anormal care poate ascunde vreo problema, avand consumurile astea exagerat de mari. Parerea mea e sa mai faci o verificare temeinica la un service care stie bmwuri inainte de soft, sa nu trebuiasca sa ti cauti alt motor 🙂

Gandeste te ca dupa soft in cel mai bun caz consumul ramane la fel, dar avand mai multa putere vei fi tentat sa o calci mai "tari", deci consum si mai mare...

Ce cod motor ai? Parca primele generatii de 20i erau mai slabute...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex057 said:


 

revin asupra întrebări dacă mă poate lămuri cineva ce probleme pot apărea datorită creșterilor de putere , și pentru cei care au făcut în gama asta de X , un feedback . 
multumesc ! 

Pe scurt fara sa intram in prea multe polemici: 
 

-sa nu cauti sa scoti mai mult de 270 cai din el, sincer as opta undeva spre 250 sa dormi linistit noaptea, nu te duc pistoanele
-tinut cont ca 20i nu are racire la fel de buna ca la 30i asa ca la mers sportiv as sta cu ochii pe temperaturi, mai ales ca putere mai mare -> mai multa caldura generata de motor. 

In rest, sa nu faci rabat la ulei, schimbat la maxim 10k km, personal la al meu 330i am redus intervalul de schimb la bujii de la 60k la 40-50. La al meu 330i stage 1 la ultimul schimb, bujiile de 40k km aratau super ok, acum o sa schimb la 50k sa vad cum se prezinta. 

Am ~210k km cu b48b20b, soft de 40k km. Singura problema intampinata a fost furtun retur antigel, care este o problema cunoscuta la codul asta motor si bubuie si la motoarele stock. Am soft OTS de la MG Flasher, harta de benzina de 100, masina merge impecabil. Am scris mai in detaliu aici: 


 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, xJohn said:

Pe scurt fara sa intram in prea multe polemici: 
 

-sa nu cauti sa scoti mai mult de 270 cai din el, sincer as opta undeva spre 250 sa dormi linistit noaptea, nu te duc pistoanele
-tinut cont ca 20i nu are racire la fel de buna ca la 30i asa ca la mers sportiv as sta cu ochii pe temperaturi, mai ales ca putere mai mare -> mai multa caldura generata de motor. 

In rest, sa nu faci rabat la ulei, schimbat la maxim 10k km, personal la al meu 330i am redus intervalul de schimb la bujii de la 60k la 40-50. La al meu 330i stage 1 la ultimul schimb, bujiile de 40k km aratau super ok, acum o sa schimb la 50k sa vad cum se prezinta. 

Am ~210k km cu b48b20b, soft de 40k km. Singura problema intampinata a fost furtun retur antigel, care este o problema cunoscuta la codul asta motor si bubuie si la motoarele stock. Am soft OTS de la MG Flasher, harta de benzina de 100, masina merge impecabil. Am scris mai in detaliu aici: 


 

Mulțumesc de feedback ! Fix același problema o simt si eu , nevoia de cuplu .

Nu doresc perfomante wow dintr-un lucru limitat , mă mulțumesc cu un boost sa zic de 20-25 de procente de putere . 

După seria de sasiu , codurile astea de pistoane le-am găsit . Ce am citit pe aici pe forum si pe altele a fost ca diferența dintre 2.0i si 3.0i pe lângă sistemul de răcire ( aer-aer / aer-apa ) o mai fac si pistoanele , neavând cunoștințe in domeniu , am găsit după cod de piston compresia ar fii 11.0 .

Mi-a recomandat cineva sa fac si o adaptare la transmisie pentru soft , am primit o oferta de 4000 de lei ca și preț pentru ambele . 

Sunt diferențe pentru softurile din gama X și sedanuri ? A făcut cineva pe g01 sau g02 la motorul asta ?

image.png

Link to comment
Share on other sites

@Alex057 Eu iti recomand sa renunti la intentia de a face tuning la acea masina. Recomandare valabila, de fapt, pentru aproape orice BMW de productie relativ recenta. Este o polemica lunga pe acest subiect. Dar, foarte pe scurt, castigul de performanta nu este pe masura riscului de a avea ulterior probleme tehnice costisitoare si valorii sensibil diminuate la revanzare.

Placerea de a conduce nu deriva strict din performanta pura a motorului. @alex230ro a postat cu ceva timp in urma un link care reflecta foarte bine acest fapt:
https://www.youtube.com/watch?v=7e6Hr4qmRk8

Parerea mea este sa optezi pentru una dintre urmatoarele variante: fie redescoperi calitatile masinii asa cum a fost ea proiectata de BMW, fie o vinzi si cumperi o alta masina care iti satisface exigentele.

 

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Alex057 said:

 

Mi-a recomandat cineva sa fac si o adaptare la transmisie pentru soft , am primit o oferta de 4000 de lei ca și preț pentru ambele . 

Sunt diferențe pentru softurile din gama X și sedanuri ? A făcut cineva pe g01 sau g02 la motorul asta ?

 


Da, odata cu soft ideal e sa scoti si limitarile de NM de pe cutia de viteze. Eu am soft la cutie de la xhp stage3, cu setari costum facute de mine. Cel mai mare avantaj este plecarea cu a 2 a de pe loc, cel putin in traficul din bucuresti e superb. Am facut soft la cutie inainte sa il fac pe cel la motor, iar ca experienta de condus, nu exista comparatie intre stock si soft xhp. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Viper05 said:

avand in vedere ca B48B20A (181 hp) are compresia mai mare ca si B48B20B (255 hp) risti sa faci praf motorul, daca vrei puteri de 300cp

cam toti tuneri cer benzina de 100 dupa tuning fix din cauza asta a compresiei marite care nu rezista asa bine la boost. pentru mine care am acelasi motor ca si tine , avand in vedere costul tuningului in sine( eu am si locked ecu) plus benzina de 100 forever face situatia cam neatractiva pentru mine

dar pe de alta parte e clar ca motorul de 181hp e gatuit, mai ales la ture mari cand ai pedala blana dar in realitate motorul doar se tureaza si puterea scade. cred ca un 220-230hp e safe, ac schnizer ofereau asa ceva in trecut , dar la 3500€

Salut,

Cati apropiati cu motorul asta cunosti si au facut praf motorul? Toata lumea zice ca nu tine dar sunt atat de rare cazurile incat nu stiu daca se pot lua in calcul, atat timp cat te duci la o firma specializata care face ce trebuie + intretinere corespunzatoare cu ulei schimbat la timp + fara exagerari la puterea adusa nu cred ca ai probleme. Pe forum nu exista nici o postare in sensul asta, nici pe grupurile de b48 din Romania.

Daca dublezi caii si o forjezi toata ziua, scurtezi durata de viata la orice motor fie el de 2.0 cat si de 3.0. Riscuri sunt la toate.

Revenind la topic, recomand pe Ginel de la Buzau, eu am facut anul trecut si masina se comporta exemplar (am acelasi motor), urmeaza soft cutie xHP. Eu recomand, atat timp cat nu depasesti 250cp si schimbi uleiul la maxim 10k + evitare plecari in rosu de pe loc. 

 

 

Edited by andualx
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, andualx said:

Salut,

Cati apropiati cu motorul asta cunosti si au facut praf motorul? Toata lumea zice ca nu tine dar sunt atat de rare cazurile incat nu stiu daca se pot lua in calcul, atat timp cat te duci la o firma specializata care face ce trebuie + intretinere corespunzatoare cu ulei schimbat la timp + fara exagerari la puterea adusa nu cred ca ai probleme. Pe forum nu exista nici o postare in sensul asta, nici pe grupurile de b48 din Romania.

Daca dublezi caii si o forjezi toata ziua, scurtezi durata de viata la orice motor fie el de 2.0 cat si de 3.0. Riscuri sunt la toate.

 

 

 

nu cunosc pe nimeni personal care a facut soft la motor b48a si a avut probleme. pe acelasi principiu nu am fost nici in ucraiana sa vad bombardamentele rusilor si nici nu cunosc pe nimeni afectat.

dar ambele exista, si problemele la B48a sunt expuse pe bimmerpost , cu multe motoare distruse, adevarat majoritatea la 300cp plus

2 hours ago, ovy318i said:

eu nu sunt adeptul sa umblu in calculatorul masinii, vad ca la race chip au power box pentru B48, din ce am vazut au maxim +42 HP, + 80NM .

powerbox e o mizerie care face turbina sa creada ca nu are destul boost si atat, nu e soft 

Link to comment
Share on other sites

@Viper05 nu are nici o relevanta comparatia, pe principiul tau nu traversam nici strada ca da masina peste noi, inutil ptr topicul asta.

 

In alta ordine de idei, toti care au avut probleme sunt cei care au abuzat efectiv de putere...indiferent de motor, nu este o chestie specifica b48a. Poti sa nu iti faci niciodata soft si sa se rupa distributia....ai riscuri multe si cu soft si fara el.

E inutil sa ne contrazicem pe subiectul asta. Eu sunt pro si cam atat. 🥳

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

@andualx, nu ma intelege gresit , si eu sunt pro, dar nu la 300cp, si nu la ionica in dpatele blocului care a downloadat harta de pe net.

trebuie cineva specializat care intelege ce face, si neaparat harta lor. pentru asta trebuie un atelier calumea si neaparat cu dyno , fara asta e degeaba

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Va zic eu parerea mea. Vrei putere mai mare, iei motor mai mare. 🙂 Nu am facut si nici nu voi face vreodata tuning la o masina sa trag sa scot mai multi CP din motorul ala.

Si totodata daca as vedea o masina ce are tuning facut as spune PAS direct. 🙂 

@Alex057 daca ar fi sa te iei dupa mine ai lua un 30i care tot motor de 2 litri are oricum deci acelasi impozit si aia e. 🙂 

Just my two cents.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.