Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Ulei recomandat BMW g30 motor B58


Recommended Posts

Vă salut, eu am luat mașina de nouă, adică am comandat o în august 2020. B57 MHEV, 286 CP, genială chestia cu start stop pe curea . Pentru că eu alta nu mai iau am schimbat uleiul, recomandat de ei, 0W30 12 FE la 10-12 mii. Chiar astăzi l am schimbat în curte, că de aia și scriu. Are 77000 km și nu consumă gram. A fost greu să găsesc între reviziile plătite ulei, am sunat la Ravenol, eram în Olanda, si neamțul mi a spus că au FES. Cu ăla am mers. Acum a băgat și Shell ulei pe piața , uleiul oficial al BMW este Shell, dar ei nu l dau la început la liber. Bun și Shell la preț. Când am început cu BMW, acum vreo 25 de ani, am avut e46 coupe M54 325, apoi 320, nu consumau gram. E 46 M3 consuma, dar nu mult la cata talpă a luat. Schimburile dese lungesc viața motorului.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

 

si ce faci, il scoti cand te intorci din Italia si pui altul pentru tara noastra?

Eu imi tot zic ca prea multa am grija de doua BMW..uri dar sa pun ulei special pentru o tara.. nu m-am gandit.. asta e de nivelul urmator..

cine zice ca il schimb inapoi, sau folosesc uleiul pentru o tara? 

am pus 0w20 deoarece asa a avut uleiul pus la reprezentanta si cred ca 0w30 e mai indicat pentru protectia motorului.

 

Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, ovy318i said:

cine zice ca il schimb inapoi, sau folosesc uleiul pentru o tara? 

am pus 0w20 deoarece asa a avut uleiul pus la reprezentanta si cred ca 0w30 e mai indicat pentru protectia motorului.

 

Daca uleiul nu e pus demult si mai tine de o vacanta eu l-as tine ca doar la drum intins (doar nu te duci cu graba in vacanta..) o sa tina. Daca ai si 1 litru de-o rezerva, sa fie.. cand te intorci treci pe ala mai gros..

Eu asa as proceda, daca nu se apropie de termenul limita de km stabilit ca fiind sanatos.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Cam asa ceva. Scrie chiar sus ca uleiurile din lista sunt cele recomandate in SUA.. e drept ca TIS locul de unde luat tabelul este in engleza si ca atare si tabelul e pentru o tara vorbitoare de limba engleza..

Pe de alta parte.. multe BMW sunt vandute in California spre exemplu.. unde este cat se poate de cald vara.. asadar tabelul se aplica si lor..

Dupa cum iernile americane sunt si ele destul de grele.. dar mai jos e mentionat cu cifra 1 ca tarile unde temperaturile coboara frecvent sub -20... tara noastra sigur nu intra acolo! Nu intra la frecvent decat pe anumite zone.. mici practic ar trebui sa stam tot pe la 5W.. /dar de dragul "economie" sunt manati spre 0W..

Asadar, sa iti faci o idee uleiurile aste subtiri, ca asa se numesc ele.. au fost create pentru masini noi, moderne.. de data recenta.. dar nu sunt obligatoriu si la fel de fiabile sa protejeze uzura notorului cand acesta are peste 120, 150, 170 mii cand iese din garantie.. asdara atunci ..poate ar fi cazul sa pui ceva mai protectiv la rece cel putin!

Aceste uleiuri.. scrie chiar in explicatia oficiala a aparitie lor pe piata.. in motoare este pentru a "oferi" o economie de carburant.. economie care pe termen lung (uzura motorului..) NU RAMANE IN BUZUNAR.  Trebuie sa inveti sa citesti printre randuri in ziia de azi. Sa intrevezi viitorul ca sa iti fie bine tie..

Eu pun deja 5W30 la un BMW produs pentru o tara in care temperaturile rar scad sub 0 grade! Motor caruia i s-a pus in garantie 0w30. Acum are 120k. Sper ca intelegi logica mea. 

Pentru mine doua caracteristici trebuie sa aiba uleiul modern de BMW: sa fie LL04 pentru diesel si sa aiba baza uleiului extrasa din gaz natural. Iar unul dintre uleiuri care are caracterul de mai sus e Shell PurePlus Technology. Adica ce recomanda BMW.

M-ai lamurit foarte bine acum. Uite de exemplu, pe foaia de la cei de la BMW scrie ca ultima data inainte sa o cumpar s-a pus BMW LL04 5W30. Eu nu vreau sa fac economie pe termen lung cu 0w20, deci pentru Romania si la 60.000 km cat are masina si fiind mild hybrid din 2021 merge perfect 5w40 cel de la BMW produs de Shell nu? 

Screenshot_20250706_180244_com.google.android.apps.docs_edit_651490933597460.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, CosminMihaita said:

mild hybrid din 2021 merge perfect 5w40 cel de la BMW produs de Shell nu

Cred ca exagerezi putin.

Ia-o incet. daca motorul are doar 60k de ce sa schimbi doua cifre..? 5w30 e unde ar trebui sa te opresti. Foarte foarte multi proprietari de BMW pun 5W30. Si foarte putini 5W40.. Eu pun 5W40 la un motor cu peste 500k si am inceput de la 260k sa tot fie..

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, bimmer90f30 said:

Cred ca exagerezi putin.

Ia-o incet. daca motorul are doar 60k de ce sa schimbi doua cifre..? 5w30 e unde ar trebui sa te opresti. Foarte foarte multi proprietari de BMW pun 5W30. Si foarte putini 5W40.. Eu pun 5W40 la un motor cu peste 500k si am inceput de la 260k sa tot fie..

Ma scuzi, am scris eu gresit si nu am stiut cum sa editez. Voiam sa scriu 5w30 

13 hours ago, RedCap said:

@CosminMihaita dar nu faci si tu un topic de prezentare masinii tale daca tot ai intrebat atat de ce ulei sa ii pui si ne-ai si starnit curiozitatea? 🙂

@RedCapDesigur! 😁

Link to comment
Share on other sites

Am mai spus si pe thread-ul celalalt: toate uleiurile FE de la BMW, mai putin LL19-FE, sunt facute pentru economie de combustibil, sacrificand protectia impotriva uzurii. Daca schimbi uleiul la 10k, probabil poti sa mergi linistit cu orice tip de ulei. 

Ca vascozitate, 0w20 mi se pare mult prea subtire pentru clima de la noi. Mai ales ca motoarele pe benzina merg la temperatura mare tot timpul - 120-125 de grade. Deci un 0w30 sau 5w30 mi se par mult mai potrivite. 

 

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ai ce sa cauti cu 0w30 :))

Am fost eu la un curs Motul acum 5 ani, si erau bagate intr-un tub niste masinute F1 in 4 tipuri de ulei, printre care si 0w30, 5w30 etc, pentru a arata impactul de densitate/vascozitate, dupa 3000 km, 0w30 cred ca e apa.

Edited by Ciprian01
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

BMW da ca ulei recomandat pentru B48 LL17FE+, care e doar 0w20 😄

0w30 cred ca e foarte ok, mai ales ca vreau sa ajunga mai repede motorul la temperatura de regim toamna-iarna. Iar LL19 are HTHS mare, deci ma indoiesc ca o sa devina apa prea repede. Nu stiu ce masinute aratau cei de care spui, dar s-ar putea sa nu fie relevante in context.

Stai sa vezi distractie la B48/58 TU2, care are recomandat LL22-FE, adica 0w12 😄

 

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, CosminMihaita said:

Ma scuzi, am scris eu gresit si nu am stiut cum sa editez. Voiam sa scriu 5w30 

Daca nu mai poti edita, da-ti report postarii si roaga un moderator sa o faca pentru tine. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mgi said:

Stai sa vezi distractie la B48/58 TU2, care are recomandat LL22-FE, adica 0w12

Ca sa nu de indepartam prea mult de realitatea prezentata de BMW si alti producatori de hibride.. parese ca uleiurile astea ultra-subtiri se (...vor) folosesc(i) indeosebi, cum am spus, in hibride! Ei zic pentru o eficientizare a motorului si ..imprietenire cu mediu.

Dar, iata ca japonezii la Toyota Prius, da alea facute de ani si ani si inca facute si bune.. li se schimba uleiul la 3,4, 5000 mile. Or sti ceva..:

"Many mechanics recommend it for traditional car oil changes too. It significantly improves engine health, enhances fuel efficiency, reduces carbon footprints, and increases the lifespan of the vehicle. 

Usually, you’ll need to change the oil every 3000 miles or here months, whichever comes first. However, using synthetic oil extends that period to 5,000-7,000 miles or every six months."

https://carfromjapan.com/article/best-options-oil-change-for-hybrid-cars/

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, mgi said:

Hibridele de la Toyota merg cu 0w20 și au alt ciclu de funcționare. Plus putere mai mica. 

Care e scopul afirmatiei? Eu am zis exact ce am vrut ss zic; pentru protrctia motorului unui hibrid schimbul des tine motorul in bune conditii.

Tu ai vrut sa zici altceva? Cata treaba are puterea intr-o masina normala, hibrid.. fie ea si BMW? Sau la BMW trebuie mai des. Ca deocamdata e mai rar..

Ce vrei sa spui ca parca e doar jumatate din ce trebuia zis..

Link to comment
Share on other sites

Evident ca puterea are treaba. Mai multa putere înseamnă mai mult stres în motor, tolerante mai mici. Plus o turbina. 

Sunt motoare total diferite, caracteristici diferite la ulei, nu poți sa le compari. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, mgi said:

Evident ca puterea are treaba. Mai multa putere înseamnă mai mult stres în motor, tolerante mai mici. Plus o turbina. 

Sunt motoare total diferite, caracteristici diferite la ulei, nu poți sa le compari. 

si cand schimbam uleiul?

Link to comment
Share on other sites

Toyota baga chiar 0w8 in anumite motoare...

0w30 e bun in conditii de iarna mai grea, sau pentru mult oras cu porniri opriri dese, dar in timp isi va pierde mai repede proprietatile de ungere/protectie, si se va consuma mai repede decat un 5w30.

In masina anterioara am testat atat 0w30 ( Mobil1 ESP ) cat si Motul Specific 5w30 ( pt normele VAG/VW ) iar cu 0w30 vara la temp mai mari si mers extern autostrada pe la 7 8k km trebuia sa completez ulei, ceea ce cu 5w30 nu s a intamplat niciodata si vorbim de zeci de mii de km, nu doar 1-2 schimburi.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, mgi said:

Am mai spus si pe thread-ul celalalt: toate uleiurile FE de la BMW, mai putin LL19-FE, sunt facute pentru economie de combustibil, sacrificand protectia impotriva uzurii. Daca schimbi uleiul la 10k, probabil poti sa mergi linistit cu orice tip de ulei. 

Ca vascozitate, 0w20 mi se pare mult prea subtire pentru clima de la noi. Mai ales ca motoarele pe benzina merg la temperatura mare tot timpul - 120-125 de grade. Deci un 0w30 sau 5w30 mi se par mult mai potrivite. 

 

Am inteles! Ei cumva tot incearca sa faca masiniile mai mult pentru economie dupa cum ai spus si tu, dar eu o sa merg pe varianta care ma ajuta pe mine pe viitor si voi alege 5w30 LL04 ca sa protejez motorul mai bine, ca pana la urma asta e cel mai important, nu benzina. Cata economie poate sa faca. Si masina buna, puternica si economie nu prea merge. Prefer sa merg pe fiabilitate. Oricum uleiul il schimb la 8.000 km indiferent de vascozitate, brand, etc. Mulțumesc frumos de informatii! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.