Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

530xd G30 funingine pe evacuare


Recommended Posts

Salutari ,

 

Pe evacuari gasesc uneori niste funingine neagra intr un strat subtire. Masina are 154.000 km. Nu scoate fum negru, trage cum trebuie. De la ce ar putea fii ? DPF ul arata ok ca si parametrii. 
 

Masina G30 530xd 2017. 

Link to comment
Share on other sites

Posibil fisurat sau calitate f slaba a dpf ului.

Colegul meu are un X3 G01 30d mild hibrid 286cp din 2024, aprox 30k km, si are si el evacuarile putin murdare de funingine. Imi vine greu sa cred ca si el ar avea ceramica fisurata la km astia...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce se intampla la bmw cu dpf urile, problemele au inceput pe serile g. Cred ca au schimbat furnizorul cu unul mai low cost. Eu aveam la g30 2017 tobele curate lacrima, la aproape 170 de mii,  fratele meu tot la un g30 fl 2023 cand a luat masina avea 27 de mii de km masina aproape noua si tobele erau putin afumate , alte probleme nu intampina, 530 xd amandoua.

Edited by branevl
  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/2/2025 at 12:56 PM, bimmer90f30 said:

Foarte probabil fagurele filtrului e fisurat, altfel nu se explica.

 

On 8/2/2025 at 10:19 PM, sskkaa said:

Posibil fisurat sau calitate f slaba a dpf ului.

Colegul meu are un X3 G01 30d mild hibrid 286cp din 2024, aprox 30k km, si are si el evacuarile putin murdare de funingine. Imi vine greu sa cred ca si el ar avea ceramica fisurata la km astia...

 

On 8/3/2025 at 5:51 PM, branevl said:

Nu stiu ce se intampla la bmw cu dpf urile, problemele au inceput pe serile g. Cred ca au schimbat furnizorul cu unul mai low cost. Eu aveam la g30 2017 tobele curate lacrima, la aproape 170 de mii,  fratele meu tot la un g30 fl 2023 cand a luat masina avea 27 de mii de km masina aproape noua si tobele erau putin afumate , alte probleme nu intampina, 530 xd amandoua.

Nu ar trebui sa apara in bord un check engine daca este fisurat? 
 

Banuiesc ca este destul de scump sa pui unul nou pe masina. Ce parere aveti despre spalarea DPF ul? Ajuta ? 
 

La ultima verificare, parametrii injectoarelor erau foarte buni. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, ADRIAN HD said:

Dacă fisura e mica nu are ca efect decât innegrirea tobei,dacă e mai mare filtrul nu se va mai umple și nu va mai regenera așa des.Dacă e întradevăr fisurat,o curățare nu va ajuta deloc,din contră.

@Gabv20 

exact ce s-a spus deja.. dupa cum filtru se poate fisura si in timpul procesului de curatire.

Cred ca o inspectie vizuala, pre-curatare. cu, camera video poate confirma/infirma fisura.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, bimmer90f30 said:

@Gabv20 

exact ce s-a spus deja.. dupa cum filtru se poate fisura si in timpul procesului de curatire.

Cred ca o inspectie vizuala, pre-curatare. cu, camera video poate confirma/infirma fisura.

Am inteles. Voi merge la un service pentru a il da jos si verifica. Stiti ceva despre DPF-urile after market? Am gasit ceva nou de la JDJ CU 5100 lei. Ar fii cel mai ok la bani. 
 

Masina are acum 156k km si vreau sa o tin pana in spre 200.000 km (3-4) ani. 
 

Se merita sa te risti cu dezmembrari? 
 

Drumurile le fac 60% oras - 40% exterior. 
Mi-a mai spus cineva ca dupa ce a ajuns motorul in parametrii optimi (temp. Apa) sa trec cutia pe mod sport pentru a schimba mai sus. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Gabv20 said:

Am inteles. Voi merge la un service pentru a il da jos si verifica. Stiti ceva despre DPF-urile after market? Am gasit ceva nou de la JDJ CU 5100 lei. Ar fii cel mai ok la bani. 

Parerea celor mai multi aici e sa nu pui AM..

Apoi, mergi la service pentru o verificare, e firesc.. numai ca daca masina trece testul de noxe nu cred ca e cazul sa iti faci probleme..

Apoi cand ai banii pui alt filtru, intreg, daca ast ar avea o problema ce poate fi amanata.

(vezi ca se mai schimba si ceva senzor(i) de presiune diferentiala ..o fdata cu, curatarea.. ce au practic grija de filtru sa nu se umple ci sa se regenereze la timp)

Pana la urma nu esti tu vinovat ca filtrul nu a rezistat.. si 156k chiar nu sunt multi km!

Faza cu modul sport ar fi o idee pentru ca regenerarile se fac  pe la 2000 rpm.. turatie relativ constanta pentru a crea flux intern suficient. Bine mai conteaza si viteza minima de deplasare..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@Gabv20

Daca nu ai erori pe anumiti senzori sau check engine, eu zic sa-i dai pace. Cand vor aparea erori la senzorii DPF, sau Nox, sau erori pe DPF, atunci sa te gandesti sa-l schimbi.

Incearca sa urmaresti regenerarile, sa le faca corect si corespunzator, cap coada, sa nu le intrerupi, schimba uleiul des ( gen 10k km, dupa cum am vazut ca circuli 60% urban, 40% extraurban )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.